DaanD
Berichten: 602
|
4) Je deflate- of inflate-ventiel is iets losgeraakt?
Je zegt dat je je kite gecrashed heb, heel zelden raakt mijn deflate- of inflate-ventiel ietsjes los bij een harde crash van de kite waardoor de kite dus zachter wordt. Of weet je zeker dat die er nog goed in zat?
|
|
|
Lauw
Administrator
Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
|
inflate niet gechecked, deflate zat goed vast
|
|
|
Elevation
Berichten: 1363
|
een van je slangetjes misschien, tie rapje weg ?
|
|
|
Spoon
Berichten: 1864
|
ik heb dat ook bij mijn fuel. het gebeurt alleen niet als ik mn middelste strut open laat (dan trekt die de lucht uit mijn le) maar op de vakantie in ter schelling heb ik hem samen met wat vrienden eruit gehaald maar we konden geen gaatje vinden!
ook het tubetje getest van de onepump maar daar was ook niets te zien..
ik vaar nu dus gewoon met mijn middelste strutklem open...dan kan ik zeker gewoon 4 a 5 uur mee varen....
|
|
|
Lauw
Administrator
Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
|
hmm elevation, mss wel jah. Tijdje geleden viel het me op dat 1 slangetje best hoog zat bij de aansluiting op LE, misschien ontsnapt er daar wel en beetje lucht...
|
|
|
andy
Moderator
Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
|
Ik heb dat ook wel eens bij mijn carved unit 8 m. Dat komt bij mij niet door een gaatje ofzo, maar doordat het inflate ventiel eigenlijk een beetje uitgerekt is. Daardoor loopt er soms langzaam wat lucht uit. Misschien is dat bij jou ook zo.
|
|
|
Jordi_1990
Berichten: 1021
|
daar heeft slingshot toch een metalen balletje voor, dat balletje stop je in je dopje van je ventiel waardoor deze uits uitzet en dus beter afsluit.
|
|
|
Lauw
Administrator
Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
|
hmm gister uur gevaren en was nog knuppelhard. Waarschijnlijk verliest hij dus een beetje lucht via het ventiel.
|
|
|
Joy.H
Berichten: 1028
|
je zou ook kunnen proberen om de kite op te pompen en er even het water mee in te lopen en stukje voor stukje onderwater houden en kijken of je luchtbelletjes ziet. maarja dan moet je het al doen bij water zonder golven ofzonwaar het duidelijk zichtbaar is.
|
|
|
Roel272
Berichten: 76
|
Oppompen en heel de kite met een sopje ´inwassen´. Waar geen lek zit zal je gewoon kleine belletjes zien, waar een gaatje zit komen andere belletjes tevoorschijn. Ik heb t laatst ook gedaan, en je ziet meteen waar er lucht ontsnapt (of het nou een gaatje is of via t ventiel). Succes ermee!!!
|
|
|
Ian
Berichten: 219
|
Als je ventiel is uitgelubberd:
1) Laat m een paar dagen liggen met dopje eruit 2) Altijd wat spuug op je ventiel/dumpvalve doen voordat je deze erin duwt. Sluit hij beter af. En de dumpvalve altijd eruit uithalen na het kiten, dus niet bewaren met de dumpvalve erin.
|
|
|
|
Vinni
Berichten: 5944
|
Met dumpvalve bedoel je dat dat ventiel dopje toch? Zo ja, doe die er tijdens het opruimen (vooral op het strand) er wel weer zo snel mogelijk in. Anders kan er namelijk zand in je bladder komen wat weer gaat schuren enzo.
Zodra je op een zand vrije plek bent kan je hem er natuurlijk wel uithalen.
|
|
|
pimpoldi
Berichten: 818
|
ik heb etzelfde met me ocean rodeo. heeft ook van die klippies. was ik vergeten dichttedoen. ik denken van kuutttttt. hhahaha
|
|
|
El Rudo
Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
|
een keertje m'n shockwave 9 hard gecrashed , daarna was 'ie ineens slapjes. Ik balen, thuis test-pompen en 2 dagen keihard blijven. Geen last meer van gehad. Rauwe jij crasht natuurlijk nooit dus dat kan het niet zijn...
|
|
|
Lauw
Administrator
Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
|
jah ik heb er nu ook geen last meer van..even afkloppen..waarschijnlijk kwam het inderdaad door aanraking met het koude water
|
|
|
Elevation
Berichten: 1363
|
die clipjes maken niet uit, met een harde crash klappen die toch af en toe wel open, soms is zelfs kleine stopje van me fuel open als ie hard crash, maar dat zie ik pas bij het opruimen, balletje in het ventiel doet goed ze werk.. :-)
|
|
|