100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
24m is gewoon net ff iets directer! ik heb zelf RII en die vaar ik op 24m , heb ook 'n 27m lijnen bar...maar dat merk je heel goed hoor! ik wil zelfs liever nog naar 20m... is gewoon zooo veel lekkerderderder!!!!
|
|
|
Mark-Fizzer
|
MElv, ff serieus, wat ervaar je dan? (echt een serieuze vraag) Sneller sturen enz...? Meer boost bij springen...?
|
|
|
Kitemaster
|
ik hoor het al, ik kan beter voor de 24 dan de 27 gaan dus.......
welke barmaat hoort bij die 24 m lijnen??? is dat de 20 inch???
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
ik hoor het al, ik kan beter voor de 24 dan de 27 gaan dus.......
welke barmaat hoort bij die 24 m lijnen??? is dat de 20 inch???
bar maat is niet zo belangrijk vind ik! 20inc is prima...is net wat je zelf wil...ik vind 22inc fijn. ook op' n 9m! @mark je merkt het overal aan de afzet! had laatst sins 4/5 maand weer eens m'n 27m lijnen er op zitten(om dat die 24m in de poeier zat) en ik miste in het begin gewoon elke afzet, omdat ik gewend was kanten , sprinegen...nu moest ik steeds wachen met afzetten! het duurd gewoon langer...om dat de kite 'n boog maakt die 3m verder van je af zit. in teorie kom je ook hoger met 27lijnen!in practijk kom ik hoger met 24m omdat het allemaal veel makkelijker en sneller gaat!
|
|
|
Kitemaster
|
gewoon lekker met de 24 erop dan lijkt me...... voor directer reageren van de kite
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
gewoon lekker met de 24 erop dan lijkt me...... voor directer reageren van de kite
ja idd...lijkt me 'n prima keuze!!!
|
|
|
Vinni
|
22'' op een 9 meter? Dat vind ik dan wel weer wat overdreven groot. Ik zelf zet een 17'' op mijn 7 meter, en 20'' op mijn 11 en 15. Op mijn 15 hoort eigenlijk wel een 22''.
17'' vind ik echt een heerlijk maatje, gewoon lekker klein en makkelijk hanteerbaar om zo maar te zeggen.
|
|
|
Tom
|
Gewoon 24 meter nemen, heb ik ook op (nog) mijn Ravens, je zou wel kunnen overwegen 22inch te nemen ..
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
22'' op een 9 meter? Dat vind ik dan wel weer wat overdreven groot. Ik zelf zet een 17'' op mijn 7 meter, en 20'' op mijn 11 en 15. Op mijn 15 hoort eigenlijk wel een 22''.
17'' vind ik echt een heerlijk maatje, gewoon lekker klein en makkelijk hanteerbaar om zo maar te zeggen.
als jij je hande recht uit steekt, hoe ver zitten ze dan uit elkaar? ik heb foto's van je gezien en het lijkt mij niet heel ver te zijn(niet beledigend bedoeld!) ik ben 'n grote jongen(leest 1.88 en 100kg schoon aan het haakje) mijn handen zitten iets verder uit elkaar!!!! 22 inc is voor mij veel natuurlijker!
|
|
|
VincentC
|
als jij je hande recht uit steekt, hoe ver zitten ze dan uit elkaar? ik heb foto's van je gezien en het lijkt mij niet heel ver te zijn(niet beledigend bedoeld!) ik ben 'n grote jongen(leest 1.88 en 100kg schoon aan het haakje) mijn handen zitten iets verder uit elkaar!!!! 22 inc is voor mij veel natuurlijker! Gaan voor de 24 meter lijnen, en je moet je poten zo dicht mogelijk bij dat depowerkoord hebben Melv, snap dat nou is!
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Ding is snel zat... Wanneer je wat zwaarder bent zoals ik (90 kg) beter 27 meter en 20"
|
|
|
Vinni
|
als jij je hande recht uit steekt, hoe ver zitten ze dan uit elkaar? ik heb foto's van je gezien en het lijkt mij niet heel ver te zijn(niet beledigend bedoeld!) ik ben 'n grote jongen(leest 1.88 en 100kg schoon aan het haakje) mijn handen zitten iets verder uit elkaar!!!! 22 inc is voor mij veel natuurlijker! Dat klopt, onze verhoudingen verschillen nog al ja *kuch*
|
|
|
globe
|
Aloha,
Ik heb vorig seizoen met Raven 3 gevaren (9,10,12 en 14) en voer met 24 en 27 meter lijnen. Raven 2 is een totaal andere kite, niet te vergelijken met een R3 helaas. (Helemaal de 12 en groter niet)
Mijn bevindingen over de 12 meter R3.
In lowend zeker 27 meter gebruiken, scheelt zo een paar knopen. Kite is snel zat dus qua draaisnelheid zit dat wel OK. Wanneer het 20 knopen en meer ging is voor een 24 meter barretje. Springen met 24 of 27 meter maakt geen verschil qua hoogte, met 27 meter heb je wel aanzienlijk meer hangtime. Alle Ravens 3 lekker op 20 inch varen. Gaat prima.
Mocht je voor naar weinig geld een 24 of 27 barretje willen hebben (nieuw, inclusief leash) hoor ik het wel.
|
|
|
WaZuP
|
wat melvin zegt klopt grotendeels wel, maar dat je hoger springt met korte lijnen is een schijn of je techniek is niet helemaal goed, maar korte lijnen geven:
meer depower/minderlowend als je voldoende wind hebt-->wel beter upwind directer gevoel kleiner windvenster
Als je al wat zwaarder bent zou ik zeker voor de 27 metergaan helemaal omdat de raven een OLd school type kite is, voor hangtime en daar horen gewoon lange lijnen bij, terwijl voor t freestylen kun je tog beter meteen een torch nemen met korte lijnen.
Maak je je lijnen te kort rond de 15 meter, dan worden zelfs bochten lastig omdat jij harder downwiond gaat dan de vlieger, en duie valt dan uit de lucht maar t lopen is dan wel echt heerlijk
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
wat melvin zegt klopt grotendeels wel, maar dat je hoger springt met korte lijnen is een schijn of je techniek is niet helemaal goed,
ik neem de moeite niet om het te gevoel te pakken te krijgen met die 27...vind het toch minder!!! met 24m lijnen doe ik het allemaal blindelinks!!!
|
|
|