woodcore

nieles

Januari 13, 2008, 06:14:38
edit2Rapporteer  
kan je wood core bij polyservice halen of niet? staat niet op de prijslijst namelijk.
en ik las ook om er zelf een te maken. ik heb een vlakbank maar waar wordt dit mee verlijmt? kan dit met bruislijm of niet. en heeft iemant al meer ervaring met red ceder kan ik hiermee aan de slag of is het niet geschikt ik hoor graag van julli   b.v.d groeten niels
ps ik ga zoals  de leonB werkwijze werken
oz

Antwoord #1 Januari 13, 2008, 16:52:51
edit2Rapporteer  
Leonb? Wie is da? schater schater

Liefs OZ.
Morres

Antwoord #2 Januari 13, 2008, 17:52:29
edit2Rapporteer  
die woodcores komen bij elevation weg, maar geloof dat ze op waren, of op raken.
Anyway, wood-poly...wat denk je zelf Wink
Red cedar ben ik ook benieuwd naar, want ik heb nog 90meter liggen(te koop! Grin )
Pbter

Geen avatar

Antwoord #3 Januari 13, 2008, 17:54:36
edit2Rapporteer  
nieles, mijn vorige board was gemaakt van red ceder en essen.

ik heb alles gewoon verlijmd met watervaste constructielijm en dit werkte redelijk goed.
houd er rekening mee dat je wel minimaal 1 laag glasvezel op je base verlijmt voordat je gaat shapen.

door de verschillende houtsoorten gaat je kern wokkelen(helemaal bij het nat maken)
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #4 Januari 13, 2008, 18:00:37
edit2Rapporteer  
Hey.....dat ben ik! schater schater

Anyway, woodcore kan je niet halen bij polyservice. Volgens mij heeft http://www.brandscomposiet.nl/
Balsa panelen.

Met Red cedar heb ik geen ervaring, maar je kan bijvoorbeeld ook denken aan een combi van Sitka Spruce en Populier om de core lekker licht te houden wat veel in snowboards wordt gebruikt. Lijmen met watervaste D4 PU bruislijm gaat prima. Probeer de te verlijmen latjes 20 a 30 mm breed te houden en ga niet dunner dan 10 mm.

Succes met freubelen!

(Ik geloof dat we weer een verslaafde erbij hebben  ThumpsUp)

nieles

Antwoord #5 Januari 13, 2008, 18:35:15
edit2Rapporteer  
hey bedankt ik ga gewoon maaar eens probeeren want ik wil het toch leren en dan kan ik jullie
meschien ook iets bij leren haha
oja en jij kan er ook wat van OZ dus tips zijn welkom ook van jou
bedankt en heb er zin in om te beginnen
dat horen jullie nog
nieles

Antwoord #6 Januari 13, 2008, 19:50:54
edit2Rapporteer  
klopt dit lijsje of vegeet ik nog wat pbt  kan ik daar niet halen en ook geen woodcore dus.
maar zal ik zo naar polyservice kunnen gaan dat zij me helpen met zoeken

zie de link
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #7 Januari 13, 2008, 20:48:30
edit2Rapporteer  
Gaatjesfolie ThumpsUp

Dit doe je tussen je Peelply en Breather wanneer je van plan bent een prepreg te maken. Na uitharden is het makkelijker de breather (tapijt, oud badlaken, enz) te verwijderen van het peelply.

Ik zag laatst bij polyservice dat ze breather-doek met op de achterkant gaatjesfolie verkopen. Wel prijzig...

nieles

Antwoord #8 Januari 13, 2008, 22:36:00
edit2Rapporteer  
oke toegevoegt bedankt dus nu kan ik aan de slag dan.
hopa
prokiter

Antwoord #9 Januari 14, 2008, 01:00:26
edit2Rapporteer  
Heyy,

Red ceder kan goed gebruikt worden...mede door zijn duurzaamhijd en omdat het licht is.

Maar het moet wel gecombineerd worden.

Dus bijvoorbeeld een Red Ceder kern met 3 latten verdeeld in de kenr over de volle lengte van essen.

Dit om de kern zo sterker te maken.

Je kan het ook lijmen met epocty....wel iets verdikken om te voorkomen dat het te veel in het hout trekt.

Greetings...Pro Kiter.... Cool
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.