board leash wel/niet?

youne nl

Januari 07, 2008, 18:06:26
edit2Rapporteer  
als je kunt varen en nog niet gaat springen is dan een board leash verstandig of juist niet???? Ben namelijk mn board al een paar x bijna kwijt geraakt .Nou heb ik iets gelezen over een board leash zelf te maken van een honden uitlaat systeem ,rem eraf en gaan.  Is dit wat?
emieck

Antwoord #1 Januari 07, 2008, 18:11:17
edit2Rapporteer  
voor als je begint en je nog niet springt kan dit in princiepe niet ontzettend veel kwaad. ik heb in het begin hier ook mee gevaren maar ben er gewoon mee gestopt toen ik ging springen. waarschijnlijk krijg je straks wel weer reacties dat het gevaarlijk is enzo, maar als beginner is het inderdaad erg handig en zal ik je ook niet tegenhouden om er 1 te kopen of eventueel zelf te maken als ben ik er meer voor om gewoon eventjes geld erin te investeren.
bandito

Antwoord #2 Januari 07, 2008, 18:17:35
edit2Rapporteer  
he ik gebruik zelf ook een roll-leash maar ik draag ook een helm.
vaar je op zee of oop binnenwater want anders moet je gaan proberen om terug naar je board te bodydraggen .
ik gebruik hem zelf vooral omdat ik pas 15 ben en een nieuw board veel geld is

gr
Guus91

Antwoord #3 Januari 07, 2008, 18:18:08
edit2Rapporteer  
Absoluut niet!

Leer gewoon eerst goed bodydraggen ThumpsUp
emieck

Antwoord #4 Januari 07, 2008, 18:26:20
edit2Rapporteer  
dit bedoel ik dus, als beginner is het gewoon makkelijker in het begin met lease, met inderdaad een helm op is het risico nog minder beperkt! je leert boddydraggen vanzelf wel als je zo nu en dan bezig bent. en op een gegeven moment wil je tog zonder lease en dan probeer je het zo nu en dan eens en lukt het een stuk makkelijker omdat je ook gewoon meer controle over je kite hebt en in het begin juist dat een beetje het probleem is!
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Januari 07, 2008, 19:13:09
edit2Rapporteer  
GEEN LEASH!!!!!!!!!!!! Heb als beginner ook gebruikt maar 1 keer met mach 5 langs mijn hoofd en heb dat ding meteen weg gepleurt, levensgevaarlijk!!
Hessel

Antwoord #6 Januari 07, 2008, 19:31:25
edit2Rapporteer  
Ik zit er ook te denken eentje te kopen maar dan wel een rolleash en een helm erbij. Dit aangezien ik nu een nieuw en duur board heb en net zoals beachs erg lang moet sparen voor een goed board. (En omdat mn pa dit ook begrijpt wil hij dit misschien betalen)
audi

Antwoord #7 Januari 07, 2008, 19:31:28
edit2Rapporteer  
als je er een gebruikt neem dan een extra lange deze zal minder snel naar je terug schieten.
en de kans dat hij je raakt wordt ook kleiner.
en als het water koud is is het wel lekker dat je het board weer snel hebt en weer snel kan varen.
maak je leashe aan de tip van je board vast anders wordt het een soort anker en kan je er een voetband aftrekken.
radrobby
Gast
Antwoord #8 Januari 07, 2008, 19:33:09
edit2Rapporteer  
boardleash=helm op
snel leren bodydraggen,... idd levensgevaarlijk (ook als je niet gaat springen hoor,... gewoon altijd gevaarlijk)
Nature

Antwoord #9 Januari 07, 2008, 20:32:50
edit2Rapporteer  
kijk anders ff naar dat leashless ding van Ocean rodeo.

Go joe ofzo.
DaanD

Antwoord #10 Januari 07, 2008, 20:36:32
edit2Rapporteer  
kijk anders ff naar dat leashless ding van Ocean rodeo.

Go joe ofzo.

55 euries

ROFL !
kitaholic

Antwoord #11 Januari 07, 2008, 20:43:34
edit2Rapporteer  
Als je goed kan bodydraggen heb je geen leash nodig. Alleen in de branding zal het soms moeilijk zijn je boardje te bemachtigen, maar juist daar ben je vaak blij dat je een beetje afstand tot je bord hebt voordat die langs komt suizen met een golf meegespoeld.

En zoals al duidelijk is; mocht je toch een leash dan is een rolleash verreweg het best en moet je echt een help op zetten.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #12 Januari 07, 2008, 21:00:12
edit2Rapporteer  
he ik gebruik zelf ook een roll-leash maar ik draag ook een helm.
vaar je op zee of oop binnenwater want anders moet je gaan proberen om terug naar je board te bodydraggen .
ik gebruik hem zelf vooral omdat ik pas 15 ben en een nieuw board veel geld is

gr
nee het is idd heel verstandig om als je nog jong bent wel gevaarlijke dingen te doen omdat het 'n paar honderd euro kan schelen!!!
en ook 'n dwarslezie!!!
bendek wel dat als je dat board op je ruggengraad krijgt, je ook n heel groot probleem heb he...
dus ook 'n impact vest?
maar beter helemaal geen ook niet als je 'n (duitse)helm op hebt en 'n vest!!!!
gewoon niet zo lopen mekkeren...jullie hebben met lessen toch ook allemaal leren body dragen!
TtHoM@s

Antwoord #13 Januari 07, 2008, 21:12:05
edit2Rapporteer  
voor dat geld van die leash leer ik je wel upwind boddy draggen en je kite goed herstarten,

klein halfuurtje werk en je kan het perfect ThumpsUp
globerider
Gast
Antwoord #14 Januari 07, 2008, 21:13:48
edit2Rapporteer  
Besluit je een leash tegebruik zet dan ook ff een helm op is wel zo veilig dan.

Ben zelf geen voorstander van een leash omdat je de kans best groot is dat je je board tegen je hoofd aan krijgt.
diederik

Antwoord #15 Januari 07, 2008, 21:47:35
edit2Rapporteer  
daardoor heb ik nu een scheur in mn kop...trek je plan!
Nature

Antwoord #16 Januari 07, 2008, 22:09:38
edit2Rapporteer  
lol die go joe die geeft je gratis ballen massage so groot.
-jeroen

Antwoord #17 Januari 07, 2008, 22:16:54
edit2Rapporteer  
Altijd mooie discussie dit;

Geen leash is natuurlijk altijd veiliger, maar...... De voordelen van het gebruik van een leash in het beginstadium ( = van proberen te waterstarten tot op en neer varen) levert zo'n enorme tijdwinst op dat je mijns inziens best een ingecalculeerd risico kan nemen.

Dan wel altijd met helm en impactvest en met gebruik van een goede Rollleash (dus geen zelf gemaakte hondenriem of vaste leash) een goede rollleash heeft een breekbeveiliging, deze breekt bij een bepaalde hogere dan normale belasting (juist dat moment voordat je board van duikboot in raket verandert)
Ook moet deze makkelijk vast (en los)  te maken zijn om gepiel met een kite in de lucht te minimaliseren en natuurlijk geen gekke dingen ermee doen zoals gebruik van de kiteleash op het land.

Zodra je natuurlijk kan varen en goed kan bodydraggen (duurt vaak langer dan op en neer varen) gebruik je hem natuurlijk niet meer.

Probleem is dat een goede rolleash best duur is en er vanuit gaande dat je deze misschien 5 x gebruikt tot je het nivo bent dat je hem niet meer nodig hebt vaak niet de moeite waard om aan te schaffen.

enne over het "leer goed body-draggen argument" ; zeker de helft van de mensen die nu al goed kiten kunnen amper upwind body-draggen, geen enkele newby zal wachten met proberen te waterstarten tot hij/ zij perfekt kan body-draggen. Zou jij lekker door gaan draggen als dat boardje op de kant ligt te wachten eindelijk eens bereden te worden?
youne nl

Antwoord #18 Januari 07, 2008, 22:32:11
edit2Rapporteer  
water start is geen probleem lukt  ThumpsUp
body draggen lukt ook,Het is ook elke x goed gekomen maar soms heb je van die situaties je kent t wel heh, crash je ,kijk je op en board weg of in ieder geval moeilijk te vinden ellende !!
Nou had ik dus gehoord dat in frankrijk BIJNA iedereen met een board leash vaart.
Waarom is t voor hun dus een pro en zitten wij hier van geen leash levensgevaarlijk?
Ik vaar op grevelingen en wil  dit jaar bergen op zoom proberen
Alvast bedankt iedereen  ThumpsUp
VincentC

Antwoord #19 Januari 07, 2008, 22:47:36
edit2Rapporteer  
Heel simpel:
NIET
Als je niet kan bodydraggen moet je maar een andere sport zoeken  ThumpsUp
youne nl

Antwoord #20 Januari 07, 2008, 22:58:34
edit2Rapporteer  
NOG EEN X VOOR DE SLECHT ZIENDE IK KAN WEL IK ZEG WEL!!!!!!!!! BODY DRAGEN
ALS JE NIET KUNT LEZEN WAT DOE JE DAN OP EEN FORUM? WAARDELOZE ADVIEZEN GEVEN ????!!!!!!
Heel simpel:
NIET
Als je niet kan bodydraggen moet je maar een andere sport zoeken ThumpsUp
VincentC

Antwoord #21 Januari 07, 2008, 23:28:25
edit2Rapporteer  
NOG EEN X VOOR DE SLECHT ZIENDE IK KAN WEL IK ZEG WEL!!!!!!!!! BODY DRAGEN
ALS JE NIET KUNT LEZEN WAT DOE JE DAN OP EEN FORUM? WAARDELOZE ADVIEZEN GEVEN ????!!!!!!
Heel simpel:
NIET
Als je niet kan bodydraggen moet je maar een andere sport zoeken ThumpsUp

Nou dan heb je geen leash nodig he! Want dan kan je gewoon bij je boardje komen altijd!
H98

Antwoord #22 Januari 07, 2008, 23:30:12
edit2Rapporteer  
Zinloze discussie...
Ik vaar met volle tevredenheid met een (orginele, géén zelfbouw) rolleash, als je hem bevestigd aan je board zoals het beschreven staat, heb je géén raket die in je nek/hoofd probeerd te komen.
Ik vaar altijd op zee met een wit board, dus fijn zoeken als je zonder leash je board kwijt raakt.......
En ja, ik kan upwind boddydraggen, en ja, ik draag een impact vest, en nee, ik draag geen helm.
Doe je voordeel hiermee.
Lex

Antwoord #23 Januari 07, 2008, 23:31:38
edit2Rapporteer  
precies, als je kan bodydraggen moet je nog niet eens aan een leash gaan denken.
H98

Antwoord #24 Januari 07, 2008, 23:41:43
edit2Rapporteer  
precies, als je kan bodydraggen moet je nog niet eens aan een leash gaan denken.

Waarom niet?

Ik denk dat ik het ff een beetje anders moet zeggen: als ik van mijn board wordt geript laat ik mijn bar los en alle kracht is uit mijn vlieger, dus ikzelf ga niet als een torpedo door het water.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.