Heb de 13m2 en de 9m2 gevaren (laatste ook in bezit). Persoonlijk vond ik de 13m2 wel traag sturen. Trager als mijn Rhino7 12m2, wat ook al geen snelle draaier is.
Het low-end voelde gelijk aan dat van mijn R7, al heeft de laatste gevoelsmatig een fractie meer power. High-end heb ik niet kunnen testen. Volgens fabrieksopgave een dikke 25kn. Dat geloof ik wel.
Loopen heb ik niet gedaan, daar was het zowiezo toen te druk voor. Maar met mijn R7 valt ook te loopen, maar eigenlijk zijn alle kites groter als een 9m2 niet lekker te loopen natuurlijk.
en als ik nou een 11m2 en een 7.5m2 kombinatie koop met welk winberijk zou ik dan kunnen varen met mijn 82 kilo, ik heb ook nog een 142 lichtweer boarje trouwens.
Nou ik kan je vertellen laatst op mirns was er een duitser met een bandit 13m2 hij was aan het varen en plots ging er blijkbaar iets mis en de 13m begon me daar te loepen . De duitser hij de bandit niet meer onder controle met een knoopje of 22, dus de draai snel heid van de bandit ligt wel goed dacht ik
Nou ik kan je vertellen laatst op mirns was er een duitser met een bandit 13m2 hij was aan het varen en plots ging er blijkbaar iets mis en de 13m begon me daar te loepen . De duitser hij de bandit niet meer onder controle met een knoopje of 22, dus de draai snel heid van de bandit ligt wel goed dacht ik
De eerste serie Bandits heeft dunnere V-bridles meegekregen die harder slijen (kennen we allemaal wel van de SLE's). Waarschijnlijk is een voorlijn gebroken. Naar ik had begrepen loopt de kite dan zwaar geremd naar beneden. Je safety schijnt nog steeds te werken overigens.
Dit draaien is dus niet het draaien wanneer de kite goed in de lucht hangt. Zelfs een bouwzeil kun je hard laten loopen. En 22kn is wel veel voor een 13m2, ook al heb je total depower.
Dit had ik in cumbuco ook bij iemand zien gebeuren ik zag die gast zijn kite crachen en toen hij hem weer wilde relaunchen begon de kite aleen maar te loopen. Maar dit gebeurd dan dus als die v-bridle breekt?
Dit had ik in cumbuco ook bij iemand zien gebeuren ik zag die gast zijn kite crachen en toen hij hem weer wilde relaunchen begon de kite aleen maar te loopen. Maar dit gebeurd dan dus als die v-bridle breekt?
Ik heb het alleen van horen zeggen, gelukkig nog niet meegemaakt (maar ik heb ook een upgrade nieuwe bridle direct op de kite gehad toen ik hem kocht). Het is niet zo dat het full power is. Alleen kan het risicovol zijn als je met een suicide leash vaart ipv het conventionele safety. Persoonlijk zou ik een 13m2 nooit met SL varen in zulke harde wind. Dan is de 9m2 al zo heerlijk stevig gepowered
Ik denk dat ik toch eerder de 11 en 7.5 meter zal kopen in plaats van 13 en 9 zal ik met de 11m2 al kunnen varen met 13 knopen en mijn 142 boardje???? ben 82 kilo trouwens
Ik heb idd de 11/9/7,5/ Ik weeg ook +/- 83 kg. De 11 vind ik persoonlijk aanvoelen als een hele grote kite. Draait nmm ook nog vrij traag. Niet echt lekker om mee te loopen. Het gaat wel, maar voor megaloops is hij eigenlijk iets te traag. Verder vindt ik het een hele goede lichtweerkite. Vanaf zo'n 12 knopen ben ik weg op mijn 666 129x39.
De 9 is een heel ander verhaal. De gaat ook snel aan (knoop of 14/15) en kan je houden tot dik in de 30 knopen. In Zuid Afrika heb ik er wel tot zo'n 40 knopen (vlagen) mee gevaren. Perfect om mee te loopen en fantastische hangtime:
De 7,5 is meer als de 9 alleen dan nog iets bewegelijker. Kan je vanaf zo'n 18 knopen varen en heeft volgens mijn geen absolute high-end . Wel de LE hard oppompen van de 7.5, anders kan die nog wel eens gaan knikken bij harde vlagen.
11/7,5 is een hele goede combi, hoewel je van een 11/9 combi ook heel veel plezier zult hebben. De 9 is waarschijnlijk op zijn best tussen 18 en 25 knopen, de 11 tussen 14 en 20 en de 7,5 vanaf een knoop of 22.
Maar eigenlijk vind ik dat je niet fout kan gaan met je keuze.
Wat noem je vrij traag ik heb de 11 heel even kunnen testen, omdat ik nog moest wennen aan de kite heb ik er niet mee kunnen loopen. Mijn vaarstijl is met low-end veel kiteloopen en met veel wind big air en af en toe een kiteloop Ik denk dat ik de 13m2 dus beter niet kan kopen hier voor. Is de 11m2 hier wel geschikt voor of vind jij hem daar ook nog echt te traag voor?
Ik denk dat je met low-end met zowel de 13 als 11 kan loopen. Je komt dan alleen niet hoger dan een metertje ofzo. Niet het echte kiteloopen dus, meer transition loopen.
Wat F-one schrijft, namelijk dat de maten van de Bandit te vergelijken zijn met een maat groter van de oude Tribal, klopt volgens mij wel. Als je de 13 koopt ben je dus eigenlijk met een 15 aan het varen. Prima kite hoor, maar wel eentje voor het echter onderste bereik en slechts fijn tot een knoop of 16-18. Zo'n kite is dus een prima cruiser en speelapparaat (incl loopen) bij weinig wind. Echt iets voor de zomer, maar als je wat meer wilt qua performance bij gemiddelde wind 16-20 knopen, is een kleiner maatje leuker (maar daar zou je de 9 voor kunnen gebruiken).
Heel veel 13m gezien op Sal afgelopen maand, low-end zal zo'n 15ktns zijn voor jou. Schijnen trouwens al 3 versies te zijn, bij de eerste scheuren de struts bij de leading edge ofzo. Bij de 2de versie hebben ze dit wat opgelapt en er is nu al een nog sterkere 3de versie. Snapte het niet helemaal, interresserde me op dat ogenblik ff geen bal.