Wie mee naar Winterberg?

andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #50 Maart 25, 2008, 21:26:15
edit2Rapporteer  
vertel, waar was je en hoe wast?
zelf waren we met 4 man naar baraque de fraiture gereden (40 km onder luik): volle bak sneeuw en in de ochtend voldoende wind om een heel veld aan gort te raggen! tiptopsupertoppiejoppie!!

Uiteindelijk ben ik niet meer geweest maar een aantal andere wel. Lag geloof ik genoeg sneeuw en stond wind voor 12m.
® € M © 0

Antwoord #51 Maart 26, 2008, 00:19:43
edit2Rapporteer  
wat is een widebody, of palmer powerplates dan ? En tot welke schoenmaat kan je snowboarden ?
hOe hA HeNniE

Antwoord #52 Maart 26, 2008, 03:26:48
edit2Rapporteer  
vertel, waar was je en hoe wast?
zelf waren we met 4 man naar baraque de fraiture gereden (40 km onder luik): volle bak sneeuw en in de ochtend voldoende wind om een heel veld aan gort te raggen! tiptopsupertoppiejoppie!!

Uiteindelijk ben ik niet meer geweest maar een aantal andere wel. Lag geloof ik genoeg sneeuw en stond wind voor 12m.
klopt...heb niet veel foto's genomen maar hier dan toch een sfeerimpressie.....tis en blijft de moeite waard voor een dagje!
Geronimo79

Antwoord #53 Maart 26, 2008, 07:33:15
edit2Rapporteer  
@ kiterz

Palmer powerplates is een uitvinding van Shaun Palmers Snowboards, is in principe een spacer/plaat die er voor zorgt dat je iets hoger op je board te staan komt waardoor de hoek van je board en de sneeuw scherper kan worden zonder dat je tenen de sneeuw in gaan (of hakken).. of et echt goed werkt durf ik niet te zeggen. theorie is goed, alleen heb ik altijd begrepen dat het wel fijn is voor je board gevoel dichten bij je board te zijn met je voetjes.

Een widebody is een board voor mensen met grote voeten. Zijn wat breder over de gehele lengte van het board. Heeft als nadeel dat je iets minder snel van kant kan wisselen, maar ik vind het echt niet noemenswaardig. Het snowboard prima. Zeker de overgrote meerderheid van de snowboarders uit Nederland zal het verschil niet eens nodig zijn.

Door de schoenen van tegenwoordig zit er wat verschil in wanneer je nou wel of niet een wide body gaat gebruiken. of er beter aan doet.. Ik zeg vanaf maat 42 is het beter een widebody te gebruiken, afhankelijk van je schoenen en stance.  Ik kies ervoor om 5 graden achter te staan, das vrij dwars op je boardje en met maat 45/46 is et wel handig dat je dan een goed breed board hebt.

Ken een gast met maat 52 die snowboard. Alleen zul je dan zelfs met een widebody met powerplates je stance voorkeuren misschien moeten laten varen.. Gewoon wat schever op je boardje. is niet erg, maar springt niet erg jovel.

hoop dat je hier wat aan hebt.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.