Het blijft kriebelen

100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #25 Januari 30, 2008, 23:20:25
edit2Rapporteer  
als het blijft kriebelen zou ik toch maar eens naar de dokter gaan...voor je het weet blijf je met platjes rond lopen!!!
Arctic_Monkey

Berichten: 338
Antwoord #26 Januari 31, 2008, 05:02:09
edit2Rapporteer  
dan moet je ook die rolstoel tussen je benen vandaan halen!
Nick_66
Gast
Antwoord #27 Januari 31, 2008, 07:01:24
edit2Rapporteer  
als het blijft kriebelen zou ik toch maar eens naar de dokter gaan...voor je het weet blijf je met platjes rond lopen!!!

Eeeuuuhhhh.....heb je hier ervaring mee?
Nick_66
Gast
Antwoord #28 Januari 31, 2008, 07:11:44
edit2Rapporteer  
Ik ga later dit jaar eerst maar eens een opfrisles nemen. Ga zeker in op het aanbod van Harry. Echt geweldig dat hij dat doet!

Wat betreft de aanschaf van een Ozone tubekite, daar wacht ik voorlopig nog even mee. Eerst maar eens afwachten hoe de les gaat bevallen alvorens ik weer alles ga aanschaffen.

In ieder geval ga ik wel (als ik verder ga met kitesurfen) een tubekite aanschaffen die gemakkelijk te vliegen is, zoals bv een Ozone Instinct I of II. Ik wil Flysurfer niet afkraken, maar een closed foil wordt het zeker niet.

Wat betreft een board, dat zie ik dan nog wel. Ik had een Cautions Redline 142 twintip.



Lex

Berichten: 4827
Antwoord #29 Januari 31, 2008, 21:31:40
edit2Rapporteer  
Top van Harry. Succes Nick, als je niet meer bang bent, en dat wotrd je niet als je op spots als oostvoorne gaat oefenen waar je bijna overal kan staan, komt alles goed  ThumpsUp. Hoop dat ik je snel op het water zie op Oostvoorne  ThumpsUp
Nick_66
Gast
Antwoord #30 Februari 01, 2008, 06:44:02
edit2Rapporteer  
Top van Harry. Succes Nick, als je niet meer bang bent, en dat wotrd je niet als je op spots als oostvoorne gaat oefenen waar je bijna overal kan staan, komt alles goed ThumpsUp. Hoop dat ik je snel op het water zie op Oostvoorne ThumpsUp

Vanaf 26 april kan ik terecht voor een les. Inmiddels ben ik na mijn vervelende voorval bij Brouwersdam weer een jaar verder en ondertussen beter geworden met flyboarden. Hopelijk is de overstap van flyboarden naar kitesurfen dan nog gemakkelijker.

Ik hoop gauw mijn eerste echte rakjes te kunnen varen.
Nick_66
Gast
Antwoord #31 Februari 01, 2008, 06:49:18
edit2Rapporteer  
@Nick66, doet vermoeden dat je bouwjaar 1966 is. Klopt dat? Geeft nix, dat van mij is 1965. Wel is het zo dat je voorzichter wordt naarmate je ouder wordt. Anxiety slaat dan gemiddeld ook wat eerder toe. Moest ik ook eerst door heen. Rustig opbouwen met kiten is dan het advies. Idd. neem een beginnersspot, een kite die je goed kan depoweren. Leer dan ook herstarten, upwind bodydraggen enzo. Ik heb ook wel's in de rats gezeten met een kite in het water, board 50 mtr upwind en 200 mtr uit de kust maar dat hoort erbij. Daar moet je door heen. Nu crasht m'n kite nooit meer en heb al 2 jaar niet aan m'n safety hoeven trekken. Na 20+ jaren windsurfen was daar de lol wel vanaf en is kiten voor mij een nieuwe uitdaging. Gewoon ingaan op het bod van Harry wat overigens bijzonder aardig is. Suc6

66 is idd mijn geboortejaar. Het klopt dat naarmate je ouder wordt je voorzichtiger wordt en de anxiety eerder toeslaat. Ik ga zeker in op het aanbod van Harry. Eerst een les nemen en kijken hoe het gaat bevallen. Hopelijk kan ik tijdens die les een stukje varen.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #32 Februari 01, 2008, 16:58:44
edit2Rapporteer  
@Nick66, doet vermoeden dat je bouwjaar 1966 is. Klopt dat? Geeft nix, dat van mij is 1965. Wel is het zo dat je voorzichter wordt naarmate je ouder wordt. Anxiety slaat dan gemiddeld ook wat eerder toe. Moest ik ook eerst door heen. Rustig opbouwen met kiten is dan het advies. Idd. neem een beginnersspot, een kite die je goed kan depoweren. Leer dan ook herstarten, upwind bodydraggen enzo. Ik heb ook wel's in de rats gezeten met een kite in het water, board 50 mtr upwind en 200 mtr uit de kust maar dat hoort erbij. Daar moet je door heen. Nu crasht m'n kite nooit meer en heb al 2 jaar niet aan m'n safety hoeven trekken. Na 20+ jaren windsurfen was daar de lol wel vanaf en is kiten voor mij een nieuwe uitdaging. Gewoon ingaan op het bod van Harry wat overigens bijzonder aardig is. Suc6

66 is idd mijn geboortejaar. Het klopt dat naarmate je ouder wordt je voorzichtiger wordt en de anxiety eerder toeslaat. Ik ga zeker in op het aanbod van Harry. Eerst een les nemen en kijken hoe het gaat bevallen. Hopelijk kan ik tijdens die les een stukje varen.

Gaat niet op voor alle mensen want op Slufter zijn een aantal "oude" gasten die de jongkies eruit lopen!!
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #33 Februari 01, 2008, 17:01:18
edit2Rapporteer  
lopen met dubbel oo  Grin
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #34 Februari 01, 2008, 19:47:15
edit2Rapporteer  
Gaat niet op voor alle mensen want op Slufter zijn een aantal "oude" gasten die de jongkies eruit lopen!!

wedstrijdje? Tongue
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #35 Februari 01, 2008, 19:59:37
edit2Rapporteer  
Meesterloper is nog steeds Arno en die toch 40!!
Al3x

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #36 Maart 13, 2008, 05:24:58
edit2Rapporteer  
Gelukkig dat je er van geleerd heb
Eerst altijd goed kyken naar omstandigheden idd voor je het water op gaat.

Ik zou als ik jou was eerst idd die les nemen en dan gewoon eerst eens bijvoorbeeld een aantal uur alleen maar boddydraggen herstarten upwind draggen en dergelijks zonder board. Dan raak je daar in ieder geval vertrouwd mee. En je kite natuurlijk eerst goed leren kennen. Als je zo'n Ozone aanschaft eerst eens lekker er mee gaan flyboarden dan weet je in ieder geval zonder te kyken hoe die reageert etc.
Succes ermee verder

Groetjes
Alex.
Nick_66
Gast
Antwoord #37 April 04, 2008, 05:41:22
edit2Rapporteer  
27 april gaat het dan echt gebeuren! Ik ga dan weer een poging wagen om het water op te gaan. Krijg die dag een les. Inmiddels kan ik al goed flyboarden, dus de overstap naar kitesurfen moet nu wel goed lukken.

Nu maar hopen op goede wind die dag! Joepie
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #38 April 04, 2008, 08:03:56
edit2Rapporteer  
Top dat je het weer gaat proberen Nick! Respect!

Succes en have fun!
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #39 April 04, 2008, 08:04:33
edit2Rapporteer  
En ook top van Harry trouwens  ThumpsUp
Nick_66
Gast
Antwoord #40 April 06, 2008, 05:43:07
edit2Rapporteer  
Top dat je het weer gaat proberen Nick! Respect!

Succes en have fun!

Thanks!

Ik ben bang dat ik verslaafd ga raken. Natuurlijk laat ik weten hoe het die dag is gegaan.
Nick_66
Gast
Antwoord #41 Mei 22, 2008, 23:33:38
edit2Rapporteer  
Na lange wachten (vorige les is helaas niet doorgegaan), gaat het dan a.s. zondag hopelijk echt gebeuren!

Krijg dan les op Schellinkhout. Ben erg benieuwd en hoop dat het weer dit keer mee gaat zitten.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #42 Mei 22, 2008, 23:41:00
edit2Rapporteer  
Zal wel Enkhuizen worden als het oost blijft.. loser
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #43 Mei 24, 2008, 18:23:54
edit2Rapporteer  
Heel veel succes en we zien je snel aan de touwen hangen
Nick_66
Gast
Antwoord #44 Mei 29, 2008, 05:45:41
edit2Rapporteer  
Naar aanleiding van de volgende topic heb ik dan eindelijk afgelopen weekend een kitesurfles gekregen bij Medemblik.

Kort verslagje van die dag:

Bij aankomst stond er al een stevig windje. Schat zo rond de 5 bft. Ook wel redelijke golven. Uiteindelijk arriveerde de gehele groep tesamen met alle instructeurs van de kitesurfschool van Harry Vogelezang. Alles zag er goed verzorgd en professioneel uit. Natuurlijk kregen we eerst een bakkie koffie en maakte we kennis met elkaar. Nadat iedereen een wetsuit aangetrokken had plus een trapeze werden we in groepjes verdeeld. Ik zat samen met nog een ander bij een instructuer. Ben helaas zijn naam kwijt, maar hij was wel lang!  Smiley Aardige jongen die ons nog een complimentje aan het einde van de dag gaf. Wij waren tot nu toe dit jaar zijn beste leerlingen  Joepie

Vond het allemaal best wel spannend gezien mijn ervaring bij Brouwersdam, maar het gaf mij wel een geruststellend gevoel dat ik overal kon staan. Het materiaal was echt helemaal top en we hadden zelfs een gloednieuwe tube van F-One. (7mtr). Wat een verschil met mijn Flysurfer Speed 10 die ik toen had bij Brouwersdam. Totaal verschillende kites, maar die F-One gaf me wel een zekerder gevoel.
Na wat bodydraggen en oefenen met de F-One kwam de volgende stap. Na wat oefenen en flink wat water happen lukte het me die dag wat meters te varen. Naar links ging beter dan rechts, maar dat heb ik ook met flyboarden. Kicken dat gevoel!!

Harry, echt super van je dat ik die les gratis heb mogen doen bij jou. Heb mijn angst weer overwonnen.
Voor iedereen die wil gaan kitesurfen en een goede kitesurfschool zoeken, kan ik je echt de kitesurfschool van Harry aanbevelen. Neem zeker in het begin die lessen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #45 Mei 29, 2008, 05:53:33
edit2Rapporteer  
Kan prima in het oude topic lijkt mij zo, daarom: samengevoegd.
Mooi dat de les goed beviel:)
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #46 Mei 29, 2008, 15:28:35
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #47 Mei 29, 2008, 16:42:22
edit2Rapporteer  
Gaaf,
Leuk dat je er weer zin in hebt.
We zien je eerste "kiteloop" wel voorbij schieten. loser
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #48 Mei 29, 2008, 17:36:01
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #49 Mei 29, 2008, 19:10:05
edit2Rapporteer  
ik ben bouwjaar 61, dus ook bij mij is niet alles meer even flexibel (botten en spieren). Ik was vroeger veel aan het surfen op Zandvoort en na mr Naish bij de Worldcup met een kite te hebben gezien ben ik overgestapt en nu surf ik nog sporadish ook omdat ik bij het kiten nog steeds veel leer, daarintegen had ik bij Windsurfen mijn plafond een beetje bereikt.

Ik denk dat je nog eens goed naar het materiaal moet kijken, de kites en de veiligheid hebben zich de afgelopen jaren dramatisch verbetert. Ik heb voor mijn dochter van 15 een Bandit 9m gekocht en deze start vanzelf uit het water. Zelf vaar ik nog met Ravens III maar in de toekomst zal ik ook overstappen op Bandits of een Helix omdat het gevoel dat je altijd kunt starten gewoon veel rust geeft op het water. Gewoon eens bij VD Berg of Roha een testkite proberen en je zult verstelt staan hoeveel gemakkelijker de nieuwe kites varen tov de kites van 3 of 4 jaar terug. Dit geeft een veel relaxter gevoel op het water omdat je meer controle hebt over je kite.
 
Ik denk ook dat wij als voormalioge Windsurfers een beetje gehandicapt zijn tov andere kiters. Ik heb bij het surfen op zee veel zien gebeuren, materiaal breuk en verwondingen, bijv maatjes die bij ZW 7 met een gebroken mast achter de 4e bank lagen en door de stoming naar Ijmuiden dreven etc. Hierdoor ga je gewoon iets voorzichtiger om en heb je meer respect voor de elementen dan veel kiters die deze ervaring niet hebben. ik zie dit niet als nadeel, gewoon extra baggage die je meedraagt.

Natuurlijk zijn wij voorzichtige op onze leeftijd, je kunt het je van wege werk en familie niet veroorloven een aantal weken door een blesure uitgeschakeld te zijn. Ik denk dat iedereen, ook je medekiters, dit alleen maar zullen respecteren dat je je bewust bent van de verantwoording die je draagt!

Een ding doe ik niet: ik probeer mij niet te meten met kiters die half zo oud zijn als ik en super new school trics varen. Voor mij is Kiten: Old School, gewoon zo hoog mogelijk springen en lekker als het kan golven rijden.

Dus: Probeer het nieuwe spul uit, neem nog een dagje les en HANG LOOSE op het water!!!!

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.