Fabrieksboard 'flexen' en 'verlichten'?

BoxerBeech

Geen avatar

December 13, 2007, 22:44:38
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Mijn complimenten voor alle projecten - heb me zeker ingelezen en was erg onder de indruk van LeonB's, Squirtnatics's, Prokiter's, Oz' of L.o.t.B's projecten, om maar wat te noemen.

PROBLEEM: mijn Naish Haze '06 bevalt niet. Is vrij zwaar, maar nog meer storend is dat ie erg klappert. Vaar alleen op Scheveningen, en kan daar met bepaald tij en windrichting HEEL choppy zijn. Te stijve plank, niet blij.

PLAN - kort door de bocht: flinke partij flex erin frezen! B.v. hoe Prokiter het hier doet: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=24446.msg273340#msg273340    
Foto's zijn erg duidelijk - een flextip opbouw d.m.v. mallen, en dan in 2 lagen wegfrezen, en mooi schuin laten aflopen naar het einde.

Zou zoiets te realiseren zijn met een fabriekboardje?? Weet dat dit geen vlak board meer is, dus moeilijker te frezen. Denk aan suspension tips? Hoekjes eruit a la anti spray, zoiets? Voor gewichtsbesparing zou je verder kunnen denken aan sleuven over de lengte van het board, naast het materiaal wat je wegfreest bij de tips. Waterdichting kan later met kunstofhars? 

MENINGEN?? Als iemand dit eens wil proberen... Hoop op reacties, groeten! Berend
Morres

Antwoord #1 December 13, 2007, 22:50:36
edit2Rapporteer  
ik zou je board gewoon verkopen en een nieuwe maken/kopen...
board strippen is niet goed te doen, laat staan opnieuw opbouwen.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 December 13, 2007, 23:18:28
edit2Rapporteer  
Hey BoxerBeech,
SLECHT PLAN ALARM!!!!
ik weet niet precies wat je van plan bent, maar in laminaat frezen is A pokkewerk - ik krijg al jeuk als ik er aan denk - en B geen enkele garantie dat je er ooit nog op vaart. Denk aan kromtrekken, ongelijke dikte dus zonder het te weten ongelijkmatig affrezen, laminaat uit balans brengen (de ene laag is de andere niet en is zorgvuldig samengesteld.
Marktplaats mss?
BoxerBeech

Geen avatar

Antwoord #3 December 14, 2007, 16:49:11
edit2Rapporteer  
Mmmm, dank voor jullie  reacties, ik was wat enthousiaster dan dat mijn plan goed was geloof ik... Grin

Punt is, ik weet echt niet wat ik dan moet gaan varen - er is teveel keus en iedereen zegt 'dit is het beste'
Zoek: flex, bi directionaal, maar wel met voorkeur voor wave. Weeg 87 kg., ben 190 cm. Anyone? Beetje off-topic, sorry. Shinn Wave ziet er ziek uit (moet nu goedkoop te halen zijn uit de States!), maar geen reviews van kunnen vinden.

Misschien toch een zelfbouw - misschien een balsa/corecell core, heb die hier nog niet gezien. Zoiets:
PBT (zag de TSVisuals prijslijst, MOOIE actie)
160 gr keper
220 gr UD
corecell
balsa 6 mm. (de balsa en corecell voorgekromd verlijmd)
220 gr. UD
160 gr. keper
PBT

Rails en tips voorgegoten PS115, en dan de Shinn nog een tikje meer bi-directionaal. Ben zeker een zelfbouw noob, wel veel ervaring met vliegtuig modelbouw, en aardig wat met harsen, etc. Zou dit goed kunnen zonder vacuum? En wat zou een richtprijs kunnen zijn voor m'n Haze? Thanks! Berend.
Morres

Antwoord #4 December 14, 2007, 17:14:37
edit2Rapporteer  
elevation heeft karbua cores liggen(lichte houtsoort)

vacuum kan sowieso, kijk maar eens rond op dit forum, OZK, Elevation, LeonB, Prokiter, Evan enz enz, allemaal best wel pro boardbouwers die vacuum gebruiken en je alles kunnen vertellen over lay-up enz enz.

ik heb trouwens ook overwave zitten denken, maar nog nisk gebouwd: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=26229.0
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 December 14, 2007, 17:20:19
edit2Rapporteer  
voor de richtprijs voor die haze zou je natuurlijk kunnen kijken wat anderen er voor vragen, hier, of op Hanglos, of op marktplaats.
suc6
Morres

Antwoord #6 December 14, 2007, 17:44:33
edit2Rapporteer  
inruilen bij de shop joh, heb je voor weinig geld een nieuw boardje, een nobile 07 of een fatsoenlijk merk (EN TYPE!) uit 06 en 07 zijn lichter en beter Smiley

maar richtprijs zou 200-250 zijn
Elevation

Antwoord #7 December 14, 2007, 18:09:32
edit2Rapporteer  
volgens mij raken de karuba cores bij Elevation een beetje op maar is ie wel van plan z'n vorige actie weer te herhalen..
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #8 December 15, 2007, 16:09:20
edit2Rapporteer  
Berend,

flex frezen in een bestaand board, NO WAY!!! ThumpDown

Als het bouwen toch al in je vingers zit, gewoon een 3D shape- en rockertafel bouwen. Een simpel koelkastcompressortje scoren voor het vacuum en gaan met die banaan!   Joepie

Als je daar geen geduld voor hebt kan je altijd nog een boardje door een van ons laten bouwen.
Maareh..... het is veeeeeeel leuker om het zelf te doen!

oz

Antwoord #9 December 15, 2007, 18:18:22
edit2Rapporteer  
Hey!!

Ouwe Marine-neus!! Grin
LeonB

Antwoord #10 December 15, 2007, 19:03:35
edit2Rapporteer  
Hey!!

Ouwe Marine-neus!! Grin

Gnehehehe.... Grin
nieles

Antwoord #11 Januari 11, 2008, 01:45:39
edit2Rapporteer  
hey ik ben ook zeker onder de indruk
ik werk in de interieurbouw en heb al het gereedschap wat er nodig is
heb er al eerder aangedacht maar ga nu toch maar eens probeeren
als ik leonB zn site zie dan gaat het al kriebelen
maar ik heb al een goed boardje wil er wel een bij maar is het wel te doen om er af en toe
een te verkopen zodat het geen geld kost om te bouwen
LeonB

Antwoord #12 Januari 11, 2008, 21:11:30
edit2Rapporteer  
Door af en toe een boardje te verkopen blijven de kosten zeker acceptabel  ThumpsUp.

Maarja....ik zit nu ook alweer te broeden op een nieuwe 3D shapetafel en voor m'n vacuumtafel een "zelfzuigende silicone membraan". Dussssss....m'n groene "Combat Ruskie" gaat in de uitverkoop  Grin

Ik zou zo zeggen...gewoon beginnen. Zeker als je een beetje handig bent kan je hier gewoon de gratis KDDM (Kiteboard Desiger Development and Manufactory) opleiding volgen op KiteHigh  schater schater

nieles

Antwoord #13 Januari 12, 2008, 00:03:01
edit2Rapporteer  
oke ik ben al begonen met spulen bij elkaar te krijgen
heb al bijna genoeg om te beginnen
moet alleen nog de tijd vinden
maar dat komt wel goed
en ik moet zeggen dat ik al de info van jullie heb
dus dat moet goed komen
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.