Ambulance op Horst? (11-11-2007)

Vinni

Berichten: 5944
November 12, 2007, 00:29:43
edit2Rapporteer  
Mijn ouders reden vanmiddag langs Horst, en zagen dat er een ambulance stond.
Ik was zelf ergens anders bezig, dus ben wel benieuwd of er wat gebeurd is daar, er stond in ieder geval wel een vlagerige recht aanlandige wind.

Weet iemand hier iets over, of is er niets gebeurd?

spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #1 November 12, 2007, 01:58:03
edit2Rapporteer  
Was vandaag ook weer eens op Horst. Van ongeveer 14:00 tot 17:00, geen ambulance gezien, maar hey, als je vaart let je niet zo op de kant...
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #2 November 12, 2007, 02:34:57
edit2Rapporteer  
Oke, dan zal het wel aan mijn ouders liggen Tongue
Stefan24

Berichten: 67
Antwoord #3 November 12, 2007, 03:16:34
edit2Rapporteer  
Ik zag de ambulance bij de poort dus er het ligt niet aan je ouders. Ik weet alleen niet waarvoor hij er was.
emjeej

Berichten: 19
Antwoord #4 November 12, 2007, 04:13:22
edit2Rapporteer  
Volgens mij reed die ambu richting surfersgebied. Met het gangetje waarmee die reed leek het geen spoed..
mcjosti

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #5 November 12, 2007, 19:33:58
edit2Rapporteer  
Heb em ook gezien.
Er was een gozer met Best kite in de bomen terecht gekomen op Horst-zuid(ander kant van MC Donalds).
Hij had in Dom Rep. les gehad en nog nooit van een safety gehoord. Kreeg zijn kite tijdens een hevige bui met veel vlagen niet meer onder controle. Kite hing gevaarlijk hoog en dreigde de A28 op te waaien. Heb hem maar even geholpen met zijn kite veilig vast te binden aan een boom. Politie kwam ruim een half uur later eens even kijken wat er aan de hand was en nog weer later de heeft de brandweer met hoogwerken de kite uit de boom getrokken.
ambulance kwam daar eerst even kijken en reed inderdaad later op Horst. Maar had zeker geen haast.

Wat ik wel erg jammer vind is dat sommige scholen nog steeds niet de juiste infromatie geven wat betreft veiligheid enz. Als deze gevalletjes te veel gebeuren zal het steeds moeilijker worden om de spot open te houden.

spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #6 November 12, 2007, 20:05:04
edit2Rapporteer  
De wind was ook best gevaarlijk gisteren. We stonden ons om te kleden toen er een bui aankwam. Tijdens de bui echt vette vlagen, niet normaal. Dus ik mijn 10 mtr opgepompt. Toen ik mijn lijnen aan het uitlopen was, was de bui voorbij, en ook was de wind practisch verdwenen. Dus mijn 13 meter opgepomp, en hiermee het wat opgegegaan. Hier kwam ik het enen moment het water niet mee uit, en tijdens een bui was ik vet overpowered. Uitkijken dus voor grijze wolken.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #7 November 13, 2007, 01:28:14
edit2Rapporteer  
Op Horst is aanlandige wind sowieso gevaarlijk, zowel voor jezelf als voor anderen.
Als je niet oppast of beginner bent, is de kans groot dat je de bomen in word getrokken met alle gevolgen van dien. Als die vlieger de snelweg op was gegaan was er helemaal een groot probleem ontstaan.
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #8 November 13, 2007, 01:43:55
edit2Rapporteer  
Op Horst is aanlandige wind sowieso gevaarlijk, zowel voor jezelf als voor anderen.
Als je niet oppast of beginner bent, is de kans groot dat je de bomen in word getrokken met alle gevolgen van dien. Als die vlieger de snelweg op was gegaan was er helemaal een groot probleem ontstaan.

Idd, was vandaag weer bijna raak.
duitser met een oude Gaastra gewoon vol in de powerzone z`n kite oplaten.
Ging net goed. Board met boardleash schoot als een raket langs z`n hoofd (uiteraard geen helm..)
Maar heb trouwens een heerlijke sessie gevaren. 2.5 uurtjes , zonnetje erbij.
echt heerlijk. Super vlak water en 18-20 knoopjes. Genoten dus!!
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #9 November 13, 2007, 02:16:17
edit2Rapporteer  
He Ellen....!! Hoe gaat ie? Still rippin hard zo te lezen ThumpsUp
globe

Berichten: 1143
Antwoord #10 November 13, 2007, 15:48:33
edit2Rapporteer  
lekker zo doorgaan jongens!

Horst staat al op de nominatielijst om geschrapt te worden als kitespot. Dit soort acties helpen daar goed aan mee.

stelletjes prutsers! Aanlandige, onstabiele en ook nog eens harde wind. En dan als beginner het water op gaan...



Uiteraard wel beterschap toegewenst aan de onfortuinelijke kiter.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #11 November 13, 2007, 16:37:24
edit2Rapporteer  
http://www.destentor.nl/veluwewest/2148893/Kitesurfer-waait-de-boom-in-op-Strand-Horst.ece?startshow=null&startSlide=null

die reacties zijn ook te erg gewoon
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #12 November 13, 2007, 18:37:50
edit2Rapporteer  
Jep,

ik zag de ambulance ook idd, lijkt me wel niks om zo tussen de bomen te bungelen.
Toch viel de wind wel mee zo rond een uurtje of 15:30. Beetje kloten met mijn 5-e lijn, en toen de bui aan kwam zetten ben ik maar even op de kant gaan zitten.

Hopelijk komt hij een beetje over de schrik heen en trekt hij leering hieruit.

posty

Berichten: 2454
Antwoord #13 November 13, 2007, 18:45:42
edit2Rapporteer  
het is wel off topic maar het is niet te geloven dat er nog steeds mensen zijn die niet eens weten wat een safety is!
hier ook een meisje die in venezuela les heeft gehad en al een jaar kite en niet eens weet wat de safety is en hoe het werkt...
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #14 November 13, 2007, 20:31:03
edit2Rapporteer  
Ik hoop niet dat de vogelpopulatie geschrokken is want dan hebben we echt een probleem op Horst  Lips Sealed
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #15 November 13, 2007, 20:42:48
edit2Rapporteer  
Citaat
Maar heb trouwens een heerlijke sessie gevaren. 2.5 uurtjes , zonnetje erbij.
echt heerlijk. Super vlak water en 18-20 knoopjes. Genoten dus!!

Was jij gisteren niet op ijmuiden met een f-one bandit of heb je een dubbelgangster ???
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #16 November 13, 2007, 22:17:39
edit2Rapporteer  
Klote...weer negatief nieuws.. ThumpDown

Wat een zaar belachelijke reacties in de stentor zeg  ThumpDown ThumpDown

Wees voorzichtig op spots met aanlandige wind en ga als het kan naar een andere wind waar je side of side on shore hebt  ThumpsUp

Horst moet niet dicht want dan zijn er een heleboel mensen de lul  ThumpDown
JRN

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #17 November 13, 2007, 23:03:32
edit2Rapporteer  
Hallo ik ben nieuw op dit forum.

was zondag ook op Horst(ik kom uit zeewolde) en heb die ambulance ook gezien.

Ik snap zoiets niet, zo hard waaide het niet , eerder te weinig dan teveel. en tijdens de vlagen gewoon even je kop erbij.

wat betreft het open houden van de spot; daar heb ik een hard hoofd in.

als die europese  illuminatie figuren in hun kop hebben dat heel nederland natuurgebied wordt dan gebeurt dat gewoon.

dan smijten we gewoon 40 boerenbedrijven de polder uit en gaan we er" natuur'' maken (lees:aanvliegroute vliegveld lelystad).

het millieu heeft er trouwens de laatste 150 jaar niet zo goed voor gestaan als nu dus ik vrees dat we te maken hebben met het zoveelste geld steel project van de overheid.

maar inderdaad zijn vliegers op de A28 het zoveelste argument om de spot te sluiten (daarom hebben ze al die bomen weg gehaald bij het surf gebied).

b.t.w.  wie heeft mijn handlepassleash gevonden (best) afgelopen zondag?

grts.

JRN
b.t.w.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #18 November 13, 2007, 23:22:49
edit2Rapporteer  
Dit soort ''incidentje's'' moeten op Strand Horst inderdaad niet veel vaker voorkomen.
Op dagen als er aanlandige wind daar staat, zie je mij er ook echt niet komen.
Levensgevaarlijk daar met die drukte, er hoeft echt maar heel weinig fout te gaan en je zit in de bomen, waar de natuurliefhebbers weer mooie argumenten uit kunnen halen om de spot te sluiten.
horstie

Berichten: 62
Antwoord #19 November 14, 2007, 13:58:33
edit2Rapporteer  
@ flygirl : het was volgens mij geen duitser i heb nog met z`n vriend staan praten over de manier van oplaten van de kite
niet vol in de power zone en zo , maar natiionaliteit  maakt ook geen zak uit als ze het maar veilig doen ja. hij knalde echt vol opt strand. voor`t zelfde geld had hij 20 meter verder op vol op de paaltjes gespiest geweest geworden gedaan.
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #20 November 14, 2007, 14:22:36
edit2Rapporteer  
Citaat
Maar heb trouwens een heerlijke sessie gevaren. 2.5 uurtjes , zonnetje erbij.
echt heerlijk. Super vlak water en 18-20 knoopjes. Genoten dus!!

Was jij gisteren niet op ijmuiden met een f-one bandit of heb je een dubbelgangster ???

Was het maar waar!! (dan had ik dus een bandit gehad,  grrrr)
Heb dus waarschijnlijk een dubbelgangster!!
horstie

Berichten: 62
Antwoord #21 November 14, 2007, 16:11:24
edit2Rapporteer  
Citaat
Maar heb trouwens een heerlijke sessie gevaren. 2.5 uurtjes , zonnetje erbij.
echt heerlijk. Super vlak water en 18-20 knoopjes. Genoten dus!!

Was jij gisteren niet op ijmuiden met een f-one bandit of heb je een dubbelgangster ???

Was het maar waar!! (dan had ik dus een bandit gehad, grrrr)
Heb dus waarschijnlijk een dubbelgangster!!
jij hebt toch wel die mooie zwarte hond ?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.