NEW gear helpt voor New moves?

Wimt

Berichten: 2498
Februari 09, 2008, 18:07:12
edit2Rapporteer  
DE X-bow was iets nieuws; veel depower, groot bereik en ik heb nooit meer zo hoog gesprongen. Dat was old-school. Voor NEW-school niet zo geschikt, want je moet aan die bar blijven hangen. En ik heb al 1 goed voornemen voor NEW-moves dit haar gedaan; een back-mobe. Had ook ruimte zat voor wat fouten, want er was weer eens bijna niemand op Brouwersdam.
Die NEW-school heeft wel wat. Bij mijn vorige item zag ik heel wat goede voornemens voor NEW moves, met de meest vreemde namen, en op Brouwersdam heb ik ze hooggenaamd vrijwel nooit gezien, maar ja, het blijven goede VOORNEMENS he, in ieder geval; als je maar blijft doorgaan met Old-school, dan is de enige uitdaging een kite kopen die nog hoger en sneller gaat, en wat dat betreft is er sinds de X-bow niet veel gebeurd.
Daarom was ik ook zo erg gekant tegen maar telkens weer wat nieuws te kopen.
Goed voor commercie, maar slecht voor het milieu.
Maar de NEW-school vraagt een heel andere kite, stabiele krachtontwikkeling, waardoor een grote `sweet-spot`om handle-passes te doen.

En dat is gelukt bij bijv. de Bandit, NEW, Helix?, en Airrush. De eerste 2 kon ik laatst weer testen. Enorm constante power, geeft veel vertrouwen voor de handle-passes. Eerst een unhooked railey gedaan, en toen  backmobes. Het voordeel van NEW-school is dat je ook een veel kleinere kite gebruikt, wat veel veiliger is.
Je hebt daardoor veel meer controle.

Je ziet bij deze kites, dat zij die veel grotere `sweetspot `bereiken, door de kite een veel lagere AR te geven. Vroeger gaf dat als nadeel, dat kite met een lage AR, minder snel en minder hoogte liepen.
Dit probleem is nu blijkbaar verholpen op 1 of andere manier, en daarom vind ik het toch tijd om weer een een nieuwe kite te kopen. 
WAt vinden jullie van deze opmerkingen?
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #1 Februari 09, 2008, 18:16:42
edit2Rapporteer  
Waarom is een kleinere kite een voordeel? Is juist zenuwachtiger.....Zijn er trouwens al foto's van je backmobes?
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #2 Februari 09, 2008, 18:49:44
edit2Rapporteer  
Ik vind het echt een onzin opmerking aangezien jij blij moet zijn dat je net kunt varen.
En een back-mobe weet je niet eens hoe die moet en met dat pinda board gaat je dat echt niet lukken Wink
diederik

Berichten: 908
Antwoord #3 Februari 09, 2008, 19:33:48
edit2Rapporteer  
sorry gasten...maar wimt heeft in dit verhaal wel gelijk! aan jullie reactie te horen flapperen jullie oren en weten jullie niet eens waar hij het over heeft.

De oude kites hadden idd een hoge ar, wat resulteerde in goede oldschool performance zoals hoge vliegsnelheid en biiiiiiig air, nadeel was; kleine sweet spot, zeer traag draaienen en hoge bardruk.
Tegenwoordig is veel getest met de AR en de beste eigenschappen zijn terug te vinden in een mid-AR kite. Door de ontwikkelingen van Delta en bow modellen veranderd wederom het een en ander. en kunnen de beste eigenschappen beter in 1 kite verwerkt worden.

Kortom wimt: er zit een hoop waarheid in je verhaal, waarschijnlijk kiten bovenstaande heren te kort om de oldschool kites meegemaakt te hebben!
jelmerboy

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #4 Februari 09, 2008, 21:50:41
edit2Rapporteer  
Ik heb hier in de schuur nog 1 van de eerste wipika's liggen. En een maatje van me heeft in de schuur nog wipika hydro's liggen...

Old school genoeg?

Zelf vlieg ik best nemesis 2004 daarmee doe ik zowel oldskool als new skool, zowel op het land als op het flyboard. Nieuwe kites altijd kopen voor nieuwe moves, kan helpen maar in mijn geval blijf ik net zo lief met me oude nemesis vliegen, helaas gaan ze stukkkk... En is gewone dikke vet lariekoek, dat dikke oldskool niet met nieuwe kites kan. Men oefent het gewoon niet genoeg meer. Maar op het flyboard worden nog veel old skool moves gedaan met de aller nieuwste kites!

www.lewiswilby.com

En kom nou niet met die trotse lariekoek dat je al zo lang kite dat je zelfs de oldskool kites hebt meegemaakt... Vind die zin vrij minachtend overkomen!
NickY!

Berichten: 112
Antwoord #5 Februari 09, 2008, 23:22:26
edit2Rapporteer  
das de overeenkomst , ze zijn alle 2 irritant

hij was toen ook al die waves aant rippen op b'dam.
ik was er toen ook en ik heb alleen een paar rimpels op het water gespot xD

laat hem!
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #6 Februari 10, 2008, 00:41:39
edit2Rapporteer  
sorry gasten...maar wimt heeft in dit verhaal wel gelijk! aan jullie reactie te horen flapperen jullie oren en weten jullie niet eens waar hij het over heeft.


Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van Wimt, ik snap alleen niet dat een kleinere kite veiliger en makkelijker zou zijn. Verder heb ik met bijvoorbeeld een Airush Lift pro en een Caution Spitfire gekite, lijkt me oldskool genoeg.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Februari 10, 2008, 02:37:38
edit2Rapporteer  
De nieuwe kites gaan niet hoger of harder (alhoewel, speedkiten gaat wel erg hard de laatste tjid, zeker met de Bandit), maar zijn veel makkelijker te varen.

Ben het eens met Wimt.

Ook ik heb oldskool kites gehad. Toen was ik altijd beducht niet mijn kite te laten crashen, vanwege het lastige herstarten. Dat is bij een aantal kites nu kinderspel. Geeft ook een veel vertrouwder gevoel.
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #8 Februari 10, 2008, 18:00:09
edit2Rapporteer  
Leve de airblast goeie oude tijd!!
Er is geen kite die kan tippen aan de hangtime en lift als de airblast
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #9 Februari 10, 2008, 20:02:53
edit2Rapporteer  
Waarom is een kleinere kite een voordeel? Is juist zenuwachtiger.....Zijn er trouwens al foto's van je backmobes?


Ik bedoel; wilde je een beetje fun hebben, bij old-school heb je dan een grotere kite nodig dan bij NEW-school, dus bij de zelfde windkracht heb je een kleinere kite
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #10 Februari 10, 2008, 20:03:46
edit2Rapporteer  
Ik vind het echt een onzin opmerking aangezien jij blij moet zijn dat je net kunt varen.
En een back-mobe weet je niet eens hoe die moet en met dat pinda board gaat je dat echt niet lukken Wink



Pinda`s heb ik voor Kessenich en low-end alleen
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #11 Februari 10, 2008, 20:05:45
edit2Rapporteer  
Ik heb hier in de schuur nog 1 van de eerste wipika's liggen. En een maatje van me heeft in de schuur nog wipika hydro's liggen...

Old school genoeg?

Zelf vlieg ik best nemesis 2004 daarmee doe ik zowel oldskool als new skool, zowel op het land als op het flyboard. Nieuwe kites altijd kopen voor nieuwe moves, kan helpen maar in mijn geval blijf ik net zo lief met me oude nemesis vliegen, helaas gaan ze stukkkk... En is gewone dikke vet lariekoek, dat dikke oldskool niet met nieuwe kites kan. Men oefent het gewoon niet genoeg meer. Maar op het flyboard worden nog veel old skool moves gedaan met de aller nieuwste kites!

www.lewiswilby.com

En kom nou niet met die trotse lariekoek dat je al zo lang kite dat je zelfs de oldskool kites hebt meegemaakt... Vind die zin vrij minachtend overkomen!

Tuurlijk kan NEW-school met oude kites; maar ik ben old en wil NEW-school leren, dan gaat het veel makkelijker met deze kites. Dus respect voor jouw jeugd en rubberen botten.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #12 Februari 10, 2008, 20:07:41
edit2Rapporteer  
das de overeenkomst , ze zijn alle 2 irritant

hij was toen ook al die waves aant rippen op b'dam.
ik was er toen ook en ik heb alleen een paar rimpels op het water gespot xD

laat hem!

Klopt ik deed toen niets bijzonders, was bezig met een 14 m, en roteren ging effe niet omdat mijn scharnier vast zat, maar laat mij maar, ik kom er toch wel. Al ben ik een ouwe knar
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #13 Februari 10, 2008, 20:08:49
edit2Rapporteer  
Leve de airblast goeie oude tijd!!
Er is geen kite die kan tippen aan de hangtime en lift als de airblast

Ja, is een all-time best performer
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #14 Februari 10, 2008, 20:14:06
edit2Rapporteer  
Ik ben inderdaad een stunter(laar), gelijk mijn broers. Hebben net een 1 motorig vliegtuig gekocht, maar toen mijn moeder hoorde dat zij dat vliegtuig over het kanaal, vanaf Engeland wilden ophalen, en als voorzorg een duikpak aandeden, toen werd zij, terecht, wel bezorgd.
Zij vond het wel geruststellend, dat zij een TomTom hadden om de richting te bepalen (bij de 3de golf rechtsaf, keerom!, keer om!). Zij hadden dan nog net niet een snorkel en duikmasker op, anders zou dat wel heel raar staan op de radar.
diederik

Berichten: 908
Antwoord #15 Februari 10, 2008, 20:31:30
edit2Rapporteer  
Ik ben inderdaad een stunter(laar), gelijk mijn broers. Hebben net een 1 motorig vliegtuig gekocht, maar toen mijn moeder hoorde dat zij dat vliegtuig over het kanaal, vanaf Engeland wilden ophalen, en als voorzorg een duikpak aandeden, toen werd zij, terecht, wel bezorgd.
Zij vond het wel geruststellend, dat zij een TomTom hadden om de richting te bepalen (bij de 3de golf rechtsaf, keerom!, keer om!). Zij hadden dan nog net niet een snorkel en duikmasker op, anders zou dat wel heel raar staan op de radar.

pffffffffjoehoehoe...wimpie begint weer vaag te worden!
Nick van Kampen

Berichten: 242
Antwoord #16 Februari 10, 2008, 21:16:17
edit2Rapporteer  
Hahahaha prachtig !
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #17 Februari 11, 2008, 00:20:00
edit2Rapporteer  
Het lijkt erop dat voor NEW-style, C-kites meer geschikt zijn. Ook de Furia (SLE dacht ik) schijnt meer geschikt voor old-school.
Begrijp mij goed; ik ben niet tegen old-school, of dat ik geen old-school meer zal doen. Ik probeer gewoon een beetje `next step`te doen. En dan moeten de omstandigheden daarvoor goed zijn; geen vlagerige wind of hoge golven bijv., zzoals afgelopen woensdag bij westenwind. Dan ga ik liever `waven`inderdaad. 
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #18 Februari 11, 2008, 00:23:45
edit2Rapporteer  
das de overeenkomst , ze zijn alle 2 irritant

hij was toen ook al die waves aant rippen op b'dam.
ik was er toen ook en ik heb alleen een paar rimpels op het water gespot xD

laat hem!


Als vrouwen besloten hebben dat iemand `irritant`is, dan luisteren ze verder niet meer naar zijn verhaal. Ik dacht dat alleen vrouwen dat deden.

Ik behoef niet zozeer mr. Sympatico te zijn, luister, of lees, liever mijn verhaal.
Bass`

Berichten: 235
Antwoord #19 Februari 11, 2008, 00:49:51
edit2Rapporteer  
Moet je dat nou persee in 6 berichten achter elkaar typen?  Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.