LE knetterhard; veel hogere draaisnelheid

Jordi_1990

Antwoord #25 Januari 21, 2008, 23:37:17
edit2Rapporteer  
ja dat was ik, heb in de nammidag gevaren toen de wind wat weg was. jij was alweer vertrokken toen dacht ik
Wimt

Antwoord #26 Januari 21, 2008, 23:44:44
edit2Rapporteer  
ja dat was ik, heb in de nammidag gevaren toen de wind wat weg was. jij was alweer vertrokken toen dacht ik

Ja, om 4 uur, moest nog naar Maastricht. Grappig dat jij mij direct herkende aan de rommel aan kitespullen die ik op en om mijzelf heb. Ben ik schijnbaar uniek in. ( Ik wacht nu op reacties).
Wimt

Antwoord #27 Januari 21, 2008, 23:47:29
edit2Rapporteer  
hee wim hoe werkt die pomp nou?

Bij autospeciaalzaken hebben zij vaak opblaaspompen voor luchtkussens etc, voor 6 euro. En dan gewoon aansluiten op een 18 v accu van een boormachine. Pomp druk je dan tegen het grote luchtontsnappingsventiel, dan duim erop en dan snel klepje dicht van het ventiel. Met de pomp hard pompen.
Wimt

Antwoord #28 Januari 21, 2008, 23:49:28
edit2Rapporteer  
Wimt waarneer ga je nu eens deze informatie op hyves zetten.

Er zijn altijd mensen die deze informatie op prijs stellen ThumpsUp Kiss

Heb niet veel tijd, Matjas. Wat wil men horen, want al mijn eigenbouwbows zijn naar de sloop. 
Jordi_1990

Antwoord #29 Januari 21, 2008, 23:49:43
edit2Rapporteer  
bij een tribal hoef je amper te pompen... wat moeilijk doen om niks
Wimt

Antwoord #30 Januari 21, 2008, 23:50:28
edit2Rapporteer  
Zeker bij een Tribal natuurlijk. Als je er geen deuk meer in kunt drukken, dan is de draaisnelheid dubbel zo hoog dan bij een te lage druk. Op zich natuurlijjk wel logisch, want de krom doorlopende LE dient ook als tipeinde van de kite, en die tipeinde heeft DE max. invloed op draaien. Vandaar dat men die tips vaak nog uitvoert met een lat.

Maar met koude vingers krijg je het ventiel niet altijd goed dicht, vandaar dat ik bij de vervangende LE binnenband een groot loslaatventiel heb toegepast; hierop zet ik mijn electro-pomp, en de naspanning doe ik op een ventiel met terugslagklep. Waroo heeft dat vaak standaard

Electro-pomp loopt op 18 volt, van een accuboormach. Dan loopt de pomp lekker veel toeren (12 volt).

Wim, met alle respect maar, had jij 2 dagen geleden ook niet last van een geinverteerde Waroo. Hard oppompen is niet alleen van toepassing bij Tribals hoor

Weet ik.
Wimt

Antwoord #31 Januari 21, 2008, 23:51:45
edit2Rapporteer  
Tsja, ik was er een tijdje uit, dan loop je achter. Combineer dat met mijn achterlijjkheid, liefst met hoofdletters, en je krijgt zo`n onooglijk debiel onderwerp als deze.
Waarschijnlijk ten overvloede, ook dit citaat. Mongool die ik ben. Niks ten nadele van mongolen, want die zijn waaschijnlijk veel slimmer dan ik, en achtenswaardiger. Zou er een hel voor mij bestaan, werp mij er dan nu terstond in, en graag met aplaus en toejuichingen. doe mij een lol, en snoer mij de mond, besmeur mij met pek en veren, zodat tenminste meteen duidelijk is dat ik niet in deze samenleving behoor.
`Avoid the obvious`, zoals de engelsen dan zeggen.

Zo moe kan ik daar van worden!

Ik word er wel vrolijk van, ben niet zo`n zuurpruim. Lache is gezond.
Wimt

Antwoord #32 Januari 21, 2008, 23:53:01
edit2Rapporteer  
Hoe stijver het frame van de kite, hoe sneller de reactie. Uiteraard is knalhard oppompen een waarde in de deler die daar verantwoordelijk voor is. Ook de constructie van de kite zelf natuulijk.

Maar 2x zo snel Huh, pompte jij de kite niet zo hard op dan door je eigen gefabriceerde one-pump op je tribal2 9m2?

Neen.
Jordi_1990

Antwoord #33 Januari 21, 2008, 23:53:19
edit2Rapporteer  
wel op zn waroo met 5th
Wimt

Antwoord #34 Januari 21, 2008, 23:55:17
edit2Rapporteer  
bij een tribal hoef je amper te pompen... wat moeilijk doen om niks

Heb ook nog een 14m

Wat bedoel je met 5de lijn?
Jordi_1990

Antwoord #35 Januari 22, 2008, 00:00:25
edit2Rapporteer  
je waroo heeft een 5de lijn toch? ik zag een 7 waroo 2006 geloof ik met een 5th en een one pumpsysteem.
Wimt

Antwoord #36 Januari 22, 2008, 21:50:06
edit2Rapporteer  
klopt, Yordi.
Jordi_1990

Antwoord #37 Januari 23, 2008, 20:08:21
edit2Rapporteer  
weet wimt wat over de 5de lijn van de tribal 06, ik zag dat je die nog kon stellen op de kite zelf. de aanhechtingspunten hebben 2 verschillende knoopjes. krijg je meer depower met het knoopje dichter op de kite zelf en meer power met het knoopje het verste van de kite af?
Wimt

Antwoord #38 Januari 24, 2008, 00:26:06
edit2Rapporteer  
weet wimt wat over de 5de lijn van de tribal 06, ik zag dat je die nog kon stellen op de kite zelf. de aanhechtingspunten hebben 2 verschillende knoopjes. krijg je meer depower met het knoopje dichter op de kite zelf en meer power met het knoopje het verste van de kite af?

Ja, klopt, die vooraan de LE zitten, geven meer depower, meer hoogtlopen, maar veel minder hangtime. Ik heb het zelf nooit toegepast.

Nog even over de pompen gesproken; na een tijdjwe komt er natuurlijk zand in de pomp. Dat koekt vast met met het smeervet. Verwijderen met peut of wasbenzine, en opnieuw invetten. Ik gebruik normaal smeervet, want de keeringen van de zuiger zijn niet van rubber, dus dan kan dat wel. Beter is speciale kunsstofsmeer; waar te krijgen?
Jordi_1990

Antwoord #39 Januari 24, 2008, 00:29:20
edit2Rapporteer  
kon vrijdag wel eens ha\ndig zijn, in 25 knopen met een 9 (55kg...)
Wimt

Antwoord #40 Januari 24, 2008, 00:34:04
edit2Rapporteer  
Met harde wind vind ik de Tribal wel erg open en dicht klapperen, ondanks knetterhard opblazen. Misschien is dat minder bij die andere aanknooppunten, meld dat dan graag hier a.u.b.
Jordi_1990

Antwoord #41 Januari 24, 2008, 00:35:26
edit2Rapporteer  
zal ik doen!
big_ben_lair

Antwoord #42 Januari 24, 2008, 00:48:38
edit2Rapporteer  
Heb ik jou gezien bij Workum denk ik. Was een topdag, maar `s ochtends was de wind wel erg rukkerig. En die `New`kites; top, bijna Bandit, maar dan voor halve prijs en wel een one-pump, en lagere barkracht.
Was een verkoper daar; ik stelde hem voor de kite te hernoemen tot `Pinda`, maar dat leek hem niets. Ik moest intussentijd ook geen touwtjes en prul tijdens het testen erop zetten.
Waanzinnig lekkere kite, maar ik heb nog effe niets nodig. Wind was erg rukkerig toch, maar dat strijkt ie net als de Bandit helemaal vlak. Lijkt een beetje op de Furia, heel erg lage AR.

je kan niet voorzichtig genoeg zijn InLove ben blij dat ie lekker vloog ThumpsUp
Wimt

Antwoord #43 Januari 24, 2008, 00:59:45
edit2Rapporteer  
Slimmerd; volgens mij ben jij die verkoper van die `New`, maar nogmaals bedankt voor het testen.

Tip; je kunt er nog veel meer aandacht aan geven, aan jouw `New`, door mij uit te schelden voor onverantwoorde oude prutser, mongool, mag ook wel.

Ik zal dan begrijpen dat jij dat doet om jouw kite in de picture te krijgen; ik zal het niet persoonlijk opvatten.
Maar ik zal net doen alsof ik het mijzelf WEL aantrek; krijg ik dan korting?
Wimt

Antwoord #44 Januari 24, 2008, 01:01:41
edit2Rapporteer  
kon vrijdag wel eens ha\ndig zijn, in 25 knopen met een 9 (55kg...)

Weet niet of ik dan kan kiten; er heerst buikgriep, en ik heb er ook wat last van; om bij rotaties kots rond te sproeien, is ook niet alles
Jordi_1990

Antwoord #45 Januari 24, 2008, 01:03:46
edit2Rapporteer  
ben ik blij dat ik er weer vanaf ben, maar hoe doe je dat. je woont toch heeeeeeeeeeeel ver van workum?
Wimt

Antwoord #46 Januari 24, 2008, 01:09:18
edit2Rapporteer  
je waroo heeft een 5de lijn toch? ik zag een 7 waroo 2006 geloof ik met een 5th en een one pumpsysteem.

Safety first, heb dat op al mijn bows. Heb zelf een hol scharniet gemaakt om daar de 5de lijn door te laten lopen, anders raakt de 5de lijn verstrikt, want ik doe veel rotaties. Bij de geleende `New`zat dat niet, dus na de test vroeg de eigenaar een boormachine om de bole terug te draaien.

Ik heb overigens nog nooit een bow gezien met 5de lijn, ziedaar hoe veilig ik bezig ben. Ik doe dat ook om de kite te kunnen landen; kite zo laag mogelijjk aan windvenster; 5de lijn plus de dichtbijzijnde depowerlijn pakken en gezamenlijk aantrekken, en meteen windwaarts lopen. Soms iets meer de 5de lijn aantrekken, soms wat los laten, maar gaat altijd goed. 
Wimt

Antwoord #47 Januari 24, 2008, 01:11:00
edit2Rapporteer  
ben ik blij dat ik er weer vanaf ben, maar hoe doe je dat. je woont toch heeeeeeeeeeeel ver van workum?

Vandaar die bruine nevel, ik proefde iets pittigs; sambal gehad?

Dit weekend zal het wel Brouwersdam worden denk ik, eens per 6 weken ben ik bij familie in Friesland, vandaar.
Wimt

Antwoord #48 Januari 24, 2008, 01:33:14
edit2Rapporteer  
Zeg verkoper; weet je al hoe dik de binnenband van de LE is; 0.06 of 0.08mm; staat op het tipeinde van de binnenband
Jordi_1990

Antwoord #49 Januari 24, 2008, 02:24:40
edit2Rapporteer  

Vandaar die bruine nevel, ik proefde iets pittigs; sambal gehad?

Dit weekend zal het wel Brouwersdam worden denk ik, eens per 6 weken ben ik bij familie in Friesland, vandaar.

tabasco Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.