Flex board tov gewicht.

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
November 08, 2007, 00:38:45
edit2Rapporteer  
Hallo mede kiters,

ik had een vraagje, ik was vorige week zaterdag in een shop en ik had wat vraagjes over boards.
Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een nieuw boardje, en toen kwam eruit dat ik een
board moet nemen met weinig of niet veel flex omdat ik 95 kilo weeg.
Als ik een nieuw boardje koop wil ik graag rond de 130x40 ziiten.

Nu is mijn vraag hoe kijken jullie hier tegen aan?

Alvast bedankt,  ThumpsUp
 
Marc
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #1 November 08, 2007, 00:55:26
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen koop een F-One trax.. Perfect board voor de wat zwaardere riders maar toch alles wat je wilt in een boardje   ThumpsUp

Weinig flex is onzin, maar je moet er wel rekening mee houden dat je geen idioot flexboardje neemt, kans dat je hem doormidden springt is dan wel groter. Stijve plank schiet je ook niets meer op, dus zoek een middenweg dan komt het goed  Joepie
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #2 November 08, 2007, 02:30:31
edit2Rapporteer  
flex kan op vele manieren gecreeerd worden, je kan heel veel flex hebben, maar op de juiste manier gebouwd gaat het niet kapot.. zou persoonlijk gewoon voor een groter produktieboard gaan.. denk eens aan een 130 of groter productieboard. veel flex remt trouwens ook, zeker als je wat groter be is het wel lekker dat een boardje redelijk op gang komt natuurlijk..

als fone trax iets heeft van 130 + is dat uiteraard een optie, anders denk ik dat je gewoon een thorn 2007 moet zoeken, 2008 heeft redelijke flex dus is niet een aanrader, anders gewoon een algemaan boardje zoals een north of fanatic
waver

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #3 November 08, 2007, 02:43:29
edit2Rapporteer  
Sky pro van North ideaal voor de wat zwaardere rider. Heb het nu een jaar en ben er zeer tevreden over. Ideale combinatie van flex, loopt goed hoogte.

succes
bignelis

Berichten: 315
Antwoord #4 November 08, 2007, 04:00:57
edit2Rapporteer  
Marc,

Ik weeg 98 en vaar een Underground FLX uit 2006 (132 x 40). Ik heb nog nooit zo'n lekker boardje gevaren. Het planeert snel aan, vaart goed door de chop (ik vaar altijd op zee), geeft zachte landingen, prima pop en lekker golfrijden.....
Maar net als met kites geldt, gewoon veel testen, iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 November 08, 2007, 14:51:29
edit2Rapporteer  
Oke bedankt allemaal.  ThumpsUp

Maar ik wil niet echt veel groter gaan als 130 lang omdat ik ook
nog een kiteboard heb voor weinig wind, 160x42 ongeveer dus
die wil wel met weinig wind.
HBob

Berichten: 103
Antwoord #6 November 08, 2007, 16:40:30
edit2Rapporteer  
Ga naar een test dag(dagen) of leen een boardje van vrienden, probeer het een en ander uit.
Dat is de beste manier om er achter te komen wat jij lekker vindt.
Als je goed zoekt zal je op de website van een board  fabrikant,  rider gewicht met maat boardje vinden.
nobile \ naish  voor veel & weinig wind 132 voor alleen veel wind kan je 128 of nog een maat kleiner.
Iedereen z'n ding maar testen is de beste manier
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 November 08, 2007, 17:41:40
edit2Rapporteer  
Ga naar een test dag(dagen) of leen een boardje van vrienden, probeer het een en ander uit.
Dat is de beste manier om er achter te komen wat jij lekker vindt.
Als je goed zoekt zal je op de website van een board fabrikant, rider gewicht met maat boardje vinden.
nobile \ naish voor veel & weinig wind 132 voor alleen veel wind kan je 128 of nog een maat kleiner.
Iedereen z'n ding maar testen is de beste manier

Ja dat is zeker zo.

Maar er zijn ook wel boardjes waar je niet mis kan gaan,
als je die koopt want in dit zeizoen kan je moeilijk boardjes meer testen.
En ik heb een nu een Centouwer 160x42 en die is lekker
oud, dus ik ben wel toe aan iets anders.
En die Centouwer kan ik altijd als lichtwind boardje blijven gebruiken.
HBob

Berichten: 103
Antwoord #8 November 08, 2007, 22:15:48
edit2Rapporteer  
10 nov noord wijk daar kan je iets testen
dude007

Geen avatar

Berichten: 72
Antwoord #9 November 09, 2007, 01:10:51
edit2Rapporteer  
ik heb er zelf totaal geen probleem mee met een flexibel board!

Ik vaar op de TT soll 07 136 en weeg 95 kg en vaar er nog een Rocketfish 5.10 bij voor in de golven en uiteraard lichtweer!
Alleen zou ik nu ik nu voor de 133 gegaan zijn!

Een echte aanrader al zeg ik t zelf!!!

Grtz Nick
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.