|
Stanley
|
naar wat ik begrepen heb is er een sportvliegveld waar men kite. En er schijnt ook een groot weiland vlakbij een industriegebied te liggen.
Je hebt niet echt een berg nodig alleen een mooi open terrein.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
naar wat ik begrepen heb is er een sportvliegveld waar men kite. En er schijnt ook een groot weiland vlakbij een industriegebied te liggen.
Je hebt niet echt een berg nodig alleen een mooi open terrein.
met schnee er op en dan zit je dus hoog (bv. een berg) vandaar de vraagstelling. Maar laat ik het anders vragen: waar?
|
|
|
Stanley
|
Waar? omgeving Winterberg ligt sneeuw genoeg zie winterberg.de
|
|
|
Kevin
|
Als je nog een snowboard hebt ben ik er bij
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Als je nog een snowboard hebt ben ik er bij Heb mijn oude snowboard aan Melvin gegeven, als hem even pb`t kun je die zo meenemen.
|
|
|
Stanley
|
He Flygirl,
ook zin om mee te gaan? Is waarschijnlijker een stuk warmer dan om op Mirns te varen.
|
|
|
Kevin
|
Als je nog een snowboard hebt ben ik er bij Heb mijn oude snowboard aan Melvin gegeven, als hem even pb`t kun je die zo meenemen. Hmm das een idee ja
|
|
|
dk23
|
als jij uitzoekt waar het excact kan, zeg maar wanneer ik ga mee......
|
|
|
|
Geronimo79
|
wel een heeeeeel gaaf idee....... mmm. snowkiten... is bijna the holy grail... snowboarden en kiten..... zucht......
|
|
|
VincentC
|
Iemand nog een snowboardje over...?
|
|
|
|
El Rudo
|
als je gaat snowboardkiteboarden, hoe zet je dan je bindingen - ducky of zo? lijkt me k*dt voor de knieën... ik heb softboots, die kan je wel makkelijk los zetten
ik was zondag ff naar de Postwiese (zonder kite), nul wind en mistig maar wel lekker geboard
|
|
|
LOEN
|
Denk dat je ze in dezelfde hoek als je kiteboard kan zetten (duck dus) Maar heeft denk ik net als met gewoon snowboarden te maken met wat je fijn vind... ik sta sowieso duck met snowboarden
|
|
|
El Rudo
|
ik kite pas sinds dit seizoen, ik vond het wel raar ineens om maar één kant op te moeten op dat snowboard, volgende keer eens eend-stand proberen... kwaaak
|
|
|
Geronimo79
|
Voor zoiets als snowkiten, kun je je bindingen best ff duckstand zetten, Zouw niet te veel graden draaien, je voet staat toch een stuk vaster dan in die kitebindingen. Met andere woorden maximaal 20 graden gedraaid. Zowieso ik ben er zeker van dat alles dat meer gedraaid is overdreven slecht voor je knieen is. Zou zelf gaan voor de optie 5 graden tot 8 graden gedraaid. (hangt ook ff van je voeten af, en of je een widebody hebt of niet. heb je voeten groter dan maat 42 dan raad ik je altijd aan neem een widebody, of palmer powerplates) nou zul je met snowkiten niet zo snel toeside riden, maar jah voelt ook niet echt fijn met je tenen over de railing.
Voor snowkiten kan het wel ff die duckstand, maar voor snowboarden algemeen, raad ik het absoluut niet aan. Behalve als je een puur doorgewinterde halfpipe gast bent met meer dan 1 maand per jaar aan ride ervaring. Voor degenene die gewoon een weekje gaan, en gewoon rondsnowboarden, gewoon je achterste voet naar voren toe draaien, vanaf 0 graden tot max 15 graden (op normale boards) en je knietjes zullen je dankbaar zijn. Door de bindingen, worden je knieen in duckstand nog verder uitelkaar gedrukt en komt er een bepaalde spanning op je kniebanden die tijdens de hobbels en bobbels op een piste nou niet bepaald beter word.
Maar goed ff terug op snowkiten, word de taillering van een snowboard niet wat vervelend? mijn board heeft een radius van ongeveer 11 meter geloof ik. En als ik die nobile snowkiteboards zie.. die hebben heel weinig taillering.
Het lijkt me zooooooow gaaf om eens te gaan doen.
|
|
|
Lex
|
gewoon lekker je board 15 - -15 zetten...als je een beetje aan het kickeren en railen ben wel zo lekker
|
|
|
LOEN
|
Voor zoiets als snowkiten, kun je je bindingen best ff duckstand zetten, Zouw niet te veel graden draaien, je voet staat toch een stuk vaster dan in die kitebindingen. Met andere woorden maximaal 20 graden gedraaid. Zowieso ik ben er zeker van dat alles dat meer gedraaid is overdreven slecht voor je knieen is. Zou zelf gaan voor de optie 5 graden tot 8 graden gedraaid. (hangt ook ff van je voeten af, en of je een widebody hebt of niet. heb je voeten groter dan maat 42 dan raad ik je altijd aan neem een widebody, of palmer powerplates) nou zul je met snowkiten niet zo snel toeside riden, maar jah voelt ook niet echt fijn met je tenen over de railing.
Ben het er niet mee eens dat je met voeten boven de maat 42 bij voorbaat een een widebody nodig hebt. Dit ligt erg aan je schoen (merk/type) sommige zijn qua outline gewoon groter of kleiner. Het ligt ook aan de waist maat van je board, dit loopt ook uiteen. Je hebt normale boards met waist tussen ongeveer 24.5 en 25.2? (ligt ook aan de lengte) scheelt alweer dik een halve cm. Als je verder niet echt zwaar bent en alleen grotere voeten (zeg 43 a 44) wil je echt geen log wideboard hebben. Je bent dan gewoon minder wendbaar/harder om je board om te gooien/carven/ het speelse is een beetje weg. Denk dat je het beste gewoon ff checken in de shop kan gaan passen hoe de combinatie zit, ik zit met maat 43.5 op een board van 24.8 (waist) en heb echt geen nosedrag, terwijl dit best een smal board is, waarschijnlijk kleine schoenen...
|
|
|
Geronimo79
|
Hey lorenz, daar moet ik je grotendeels gelijk geven. De schoenen en evt binding maakt nog wel iets uit. Flow schoenen vallen vaak kleiner uit. Als de zolen onder de neus van de schoen wat omhoog staat helpt wel. maar vanaf maat 42 begint het wel snel kritieker te worden. Clicker systemen zit je vaak ook goed... maar als er iets niet is wat ik wil hebben.... (rossignol-emery) na dan.
Ik ben zelf iemand met maat 45/46 en ben echt wel gebonden aan een widebody. En zit er nu aan te denken maar gewoon een custom made te laten bouwen is financieel niet eens zoveel slechter. Ik wil namelijk eindelijk eens een fatsoenlijk boardje. Widebodys zijn altijd heel erg algemeen, en vrij zacht. En gezien ik al een aantal jaar les geef op die dingen in oostenrijk... jah wil je wel eens wat meer. Al moet ik echt bekennen dat ik mijn eigen boardje HEILIG vind. Ik wil mijn niet aanpassen aan m'n materiaal als er andere opties zijn. ik sta gewoon het lekkerst als ik 7 graden achter en 13 graden voor sta. Andere houdingen zijn eigenlijk geforceerde houdingen die ik minder fijn vind.
Een widebody is ietsje logger das waar, maar heel eerlijk gezegd de gemiddelde snowboarder uit Nederland die merkt van z'n levensdagen geen echt verschil. En zelfs dan.. een dagje en je merkt et amper. De catagorie die dat echt merkt, en dat verschil nodig heeft is zo verschrikkelijk klein in Nederland.
Als je er echt geen last van hebt in jouwn ideale houding zou ik zeker een normaal boardje aanraden. maar over het algemeen zullen de mensen met maat 42 en daarboven meer gebaat zijn bij een wide-body. (niets ergers als toe of heel drag... en dan heel hard op je muil gaan)
|
|
|
Stanley
|
Themplar,
ooit op een nitro wide-body gereden? @ Lorenz echt niet log maar een pro deck wat gewoon iets meer techniek vraagt welke een hoop wanna be's missen
Had voorheen Burton en heb nu de switch naar Nitro gemaakt wat een heerlijk deck welke ook nog eens een stuk goedkoper is.
|
|
|
Geronimo79
|
Jah nitro is wel ok, alleen in de tijd dat ik ze mocht testen, waren ze bezig met 3 verschillende tailleringen. En ik vond het echt verschrikkelijk snowboarden. En kwa stijfheid valt het nog wat tegen. Wel beter als de meeste merken.
heb zelf een Oxygen Big Shot, deze snowboard nog steeds heerlijk, ik loop al 3 jaar te zeggen dat ie weg gaat, maar kan em niet missen. En gezien er toch niet veel beters op de markt is hoeft het ook niet. Liefst was ik op Palmer snowboards gaan rijden, vooral de 1999/98 series... maar jah die maken geen wide bodys.
Ik zit nu te denken aan een snowboard van Geronimo Snowboards een belgisch custom build bedrijf. Echt super boardjes naar wat ik hoor. Maar goed wel wat duurder.
Light snowboards kan ook nog, voor leraren te koop voor 100 euro per stuk, en zijn ook heel erg goed.
|
|
|
LOEN
|
Stanley, Een wideboard is een prodeck waar je ervaring voor nodig hebt?? Alle pro's hebben dus wideboards aangezien die de ervaring hebben? Beetje een vaag punt wat je aanhaalt. Wideboard heeft in mijn ogen niets met ervaring te maken, is meer gemaakt voor de wat zwaardere grotere rijders met grotere voeten. Het is met minder gewicht/lengte echt wel lastiger carven met een board van 26.4 dan met bvb een 24.8 waist. Ik heb ongeveer 6 jaar snowboard ervaring en ga ook geregeld indoor het funpark in dus heb wel wat ervaring. Een wideboard voeld voor mij met 70 kilo en maat 43.5 echt wel log aan!
|
|
|
Stanley
|
Lorenz, yep wide-board is normaal voor de zwaarde big footers. nee niet alle pro's hebben een wideboard. Maar wel de ervaring om er goed mee te kunnen rijden. De nitro saber is gewoon geen allemans vriend en is bedoeld voor het ruigere back country werk. Weeg met gear een 95kg en met maatje 44.5 is een wide net een tikkie meer relaxed off piste dan een standaard board. Met 70 kg en maat 43.5 heb je eigenlijk niks te zoeken op een wide body. Maar uit je woorden begrijp ik ook dat je dat niks vind dus doe je ding op je standard board en wees happy. Daar draait het toch om.
|
|
|