De gevaren van manliften....

Morres

Antwoord #25 December 13, 2007, 01:14:19
edit2Rapporteer  
Niet allemaal zo makkelijk conclusies trekken over wat er wel en niet gebeurd is dames..
Idefixe

Antwoord #26 December 13, 2007, 01:36:43
edit2Rapporteer  
de bedoeling van het topic moge duidelijk zijn.........
Natuurlijk bestaat het overgrote merendeel van bezoekers hier uit loopende, freakende, alles controlerende enz enz.
Maar ook als het er maar ééntje ( een beginner / starter / zijdelings geïnteresseerde ) is die naar aanleiding van dit topic besluit om maar ff niet met een extra lijntje in je rug te gaan "uitproberen" heeft dit topic al ruim voldoende gescoord.
Nog 3 weken en dan kunnen we met een beetje mazzel voor het eerst in 4 jaar het nieuwe jaar ingaan zonder dodelijke ongevallen in kitesurfend  Nl.   ThumpsUp

( en dan sta ikzelf af en toe nog heel even stil bij die gozer van Muiderberg die z'n laatste sessie met een dwarsleasie afsloot, bbrrrrrrrr )
Jordi_1990

Antwoord #27 December 13, 2007, 01:53:02
edit2Rapporteer  
lijkt me een strak plan! zonder dodelijke ongelukken t jaar dooorkomen!!! wel allemaal oppassen met vuurwerk he... haha
hellkiter

Geen avatar

Antwoord #28 December 13, 2007, 02:46:28
edit2Rapporteer  
al die reacties die zeggen dan op het land kiten gevaarlijk is vind ik persoonlijk gewoon dom.
Wat dan met flyboarden ?
wat dan met buggyien ?
kan me moeilijk voorstellen dat niemand van jullie dit nooit gedaan heeft.
het is gewoon kloten voor heel die familie en al de vrienden van die jongen.
laat dus aub de verhalen achterwegen die deze jongen de schuld geven over zijn gedrag.
het was helemaal NIET zijn bedoeling om te "manliften".
de enige reden dat dit gebeurt is is omdat het moest gebeuren.
rikdekker

Antwoord #29 December 13, 2007, 02:59:03
edit2Rapporteer  
kijk nou even naar die fotos in het begin! daar zie je duidelijk dat ie op zon manier springt en dat ie zonder touw aan het hekje z'n kite niet kan houden....

maargoed..genoeg ...ik wil wind! over 6 weken wind. en zon..30 graden..watertemp 25...mmm
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #30 December 13, 2007, 04:02:12
edit2Rapporteer  
RIP
Frank77

Antwoord #31 December 13, 2007, 05:05:43
edit2Rapporteer  
al die reacties die zeggen dan op het land kiten gevaarlijk is vind ik persoonlijk gewoon dom.
Wat dan met flyboarden ?
wat dan met buggyien ?
kan me moeilijk voorstellen dat niemand van jullie dit nooit gedaan heeft.

Sorry maar je hebt geen 12m2 nodig om te buggyen.
Je kiest je kitegrootte op de hoeveelheid kracht die je nodig hebt en voor flyboarden (geen ervaring mee, en het trekt me ook niet) en buggyen is een kleinere kite voldoende dan voor kitesurfen.
Kiten met een te grote (!) kite op het land is en blijft gewoon gevaarlijk. Simpelzat.

Edit: wel heftige situatie/film: vegetatieve toestand. Heel naar.
hellkiter

Geen avatar

Antwoord #32 December 13, 2007, 05:14:37
edit2Rapporteer  
so what ik kite al jaaaren op land met kites van 9, 11,13 en 15 m² en nooit iets gebeurt.
als je zoiets overkomt heb je gewoon pech. kiten op het land met eender welke kite ook heeft daar dan niets mee te maken.

Ik begrijp gewoon niet wat iedereen ertegen heeft dat er gekite wordt op land met grotere kites.
ok safety first maar als je de tijd niet krijgt om ze te activeren heb e der geen focking kl*te aan !
Frank77

Antwoord #33 December 13, 2007, 06:16:43
edit2Rapporteer  
Ik begrijp gewoon niet wat iedereen ertegen heeft dat er gekite wordt op land met grotere kites.
Jij hoeft het niet te begrijpen, als de beginners het maar begrijpen. Daarna kunnen ze hun eigen keuze maken en neem dan de overweging verantwoordelijkheid voor vrouw/kinderen en de werkgever mee.
Micky

Antwoord #34 December 13, 2007, 08:20:26
edit2Rapporteer  
Heeft iemand van jullie eigenlijk wel de "moeite" genomen om deze documentaire volledig te bekijken...  Huh

Kan mij het haast niet voorstellen gezien de volledig van de pot gerukte postings die er geplaatst zijn in dit topic....  Angry

Als je dit bekijkt...., en ook maar enig inlevingsgevoel hebt in de sport die je beoefend dan ga je hier met respect mee om!

Wilde eigenlijk niet persoonlijk worden.....maar Poor die nog ff advies geeft...."een korter touw was veiliger geweest".... 
Jij bent echt een ongelovelijke stakker!
Morres

Antwoord #35 December 13, 2007, 08:42:39
edit2Rapporteer  
'word' micky!
Nick van Kampen

Antwoord #36 December 13, 2007, 13:45:47
edit2Rapporteer  
Heeft iemand van jullie eigenlijk wel de "moeite" genomen om deze documentaire volledig te bekijken... Huh

Kan mij het haast niet voorstellen gezien de volledig van de pot gerukte postings die er geplaatst zijn in dit topic.... Angry

Als je dit bekijkt...., en ook maar enig inlevingsgevoel hebt in de sport die je beoefend dan ga je hier met respect mee om!

Wilde eigenlijk niet persoonlijk worden.....maar Poor die nog ff advies geeft...."een korter touw was veiliger geweest"....
Jij bent echt een ongelovelijke stakker!
Juist, het gaat mij ook wat te ver de nogal losgeslagen, respectloze reacties.
leeany

Antwoord #37 December 13, 2007, 17:43:09
edit2Rapporteer  
ik denk dat de man de gevaren er niet van heeft gezien, of misschien wel en daarom dacht van, ik maak me voor de zekerheid vast.
het was geen manliften.

en natuurlijk zijn er altijd van die m*golen die het natuurlijk altijd beter weten en zeggen dat het zijn eigen fout is!
bullshit.
hellkiter

Geen avatar

Antwoord #38 December 13, 2007, 17:47:23
edit2Rapporteer  
ik denk dat de man de gevaren er niet van heeft gezien, of misschien wel en daarom dacht van, ik maak me voor de zekerheid vast.
het was geen manliften.

en natuurlijk zijn er altijd van die m*golen die het natuurlijk altijd beter weten en zeggen dat het zijn eigen fout is!
bullshit.

zaols ik dus ook al zei het was geen manliften.

en JA ik heb de volledige reportage gezien.

ik snap alleen niet waarom de meeste er hier zo tegen zijn dat er op land gekite wordt op water kan er namelijk evenveel gebeuren behalve dat je minder hard valt dan maar alles heeft zijn gevaren.
Nick van Kampen

Antwoord #39 December 13, 2007, 18:07:11
edit2Rapporteer  
Het gaat niet ineens zozeer om het ''feit'' of het nou wel òf niet manliften is. Je hoort uit respect normaal te antwoorden. En dan zijn antwoorden zoals: ''een korter touw was beter'' niet alleen ontzettend dom maar ook nog eens zo respectloos, en snap ik eigenlijk niet waar je het in je bolle kop vandaan haalt om zoiets te plaatsen.
Snowman

Antwoord #40 December 13, 2007, 18:11:35
edit2Rapporteer  
Citaat
en natuurlijk zijn er altijd van die m*golen die het natuurlijk altijd beter weten en zeggen dat het zijn eigen fout is! bullshit.
Het feit dat je kritisch bent tov oorzaak ongeluk wil niet zeggen dat je het beter weet of geen respect hebt voor het hele drama.

Als het echt een goede  documentaire was geweest hadden ze een poging gewaagd de vraag te beantwoorden of hij verstandig bezig was die bewuste dag van het ongeluk. Nu laten de makers dit aspect volledig in het midden. Als iemand door een auto ongeluk om het leven is gekomen of door een treinramp, gevangenisbrand etc. wil men toch ook graag weten wat er precies gebeurd is (schuldvraag).
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #41 December 13, 2007, 20:03:52
edit2Rapporteer  
Snowman, het doel van deze documentaire heeft niks te maken om die vraag te beantwoorden. Ze willen laten zien hoe de familie is omgegaan met een bepaalde situatie.
Snowman

Antwoord #42 December 13, 2007, 20:55:38
edit2Rapporteer  
Juist en die bepaalde situatie wordt letterlijk vaag in beeld gebracht terwijl het begin is van alle getoonde ellende. Als kijker wil ik gevoelsmatig weten of het roekeloos gedrag was of dat hij ongewoon vette pech heeft gehad.

Zocht hij het gevaar bewust op ja of nee (thrill seeker)?
Dat soort vragen schieten door mijn hoofd als ik een dergelijke documentaire zie.
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #43 December 13, 2007, 21:26:21
edit2Rapporteer  
Naja misschien dat wij (als kitesurfers) ons dat afvragen. Maar ik denk dat de makers daarop niet wilde ingaan, maar dat ze het leed wilde weergeven dat het veroorzaakte. Ik denk dat het voor de niet kiters, niet echt interessant geweest zou zijn geweest om de oorzaak te gaan bepalen. En je merkt ook wel een beetje dat het door de EO is gemaakt Wink, misschien dat ze daarom ook niet zoveel op de oorzaak ingaan.

Ik denk zelf dat het ongeluk meer te maken had met onwetendheid, dan met een stomme actie. In die tijd waren er ook nog niet zoveel scholen en je hoorde daar toen ook nog niet zoveel over.
Snowman

Antwoord #44 December 13, 2007, 21:44:15
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik denk dat het voor de niet kiters, niet echt interessant geweest zou zijn geweest om de oorzaak te gaan bepalen
Stel iemand heeft een ernstig auto ongeluk gehad en je hoort achteraf dat ie straal bezopen achter het stuur zat dan maakt dat toch verschil. Het zal inderdaad wel een groot deel ontwetenheid geweest zijn maar hij had toch ook een behoorlijke outdoor ervaring (was zelf ski/kano instructeur ?) dus zal hij toch vooraf en zeker gaande weg gevaar hebben moeten gezien.

De EO leggen veel in Godshand ikzelf kan daarom beter maar niet meer naar "doc's" van hun kijken.....
LOEN

Antwoord #45 December 14, 2007, 00:05:15
edit2Rapporteer  
Pff jeetje wat een verhaal Embarrassed
kippenvel krijg ik ervan...
rikdekker

Antwoord #46 December 14, 2007, 00:18:55
edit2Rapporteer  
en ja, ik heb hem ook helemaal uitgekeken!!!

en je ziet gewoon op de foto's dat ie gevaarlijk bezig is..echtwaar. maar toch echt een sneu verhaal...
Joy.H

Antwoord #47 December 14, 2007, 01:13:11
edit2Rapporteer  
dat heeft hij zelf niet door......
H98

Antwoord #48 December 14, 2007, 02:51:50
edit2Rapporteer  
Dom, gewoon dát soort dingen niet doen.
Je denkt dat je met de wind speelt, maar de wind speelt met jou.....
*Maximus*

Antwoord #49 December 14, 2007, 04:51:39
edit2Rapporteer  
manlifting is super vet maar wel mega gevaarliijk vooral iemand die voor het eerst zijn vliegertje uitpakt en zich zekert aan een hek.

maar wel f****ing zielig,   

R.I.P.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.