100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
je hebt je kite gedepowerd staan!!! hebben ze je met lessen vast wel uitgelegd toch...
|
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
ik heb mijn kite nu voor de eerste keer het luchtruim laten kiezen, geen succes. toch niet vandaag mag ik hopen?!?? misschien had je de stuur en powerlijnen wel verkeerd om zitten.
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
en speciaal voor morres...
is er iemand die ff met je mee kan gaan kijken...waar woon je??
|
|
|
Morres
|
lol, ik raa kgeen vision aan, niksdingen
|
|
|
Tabee
|
Zozo, das een goed onderbouwde opmerking! Moet je als moderator niet bijdragen aan een effectief en goed forum? Dus, als iemand info vraagt, allen onderbouwd comentaar geven, en geen onzin of domme opmerkingen! (waar ik me nu zelf ook op betrap, alleen is mijne onderbouwd)
Maar goed, als alles goed was aangesloten heb je idd te lange achterlijnen, en zul je die moeten inkorten tot ie goed vliegt. Misschien is er iemand hier die het zelfde probleem heeft gehad met een zelfde kite, en anders op een veilige plek zelf proberen. Kleine stukjes stuurlijn in nemen, en rustig proberen te vliegen. Neem kleine stukjes, je zult goed kunne merken als je in de goede richting gaad kwa lengten. Voor het fine-tunen nog kleinere stappen nemen, tot ie voor jou fijn vliegt.
|
|
|
hollandkiter
|
Lijnen inkorten? Dat is pas het laatste waar ik aan denk.
1: Gewoon eerst je depowerstrap losgooien 2: Als er knoopjes zitten bij de onderlijnen, je stuurlijnen op een lager knoopje bevestigen 3: Als er knoopjes zitten aan de bevestiging bij de kite, je stuurlijnen op een hoger knoopje vastmaken
Als je het niet begrijpt, vraag hulp en ga niet zelf rommelen!!
|
|
|
diederik
|
wellicht is er ook een optie om je powerlijnen langer te maken (knoopjes of pigtails) dit in combinatie met het inkorten van je stuurlijnen (op de knoopjes of pigtails) zou het probleem op moeten lossen!
(het daadwerkelijk inkorten van lijnen is je laatste optie)
|
|
|
gerrit
|
TIP: Terug naar de basis....
Zoek een spijker op oid. ergens in de tuin ... maak daar de 4 of 5 lijnen aan vast loop ze uit....
Met de depowerstrap los (dus gepowerd) zouden de lijnen nagenoeg even lang moeten zijn....
Met de depower strap aangetrokken zie je heel duidelijk dat de stuurlijnen slappper komen te hangen ( de stuurlijnen hangen dan grofweg 30-50 cm lager)
DAT is de basis.....
aan de "BARkant" kan je de zgn. leaderlijntjes op de stuurlijnen gebruiken om deze basis afstelling af te maken
Nooit leaderlijntjes veranderen met de kite op 12 uur= levensgevaarlijk
De pigtails aan de kite-kant zijn voor de fine tuning ik zet ze altijd op dezelfde positie power lang en stuurlijnen kort...maar dat is een persoonlijke voorkeur...
Als je er zo niet uit komt dan is verlengen een betere optie als inkorten....
|
|
|
Morres
|
Zozo, das een goed onderbouwde opmerking! Moet je als moderator niet bijdragen aan een effectief en goed forum? Dus, als iemand info vraagt, allen onderbouwd comentaar geven, en geen onzin of domme opmerkingen! (waar ik me nu zelf ook op betrap, alleen is mijne onderbouwd) Zeik niet zo, als moderator ben ik niet een onuitputtelijke bron van informatie ofzo. Als je op mijn niet-zo-informatierijke posts gaat zeiken moet je toch eens de rest avn de users bekijken, zal je zien dat ik best meeval vergeleken met sommigen hier. Het is een forum doed, geen betaald 0900-nummer
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
ik zie m al langs de kite spotsstaan....
0900-MORRES!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
Morres
|
ja kan op de pigtails van je bar gewoon extra knoopje zetten, probeer het eerst eens 5cm korter, en dan zien hoe het gaat
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
lol, ik raa kgeen vision aan, niksdingen Je zegt dus: "Je hebt een volslagen miskoop gedaan, beginner! Ha ha ha!" Waar is dat nu voor nodig?
|
|
|
Morres
|
het is ook een miskoop, heb je er wel es mee gekite? Anyway, ik heb al antwoord gegeven hierboven, volgens mij lost dat het op. En melvin doelde, volgens mij, op mn relatie met gaastra (sponsor)
|
|
|