Golf surf board....

Mark1970

Februari 11, 2008, 16:16:58
edit2Rapporteer  

Wat is een goed golfsurf-board voor op de Noordzee?

Ik vaar nu met een F-One Legend, is erg goed maar ik wil iets wat iets meer 'surfy' is.
Ik weeg 90Kg en kite 6 jaar..

Alvast bedankt!
xray

Antwoord #1 Februari 11, 2008, 20:33:37
edit2Rapporteer  
Hey Mark,

Check eens op kiteforum.com. Staat veel goede informatie in erg goede topics van een paar zeer ervaren bouwers.

Hier onder andere..

Meer surfy is niet alleen gewoon een grotere maat nemen. Je komt wat mij betreft al gauw bij custombouwers uit.

http://kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2345309
Magic Hat

Geen avatar

Antwoord #2 Februari 11, 2008, 23:31:02
edit2Rapporteer  
Fijne shaper: www.dcboardz.com
Marijn alias Vos

Antwoord #3 Februari 12, 2008, 00:52:26
edit2Rapporteer  
bekende tekening:
http://www.dcboardz.com/sk8.html

Mark1970

Antwoord #4 Februari 12, 2008, 13:37:25
edit2Rapporteer  
WOW die gasten op kiteforum gaan wel ERG technisch zo nu en dan...
Weet iig dat ik niet kleiner moet dan 6.0''..
Die custom boards is een heel gedoe vgs mij, weet niet goed wat ik wil dus is de kans dat ik met een board eindig wat niet voldoet groot.
Denk dat ik het moet gaan zoeken in de prod boards: North, Slingshot, Litewave, enz...??
Die DC boards zien er ook goed uit, maar moet dan zelf weer knuteselen met pads/ straps, enz..
Is niet echt iets voor mij, raak al in paniek wanneer ik thuis weer een nieuwe lamp in de fitting moet draaien...:-)
Magic Hat

Geen avatar

Antwoord #5 Februari 12, 2008, 19:19:00
edit2Rapporteer  
Knutselen? Je geeft aan Dereck op wat je wilt en het zit erop: deck & inserts & 4 finnen. En voetbanden haal je hier, zodat je je favoriete voetbanden kan gebruiken (je kan ze ook bestellen bij DC).

En zeker met de lage dollar een aanrader!

Verzenden gaat zeer smooth, al meerdere boardjes hier zien komen zonder problemen (wel BTW / belasting betalen).
xray

Antwoord #6 Februari 13, 2008, 16:19:25
edit2Rapporteer  
@ Mark
Let wel, die gasten varen in constantere wind, betere golven en anders dan wij en kiezen daarom grotere boards. SWK vaart 5,5 en 7,5 m kitejes bijvoorbeeld. In Nederland heb je vaak de power van je kite nodig om je uit een situatie te redden. Voor mij een belangrijke reden waarom ik kitesurfen in de golven leuker vind. Je hebt meer opties, (over een golf springen, met power wegracen uit een situatie). Wij varen grotere kites en kunnen dus kleinere boards nemen.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Februari 13, 2008, 16:27:20
edit2Rapporteer  
@ Mark
Let wel, die gasten varen in constantere wind, betere golven en anders dan wij en kiezen daarom grotere boards. SWK vaart 5,5 en 7,5 m kitejes bijvoorbeeld. In Nederland heb je vaak de power van je kite nodig om je uit een situatie te redden. Voor mij een belangrijke reden waarom ik kitesurfen in de golven leuker vind. Je hebt meer opties, (over een golf springen, met power wegracen uit een situatie). Wij varen grotere kites en kunnen dus kleinere boards nemen.

Precies! Dat is ook de reden waarom ik gestopt ben met zowel een soepele golfrijkite hier in NL, en weer voor een kite met meer power ben gegaan (wat vrijwel altijd ten koste gaat van draaisnelheid, maar daar kan ik mee leven)

En ook de reden waarom ik weer straps op mijn waveboard heb gemonteerd. Met de korte interval tussen de golven hier, en het feit dat het nooit echt mooi glad is tussen de golven (chop, golven van alle kanten) is strapless zo ontzettend moeilijk. Uiteraard heb ik natuurlijk niet het niveau van Tophat, Jamie Herraiz of John Amundsson  Tongue

Ik vaar op een 172 (5"8') x 48cm waardoor ik wel een iets kleinere kite kan pakken (9m2), maar wel vanaf 15kn redelijk kan surfen met mijn board (75kg).
Emielkruisdijk

Antwoord #8 Februari 13, 2008, 22:40:32
edit2Rapporteer  
Citaat
Wat is een goed golfsurf-board voor op de Noordzee?

Het antwoord hierop probeer ik ook een beetje te ontrafelen, maar dat is niet zo makkelijk als het klinkt. Er valt super weinig te testen en er zijn weinig mensen met ervaring. En dus ook bijna geen tweedehands golfsurfboardjes te koop.

Bij mij is de grootste vraag is het de moeite waard om een echt kitewaveboard te kopen ipv een gewoon golfsurfboard, springen doe ik er toch niet mee en de golven, dus denk dat het wel heel blijft.

Mijn ervaring: Ik heb zelf een North Rocketfish 5'4 uit 2006, hier kan ik heerlijk mee varen en vind het ook super om te doen. Maar ik mis op de golf dat beetje drive waardoor je de kite wat strakker kan laten staan en het echt op golfsurfen te laten lijken. Vooral backside, minder wind of side offshore wind is het erg moelijk om genoeg power te houden. Ik ben nu ook op zoek naar een groter boardje, en ik denk dat voor Nederland een 6'0 t/m 6'2 perfect is met een vrij smalle shape en een pintail met gewoon 3 vinnen.
Mark1970

Antwoord #9 Februari 15, 2008, 06:06:27
edit2Rapporteer  
Hey Emiel,

hoe zwaar ben jij?
Ik heb het idee dat dat ook veel uitmaakt..
Verder ben ik ook van mening dat een 6'0'' de perfecte maat is, je kan altijd een kite maat kleiner gaan..

@ Magic Hat(familie van Top..??): Ik heb Dereck een email gestuurd, kijken wat hij vind. Welk board heb jij van hem?

@ Michiel: Ik wil ook zeker met straps varen hier, is beter te doen met al die chop, enz..
Wat voor kite vaar jij nu dan? Ik heb een Rebel 12 & een Tribal2 09.
Magic Hat

Geen avatar

Antwoord #10 Februari 15, 2008, 16:51:50
edit2Rapporteer  
@Mark1970: was ik maar familie van, of had ik maar het talent van...
Dereck is erg druk, dus antwoord kan op zich laten wachten, maar laat je daardoor niet ontmoedigen.

Heb van DC een 5.6, ingekort tot 5.3 voor het reizen, die ik zowel met als zonder voetbanden kan varen (voorkeur voor zonder) en heb nu een retro fish (bijna) in bestelling staan. Vriend van me heeft een 6.4 en een thug (wakestyle twintip). En alhoewel er natuurlijk altijd dingen beter kunnen, zijn we beiden zeer tevreden!
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Februari 15, 2008, 17:27:39
edit2Rapporteer  
@ Michiel: Ik wil ook zeker met straps varen hier, is beter te doen met al die chop, enz..
Wat voor kite vaar jij nu dan? Ik heb een Rebel 12 & een Tribal2 09.

Ik heb nu een F-one Bandit 9m2.
Helaas nog niet met mijn waveboard getest, maar wel met mijn TT in de golven. En hij draait niet snel, maar goed genoeg om veel lol te hebben. Tevens heeft de power op afroep me al een paar keer gered tussen de megabakken op de Slufter. Voorheen had ik een 9m2 Rebel07, maar die was me af en toe te snel in harde wind op mijn waveboardje. Een zeer goede golfrijdkite, maar niet mijn smaak voor in de golfen moet ik achteraf bekennen zoals ik hier boven al onderbouwd had.

Daarnaast heb ik nog een Rhino7 12m2, maar die is echt te traag voor golfrijden. Jou Rebel12m2 is net snel genoeg vermoed ik.

Mijn underground boardje heeft voor mij genoeg volume om echt door te glijden op de golven, met alle power uit de kite.

Die DC boardjes zijn te ziek gewoon, wat een mooi spul is dat ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.