Van C naar bow kite

spruce

Berichten: 451
Februari 16, 2008, 05:48:32
edit2Rapporteer  
Als beginner heb ik afgelopen seizoen veel gevaren met mijn c-shape Nort Rhino's en North Vegas.
Ik stel nogal hoge eisen aan de veiligheid tijdens het kiten, maar als ik me tijdens het kiten niet veilig genoeg voel, word het tijd om het te veranderen. Met name de Rhino's hebben nog een behoorlijke kracht als ik bar helemaal naar voren deed. Ik heb al eens geprobeerd om de stuurlijnen paar knoopjes verder te zetten, maar dat ging rap ten koste van de vliegeigenschappen.
Ik ben met de rhino's paar keer ietwat ongecontroleerd de lucht in getrokken, en dat geeft me dus geen fijn gevoel. Nu ik als beginner op mijn plank kan staan en baantjes kan trekken, wil ik overstappen op een setje BOW kites. Een type waarbij depower echt geniaal is.
Bar los = power grotendeels weg.

Ik heb veel ervaringen gelezen hier op het forum over bow kites, maar ieder promoot weer zijn eigen merk wat hij vaart lijkt het wel. Zou mooi zijn als uit dit topic eerlijk en onafhankelijke tips en adviezen uit voort komen.

Mijn oog is gevallen op een setje 2e hands Best Waroo 2006 kites. Waarom? Omdat ik ze veel heb gezien afgelopen seizoen, dus zouden ze wel goed zijn?
Ik vind ze 2e hands ook zeer betaalbaar, ik moet alleen de bridles voorzien van wat luchtslangen tegen slijtage en gaan met die banaan.
Hoe is jullie ervaring met BOW kites van Cabrinha, is de meerprijs het waard t.o.v. een Best Waroo?

Verder kan ik volgens mij met mijn 80 kilo al met een 8m2 en 12m2 Best waroo het hele windbereik vervullen. Dus aan 2 kites al genoeg, allemaal dankzij enorme depower.

Aantal min-punten en vragen bepalen nog mijn keuze:
- Is de chickenloop van best te vervangen door die van North (rode huls)?
Want ik moet in split second mijn safety kunnen pakken en niet moeten zoeken of lusje nu links of rechts van de chickenloop zit.

- Is er een 5th line op te bouwen? Dit wil ik niet voor waterherstarten gebruiken, maar puur voor safety.
Als ik dan bijv unhooked bar loslaat, dat mijn safetyleash alleen nog aan die 5e lijn hangt.
Het word lastig als het waroo lijnenset geen Y splitsing heeft in de powerlijnen.




arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #1 Februari 16, 2008, 05:54:23
edit2Rapporteer  
Ik kan niet al je vragen beantwoorden maar weet wel dat de Waroo 2006 een aantal vervelende kuren had zoals het uit elkaar springen van de Leading Edge. Wat dat betreft veel beter voor iets meer een waroo 2007!

Verder is die vijfde lijn als extra safety wel goed maar het is wel zo dat een bowkite als hij op het water ligt sneller een keer omdraaid of door zijn eigen lijnen draait. Een vijfde lijn is dan niet ideaal omdat hij rond je kite kan gaan en dan KGRGKRRRRRRRRTSJ dan is je doek kapot!
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #2 Februari 16, 2008, 06:37:59
edit2Rapporteer  
Zoals arjen zegt, 2006 waroo had kuren.
Denk dat je er mazzel mee moet hebben als je die aanschaft, beter ga je voor de 2007.

Naast cabrinha zijn er ook nog vele andere merken (waar genoeg over te lezen valt) en denk niet dat het de meerprijs waard is, meer het verschil in vliegeigenschappen maar daar kan ik je niets over zeggen en is natuurlijk persoonlijk.

Je minpunt.
Je zult merken dat je met een bow/sle je safety eigenlijk niet hoeft te trekken.
Ik heb hem in een jaar nog geen 1 keer hoeven gebruiken.
(ik heb zelf de boxer sle, en als ik die safety zou moeten gebruiken is hij wel heel easy)
Je zou er een 2008 upgrade setje op kunnen zetten.

Ook zul je merken dat de depower zodanig is dat je geen 5th nodig hebt.
Eerst had ik me leash als safety aan een van me frontlijnen, uitgehaakt bar los is op safety en 100% depower.
Maar juist nu ik bezig ben met uithaken en ik niet wil dat hij op safety gaat als ik me bar loslaat heb ik hem aan me chickenloop, maar ook dan valt bij als een theezakje uit je lucht.
en vraag ik mij af waarom ik dat niet eerder heb gedaan aangezien je leash bij back/front roll/loop om je depowerlijn heen draait.

Als je al een seizoen gevaren heb en je kan nu heen en weer varen doe je er goed aan om over te stappen en je zult zien dat je letterlijk en figuurlijk met sprongen vooruit gaat.

Succes
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #3 Februari 16, 2008, 07:01:17
edit2Rapporteer  
Maar uit welk jaar waren de rhino's...2005?? die staan bekend om hun pull..maar als je nu kijkt naar de 2007 C shapes..die zijn veel veiliger geworden..qua veiligheid vind ik ze zeker niet ten onder doen aan de bow kites....
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet persee over hoeft te stappen op bow om een veiliger gevoel te krijgen...zoek het gewoon iets nieuwer Wink ik ben zelf teruggegaan van bow naar C....en bevalt me zeer goed Grin
Maar als je toch voor de bow gaat en de waroo, zou ik ook voor de 2007 gaan..die zijn ook niet eens meer zo duur!
merlijnh

Berichten: 2
Antwoord #4 Februari 16, 2008, 07:23:13
edit2Rapporteer  
Ik zou zowiezo niet 2006 kopen, 007 is vele malen beter, kost bijna niks meer en vaart als een tierelier!!
® € M © 0

Berichten: 406
Antwoord #5 Februari 16, 2008, 17:38:29
edit2Rapporteer  
Neem Slingshot turbo diesel
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #6 Februari 16, 2008, 17:46:22
edit2Rapporteer  
Neem Slingshot turbo diesel
En waarom dan wel?
graag beetje nuanceren en niet alleen promoten!!
spruce

Berichten: 451
Antwoord #7 Februari 16, 2008, 18:21:57
edit2Rapporteer  
Dank tot dusver voor jullie advies.
Ik hoop dat er nog meer komen, krijg dan eindelijk een mooi beeld van de mogelijkheden die er zijn. De Rhino's die ik heb zijn 2002 modellen en de vegas is een 2006 model. Ik merk weinig verschil in kracht tussen die 2, enkel dan dat de Vegas wat soepeler stuurt, maar blijft een krachtkanon. Ik kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment zo ervaren bent dat je weer overstapt naar C kites. Maar nu kies ik puur voor veiligheid.

Eerder ga ik aan dat ik 5th lijn op wilde zetten, maar idd als hij omklapt dan loop ik het risico dat mijn kite doorscheurd. Zit de safetyleash officieel aan 1 frontlijn bij de Waroo?
Ik zag niet zo goed wat de meerwaarde van een 2008 upgrade set was. Het blijft een chicken loop met zo'n lullig lusje helaas. Wat dat betreft ben ik altijd heel erg tevreden geweest met North zowel met hun kites als safety systeem. Miss gewoon een bow van North halen?
Maar mijn idee is dat North nog niet zoveel in BOW kites zit. Hoe varen hun BOWS?

Verder stap ik op jullie advies idd af van 2006 en ga ik 2007 2e hands modellen zoeken.
Hebben de 2007 modellen wel betrouwbare bridles? Of beter daar ook maatregelen nemen?
Steph

Berichten: 467
Antwoord #8 Februari 16, 2008, 18:36:15
edit2Rapporteer  
Je kunt je natuurlijk helemaal suf zoeken, maar eigenlijk zijn de meeste kites uit 2007 die aankondigen heel veel depower te hebben wel veilig. Zeker vergeleken bij jou huidige kites.
Daarna kan je gaan zoeken naar kites die wat meer bij jou stijl passen.

Naish Shockwave, Naish Boxer SLE, Best Waroo, Best Yarga (07), North Rebel, Slingshot TD2, SS Link, en ga zo maar door. Allemaal hebben ze erg veel depower en zijn het stuk voor stuk prima kites.
Ik zou die Vegas 06 wel houden, die ouwe Rhino's weg doen. Die Vegas 06 is echt een geweldige kite met vrij veel depower.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #9 Februari 16, 2008, 19:53:49
edit2Rapporteer  
North Rebel spreekt me aan ene kant ook wel aan, omdat daar 5th line al op zit en deze kite geen bridles heeft. Zorgen die bridles nu eigenlijk voor nog meer depower?
Nadeel is wel dat volgens mij deze kite net zo goed kans loopt om door te scheuren door zijn 5th tijdens het omklappen.
Mocht ik mijn North Vegas 05 8m2 willen houden, kan ik dan zonder problemen bar voor beide kites gebruiken?

Twijfel nog een beetje over depower eigenschappen van de Rebel t.o.v. de Waroo.
Weet iemand daar iets meer over?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Februari 16, 2008, 20:20:17
edit2Rapporteer  
North Rebel spreekt me aan ene kant ook wel aan, omdat daar 5th line al op zit en deze kite geen bridles heeft. Zorgen die bridles nu eigenlijk voor nog meer depower?
Nadeel is wel dat volgens mij deze kite net zo goed kans loopt om door te scheuren door zijn 5th tijdens het omklappen.
Mocht ik mijn North Vegas 05 8m2 willen houden, kan ik dan zonder problemen bar voor beide kites gebruiken?

Twijfel nog een beetje over depower eigenschappen van de Rebel t.o.v. de Waroo.
Weet iemand daar iets meer over?

Heb heel seizoen met Rebel07 9m2 gevaren, voorheen Vegas04 en 05, ook in maat 8m2 die jij hebt (een behoorlijk nerveuze snel sturende vlieger).

De Rebel is in de maten tot en met 10m2 een rustige, goedmoedige vlieger met veel meer low-end en high-end als je huidige kites. Vergelijkbaar met de Cabrinha Bow's waar jij op doelt. De 9m2 en 7m2 kun je het beste vergelijken met je huidige Vegas05 8m2 kwa stuursnelheid en trekkracht, maar wel totaal drukloos wanneer je de bar van je af duwt.

Idd. kun je de Rebel vliegen op de 2005 5th bar, maar dan is het wel noodzakelijk dat je een depowerlijnlengte hebt van minstens 40cm voor drukloosheid. Persoonlijk vaar ik hem korter 30-35cm, dan kun je alsnog totaal drukloos maken met de strap, maar niet door de bar los te laten (vind ik niet fijn).
Vergelijk het niet met je Rhino, ook je Vegas06 had al veel meer depower dan de Vegas05, laat staan je R2!

2007 bar vaart je Vegas05 8m2 prima op. Ik heb er zelfs mijn Vegas04 16m2 mee gevaren, en dat ging voortreffelijk.

5th om de kite heenslaan gebeurt alleen als je de Rebel echt in de golven op zee dumpt, en zelfs dan kun je er zelf wat aan doen om te voorkomen dat hij doormidden gaat. Gebeurt heus niet zo snel.


Waroo07 heb ik zelf niet gevaren, maar bij mij op de spots zie je ze veel, en mensen zijn er zeer over te spreken. En ook met 4 lijnen kun je veilig alle kracht lozen omdat de Bridle daar voor zorgt. North komt dit seizoen met de Evo met 4 lijnen (optie 5 lijnen) en een soort bridle (toming). Ook de Rhino08 komt dit jaar met een Bridle en 4 lijns bar (ook opite 5 lijnen, blijft North) De toming heeft eenzelfde effect bij de Waroo als de 5th lijn.

Enige wat ik over de depowereigenschappen van de Waroo kan zeggen t.o.v. de Rebel is dat je om het totale windbereik wil regelen je knoopjes op de toming moet verstellen. Bij de Rebel volstaat (mits 2006/2007 bar en goed afgesteld) je versteller, die zelfs tijdens het varen te bedienen is vanwege 2:1 vertraging.
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #11 Februari 16, 2008, 23:45:32
edit2Rapporteer  
Maar uit welk jaar waren de rhino's...2005?? die staan bekend om hun pull..maar als je nu kijkt naar de 2007 C shapes..die zijn veel veiliger geworden..qua veiligheid vind ik ze zeker niet ten onder doen aan de bow kites....
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet persee over hoeft te stappen op bow om een veiliger gevoel te krijgen...zoek het gewoon iets nieuwer Wink ik ben zelf teruggegaan van bow naar C....en bevalt me zeer goed Grin
Maar als je toch voor de bow gaat en de waroo, zou ik ook voor de 2007 gaan..die zijn ook niet eens meer zo duur!
Er is nog geen c met de windrange van een bow hoor!!!
spruce

Berichten: 451
Antwoord #12 Februari 17, 2008, 01:27:22
edit2Rapporteer  
De Rebel is het eerste BOW ontwerp van North en dus twijfelde ik wat aan zijn vliegeigenschappen. Het mooie aan een North lijkt me dat ik 1 bar voor zowel C als bow kites van North kan gebruiken. Zou het ook andersom werken? Dus mijn 5th Vegas 05 bar op een 2007 Rebel? Blijkbaar is de ontwikkeling met bridles toch wel nuttig, gezien North er ook mee gaat komen. Doe ik er dan wel goed aan om nu nog Rebels te nemen?
Ik heb tijdens mijn kitelessen een trainerkite in mijn handen gehad (weet niet welk merk) en daarmee was het gewoon bar los en kite was volledige kracht kwijt maar blijf nog net in de lucht hangen. En als ik sommige reviews lees over de Rebels, dan lees ik soms 80% depower.
Dus ja twijfels:)
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #13 Februari 17, 2008, 01:44:01
edit2Rapporteer  
Volgens mij zijn het laatste twee jaar alle kites relatief veilig geworden.Ik snap deze overstap dus niet helemaal van c naar bow.Ik vaar nu een jaartje met alleen bow kites.Destijds heb ik deze keuze gemaakt uit  veiligheid en omdat ik een rookie was.Ik begin me nu alleen te irriteren aan de trage stuureigenschappen van de bow kites.Alleen de 7m2 reageert lekker snel,maar boven de 9m2 wordt het echt traag.Aangezien je ook al een tijdje vaart eb c-kites gewent bent denk ik dat je niet blij wordt van de "traagheid" van de grotere maten bow kites.Aangezien alle type kites tegenwoordig behoorlijk kunnen depoweren zou ik toch voor c-shape of iets dergelijks gaan.Persoonlijk staat bij mij de f-one bandit op mijn verlaglijstje.Binnenkort ga ik even een proefvlucht maken.Suc6 met je keuze!!!


Lex

Berichten: 4827
Antwoord #14 Februari 17, 2008, 01:45:28
edit2Rapporteer  
Maar uit welk jaar waren de rhino's...2005?? die staan bekend om hun pull..maar als je nu kijkt naar de 2007 C shapes..die zijn veel veiliger geworden..qua veiligheid vind ik ze zeker niet ten onder doen aan de bow kites....
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet persee over hoeft te stappen op bow om een veiliger gevoel te krijgen...zoek het gewoon iets nieuwer Wink ik ben zelf teruggegaan van bow naar C....en bevalt me zeer goed Grin
Maar als je toch voor de bow gaat en de waroo, zou ik ook voor de 2007 gaan..die zijn ook niet eens meer zo duur!
Er is nog geen c met de windrange van een bow hoor!!!

Dat zegt die toch ook niet? Hij heeft het over de veiligheid. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het Double Depower systeem van Naish......Verder vind ik het verschil in windrange ook wel meevallen op zich. Ik vaar bijvoorbeeld met een Torch III 12 m van 14 tot 24 knopen, bows kan je dan mischien beter houden in de vlagen en er iets eerder mee varen. En boven de 24 knopen is het ook niet zo lekker meer varen met een bow...klapperklapper......

Bows zijn super voor beginners en voor mensen die van een veilig gevoel op het water houden, door de mogelijkheid tot een grote krachtlozing via alleen de bar. Daarom raad ik het veel mensen ook zeker aan om voor een bow te gaan, omdat dat gewoon goed is voor 70% van de kiters.
Het is gewoon een kwestie van smaak vind ik...... en als je er echt niet uitkomt dmv reviews lekker testen. Volgens mij kwam jij (spruce) ook wel op het autostrand toch? Dan mag je gerust mijn Torch 3 proberen met DD systeem mocht je dat willen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Februari 17, 2008, 02:58:37
edit2Rapporteer  
De Rebel is het eerste BOW ontwerp van North en dus twijfelde ik wat aan zijn vliegeigenschappen.

Je kunt het ook ander bekijken, de Rebel uit 2007 is de meest verkochte kite van North wereldwijd, ooit!  ThumpsUp
Als hij zo slecht zou zijn dan was het echt niet zo'n verkoop succes geworden.

Dus mijn 5th Vegas 05 bar op een 2007 Rebel? Blijkbaar is de ontwikkeling met bridles toch wel nuttig, gezien North er ook mee gaat komen. Doe ik er dan wel goed aan om nu nog Rebels te nemen?

Hier had ik al op geantwoord boven: Ja, dat kan mits je de depowerlijn lang genoeg maakt. En zorg ervoor dat je de boel goed afstelt. Maar beter is altijd in combo met een bar kopen, zelden wordt een kite tegenwoordig kite-only aangeboden overigens.

North heeft in 2008 ook geen bridle op de Rebel. Op de Rhino08 en Evo zit niet de zog. halve boogtoming zoals die op iedere SLE en Bow zit. Is een eigenzinnig systeem.
De onwikkelingen in het kitedesign gaan in een rap tempo door. Met een toming heb je meer ondersteuningspunten waarmee je de vorm beter kunt beheersen. Overigens wordt de Rebel ondersteund op vier punten, de 5th lijn zit met een zog. Y-bridle op twee plaatsen vast aan de LE

Ik heb tijdens mijn kitelessen een trainerkite in mijn handen gehad (weet niet welk merk) en daarmee was het gewoon bar los en kite was volledige kracht kwijt maar blijf nog net in de lucht hangen. En als ik sommige reviews lees over de Rebels, dan lees ik soms 80% depower.
Dus ja twijfels:)

Zelfs de North trainerkite heeft volledige drukloosheid bij het loslaten van de bar, ook al ziet hij er als C-shape uit. Ook de Rebel kan 100% drukloosheid (= uit de lucht vallen) hebben. Dat kun je afstellen door de depowerlijn langer te maken.

De Rebel is echt geen verkeerde keuze. Maar ook met de Waroo 2007 zul je geen miskoop begaan. Was ook een zeer populaire kite afgelopen seizoen. En inclusief bar voor mooie aanbiedingen misschien nog wel nieuw te krijgen.


Ik weet niet hoe goed je al kunt varen, anders zou ik iemand eens vragen of je er even mee mag varen. Zelf ervaren is altijd nog het beste.

Succes met je keuze!  ThumpsUp
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #16 Februari 17, 2008, 03:09:36
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring is ook dat er erg weinig verschil is in windrange tussen c en bow.

Er zijn nu ook kites met een mini-bridle, zonder katrollen en de stuurlijnen direct aan de kite.
Hier kan weinig mee fout gaan.

Dat DD systeem is ook een oplossing, ik heb dat een keer op een 2005 c-kite gebouwd en dan heb je echt veel depower zonder aan je strap of 5e te zitten. en als je de bar weer aantrekt heb je weer vol power.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Februari 17, 2008, 03:28:45
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring is ook dat er erg weinig verschil is in windrange tussen c en bow.

Kun je een voorbeeld geven?

Om maar bij de Rebel07 te blijven, een 9m2 Rebel heeft ongeveer het geprojecteerde opp. van bijvoorbeeld een 12m2 Vegas07, en niet de 9m2 Vegas.

Mijn eigen ervaring is dat die kites met hetzelfde geprojecteerde opp. ongeveer vanaf dezelfde wind te varen zijn, maar het high-end ligt veel hoger bij flat/SLE/Bow kite, in dit voorbeeld de Rebel.
De 9m2 Vegas heeft een vergelijkbaar high-end als de Rebel07 9m2, maar niet het low-end.

En dit gaat voor vele SLE/Bow kites op in vergelijk met C-shapes, ook die met bridles.

Met windrange wordt verstaan de minimale windsterkte waarmee je hoogte kunt lopen tot de maximale windsterkte waarin de kite nog te controleren is. Een moderne C-shape zoals de TorchIII/IV komt heel ver, maar het low-end blijft ongeslagen door het relatief grotere geprojecteerd oppervlakte van een SLE/Bow-kites!

Nogmaals, er zijn meerder merken en types kites die je hier in kunt vullen. Ik gebruik louter voorbeelden waarvan ik weet het redelijk klopt.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #18 Februari 17, 2008, 03:30:07
edit2Rapporteer  
Kun je voor BOW kites dezelfde maten hanteren die ik gewend bent met C kites?
Afgelopen seizoen heb ik veel gevaren met mijn 12m2 Rhino2 en bij extreme wind mijn 8m2 Vegas gepakt. Ik woog toen 75 kilo en zit nu na sonja bakker boycot op 80 kilo.
Mijn 16m2 Rhino2 vrijwel nooit gebruikt als beginner.
Welke maten BOWs raden jullie me aan?
Mocht ik voor rebel gaan, dan hou ik mijn 8m2 Vegas. En zou een 13m2 een goede toevoeging zijn?
Mocht ik voor BEST kites gaan, dan verkoop ik mijn vegas en neem ik setje BEST kites van 9m2 en 13m2. Is dat een strak plan voor een breed wind bereik?

@LEX! Ik kom idd af en toe op autostrand. Mij daar al eens gesproken?
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #19 Februari 17, 2008, 03:49:04
edit2Rapporteer  
Kan best dat ik je gesproken heb, maar niet dat ik weet wie je ben..... maar ik dacht dat ik welis gelezen had dat je daar was dus vandaar. Maar mijn aanbod blijft gelden hoor  Grin
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #20 Februari 17, 2008, 05:00:25
edit2Rapporteer  
Maar uit welk jaar waren de rhino's...2005?? die staan bekend om hun pull..maar als je nu kijkt naar de 2007 C shapes..die zijn veel veiliger geworden..qua veiligheid vind ik ze zeker niet ten onder doen aan de bow kites....
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet persee over hoeft te stappen op bow om een veiliger gevoel te krijgen...zoek het gewoon iets nieuwer Wink ik ben zelf teruggegaan van bow naar C....en bevalt me zeer goed Grin
Maar als je toch voor de bow gaat en de waroo, zou ik ook voor de 2007 gaan..die zijn ook niet eens meer zo duur!
Er is nog geen c met de windrange van een bow hoor!!!

Dat zeg ik toch ook niet Wink
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #21 Februari 17, 2008, 05:01:40
edit2Rapporteer  
Volgens mij zijn het laatste twee jaar alle kites relatief veilig geworden.Ik snap deze overstap dus niet helemaal van c naar bow.Ik vaar nu een jaartje met alleen bow kites.Destijds heb ik deze keuze gemaakt uit veiligheid en omdat ik een rookie was.Ik begin me nu alleen te irriteren aan de trage stuureigenschappen van de bow kites.Alleen de 7m2 reageert lekker snel,maar boven de 9m2 wordt het echt traag.Aangezien je ook al een tijdje vaart eb c-kites gewent bent denk ik dat je niet blij wordt van de "traagheid" van de grotere maten bow kites.Aangezien alle type kites tegenwoordig behoorlijk kunnen depoweren zou ik toch voor c-shape of iets dergelijks gaan.Persoonlijk staat bij mij de f-one bandit op mijn verlaglijstje.Binnenkort ga ik even een proefvlucht maken.Suc6 met je keuze!!!




Dit bedoelde ik Masterkwaker...

oooh Lex..had jou reactie nog niet gezien...bedankt Wink

@Spruce: en als t wat harder waait mag je mijn torchIII 9m testen Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 Februari 17, 2008, 05:09:58
edit2Rapporteer  
Kun je voor BOW kites dezelfde maten hanteren die ik gewend bent met C kites?
Afgelopen seizoen heb ik veel gevaren met mijn 12m2 Rhino2 en bij extreme wind mijn 8m2 Vegas gepakt. Ik woog toen 75 kilo en zit nu na sonja bakker boycot op 80 kilo.
Mijn 16m2 Rhino2 vrijwel nooit gebruikt als beginner.
Welke maten BOWs raden jullie me aan?
Mocht ik voor rebel gaan, dan hou ik mijn 8m2 Vegas. En zou een 13m2 een goede toevoeging zijn?
Mocht ik voor BEST kites gaan, dan verkoop ik mijn vegas en neem ik setje BEST kites van 9m2 en 13m2. Is dat een strak plan voor een breed wind bereik?

Ik geef het boven al aan met mijn voorbeeld van de Rebel07 vs. Vegas07

Ongeveer is een 12/13m2 C-shape een 9/10m2 bow/Sle/flatkite

9m2 Bow/SLE/flat vervangt zowel je R2 12m2 als je V5 8m2. Een 12 of 13m2 B/S/F vervangt je 12 geheel, en een stuk van je R2 16m2 (nu is dit een van de beste low-end kites ooit gemaakt, dus lekker houden dat ding voor de zomer)

Als je de 8m2 wilt houden dan is een 12/13m2 B/S/F kite een optie. Maar ik zeg je nu al als je er eenmaal aan gewend bent, die Vegas5 ook snel de deur uitgaat!
spruce

Berichten: 451
Antwoord #23 Februari 17, 2008, 23:15:38
edit2Rapporteer  
Dat zou dus betekenen dat het oppervlakte van een BOW kite beter benut word dan die van C kites, aangezien een 9m2 BOW overeen komt met de kracht van een 12m2 C-shape.
Zit de safetyleash bij een Waroo 2007 standaard aan 1 powerlijn bevestigd?
En wat is de toegevoegde waarde van een 2008 upgrade set?
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #24 Februari 18, 2008, 00:45:53
edit2Rapporteer  
Ik heb tijdens mijn kitelessen een trainerkite in mijn handen gehad (weet niet welk merk) en daarmee was het gewoon bar los en kite was volledige kracht kwijt maar blijf nog net in de lucht hangen.

Volgens mij was dat een Airush Alpha trainer, of in ieder geval zoiets dergelijks als ik het mij goed herinner
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.