Shinn over kitegolfsurfboards

xray

Berichten: 3688
Februari 13, 2008, 06:32:55
edit2Rapporteer  
Leuk filmpje op kiteworld.tv
Als je meer over di soort boards wilt weten zeker even kijken!!
http://www.kiteworld.tv/the-shinn-series---dlight-custom-511/

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Februari 13, 2008, 06:58:02
edit2Rapporteer  
top!
Komt nog wel van pas als ik ooit aan mn zefbouw toekom
xray

Berichten: 3688
Antwoord #2 Februari 13, 2008, 16:15:21
edit2Rapporteer  
Zelfbouw?
Look at this...
http://www.impact3d.com/core/divinycore.html
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Februari 13, 2008, 16:31:50
edit2Rapporteer  


Dat is shaper Hein uit de Gorge die tot voor kort erg actief was op kiteforum.com

Hij gebruikt 3D CAD (Pro/E) en CNC freesmachines om zijn boards te shapen ipv het oude handwerk. Daar wordt hij door veel andere shapers op afgerekend (op vernieuwing zitten conservatieven nooit te wachten) waardoor hij zich nu heeft terug getrokken. Erg jammer.

Er zitten zoveel voordelen aan deze productiemethode, alleen is zo'n machine behoorlijk kostbaar. Een van de voordelen is dat je exacte maatvoering krijgt, en je hebt het board als file opgeslagen waardoor subtiel aanpassen van je ontwerp makkelijker gaat.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Februari 13, 2008, 17:31:49
edit2Rapporteer  
x-tremeboards(eddy lansink) gebruikt oo kgewoon CnC geshapte cores, doen meeste merken bij mijn weten, dat het voor golfsurfen nog done is, vind i knergens op slaan.
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #5 Februari 13, 2008, 17:34:37
edit2Rapporteer  
Hahah, mooi... Als gewicht gewoon een paar oude bakstenen...

Nog nooit mee gevaren btw, wil ik wel eens gaan doen...
Die van Loepie maar een rouzen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Februari 13, 2008, 19:58:55
edit2Rapporteer  
x-tremeboards(eddy lansink) gebruikt oo kgewoon CnC geshapte cores, doen meeste merken bij mijn weten, dat het voor golfsurfen nog done is, vind i knergens op slaan.

Idd. gebruiken tegenwoordig bijna alle merken die kiteboards maken CNC, kan ook niet zonder om de prijs nog enigzins laag te houden. Check een wat een echte custom tt bij bijvoorbeeld Jinne kost.

In het golfsurfen is dit nog steeds not done, ben het met je eens Morres dat het nergens op slaat. Ooit zijn we ook gestopt om op kolen te stoken... loser

Had 10 jaar geleden een van de eerste CNC gefreesde kern golfsurfboardjes op de markt. Ik werd toen door sommige surfers met de nek aangekeken. Later is het een zeer populair boardje op de tweedehands markt geworden  ThumpsUp
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #7 Februari 13, 2008, 21:25:14
edit2Rapporteer  
Mooi filmpje!
Mark1970

Berichten: 194
Antwoord #8 Februari 13, 2008, 21:32:18
edit2Rapporteer  
Top info!
Is goed te horen wat bepaalde shapes doen voor de eigenschappen..
Ik ben weer (iets) wijzer...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Februari 13, 2008, 22:59:41
edit2Rapporteer  

Ik hoopte dat het een hollander zou zijn, maar dat viel tegen, dan gaat mn plan niet door om em te mailen
xray

Berichten: 3688
Antwoord #10 Februari 13, 2008, 23:32:38
edit2Rapporteer  


Dat is shaper Hein uit de Gorge die tot voor kort erg actief was op kiteforum.com

Hij gebruikt 3D CAD (Pro/E) en CNC freesmachines om zijn boards te shapen ipv het oude handwerk. Daar wordt hij door veel andere shapers op afgerekend (op vernieuwing zitten conservatieven nooit te wachten) waardoor hij zich nu heeft terug getrokken. Erg jammer.

Er zitten zoveel voordelen aan deze productiemethode, alleen is zo'n machine behoorlijk kostbaar. Een van de voordelen is dat je exacte maatvoering krijgt, en je hebt het board als file opgeslagen waardoor subtiel aanpassen van je ontwerp makkelijker gaat.


Michiel, je bent niet helemaal compleet.
Hein is wel degelijk nog zeer regelmatig op Kiteforum.com actief en als je goed had gelezen dan weet je dat zijn kritiek hem zit in het op de juiste wijze gebruik maken van CAD en CNC freesmachines. Ja de CAD machines worden gebruikt maar niet optimaal. DWZ, er is nauwelijks sprake van een designer die ontwerpt met gevoel en kennis en daarbij gebruikt maakt van sterkte/flex analyses en fluid dynamics. Mensen die dat goed kunnen zijn al lang weggekocht naar beter betaalde banen in de auto en luchtvaartindustrie.

Je kunt dus wel een kopie van een goed board maken maar nog beter is als dat board ook goed tot stand is gekomen..

Voor wie er zich meer in wil verdiepen...

http://kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2345309&st=0&sk=t&sd=a&start=80

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.