Beginnen met kitesurfen.

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #25 Februari 16, 2008, 01:26:24
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik wens een snelle reactie!!

HHmmmm meneertje gaat babbels krijgen  Grin 
Kijken wat je zegt als je strakkies in een crash vanuit je ooghoeken nog ff ziet dat je je vliegert dwars door de powerzone de andere kant uit jekkert  schater

Maar eeuh die Fuel is op zich geen slechte aanschaf ( alhoewel er voor de echte beginner wel wat beter materiaal is te vinden) en met het advies van tommy pororoca in z'n laatste post is ook niets mis  ThumpsUp
jorden

Berichten: 70
Antwoord #26 Februari 16, 2008, 01:32:39
edit2Rapporteer  
hey,
ik zou het niet doen...
ik zelf ben ook begonnen met kitesurfen in december..
eerst een les genomen en de eerste 2 keer met een bow
en de laatste keer met een C-shape
de bow is veel lekkerder voor een beginner, het zit namelijk zo:
met een bow kan je +- 70 % depoweren ( de kracht van je kite afhalen)
en met een C-shape +-30 %
met een bow is het ook makkelijker varen in vlagerige wind
ik heb me spullen ook vij het coraaltje gekocht..
ik had de les kite van vorig jaar gekocht (slingshot turbo diesel 2 7m)
als ik jouw was zou ik een bow kite kopen +- 10 meter.

ik hoop dat je hier wat aan hebt
Jorden
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #27 Februari 16, 2008, 01:36:41
edit2Rapporteer  
er zijn ook veel c-shapes met zoveel depower als een bow (zogenaamde hybrides en swept wingtip designs etc), sterker nog ik vind een c-shape vanwege zijn 5th veiliger! (moet die er wel opzitten natuurlijk, bijvoorbeeld een fuel kan 4 en 5 lijns)
TMK

Berichten: 126
Antwoord #28 Februari 16, 2008, 01:37:40
edit2Rapporteer  
Ik besluit hem te halen.
Voor mij is het aangeraden om 10-12 te nemen. Ik denk dat 13m niet zo heel dramatisch zal wezen? Ik begin tevens ook met echt rustige windjes. Hier waait het ook niet zo hard (vind ik).


Is ook geen kleine-jongen kite, kijk naar ahum Ruben Lenten bijvoorbeeld... maar de deal is wel heel erg aantrekkelijk, ben ik met je eens....

Weet je wat, ga naar die gast, laat hem de kite tot in de puntjes uitleggen, en laat hem op, voel eraan, en ga op je eigen gevoel af. Beter nog, neem een maatje mee die al kitesurft of iets dergelijks...

Succes!  Joepie Joepie Joepie
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #29 Februari 16, 2008, 01:49:37
edit2Rapporteer  
Citaat
Hier waait het ook niet zo hard ( vind ik)

Geweldige uitspraak  schater
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #30 Februari 16, 2008, 02:12:54
edit2Rapporteer  
Uhm TMK, houd de range van de Fuel in de gaten. In je eerste post weeg je tussen de 70 en75 kg en wil je met 4bft varen. Zoek ff of een 13 dan genoeg is. Ik ken de range van de Fuel niet maar lijkt me wat klein voor 4 bft.
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #31 Februari 16, 2008, 03:44:05
edit2Rapporteer  
Fuel 2005 is een trekzaak met weinig depower. Koop nou maar een bow, f-one tribel of north vegas 2006 heb je een hoop meer lol van.
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #32 Februari 16, 2008, 03:58:40
edit2Rapporteer  
ik sluit me aan bij gertjan, Ik ben begonnen met een naish X2  en na 1 jaar een bow/sle gekocht een toen in 1 dag net zo veel geleerd als met die x2 in 1 jaar... 
Davidoff
Gast
Antwoord #33 Februari 16, 2008, 04:20:25
edit2Rapporteer  
ayoo tmk.

ik heb dezelfde fout ook gemaakt. Kon voor weinig een north vegas 2005 12m2 kopen. 5e lijns, dat klinkt als beginner muziek in de oren. doe het niet. je koopt de shit van iemand anders.
scenario; was samen op les met een vriend van me. na de les waren we helemaal blij enz... kopen, kopen, kopen. zo gezegd zo gedaan. ik kocht bovengenoemd. binnen 2 weken na les. die maat van me kocht een vegas 2006 voor 100 eu meer. had ik dat ook maar gedaan. Er is zooo fucking veel te koop, dat je door de vreemdelinginstanties de turken niet meer ziet!

was 1 x best moe. crashede me kite op een brandingspaal... staat er ongeveer 1 op de 100 vierkante kilometer. maar ik presteerde t. was helemaal klaar met die sleurhut! dus meteen uitgetieft. en de uitwoonende beurs zou binnen enkele dagen weer arriveren. dus kocht ik een north rebel 10m2. prima ding! me vriendin vind em ook mooi:D (450 eu) kite only.

moraal van het verhaal:

fouten maken we allemaal! xD

hoop dat je er wat aan hebt gab!
Emma

Berichten: 624
Antwoord #34 Februari 16, 2008, 05:04:46
edit2Rapporteer  
Hey,

Je moet als je interesse hebt ook direct even bellen of ze het überhaupt nog wel hebben. Mijn ervaring is dat minstens de helft van de dingen die op internet staan er niet meer zijn. Succes met het kiten, en 14 is helemaal niet te jong joh! Ik ben zelf met 15 begonnen Smiley
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #35 Februari 16, 2008, 05:37:21
edit2Rapporteer  
niet doen die fuel!! neem eerst lessen, en kijk dan pas of je het wel echt leuk vindt loser en ga je dan orienteren op wat je moet nemen. ook bij de lessen wordt je geadviseerd welk materiaal het best voor jou is om de eerst stapjes te leren in het kitesurfen.

dus ga na de les kijken! anders koop je straks iets waar je eigenlijk niet tevreden over bent en dat zou jammer van je centen zijn.

succes! ThumpsUp
TMK

Berichten: 126
Antwoord #36 Februari 16, 2008, 06:40:45
edit2Rapporteer  
Is die fuel dus ook slecht?

Ik begin er maar steeds minder van te begrijpen eigenlijk.

Ik heb em ook gebeld en hij had em nog.
Maar wat is er zo slecht aan de 2005 fuel? ( > google'd ook even zelf)

EDIT:
Ik lees hier weer een review dat hij niet slecht is.
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/review-2005-slingshot-fuel.aspx

 Huh
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #37 Februari 16, 2008, 07:06:19
edit2Rapporteer  
een fuel is niet de makkelijste kite om te beginnen. Het plezier van het kiten kan snel over zijn als je een keer een aardige crash maakt. Persoonlijk zou ik eerst les nemen even doorsparen en dan in overleg met je intructeur kijen wat eventueel geschikt zal zijn. Tevens kan je dan testen.
jesse.

Berichten: 946
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #38 Februari 16, 2008, 18:25:16
edit2Rapporteer  
TMK

ik zou inderdaat eerst lessen voor dat je wat koop...   ThumpsUp
Ik zelf ben ook beginner Smiley  15 jaar..  Grin ( nooit te jong.. behalve als je nog vloeibaar bent..  schater loser)
khep zelf wel een oude kite,  ( ThumpDown  Sad )
spreekwoord: op een oude fiets moet je het leren  schater Roll Eyes
maar als je net als jouw de centen heb zou ik inderdaat op veiligheid beoordelen enz.  YeSS
dan hoef je ook niet weer later over te stappen op beter matriaal.  Huh

in iedergeval suc6!  Joepie
Youri Blokdijk

Berichten: 230
Antwoord #39 Februari 16, 2008, 19:50:55
edit2Rapporteer  
Is die fuel dus ook slecht?

Ik begin er maar steeds minder van te begrijpen eigenlijk.

Ik heb em ook gebeld en hij had em nog.
Maar wat is er zo slecht aan de 2005 fuel? ( > google'd ook even zelf)

EDIT:
Ik lees hier weer een review dat hij niet slecht is.
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/review-2005-slingshot-fuel.aspx

 Huh


een fuel is zeker niet slecht , het is een goeie kite! alleen niet om mee te beginnen! kijk voor een North Vegas uit 2006! heb ook heel veel depower , ze zijn goed te betalen nu en je leert er makkelijker mee kiten en je kan er heel lang mee door blijven varen ook als je het wat beter door krijgt allemaal. en als je dan ervaring genoeg heb koop je een keer een fuel of iets vergelijkbaars.
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #40 Februari 16, 2008, 23:41:26
edit2Rapporteer  
Jongen geloof me je gaat daar spijt van krijgen KOOP EEN BOW
De voordelen van een c wegen niet op tegen een bow met jouw niveau!!
Koop gewooon een warroo of een van de cabs.
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #41 Februari 16, 2008, 23:59:54
edit2Rapporteer  
Ik geloof niet dat je helemaal inziet dat er verschillende soorten kites, voor verschillende soorten riders, en vaarstijlen zijn...

En niemand zegt hier dat een Fuel slecht is, in tegendeel zelfs, is een UBERBeul kite, alleen in jouw geval is het niet de meest verstandige keuze. Met oog op de 'aggressieviteit' van de kite.
Ik persoonlijk zal iedere beginner een Bowkite aanraden, denkend aan het grotere depowerbereik, en daar komt ook nog bij dat je een 13 mtr bowkite sneller vaart dan de meeste C-schaped kites. En met sneller vaart bedoel ik opstappen met minder wind...

Kites zijn er in verschillende smaken, van beginner tot pro.
Wees wijs een kies dus een kite die in de eerste categorie valt, en je zal minder gestraft worden als het mis gaat.

Laat ik het anders zeggen, iemand die vanochtend z'n rijbewijs op heeft gehaald bij het gemeentehuis, laat je diezelfde middag ook niet meteen in een Formule 1 auto rijden toch...

Misschien handig om je eens te gaan verdiepen in de soorten kites die er zijn...
Gewoon lekker gaan internetten, en langs de sites van alle merken gaan, zie je meteen ook wat voor soort kite het is.

Het kan wel, meteen met een beul-C beginnen met kiten maar uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat het ook makkelijker en gemoedelijker kan.
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #42 Februari 17, 2008, 00:03:57
edit2Rapporteer  
Huh huh huh....??????

Bowkite heeft trouwens toch 100% depowerrrrrrrrrr????????!!!!!!!
Dat hebben ze me vertelt hoor!!!
 Tongue Tongue Tongue Tongue Tongue

Succes gast!!




kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #43 Februari 17, 2008, 00:22:34
edit2Rapporteer  
Neem eerst les en probeer bow en c kites uit. Ik heb ineens c kites genomen, ja koppig hé en op vrouwenpolder op een verlaten deel keken er toch een paar wandelaars raar op toen ze me plat op mijn buik eerst 20meter over het water en de volgende 20 meter over het strand op mijn buik zagen passeren... loser Grin

JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #44 Februari 17, 2008, 03:07:24
edit2Rapporteer  
NIET DOEN!

We snappen dat je nu echt zin hebt om materiaal aan te schaffen enzo, maar je moet gewoon ff stoppen met zoeken naar kites en lekker wat lezen over kiten en filmpjes kijken. Als je in april kan gaan lessen ga je weer eens zoeken naar een leuke kite! Gegarandeerd dat je dan ook mooie deals krijgt!

Tijdens je les zal je waarschijnlijk ook een bow gebruiken..dus niet heel handig als je daarna met een C verder gaat. En een 13 is echt wel een vrij grote maat hoor. Ik had een 12 als grootste C en dat is prima met 75 kg. Je gaat nu te vaak een te grote maat hebben en dan kan je met en C te weinig depoweren. Met een 11 of 12 bow kan je dan veel veiliger langer doorgaan.
diederik

Berichten: 908
Antwoord #45 Februari 17, 2008, 05:11:25
edit2Rapporteer  
heb 2 kites uit 2005 voor 450 euries, goede staat, Best nemessissen 10 en 14 mtr, bar, pomp en tassen erbij....zoek maar effe naar de revieuws
TMK

Berichten: 126
Antwoord #46 Februari 17, 2008, 07:04:38
edit2Rapporteer  
Ik heb wel nieuws dat ik in Zandvoort ga lessen, goedkoper en het duurt ook 2x zo lang de les. Smiley
Wat trouwens wel weer mooi is dat als je eenmaal het materiaal heb om te kiten hoef je voor een 2de kite alleen nog maar de kite zelf te kopen, overzetten en hallo 2de kite!  ThumpsUp
Bedacht ik me net  Tongue

Neem eerst les en probeer bow en c kites uit. Ik heb ineens c kites genomen, ja koppig hé en op vrouwenpolder op een verlaten deel keken er toch een paar wandelaars raar op toen ze me plat op mijn buik eerst 20meter over het water en de volgende 20 meter over het strand op mijn buik zagen passeren... loser Grin



Lijkt het me dat je met te sterke wind hebt gevaren  Tongue
Je hoeft trouwens niet gesleurd te worden, daar heb je de 5de lijn voor Wink Altijd gebruiken wanneer je denkt dat het link word.
Heb ik gelezen:
Citaat
Daarnaast zorgt het zogenaamde "5de lijns systeem" ervoor dat je de kite snel los kan laten en daarna weer makkelijk kan herstarten
Bron: Kitesurfschool

Misschien heb ik het mis hoor!!  schater

Maar ik ga sowieso eerst met echt zwakke wind beginnen, waarbij ik dus nog net zou kunnen varen  ThumpsUp. (nadat ik les had ofc)
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #47 Februari 17, 2008, 15:57:22
edit2Rapporteer  
Ok nu ga jij vertellen wat we moeten doen!!!
Jongen geloof me,je weet amper waar je over praat en wat er op de markt is,koop nou nog niks voordat je les heb gehad en verdiep je in de kitemarkt!!
Kijk goed om je heen en ik weet zeker dat je met een setje bow of sle veel meer plezier heb en dat je het veel eerder onder de knie heb
TMK

Berichten: 126
Antwoord #48 Februari 17, 2008, 19:00:05
edit2Rapporteer  
Ok nu ga jij vertellen wat we moeten doen!!!
Jongen geloof me,je weet amper waar je over praat en wat er op de markt is,koop nou nog niks voordat je les heb gehad en verdiep je in de kitemarkt!!
Kijk goed om je heen en ik weet zeker dat je met een setje bow of sle veel meer plezier heb en dat je het veel eerder onder de knie heb

ok ok, zo bedoelde ik het ook weer niet!!  Lips Sealed sorry
ik ben ook aan het lezen en wil niet vertellen wat mensen moeten doen, dat is mijn bedoeling niet (ook al lijkt het zo). Het is meerin de vraag of ik het juist heb.
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #49 Februari 18, 2008, 17:59:28
edit2Rapporteer  
Yo een beetje eigenwijs jungske .
Ik zal even zeggen waar je op doeld
kopen dat ding echt een goede keuze  loser
soms is t dus echt verstandig als je op een forum advies vraagt dat je die ook aanneemd


beetje eigenwijs ????!!!!!!!?????
Daarnaast verteld er iemand hoe t dus echt mis kan gaan en zeg je daar heb je een 5 e lijn voor nou ik zeg je maat als je achter een 13 m2 hangt de eerste 20 x je zo schrikt van de kracht dat je pas in Engeland aan die 5e lijn denkt !!!!!!!!!!!!!
Hoop dat je toch je verstand gaat gebruiken

Ik heb wel nieuws dat ik in Zandvoort ga lessen, goedkoper en het duurt ook 2x zo lang de les. Smiley
Wat trouwens wel weer mooi is dat als je eenmaal het materiaal heb om te kiten hoef je voor een 2de kite alleen nog maar de kite zelf te kopen, overzetten en hallo 2de kite!  ThumpsUp
Bedacht ik me net  Tongue

Neem eerst les en probeer bow en c kites uit. Ik heb ineens c kites genomen, ja koppig hé en op vrouwenpolder op een verlaten deel keken er toch een paar wandelaars raar op toen ze me plat op mijn buik eerst 20meter over het water en de volgende 20 meter over het strand op mijn buik zagen passeren... loser Grin



Lijkt het me dat je met te sterke wind hebt gevaren  Tongue
Je hoeft trouwens niet gesleurd te worden, daar heb je de 5de lijn voor Wink Altijd gebruiken wanneer je denkt dat het link word.
Heb ik gelezen:
Citaat
Daarnaast zorgt het zogenaamde "5de lijns systeem" ervoor dat je de kite snel los kan laten en daarna weer makkelijk kan herstarten
Bron: Kitesurfschool

Misschien heb ik het mis hoor!!  schater

Maar ik ga sowieso eerst met echt zwakke wind beginnen, waarbij ik dus nog net zou kunnen varen  ThumpsUp. (nadat ik les had ofc)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.