Hoe onepump slingshot LE tube terug doen?

Glenn Black

November 14, 2007, 22:26:02
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik heb wat tips nodig..

Ik had een (flinke) onherstelbare lek in mijn LE van mijn SS Feul en intussen een nieuwe tube ontvangen..
Echter bij het proberen de tube terug te doen gaat het de hele tijd mis..Ik heb het meerdere keren geprobeerd maar hij draait de hele tijd.

Ik merkte het als ik hem zachtjes oppompte..

Ik heb dit eerder (bij geen "one pump" kite) gedaan en het was makkelijk.. erin doen, beetje oppompen en verder erin doen.
Maar bij de one pump kan het niet vanwege de valves naar de struts..(hij loopt net zo snel weer leeg)

Ik ben nu zo gefrusteerd dat ik naar een repair zaak wil gaan en dat zij het dan voor me doen..Maar dan moet ik nog meer betalen ( en de tube was al niet goedkoop)

Tips zijn dus zeer welkom! YeSS
michiel v geel

Antwoord #1 November 14, 2007, 22:50:49
edit2Rapporteer  
makkelijkste is:

1 eerst je kite plat neer leggen.
2. je bladder evenwijdig aan je le leggen zonder draaingen
3. een bezemsteel (voorzichtig!!) door je tip naar binnen schuiven.
4. je kite recht over de bezemsteel trekken tot je bij de rest bent.
5. een stuk tape pakken en je bladder vast maken aan je steel (pas op draaingen)
6. iemand anders rustig aan de bezemsteel laten trekken zodat de bladder erin glijd
7. zelf de bladder recht houden bij de rits zodat hij niet kan draaien.

je kan beter een bezemsteel gebruiken dan bv een kitelijn omdat je bij de steel zeker weet dat er geen draaingen in zitten

Glenn Black

Antwoord #2 November 14, 2007, 23:06:28
edit2Rapporteer  
ok...Ik hoop dat het lukt

Dus je bedoeld in stap 4 dat ik de wingtip moet recht buigen met de bezemsteel.?
michiel v geel

Antwoord #3 November 14, 2007, 23:12:29
edit2Rapporteer  
ja die bezemsteel is recht dus dan word je kite ook vanzelf recht

ik bedoel meer dat je ook daar moet opletten voor draaingen
Dopperd

Geen avatar

Antwoord #4 November 15, 2007, 05:33:33
edit2Rapporteer  
Wat ook heel goed werkt is die tube goed insmeren met talk poeder! Dat werkt echt perfect.
Verder goed opletten dat hij niet gedraaid zit. Ik vouw hem altijd mooi recht op. Laat iemand de tube begeleiden als hij door de rits gaat. Dan komt het goed!

Bezemsteel heb ik nooit gebruikt maar klinkt heel goed! Kitelijn kan idd gaan beetje draaien..

succes
Glenn Black

Antwoord #5 November 15, 2007, 15:24:30
edit2Rapporteer  
Ok..hij zit er in en gedaan met de bezemsteel..Hij zit nu goed
Moeilijk om alleen te doen..Maar na veel geduld en voorzichtigheid heb ik het toch geklaard

( voor de dubbelzinnigheid.. Ik heb het over de tube Tongue

Bedankt voor de tips
daan

Antwoord #6 November 15, 2007, 17:22:47
edit2Rapporteer  
nog een tip leg de bladder eerst goed en vouw hem in laagjes als het ware trapjes dan kan je als je hem er uit heb getrokken met een touwtje!! gewoon weer er recht in trekken Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.