sant pere pescador (roses)

FunkyoneNL

Antwoord #200 Juli 02, 2008, 01:43:43
edit2Rapporteer  
shit...... das dan wel weer jammer..... we zien het wel dan.... zand en gear en lopen is vervelend.....
Alferink

Antwoord #201 Juli 02, 2008, 01:57:36
edit2Rapporteer  
Je gaat toch ook niet lopend naar die camping toe?
FunkyoneNL

Antwoord #202 Juli 02, 2008, 13:39:28
edit2Rapporteer  
euh nee denk gewoon met de auto denk anders dat ik nog niet kan uitrusten..... Wink
To

Antwoord #203 Juli 04, 2008, 02:47:45
edit2Rapporteer  
7 dagen Grin!!!!!!!!!!
FunkyoneNL

Antwoord #204 Juli 06, 2008, 14:11:25
edit2Rapporteer  
ja voor mij ook! Ben er pas maandag!
Langbeest

Antwoord #205 Juli 06, 2008, 14:32:23
edit2Rapporteer  
Donderdag ochtend 03:00 uur weg
Vrijdag middag op de plank
To

Antwoord #206 Juli 05, 2008, 23:56:50
edit2Rapporteer  
donderdag octhend 8 uur weg donderdag middag op de plank hahah:P
Alferink

Antwoord #207 Juli 06, 2008, 00:00:41
edit2Rapporteer  
Donderdag ochtend 03:00 uur weg
Vrijdag middag op de plank

Ga jij het in 1x doorrijden???
FunkyoneNL

Antwoord #208 Juli 06, 2008, 19:49:35
edit2Rapporteer  
zeu die is snel ik ga zaterdag ochtend weg en ben er pas maandag.... op het moment dat ik de deur dicht trek heb ik vakantie..... Wink
To

Antwoord #209 Juli 06, 2008, 23:37:57
edit2Rapporteer  
vliegtuig Grin
Gewoon_Mart

Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #210 Juli 08, 2008, 10:47:16
edit2Rapporteer  
Mensen,

Even een vraagje, ik lees veel tegenstrijdige berichten over het wel of niet moeten dragen van gekleurde T-shirtjes.....  is het nou verplicht om zon shirt aan te schaven en verzekerd te zijn om te kunnen varen op de camping La Labalena?

Op de website van La labalena kan ik er weining overvinden, maar had wel ergens andersgelezen dat je zo'n shirtje kan ophalen als je op deze camping staat. Klopt dit?

Ook vroeg ik mij af hoe hard het daar nou precies waait (4 a 5 bft) en met welke maten jullie daar het water op gaan¿?¿

Misschien dat iemand die er in 2007/2008 geweest is hier antwoord op kan gegeven. THX

zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #211 Juli 08, 2008, 11:37:11
edit2Rapporteer  
Het is bij La Ballena inderdaad zo dat je je eerst moet aanmelden bij de "beachsmaster" die daar bij club Mistral (kitezone) rondloopt ,bij hem moet je ook een bewijs tonen dat je verzekerd bent ,als je dat niet hebt moet je deze daar ter plekken voor een dag regelen en dat kost ( X)  euro ,verder moet je ook als gast op de camping verblijven anders kost het je ook een paar euro ..
Sta je op de camping en heb je aantoonbaar een kitesurfverzekering (NKV pas) dan krijg je een gekleurde lycra (T-shirt) en mag je daar kitesurfen , het is wel zo dat het niet een geschikte plaats is voor beginners ,het is daar snel diep en ergg druk ,de beachmaster die daar rondloopt let wel op of je het kitesurfen een beetje beheerst ,als hij vind dat je een gevaar bent voor je zelf en andere neemt hij je Lycra in en mag je niet meer kiten ...let wel ,dit geld alleen in het hoofdseizoen ,in het voor en naseizoen zijn ze een stuk makkelijker...
ik ga er over 1.5 week voor de 8 x heen ,en kan zeggen het waait er meestal als de zon goed schijnt ,en dan komt er vanuit zee een thermische wind 10-20 knp en dan er zijn ook dagen dat de tramontana waait en die komt vanuit de bergen en die is erg hard(en vlagerig)en vaak meer dan 30 knp..

op foto zie je de verpichte oranje lycra :

Gewoon_Mart

Antwoord #212 Juli 08, 2008, 12:38:56
edit2Rapporteer  
Zwafra, Bedankt voor je uitleg!  ThumpsUp

Ben beniewd, ik kite namelijk nog niet zo heel erg lang, maar kan redelijk heen en weer varen.
Hoogte maken gaat ook prima en ben begonnen met kleine sprongetjes. Ik neem aan dat dit voldende is om te mogen kiten?¿

10 - 20 knp is nice, hiervoor kan ik mijn Waroo 13m 2008 mooi in proberen. Cool

Zijn er nog andere dingen waar je op moet letten of mij aan moet houden daar? Of gelden de algemenen kitesurf regels?  Huh

zwafra

Antwoord #213 Juli 08, 2008, 13:46:41
edit2Rapporteer  
Het is belangrijk dat je tussen de gele boeien de zee op vaart ,en niet in de buurt komt van zwemmers ,het stuk strandt links van de kitezone is erg druk met badgasten en die balen (terecht) als er weer eens een kite tussen hun crasht ..
en je moet genoeg ervaring hebben om je kite te kunnen relauchen in diep water ,veel beginners hebben dat nog nooit geoefent ,ik zie heb het daar vaak zien gebeuren dat er mensen zijn die in het diepe hun kite in het water hebben liggen, en deze er vervolgens niet meer kunnen relauchen en drijven dan vaak tussen de zwemmers (kinderen) naar het strandt ..
verder gebruik je gezond verstand en dan kan je er een heerlijk ( kite) vakantie hebben..
P.s de Waroo 13 is voor de meeste dagen daar de perfecte kite..
(Super) Mario

Antwoord #214 Juli 12, 2008, 14:43:10
edit2Rapporteer  
Nog een klein weekje en dan ben ik ook weer op de camping ( la ballena).

Vorige jaar 2 weken geweest waarbij de 2e week wat minder wind. De dag dat ik weg ging nog even een aantal uur gekite. Was eigenlijk niet verstandig. Moest daarna nog even de nacht door en met de auto naar huis ThumpDown
Dit jaar maar besloten om 3 weken (vrijdag 18 juli tot 8 augustus) te gaan Joepie Joepie Joepie
Hoop minimaal 2 weken wind te hebben loser De rest van de dagen zijn dan gereserveerd voor de familie! Als ze geluk hebben schater schater

En dicht bij de surfclub een huisje gevraagd! Hoef ik niet zo ver te lopen!

Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

FunkyoneNL

Antwoord #215 Juli 12, 2008, 17:22:48
edit2Rapporteer  
Ik ga vannacht weg.... heb er zin an... Dankzij kite spullen een stationwagen vol terwijl we met zijn 2en gaan.... euhhh.... Zie jullie daar....
zwafra

Antwoord #216 Juli 12, 2008, 20:38:28
edit2Rapporteer  
@ MJ... ik zit er dit jaar dezelfde periode als jij ,ik zie daar waarschijnlijk wel ,met welke kites vaar je ..
p.s Ik zit in een huisje vlak bij de kantine en zwembad(en) en vlak aan het strand ..
Alferink

Antwoord #217 Juli 13, 2008, 10:38:38
edit2Rapporteer  
Ik ben er oooowk, wij staan op een van die paradise plekken met jaccuzzzi aaigght. 19 tot 4 aug
Gewoon_Mart

Antwoord #218 Juli 14, 2008, 20:41:55
edit2Rapporteer  
ik ga a.s. donderdag die kant op  17 t/m  26, roze met zwart 13m Waroo 2008 kite Smiley
FunkyoneNL

Antwoord #219 Juli 15, 2008, 22:15:25
edit2Rapporteer  
Hier even een update maandag aangekomen, en de slaapplaats geregeld vandaag niet kunnen kiten 2 dagen goede wind gehad!! Morgen denk ik wat minder! Temperatuur is goed kortom vermaak me! Enne langbeest indien je dit leest stuur ff pb met je plaats..... Zie jullie in de loop van de dagen op het water!!!

Mike
*Maximus*

Antwoord #220 Juli 24, 2008, 19:18:10
edit2Rapporteer  
En en en??!!        Hoe is de wind?  ik ga over 1,5 week en hoop echt dat er genoeg wind staat om te kiten!:D

max
roeb
Gast
Antwoord #221 Juli 25, 2008, 09:06:32
edit2Rapporteer  
Ik ben vanacht teruggekomen uit Sant Pere (las Dunas). Ben er 13 dagen geweest, waarvan ik er 11 "vrij" had om te kiten, van deze 11x maar 4x goed kunnen varen.

1e dag uitpakken
2e dag geen wind
3e dag N-NW wind, tussen de 16 en 25 knopen, met mega windgaten (niet gewoon vlagerig maar soms geen wind), eerst kon ik met mn 7 varen, daarna snel de 10 gepakte, maar kakte al in tot te weinig voor de 12.
4e dag goede wind, 18k constant (N.)
5e dag Goede wind, 18k constant (N-NO)
6e dag Dagje Barcelona
7e dag Geen wind, dus op de camping gebleven. Het ging om 16uur alleen opeeens waaien. Op las Dunas mag je niet kiten en om al het spul in te pakken, naar een kitestrand te gaan en te kiten kostte me teveel tijd (met het risico dat de wind inkakte, wat hij na 2 uurtjes deed).
8e dag Weekend, dus rete druk op het water. Eind v/d middag nam de wind toe, dus toen knallen met de 12, tot overpowerd, daarbij waaide de beginners toen van het water af (oost).
9e dag Weekend, dus weer aardig druk, 18k afnemend 14k, paar uurtjes goed kunnen varen (oost)
10e dag NW wind, 18-25K, schuin aflandig, maar even aardig kunnen varen met de 10m, doordat de wind aflandig was wel heel erg vlagerig, maar aardig vaarbaar.
11e dag NW wind, begon lekker leek wel, maar was na 20minuten zover in gekakt dat ik (en andere) amper bij de kant terug kwamen.
12e dag Alle troep opruimen etc, niet gekite om mijn spullen droog in te kunnen pakken (tevens eerst amper wind, toen opeens Z-ZO wind)
13e dag Volgas naar huis, in 15.30 uur 1560km gereden.

Kortom, volgens mij niet het typische "Rosas weer".
De eerste nacht hadden we trouwens echt knetterharde onweer, iedere 3-4 seconden minimaal een flits met een mega donder en stortregens die je je niet voor mogelijk houd. Ik heb dergelijke buien niet meegemaakt, wel vet overigens hoor!

Overdag hadden we in ieder geval goed weer gehad, alleen de wind viel me erg tegen. Ik heb gevaren bij camping Nautic en het kitestrand bij Camping Giovata (of hoe je het ook typt). Ik ben niet op Balena geweest, i.v.m. de drukte daar en het betalen (bij Giovata en Nautic ging ik gratis).
Niet op de camping gekite, omdat dat niet mocht. Zag wel kites op de camping, maar ik ga niet in mijn eentje of met 1 of 2 vreemden met side shore (side offshore) wind varen.

Nu de auto leeg trekken en alles opruimen. Ik heb nog wat plaatjes, die volgen nog.

Voor degenen die gaan, ik hoop op meer wind voor jullie!
*Maximus*

Antwoord #222 Juli 25, 2008, 12:41:25
edit2Rapporteer  
ahh jammer man...

in iedergeval wel een stukki beter dan bij mij vorig jaar, toen was ik er 14 dagen met 1 dag super vlagerige wind en 1 dag 12 knoopjes voor de rest helemaal niks..

maarja pa en ma willen dus zal wel moeten
Haring High Richardt

Antwoord #223 Juli 25, 2008, 13:22:46
edit2Rapporteer  
Citaat
Overdag hadden we in ieder geval goed weer gehad, alleen de wind viel me erg tegen.

Citaat
in iedergeval wel een stukki beter dan bij mij vorig jaar, toen was ik er 14 dagen met 1 dag super vlagerige wind en 1 dag 12 knoopjes voor de rest helemaal niks..

Mooi verslag Robert  ThumpsUp ThumpsUp

Das mooi kl...te allegaar Robert  ThumpDown ThumpDown ThumpDown
En zwafra is altijd zo enthouiast ???

Niet echt de moeite dus om 1560 km te rijden  ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Zat afgelopen 2 weken op texel, 1 uur rijden en 50 km.  ThumpsUp ThumpsUp

Bijna elke dag gevaren met een 7    10   en 13 meter  ThumpsUp ThumpsUp
Top locatie dus en helemaal niet druk, Maximaal 10 kiters op het water  ThumpsUp ThumpsUp
*Maximus*

Antwoord #224 Juli 25, 2008, 14:05:44
edit2Rapporteer  
ik neem me vis hengel wel mee...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.