Iemand ervaring met kopen F-one Bandits bij Maarten?

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #50 Februari 16, 2008, 22:25:37
edit2Rapporteer  
Laten we het nu eens simpel houden.

Iedereen koopt waar hij wil, de een in de shop de ander via het web en weer een ander 2de hands bij een particulier

Zoalng iedereen voor zijn gevoel gelukkig is met zijn aankoop prima toch.

garantie zaken zijn zowiezo altijd klote of je naar een gerenomeerde shop gaat of niet.

En of een verkoper BTW en dat soort zaken betaalt dat zou mij toch een zorg zijn.
Heb vroeger ook genoeg zwart gewerkt om wat extra's te verdienen.  Cool
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #51 Februari 16, 2008, 22:38:45
edit2Rapporteer  

Zie het al helemaal voor :

Staan er 2 mannen bij de douane ; Goh wat veel dozen met 1 afleveradres. Ja dat is wel apart. Dat is de 3e keer al deze maand.....mmmmm.....zullen we maar een melding van maken?.....

Ben ook benieuwd wat het zou kosten als je 30 van die dozen wilt laten verzenden vanaf de grens naar huis en wat het zou kosten als je het uit een land als Egypte laat verschepen.....

Producent bepaalt met wie hij zaken doet om zijn waar aan de man te brengen. Dit noem je geen kartelvorming. Dat is handelen. De importeurs staan niet op de payroll van F.One dacht ik.

Maar in ieder geval ;

omdat er zoveel gezeur over de garantie is zal ik het bijstellen...
als iemand bij mij dan een kite koopt en er zou iets mee zijn, kan je die gewoon bij mij terug brengen en ik zal er zelf voor zorgen dat de garantie geregeld wordt!!!!

Ik ben geïntresseerd! Kan jij mij (evt per mail of PB) informeren hoe hard jouw garantie is?
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #52 Februari 16, 2008, 23:10:57
edit2Rapporteer  
ohhhhhhhhhhhhhhhhhhh teigertje heb jij zwart gewerkt  Grin Grin Grin Grin Grin Grin
mag niet he schater schater schater schater
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #53 Februari 16, 2008, 23:54:15
edit2Rapporteer  
Ik ben wel "verbaasd"dat nu er iemand goedkoop kite's aanbiedt er ineens diverse "kitesurfers" zich ineens zorgen gaan maken om de BTW afdracht / invoerrechten/ transportkosten.....
Sinds wanneer houden consumenten zich daar mee bezig?  schater   schater 
Je zou bijna gaan denken dat die negatieve reactie's op dit gebeuren vanuit mensen "direct betrokken met de handel" komen. Maar da's natuurlijk nie waar hè  Grin

PS Mazzomrx ik ben best wel benieuwd naar jouw motivatie / uitspraak : "zullen we maar eens melding van maken" What's your problem?

Joop_XL

Berichten: 139
Antwoord #54 Februari 17, 2008, 01:03:36
edit2Rapporteer  
1 ding is mij duidelijk. verkoopprijs afspraken mag niet binnen Europa, advies prijs wel maar daar hoef je jezelf niet aan te houden als verkoper. Maar dit alles gebeurd wel !!!

Elke kleine winkel (internet of gewoon) die zich niet aan de 'normale' prijs houdt word door de importeur aangesproken. Die zegt dan, ja anders nemen de grote winkels geen kites meer af.

Dus indirekt zijn er gewoon prijs afspraken !!!

Iedereen die hier wat aan probeerd te doen is wat mij betreft goed bezig. Je moet je natuurlijk wel aan de regels van de wet houden.

Nou Maarten zegt dat hij garant staat voor de garantie, invoerrechten hoeft hij niet te betalen als hij ingeschreven staat bij de KVK en als de kites binnen Europa gekocht worden.

Er zijn gewoon teveel winkels die allemaal in dezelfde vijver zitten te vissen en bang worden als er iemand onder de prijs gaat !!!!

 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #55 Februari 17, 2008, 03:15:15
edit2Rapporteer  
1 ding is mij duidelijk. verkoopprijs afspraken mag niet binnen Europa, advies prijs wel maar daar hoef je jezelf niet aan te houden als verkoper. Maar dit alles gebeurd wel !!!

In de tijd dat ik nog PL voer (jaaaaaren geleden) had je een webwinkel die als een van de eerste onder de adviesprijzen adverteerde. Wel zo overzichtelijk voor de bezoekers van de site.

Toen de grootste importeur lucht kreeg van deze prijzen heeft hij hem min of meer voor de keuze gezet: prijzen op de site verhogen naar adviesprijs per direct, of de leveringen zouden onmiddelijk stop worden gezet.

Hij moest door de knieen, en geeft alleen bij email offertes de kortingprijzen.

Mag wel niet, maar wat doe je er tegen? Een leverancier heeft het recht niet te leveren aan een shop zonder opgaaf van reden, toch?
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #56 Februari 17, 2008, 03:16:57
edit2Rapporteer  
Keihard zeggen nou das mooi, dan ga ik wel een ander merk verkopen?
Zonder shops -> Leveranciers geen afzet?
Tuurlijk in een notendop, maar komt het wel op neer..
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #57 Februari 17, 2008, 03:46:47
edit2Rapporteer  
Dat weet ik nog van toen die PL importeur dat deed, vanaf dat moment heb ik namelijk geen PL meer gekocht.

Ik heb trouwens net een andere kite vanaf marktplaats gekocht, toen ik belde bleek dat het gewoon de importeur was! Het kan dus ook andersom.

Misschien dat die Maarten zijn kites ook gewoon bij de importeur krijgt. Je weet het niet in zo'n ondoorzichtige markt met kartelvorming en verplichte adviesprijzen. En misschien liggen die 1e generatie Bandits nog in de officiele shops...

mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #58 Februari 17, 2008, 17:42:52
edit2Rapporteer  
PS Mazzomrx ik ben best wel benieuwd naar jouw motivatie / uitspraak : "zullen we maar eens melding van maken" What's your problem?


Zie het al helemaal voor :

Staan er 2 mannen bij de douane ; Goh wat veel dozen met 1 afleveradres. Ja dat is wel apart. Dat is de 3e keer al deze maand.....mmmmm.....zullen we maar een melding van maken?.....



Yo ik heb geen probleem ; jij misschien??? Ik schetste een situatie die ik me kon voorstellen bij de douane met mensen die daar werken.....zal volgende keer een heel mooi script voor je schrijven ipv achter elkaar..doe het gelijk voor je, hier is ie dan :

Douanier A: Goh wat veel dozen met 1 afleveradres
Douanier B: Ja dat is wel apart
Douanier A: Dat is al de 3e keer deze maand
Douanier B: mmmmmmmm.....zullen we maar een melding maken?

Zo beter te begrijpen en te volgen voor je?

 ListenToMe Cool Joepie YeSS

mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #59 Februari 17, 2008, 17:56:23
edit2Rapporteer  

Iedereen die hier wat aan probeerd te doen is wat mij betreft goed bezig. Je moet je natuurlijk wel aan de regels van de wet houden.

Nou Maarten zegt dat hij garant staat voor de garantie, invoerrechten hoeft hij niet te betalen als hij ingeschreven staat bij de KVK en als de kites binnen Europa gekocht worden.

Ik ben wel "verbaasd"dat nu er iemand goedkoop kite's aanbiedt er ineens diverse "kitesurfers" zich ineens zorgen gaan maken om de BTW afdracht / invoerrechten/ transportkosten.....
Sinds wanneer houden consumenten zich daar mee bezig? 

Wel is het zo dat ik als koper wilt weten of er kwaliteit geleverd gaat worden, waar het vandaan en of ik garantie erop krijg.

Ik ga geen nieuwe 2008 kite kopen die misschien een B-merk (kopie van A) is, of waarvan ik niet weet of die wel van de producent komt of als er geen garantie kan worden geregeld.

Het is wel mooi geroepen : Garantie is er. Maar ik heb gevraagd hoe hard die garantie is en ik heb nog geen antwoord ; Wil je je kites wel verkopen??????

Als de kite via het buitenland de EU binnen komen en dan vervolgens naar Nederland ; dan zou het mij verbazen als die tegen die prijs wegkan (na allerlei heffingen en BTW en IB belasting). Dus dan twijfel ik aan de kwaliteit maar als de garantie hard gemaakt kan worden dan ben ik, ik zeg het opnieuw, zeeeeer geïntresseerd. Dus nogmaals Maarten :

Hoe hard is jouw garantie en waarmee toon je dat aan? (Wil je dat niet publiekelijk doen ; PM of mail me maar)
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #60 Februari 17, 2008, 18:01:23
edit2Rapporteer  
Douanier A : melding van maken? Hoezo?
Douanier B : Nou da's toch wel verdacht toch?
Douanier A : Joh, ik kan goed merken dat je hier nog maar net werkt! D'r zijn zat adressen waar iedere maand wel honderd pakketjes naar verstuurd worden hoor.

Zoiets bedoel je dan?  Grin   
En daarbij dan "het garantie verhaal" : ik heb 2 x met een spiksplinternieuwe kite gekocht voor de gangbare prijs , een "garantiegeval" gehad. De eerste keer kreeg ik te horen "gebruikersfout" . De 2e keer kon de importeur geen "gebroken lijntje naleveren"
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #61 Februari 17, 2008, 18:02:38
edit2Rapporteer  
 Grin, lol herkenbaar voor jou dus.

Tsja das niet goed voor jou dat de importeur/shop niet goed omgaat met jou als klant.

Gelukkig kan je in veel gevallen je rechtsbijstandverzekering inzetten tegen zulk soort wanpraktijken.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #62 Februari 17, 2008, 18:20:01
edit2Rapporteer  
Gelukkig kan je in veel gevallen je rechtsbijstandverzekering inzetten tegen zulk soort wanpraktijken.

Ondanks dat je misschien zo'n verzekering hebt afgesloten kun je ook via juridische stappen van een koude kermis thuis komen.

Wel jammer dat Maarten niet reageert op je oproep.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #63 Februari 17, 2008, 18:26:08
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ook geen enkele reguliere shop op een forum uitgebreid uitleg gaat geven over hun "garantie beleid".
Ik begrijp touwens nog steeds niet waar iedereen zich zo druk over maakt? Hier worden nieuwe kite's heel goedkoop aangeboden. Wat is het probleem?
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #64 Februari 17, 2008, 19:13:20
edit2Rapporteer  
Ik zie ook geen problemen. De enige die problemen denkt te hebben is de Fone importeur, maar na een aantal keer snel gereageerd te hebben is het van zijn kant ook erg rustig.

Verder wel een hele interessante discussie
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #65 Februari 17, 2008, 19:45:34
edit2Rapporteer  
Hier worden nieuwe kite's heel goedkoop aangeboden. Wat is het probleem?

Daar twijfel ik dus aan. Ik ken Maarten niet en reageren wilt hij niet. Ik ben opzkr wel geïntresseerd maar wil wel een aantal opklaringen.

Kijk als het 2ehands is dan ligt het anders vind ik. Dan weet ik dat ik geen beroep kan doen op garantie of dat ik risico loop mbt kwaliteit (immers gebruikte kite). Maar dit is nieuw...

IDe enige die problemen denkt te hebben is de Fone importeur, maar na een aantal keer snel gereageerd te hebben is het van zijn kant ook erg rustig.

Verder wel een hele interessante discussie

Wie is de Fone importeur in deze discussie?

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #66 Februari 17, 2008, 20:38:09
edit2Rapporteer  
Ik zie het probleem ook niet zo, je kan net zo goed bij deze maarten kopen als op marktplaats, alleen moet je je bij die Bandits wel even vergewissen dat je niet de eerste revisies hebt.
Als consument ben je vrij om te kopen waar je wilt, tenzij je aanleiding hebt dat de handel onwettig verkregen is want da's heling.
Als Maartens verhaal klopt en je hebt hele recente productie datums, lekker kopen. Ik hoor over garantie bij shops hele afwisselende ervaringen, dus daar kan je ook niet op bankieren.
Daarnaast blijft het de vraag hoe lang hij dit vol kan houden, als het hele dealernetwerk achter z'n reet aan zit zal de handel wel van korte duur zijn beperkt zijn.
iig NOOIT van te voren geld sturen bij zo'n kofferbakverhaal, boter bij de vis!

De nieuwste Bandits herken je aan metalen katrollen, vervangbare stukjes bridle-insert die door de katrollen lopen, en de bevestiging van de struts aande LE is met 3 banden verstevigd. Geen twee, en zeker geen één. Als de kite dat niet heeft loop je een flink risico dat 'ie na een paar sessie kapot is...
maartenbandit

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #67 Februari 17, 2008, 23:19:19
edit2Rapporteer  
hallo
ik ben nog even in overweging over wat ik zal gaan doen
f-one NL zit heel erg op mijn kites te azen en volgens mij er zelf ook nog dingen tegenover zetten..
de garantie was gewoon mogelijk en geen probleem...
maar ik kan mijn dealer niet op het spel zetten ookal is het 100 % legaal kunnen ze van d-one toch moeilijk gaan doen en en andere reden bedenken om het contract te stoppen ofzo..
dus hoogst waarschijnlijk word de oplossing dat het toch zonder garantie word door serie nummer te verwijderen en zo ontraceerbaar wordt.
maar ik zal daardoor wel de prijzen verlagen...en zo toch aantrekkelijk blijft..
het blijft gewoon de nieuwste serie
dit is onder voorbehoud en zal binnekort mijn defenitieve actie bekend maken met bijbehorende prijzen...
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #68 Februari 17, 2008, 23:20:42
edit2Rapporteer  
Ik zie het probleem ook niet zo, je kan net zo goed bij deze maarten kopen als op marktplaats, alleen moet je je bij die Bandits wel even vergewissen dat je niet de eerste revisies hebt.
Als consument ben je vrij om te kopen waar je wilt, tenzij je aanleiding hebt dat de handel onwettig verkregen is want da's heling.
Als Maartens verhaal klopt en je hebt hele recente productie datums, lekker kopen. Ik hoor over garantie bij shops hele afwisselende ervaringen, dus daar kan je ook niet op bankieren.

Klopt ik kan ze overal kopen. Internet, kofferbak, winkel, marktplaats ; maar bij een nieuwe wil ik gewoon gedekt zijn als ie binnen een jaar kapot is. Ook al gaan er slechte ervaringen omtrent garantie bij shops hiero rond.

Zolang Maarten kip en klaar zijn garantieverhaal hard maakt (en niet alleen een bonnetje van 1 of andere shop in Egypte) dan ben ik zeer geïntresseerd.

Het zal je maar gebeuren ; fout in produktieproces en je moet je kite opsturen naar Egypte.....en dan vervolgens gaat die kite naar Frankrijk dan weer naar Egypte en dan hopelijk naar NL ; nou dan is het seizoen alweer voorbij! Of hij komt nooit aan in Egypte of Frankrijk : succes met het vinden van je kite!
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #69 Februari 17, 2008, 23:24:35
edit2Rapporteer  
hallo
ik ben nog even in overweging over wat ik zal gaan doen
f-one NL zit heel erg op mijn kites te azen en volgens mij er zelf ook nog dingen tegenover zetten..
de garantie was gewoon mogelijk en geen probleem...
maar ik kan mijn dealer niet op het spel zetten ookal is het 100 % legaal kunnen ze van d-one toch moeilijk gaan doen en en andere reden bedenken om het contract te stoppen ofzo..
dus hoogst waarschijnlijk word de oplossing dat het toch zonder garantie word door serie nummer te verwijderen en zo ontraceerbaar wordt.
maar ik zal daardoor wel de prijzen verlagen...en zo toch aantrekkelijk blijft..
het blijft gewoon de nieuwste serie
dit is onder voorbehoud en zal binnekort mijn defenitieve actie bekend maken met bijbehorende prijzen...

Bedankt voor je reactie hierin.

Serienr verwijderen?? Hoe doe je dat? Bij de kites van F.One is het serienr toch verwerkt in LE? Met een stift weghalen?

Nou ik ben benieuwd hoe je het gaat inrichten. Maar het is dus zonder garantie dus ik pas.

Succes!


f-one NL zit heel erg op mijn kites te azen en volgens mij er zelf ook nog dingen tegenover zetten..
de garantie was gewoon mogelijk en geen probleem...
maar ik kan mijn dealer niet op het spel zetten ookal is het 100 % legaal kunnen ze van d-one toch moeilijk gaan doen en en andere reden bedenken om het contract te stoppen ofzo..

Wat vind F.One Internationaal van jouw (jullie eigenlijk,want je heb het over jouw dealer) actie?????
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #70 Februari 18, 2008, 00:10:23
edit2Rapporteer  
F-one is ook lekker bezig.

Probeert een kiter de spullen betaalbaar te houden wordt hij vanuit de leverancier tegengewerkt welke hier geen enkel schade ondervindt. Of wil F-one dat dit zeer exclusieve kites zijn en daarmee dus ook duur?

Het hele verhaal riekt naar kartelvorming wat internationaal gezien overal verboden is.
Alleen het jammere is dat het verhaal niet te bewijzen is.

Kunnen we patrick niet inhuren voor een undercover actie ThumpsUp
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #71 Februari 18, 2008, 00:18:38
edit2Rapporteer  
kartelvorming pfff waar gaat het om, hooguit wat verticale binding en dat is inderdaad niet toegestaan, maar het gaat hier om een totale markt van hooguit een paar honderd kites dus dat is allemaal wel overdreven.
het is verboden om andere bedrijven prijzen op te leggen, maar het is toegestaan gecertificeerde dealers te installeren, waar uiteraard ook voordelen voor de klanten aan kunnen zitten.
En dat de dealers vertyfd zijn over dit soort praktijken kan je zelf narekenen, de mensen komen de kites lekker bij de dealer testen en trekken er vervolgens 1 bij maarten uit de kofferbak, met het risico dat hij het merk een slechte naam bezorgd omdat hij de service die er bij hoort niet kan leveren.
beetje lood om oud ijzer discussie.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #72 Februari 18, 2008, 00:59:58
edit2Rapporteer  
aevac]
Citaat
Vragen over misbruik van economische machtsposities
Hier vindt u meer informatie over veelgestelde vragen over misbruik van economische machtspositie.
   Wat is een economische machtspositie (EMP)?
   
Dit betreft de positie van een of meerdere ondernemingen die haar/hen in staat stelt de instandhouding van een daadwerkelijke mededinging op de Nederlandse markt of een deel daarvan te verhinderen door de mogelijkheid zich in belangrijke mate onafhankelijk van concurrenten, leveranciers, afnemers of eindgebruikers te gedragen.
Om te bepalen of er sprake is van een economische machtspositie moet eerst de relevante markt  afgebakend worden. Vervolgens moet worden nagegaan of de onderneming(en) in kwestie op deze relevante markt een economische machtspositie innemen.
De belangrijkste factoren hierbij zijn:

    * marktaandeel van de onderneming(en) in kwestie
    * marktaandelen van de concurrenten
    * andere omstandigheden die een voorsprong kunnen geven op de concurrenten zoals financiële reserves, technologische kennis, verticale integratie
    * toetredingsbelemmeringen tot de markt
    * Van een collectieve economische machtspositie kan krachtens EG-jurisprudentie sprake zijn wanneer twee of meer ondernemingen door economische banden zijn verenigd waardoor zij hun optreden op de markt kunnen coördineren. 

 
   Wat is misbruik van economische machtspositie?
   

Indien een economische machtspositie bestaat kan onder meer sprake zijn van misbruik indien sprake is van (art. 82 EG-verdrag):

    * leveringsweigering,
    * koppelverkoop,
    * discriminatie,
    * het 'wegdrukken' van concurrenten,
    * het vragen van onredelijke prijzen of het opleggen van onredelijke voorwaarden.   

N.B. Bij vragen over mogelijk misbruik moet eerst vaststaan dat er sprake is van een economische machtspositie vóórdat er sprake kán zijn van misbruik van een economische machtspositie (als... dan..).
[/aevac]

Ik zou zeggen:  ListenToMe Maarten leef je uit  Grin

 
kiteloopertje

Berichten: 32
Antwoord #73 Februari 18, 2008, 01:29:41
edit2Rapporteer  
Ik zie het probleem ook niet zo, je kan net zo goed bij deze maarten kopen als op marktplaats, alleen moet je je bij die Bandits wel even vergewissen dat je niet de eerste revisies hebt.
Als consument ben je vrij om te kopen waar je wilt, tenzij je aanleiding hebt dat de handel onwettig verkregen is want da's heling.
Als Maartens verhaal klopt en je hebt hele recente productie datums, lekker kopen. Ik hoor over garantie bij shops hele afwisselende ervaringen, dus daar kan je ook niet op bankieren.
Daarnaast blijft het de vraag hoe lang hij dit vol kan houden, als het hele dealernetwerk achter z'n reet aan zit zal de handel wel van korte duur zijn beperkt zijn.
iig NOOIT van te voren geld sturen bij zo'n kofferbakverhaal, boter bij de vis!

De nieuwste Bandits herken je aan metalen katrollen, vervangbare stukjes bridle-insert die door de katrollen lopen, en de bevestiging van de struts aande LE is met 3 banden verstevigd. Geen twee, en zeker geen één. Als de kite dat niet heeft loop je een flink risico dat 'ie na een paar sessie kapot is...
Ik heb mijn bandit net binnen uit duitsland hij heeft maar 1 verstevigging van de strud naar de leading edge en kunstof katrollen wil dat zeggen dat er iets niet goed is met deze bandit en ie na een paar keer varen kapot is??????????
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #74 Februari 18, 2008, 01:42:15
edit2Rapporteer  
Ik zie het probleem ook niet zo, je kan net zo goed bij deze maarten kopen als op marktplaats, alleen moet je je bij die Bandits wel even vergewissen dat je niet de eerste revisies hebt.
Als consument ben je vrij om te kopen waar je wilt, tenzij je aanleiding hebt dat de handel onwettig verkregen is want da's heling.
Als Maartens verhaal klopt en je hebt hele recente productie datums, lekker kopen. Ik hoor over garantie bij shops hele afwisselende ervaringen, dus daar kan je ook niet op bankieren.
Daarnaast blijft het de vraag hoe lang hij dit vol kan houden, als het hele dealernetwerk achter z'n reet aan zit zal de handel wel van korte duur zijn beperkt zijn.
iig NOOIT van te voren geld sturen bij zo'n kofferbakverhaal, boter bij de vis!

De nieuwste Bandits herken je aan metalen katrollen, vervangbare stukjes bridle-insert die door de katrollen lopen, en de bevestiging van de struts aande LE is met 3 banden verstevigd. Geen twee, en zeker geen één. Als de kite dat niet heeft loop je een flink risico dat 'ie na een paar sessie kapot is...
Ik heb mijn bandit net binnen uit duitsland hij heeft maar 1 verstevigging van de strud naar de leading edge en kunstof katrollen wil dat zeggen dat er iets niet goed is met deze bandit en ie na een paar keer varen kapot is??????????


 Shocked

Ja dus....dat heb je goed begrepen!!! Gelukkig weet je waar je em vandaan heb en heb je een serienr voor het geval dat!

Veel plezier. Enjoy da ride... Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.