Heb zelf 2 Turbo's 2 te weten een 14 en een 9. De negen is mijn meest gevaren maat, mega veel lowend en de highend is nog beter, kortom een superbereik. In het highend zo idioot hoog springen dat ik het gewoon bijna eng vind
Constructie: Bomproof, zeer korte simpele bridle (vergeleken met een shockwave 2006/xbow 2007 etc) super stabiel, relaunch heel simpel, de veertien ook bij heel weinig wind gewoon top!
Mijn grootste nadeel: In het onderste windbereik van de vlieger toch wel aardige bardruk (persoonlijk niet fijn) bij meer wind verdwijnt dit.
De veertien is een lowwind wapen, weliswaar wat trager, maar helpt je altijd op gang, heerlijk.
De bar is prima, ben geen fan van de cleat onder de bar voor depower, maar na wat inslijten werkt het toch niet zo verkeert. Quickrelease top, loop is wat groot. Stopper is goed, grip is prima, barlengte wel aan de grote kant.
Pigtails ziet er wat crappy uit, maar houden prima, kleurcodering van de lijnen moet mijns inziens beter.
Kortom ik heb heel veel bijgeleerd qua tricks etc en durf met deze kites veel meer dan met mijn vroeger C-shapes, die me toch wel heel hard afstraften met nieuwe tricks.
4 jaar c-shape ervaring dus geen beginners gelul....
Mzzl Joost