waxen van lijnen; waar je op moet letten

Wimt

Januari 11, 2008, 00:05:04
edit2Rapporteer  
Ik wax de lijnen, als de lijnen wat minder stug worden. Dan raken ze nml. sneller in de knoop, en het voorkomt slijtage. Ik dompel ze in bain marie, met kaarsvet of waxine.
Gaat altijd goed. Maar; de tribal heeft een dikke centerline, die behoef je niet tewaxen, de stuurlijne wel.
Dus die had ik gewaxed. Maar daarna; de kite wilde zelfs de lucht niet meer in (ik deed een zelfstart).
Bleek bij nameting, dat de stuurlijnen 70 cm waren gekrompen. De wax gaat in onspannen toestand van de lijnen, in de vlechting zitten, en zodoende wordt de lijn korter.
Als je 4 lijnen doet, kan het natuurlijk geen kwaad. Dan worden ze allemaal korter.   
VincentC

Antwoord #1 Januari 11, 2008, 00:14:54
edit2Rapporteer  
Its.... ALIVE!
Matjas the scissor-kid

Antwoord #2 Januari 11, 2008, 00:18:36
edit2Rapporteer  
Wimtie....you back..again  ThumpsUp

maar zou je even kunnen uitleggen. ALs je lochies beredeneert zou je namelijk zeggen dat een gewaxte lijn langer wordt en niet korter. Dit omdat je evt. lucht delen tussen de gevlochten lijn vervangd voor wax.

ik moet mijn depower koort van mijn 14 nog steeds waxen maar zou dat betekenen dat ik dna minder depower krijg? of moet ik er dan gewoon een 3 hoekje uitknippen  loser ThumpsUp
Wimt

Antwoord #3 Januari 11, 2008, 00:32:58
edit2Rapporteer  
Wimtie....you back..again ThumpsUp

maar zou je even kunnen uitleggen. ALs je lochies beredeneert zou je namelijk zeggen dat een gewaxte lijn langer wordt en niet korter. Dit omdat je evt. lucht delen tussen de gevlochten lijn vervangd voor wax.

ik moet mijn depower koort van mijn 14 nog steeds waxen maar zou dat betekenen dat ik dna minder depower krijg? of moet ik er dan gewoon een 3 hoekje uitknippen loser ThumpsUp

Waar lucht zit, kan het touw bij spanning dit wegduwen, dikke wax niet.

Dat 3hoekje snap ik niet, en mijn vriendin is daar kaal, dus die kan ik dat ook niet vragen.
Meet eerst op, en pas later evt. aan.
Matjas the scissor-kid

Antwoord #4 Januari 11, 2008, 00:38:44
edit2Rapporteer  

Dus wordt hij toch langer/ dikker? en niet korter??  Huh

en driehoekje...heeeeeel lang geleden een experimentje van jou  loser
Wimt

Antwoord #5 Januari 11, 2008, 00:44:42
edit2Rapporteer  

Dus wordt hij toch langer/ dikker? en niet korter?? Huh

en driehoekje...heeeeeel lang geleden een experimentje van jou loser

Touw wordt dus dikker, en daardoor dus korter (moet ergens vandaan komen; volgens de wet van behoud van massa )

Matjas, jij hebt een beter geheugen dan ik; was een fijn experimentje met jouw driehoekje ja.(grapje)
Matjas the scissor-kid

Antwoord #6 Januari 11, 2008, 01:35:45
edit2Rapporteer  
Whahaha  schater loser ja zoiets vergeet je niet  loser

maar je hebt indd. gleijk het mot ergens vandaan komen.  ThumpsUp ThumpsUp
cheese

Antwoord #7 Januari 11, 2008, 02:14:56
edit2Rapporteer  
inderdaad!! van WIMT dus!!! ThumpsUp
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Januari 11, 2008, 02:21:27
edit2Rapporteer  
Had je niet beter alles in 1 topic kunnen zetten???
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 Januari 11, 2008, 03:49:59
edit2Rapporteer  
Krimpen van de lijn kan ook door te heet kaarsvet komen..

indien dit niet het geval is dan zullen de lijnen na een power sessie wel weer dezelfde lengte krijgen.
De hele lijn waxen heeft geen zin, zinvol is om rond het punt waar je lijnen kruisen bij rotaties te waxen. (scheelt een hoop wax en geklieder)
Wimt

Antwoord #10 Januari 15, 2008, 23:01:20
edit2Rapporteer  
Krimpen van de lijn kan ook door te heet kaarsvet komen..

indien dit niet het geval is dan zullen de lijnen na een power sessie wel weer dezelfde lengte krijgen.
De hele lijn waxen heeft geen zin, zinvol is om rond het punt waar je lijnen kruisen bij rotaties te waxen. (scheelt een hoop wax en geklieder)

Wax was niet heet, lijnen zijn nog steeds even lang, en helemaal waxen is handig, omdat de lijnen dan veel stugger zijn en dan niet zo snel inmekaar draaien.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.