Schoentjes/Handschoentjes, Cap?

Davidoff
Gast
December 06, 2007, 19:37:56
edit2Rapporteer  
Ello,

heb afgelopen zaterdag schoentjes/laarsjes 6mm gekocht en handschoentjes 4mm.
is dit voldoende om gewoon lekker te kunnen varen de winter door? wil zaterdag in ieder geval naar de kust gaan. ben ook in het bezit van een mystic wetsuit 5/3. ThumpsUp

is een cap nodig? of? Tongue

tips!

thanx!

David
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #1 December 06, 2007, 19:41:30
edit2Rapporteer  
Vooral aan de kust kan het makkelijk!
Cap hoeft wat mij betreft nog niet, ik vaar in ieder geval ook nog zonder op binnenwater.
Davidoff
Gast
Antwoord #2 December 06, 2007, 19:52:21
edit2Rapporteer  
laatste x dat ik op het water stond was 5 november.. zonder schoentjes. en was al best niksjes:S
ik ga het zaterdag gewoon proberen!

egmond zaterdag?

David
chico

Berichten: 1112
Antwoord #3 December 06, 2007, 20:44:32
edit2Rapporteer  
Ligt een beetje aan de temp. van het weekend. Zo nu met 13 grad.cel. is cap niet nodig maar zou het met lager dan 9 a 10 graden wel doen. Je koelt best veel af via je hoofd. Bovendien als je 5 mtr upwind moet bodydraggen zonder cap, dat is echt geen doen. Dus bescherm je brein door het te gebruiken. Gewoon cap op doen.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #4 December 06, 2007, 20:46:34
edit2Rapporteer  
80% van je lichaamswarmte verdwijnt via je je hoofd!

Chilltopje met cap onder je pak is dé oplossing.

R.B.

Berichten: 951
Antwoord #5 December 06, 2007, 22:54:58
edit2Rapporteer  
Bovenstaand pakje is voor je lichaam zeker niet verkeerd.
Het enige probleem als je alleen met dit pakje onder je pak gaat varen is dat als je crasht er water via je kin zo je pak instroomd Grin. Het voordeel is dat je dan gelijk weer weet dat je leeft Grin

Maar zonder dolle wat ik net beschrijf is dit verholpen als je er een extra cap overheen doet?
Geen

Berichten: 559
Antwoord #6 December 06, 2007, 23:07:51
edit2Rapporteer  
ik vaar gewoon met een normale cap, ik weet niet waar dat hesje en cap van gemaakt is ??
maar met cap is het lekker warm, vorig jaar mee gevaren. enige nadeel is dat je iets minder hoort...maar niet dat je stomdoof bent ofso, geen wind meer op je natte hoofd super lekker
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #7 December 07, 2007, 19:10:17
edit2Rapporteer  
Ik vaar met cap,handschoenen en 5 mm schoentjes. En onder mijn pak heb ik een thermolycra aan... Dus niet een gewone lycra maar speciaal voor het vasthouden van je warmte. Heb inderdaad een losse cap ivm het water wat in je pak kan stromen en je kunt het makkelijker weer verwijderen. Heb de afgelopen dagen op binnen water gevaren en heb gewoon het zweet op mijn rug staan.... Is meer dan oke dus  ThumpsUp
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 December 07, 2007, 19:19:28
edit2Rapporteer  
ik vaar met 3/2short+5/4 fullsuit. schoentjes, en handschoentjes(mitten van mystic)
Geen cap, gister @workum 10graden, helemaal niet koud gehad Smiley

Als je nog een cap erbij doet kanje rustig doorvaren de winter(op zee) mits het niet gaat freeeeezen
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #9 December 07, 2007, 22:44:05
edit2Rapporteer  
Ik had ineens een idee...

Als je nou een flinke fles met warm/heet water meeneemt...en dat net voor je het water opgaat ff in je pak/schoentjes laat lopen....zou dat helpen??
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #10 December 07, 2007, 22:57:38
edit2Rapporteer  
Heeft misschien voor heel eventjes zin. Het ergste vindt ik nog het omkleden na een sessie. De warme dampen komen dan van mijn thermo lycra af. Maar brrrr, dat moment dat je je wetsuit openritst, en je je trui en jas aan hebt... brrrr...
NW

Berichten: 159
Antwoord #11 December 07, 2007, 23:22:07
edit2Rapporteer  
Omkleden? Vijf minuten in de auto en dan met pak en al lekker onder de warme douche.
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #12 December 07, 2007, 23:28:43
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/z_tips_winterkiten.php
Ik had ineens een idee...

Als je nou een flinke fles met warm/heet water meeneemt...en dat net voor je het water opgaat ff in je pak/schoentjes laat lopen....zou dat helpen??


het help eventjes ik doe het wel eens in me handschoentjes maar op de langere temijn zou het juist slecht zijn...
omdat door het water mater/thee je porieen van je huit open gaan staan je je dus meer warmte verliest

ik heb het niet verzonnen Tongue maar het schijnt zo te zijn
Levi

Berichten: 72
Antwoord #13 December 08, 2007, 02:15:51
edit2Rapporteer  
Jaaa! Vandaag even lekker water schoen/handschoentjes gehaald, dus morgen sta ik op Egmond te kite! Grin Ik dacht laat ik maar weer van de lente beginnen maar mijn hart zegt  ListenToMe gewóón door kite.
stefkiter

Berichten: 288
Antwoord #14 December 08, 2007, 17:53:43
edit2Rapporteer  
ik weet niet , maar ik gebruik nooit handschoentjes en een cap..
vorige winter, heel de winter door en enkel schoentjes
al zouden handschoenen wel kunnen helpen op sommige momenten
maar cap , doe ik niet aan.
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #15 December 08, 2007, 18:35:06
edit2Rapporteer  
cap is ook nog niet echt nodig nu.. maar wel heel lekker warm. soms is het met cap nog gewoon echt warm en klap ik hem naar achtere dat die bij me nek zit. Als ik dan paar x in het water val voel je gelijk dat je hoofd koud word zet ik me cap weer op. En is het weer gelijk warm.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #16 December 08, 2007, 22:48:27
edit2Rapporteer  
80% van je lichaamswarmte verdwijnt via je je hoofd!

Chilltopje met cap onder je pak is dé oplossing.



die zijn zeker niet verkeerd....
(zelf vind ik het helemaal niets 'n cap maar goed)
als je er zo 1 haald koop dan wel n goeie en geen prolijmit!!!
zo warm is het namelijk niet als dat ding van gammelegheid uit elkaar valt!!!!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #17 December 08, 2007, 23:02:56
edit2Rapporteer  
He Melvin...
Dat is zonde van je pak als je z'n chilltop koopt..
Ons pak, psycho 2,  houdt het water buiten dmv die rugflap en met z'n chilltop icm cap krijg je veel water in je pak..
Koop gewoon een los thermohemd met losse cap en je bent voor 50 euries de man  ThumpsUp

Cap 17,- Telstar en Thermohemd met lange mouw iets van 33,- bij Dacthalon ook mijn handschoentjes daar gehaald voor iets van 15,- ThumpsUp
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #18 December 08, 2007, 23:09:45
edit2Rapporteer  
ik heb hetzelfde chillvest gekocht maar dan van Mystic. Houdt zeker goed de warmte bij... Had het toen niet koud, alleen komt er af en toe wel water binnen via je kin zoals eerder gezegd. Vooral na kiteloops enzow  Tongue Maar dan voel je het wat minder van de adrenaline

Het enige probleem dat ik nog heb is dat ik geen goede grip heb in m'n handen met m'n handschoentjes van mystic als ik unhoock ga ... geef me geen veilig gevoel als ik unhoock sprongen maak. Mss even wennen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #19 December 08, 2007, 23:22:26
edit2Rapporteer  
Oke dit is mijn overlevingsuitrusting voor de winter
* Cap- pro limit Telstar
* Schoentjes Assault 5 mm (ninja) Telstar
* Thermo Tribord Dacthalon
* Handschoenen met anti slip Tribord  Dachalon
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #20 December 09, 2007, 00:17:34
edit2Rapporteer  
cap is nu wel erg lekker...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.