101 Questionz

Rev.Jeff

Berichten: 47
Februari 27, 2008, 08:02:02
edit2Rapporteer  
Hallo gegroet allen, ik zal me even voorstellen  >Rev. Jeff. 24 yrz. The Hague (University)(IBMS) (lees. engelse vertaling haagse hoge school)

Zodra het weer het een beetje toelaat is het eindelijk zover dan neem ik les!!!  YeSS (wendy_kitesmiley)JOEHOEEEEEEEEEEEEEE!!!
dit wil ik al 2 zomers lang doen maar wegens andere prioriteiten helaas nog niet aan bod gekomen.
(ondertussen wel flink gespeeld met mn strandvliegertje Smiley (3.5m2 4 lijns ) en mij vergapen aan de 4 maal zo grote trekzakken waar jullie dan mee spelen en allerlei acrobatische manouvres uitvoeren . Joepie Joepie fkknnn dope!!

Nou heb ik me al aardig ingelezen maar resten mij nog genoeg vragen en die wou ik jullie even voorleggen.
misschien niet allemaal even logisch of in aanvaardbare volgorde. so what...sue me  Cool

Wat is het verschil tussen een heuptrapeze en een waist. behalve dan waar je ze plaatst. het is me opgevallen dat iedereen een waist gebruikt? waarom is dit. een zit lijkt mij toch juist comfortabler?

wat is een sinuscurve? loser Huh

wat is een loop? ( ja een soort sprong? ) doe ik ook met mn kite geloof ik . vlieger naar rechts sturen. mijzelf naar links racen. en whoeiiiiiii Joepie ??

ben ik nou echt rond de 800 pleuries kwijt voor een complete TWEEDEHANDSE bowkite set???( kite,trapeze,bar,board,wetsuit???) COTDAMNED!!

goedkoper dan 400 euro heb ik niks gevonden. en dit is dan een kit met reparatie??? maakt dit wat uit? behalve dat de waarde minder is ( in de zin van vaareigenschappen, of weet ik veel er bij komt kijken bij een gerepareerde kite ( i dont know i,m just a novice) maar in feite als het proffesioneel gerepareerd is zoals ze dikwijls adverteren dan zal het wel ok zijn toch??? ( mits dit ook daadwerkelijk het geval is)

en raden jullie me aan om met 1 kite te beginnen ( een 12 of 13 ) of een wat groter bereik en gelijk 2 kites 9 en 12 ofzo.
ik zag laatst een adv. slingshot turbodiesels. voor 700 pleuries ofzo.

oh ja er is een dude op marktplaats. svenlyube ofzo. en die geeft les. voor aanzienlijk minder centjes dan de grotere scholen. maakt dit nou echt uit waar ik ga lessen?
en heb je echt niet genoeg aan 1 les? ik heb ervaring met kiten ( de kleine variant weliswaar) snowboarden,skateboarden. ik hoopdat dit mij enige voorsprong geeft???

en waarom word er een groter board aangeraden om mee te beginnen ( ik weet ff de aangeraden afmetingen niet meer uit mn hoofd, vergeef me het is laat )maar wat is het voordeel van een groter board ten opzichte van een smallere voor een beginner?

oh ja eh wat is planeren??  Huh ik denk dan echt aan iets uit de keuken. maarjah.
op het moment schiet me niks meer te binnen , maar dan merken jullie het wel

in the meanwhile thank you for your time  and reactionss.
sorry foor de lap text jongens loser loser ik had nou eenmaal een hoop vragen
!

PEAZEEEE     

Rev.Jeff
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #1 Februari 27, 2008, 15:11:52
edit2Rapporteer  
Helaas goede kites zijn duur maar op de 2de hands markt moet je vast wel iets op de kop kunnen tikken voor een mooi prijsje.
Als ik jou was zou ik is naar bow kites kijken (heb er zelf nooit mee gevaren) dit schijnen heerlijke beginner kites te zijn. Straffen minder snel af goede relaunche etc.
Wat ook erg belangrijk is, is welke style ge wilt gaan beoefenen met kitesurfen voor je keuze voor een kite.

Verschil tussen heup en waist trapeze:
heup: zeg maar dag tegen je nageslacht nee maar in een heup krijg je sneller de poep houding.
waist: hier krijg je een goede ondersteuning in je onderrug en je houding is ook snel goed. Let wel op neem de juiste maat hij mag namelijk niet naar boven glijden/schuiven.

Boardjes.
Neem een niet al te groot board dit zou wel makkelik zijn om het snel te leren maar dit gaat snel vervelen omdat je er niet zo gemakkelijk tricks mee kunt doen.
Kijk naar een boardje van rond de 135 x 40 cm ga niet te smal want dan wordt het ook weer lastig.
Ook hier is het belangrijk om te weten welke style je wilt gaan beoefenen met kitesurfen.

Kiteles:
Neem een gecertificeerde school! Verder valt er niet veel over te zeggen denk ik. 

Planeren.
Het stuiteren van je boardje over het water (geen controle meer). Normaal wil je b.v. naar links varen maar er komt een windvlaag en die trekt zo hard dat je met je boardje naar voren getrokken word en wordt niet met je lichaam over je board getrokken maar je board begint te stuiteren.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
pim89

Berichten: 179
Antwoord #2 Februari 27, 2008, 15:17:46
edit2Rapporteer  
Ten eerste vaart bijna iedereen met een heup trapeze omdat je meer bewegings vrijheid hebt. Tijdens lessen heb je je kite vaak op 12 uur dan is een zit trapeze vaak wat relaxter. Maar zodra je lekker kan varen wil je niets meer anders dan een Heup trapeze.

Een kiteloop begint bij een normale sprong je stuurt je kite van 11 uur in een keer naar 1 uur. Nu wordt je gelift op je hoogste punt draai je een looping met je kite naar beneden of naar boven ( we 2 totaal verschillende effecten) Je word nu als het waren afgeschoten. Maar dan moet je eerst nog ff flink oefenene voordat je dat kan.

Je vraaagt verder nog over advies van je kite. Dat kan ik niet zeggen want je zegt niet wat je gewicht is.

Wat is planeren. Als je snelheid krijgt met varen. Op een gegeven moment raakt je board nog maar heel weinig water. Je heb dus heel weinig wrijving. Dat is planeren.

Een groter board om te beginnen hoeft niet altijd. Je leert het er wel sneller op maar je raakt er ook eerder op uitgekeken.

Verder neem een goede les. Je kan dan al je vragen stelllen aan je instructeur.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Februari 27, 2008, 16:35:19
edit2Rapporteer  
http://www.zeiltheorie.nl/weerstand.html
planeren is sneller gaan dan de rompsnelheid. Dat is de theorie, die geldt voor schepen (waterverplaatsers) Bij kiten sla je het stuk waterverplaatsen over omdat je aanvangssnelheid zo hoog is dat je de boot niet bodig hebt. Je hebt zelfs liever niet teveel drijfvermogen in je board omdat anders je voeten de hele tijd naar boven schieten als je even ligt.
verder wens ik je veel plezier met je nieuwe verslaving.

Mocht je meer willen weten kijk dan hier:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,25794.0.html
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #4 Februari 27, 2008, 16:40:18
edit2Rapporteer  
Ten eerste vaart bijna iedereen met een heup trapeze omdat je meer bewegings vrijheid hebt. Tijdens lessen heb je je kite vaak op 12 uur dan is een zit trapeze vaak wat relaxter. Maar zodra je lekker kan varen wil je niets meer anders dan een Heup trapeze.

Een kiteloop begint bij een normale sprong je stuurt je kite van 11 uur in een keer naar 1 uur. Nu wordt je gelift op je hoogste punt draai je een looping met je kite naar beneden of naar boven ( we 2 totaal verschillende effecten) Je word nu als het waren afgeschoten. Maar dan moet je eerst nog ff flink oefenene voordat je dat kan.

Je vraaagt verder nog over advies van je kite. Dat kan ik niet zeggen want je zegt niet wat je gewicht is.

Wat is planeren. Als je snelheid krijgt met varen. Op een gegeven moment raakt je board nog maar heel weinig water. Je heb dus heel weinig wrijving. Dat is planeren.

Een groter board om te beginnen hoeft niet altijd. Je leert het er wel sneller op maar je raakt er ook eerder op uitgekeken.

Verder neem een goede les. Je kan dan al je vragen stelllen aan je instructeur.


Hoe kan jij serieus antwoord geven als je nog niet eens weet wat voor kite je vandaag moet meenemen met 20knopen???

ow ja... en ik antwoord niet want ik heb verder geen zin om te lezen
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #5 Februari 27, 2008, 17:34:26
edit2Rapporteer  
Hmmm...hij geeft anders wel hele goede tips hoor. Alleen dat van die kiteloop klopt niet.
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #6 Februari 27, 2008, 17:55:05
edit2Rapporteer  
sinuscurve: het op en neer sturen van je kite om de kracht erin te houden, je kite heeft namelijk een stuk meer kracht als hij steeds van plaats verandert (komt er meer lucht langs --> meer lift). Las alleen wel dat dit alleen voor C-kites geldt, aangezien flatkites het meeste kracht in het vooruit vliegen hebben en juist kracht verliezen in de bocht. Maar je moet gewoon onthouden dat als je te weinig power hebt je je kite even hard moet insturen.

Nog een belangrijk verschil tussen een heup en zit trapeze: een heup trapeze heeft de haak een stuk hoger, voor je navel. Dit voelt een stuk natuurlijker en als je het mij vraagt ook een stuk lekkerder
Rev.Jeff

Berichten: 47
Antwoord #7 Februari 27, 2008, 17:59:08
edit2Rapporteer  
Oh ja vergeten erbij te zetten. maar ik had me al ingelezen wat voor soort kite het beste bij mijn gewicht was. en voordelen ten opzichte van een bow kite tegenover c kite.
(helaas zijn de bow kites duurder dan de c kites) omdat deze vanaf eind 2006 pas in productie waren geloof ik.
(de tabel met verschillende soorten kites gebruik ik als manual bij het zoeken naar 2e hands gear)

oh ja ik weeg 78 kg. en ben 178. maar ik ben pas weer begonnen met flink te trainen ( fitness ) en ken mn eigen progressie en zal wel richting de 80 neigen mits ik weer redelijk erin zit.

maar dan val ik nog steeds binnen de ranche waar een 12 a 13 bowkite het beste by me past i geuss.

thanks voor de reacties alvast.

en volkswagenfloris. sorry foor de lange text man. didnt mean to hurt ya there;)
Rev.Jeff

Berichten: 47
Antwoord #8 Februari 27, 2008, 17:59:52
edit2Rapporteer  
oh ja ik bedenk me net weer wat.

unhooked varen...wat is het voordeel hiervan? of is het puur dat het moeilijker is  ( as in zwaarder?)
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #9 Februari 27, 2008, 18:11:55
edit2Rapporteer  
dat is geen voordeel, dat doe je bij wakestyle tricks waarbij alle kracht op je armen komt, gelijk aan wakeboarden.
LINK

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #10 Februari 28, 2008, 01:08:58
edit2Rapporteer  
Kiten is niks aan joh, je kan beter gaan korfballen!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #11 Februari 28, 2008, 01:27:49
edit2Rapporteer  
Welkom! Maar wat veel vragen!

Neem eerst les, gan dan kijken voor materiaal en kom dan met alle vragen die dan nog over zijn. Je maakt je nu al druk om dingen die je nog lang niet hoeft te weten (loopen, unhooked etc.).

Trapeze: Ik gebruik al 3 jaar een zittrapeze...en dat gaat prima. Is in het begin zeker makkelijk....en is 2e hands goedkoop te krijgen. Maar ook die kan je bij je les krijgen en daarna kan je beslissen welke je wil.

Als je het niet kan laten: lees lekker hier verder, kijk filmpjes etc....en al je vragen worden beantwoord!

Succes!
Rev.Jeff

Berichten: 47
Antwoord #12 Februari 28, 2008, 05:08:43
edit2Rapporteer  
@ RB. thanks voor de reactie man. zeker helpfull.
ik had nog helemaal niet bij stilgestaan wat voor soorten stylen er allemaal zijn schater. ik zal me er eens verder in verdiepen wat voor style beoefenen jullie? en wat houdt dat in! Cool loser

@ el rudo. thanks voor de uitleg...alleen begrijp ik nog steeds niet echt of het nou een goed ding is als je planeert of juist wel. of dat het er helemaal niet vanaf hangt maar puur betekent dat je retesnel gaat!?? Joepie

@ poor Red waroorior.
 ik ben ook van plan eerst les te nemen zodra het weer het een beetje toelaat .ondertussen blijf ik dit forum dagelijks volgen alleen ik kom zo vaak dingen tegen waar ik gewoon niets mee kan dus ja vandaar:) thanks voor je reactie!! Smiley

greetingzz

Rev.Jeff



ehm verder zijn al mn vragen wel beantwoord behalve die over een kite met reparatie?
is dit te vertrouwen als dit prof. gerepareerd is? want die kom je vaak tegen voor een redelijke prijs.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 Februari 28, 2008, 05:16:03
edit2Rapporteer  
hehe gaat lekker: als je niet planeert sta je op de bodem/sleep je head first achter je kite aan/dobber je ergens rond. Je MOET planeren. Het wordt zelfs een dwangmatigheid, als je een tijdje niet geplaneerd hebt dan ga je vreemd gedrag vertonen (op kitehigh rondhangen, zie ook "Tommy Nova"), en begin je - in het begin nog stiekum maar later steeds openlijker - sociale, financiele en maatschappelijke verplichtingen aan je laars te lappen om zo snel snel mogelijk weer te planeren.
Planeren heeft sterke adrenaline en endorfine opwekkende eigenschappen, welke je beter niet te gelijk met vingeren kan innemen.

planeer ze!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #14 Februari 28, 2008, 05:31:19
edit2Rapporteer  
Check ook deze eens voor moeilijke termen: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,27424.0.html

Gerepareerde kites zijn over het algemeen prima. Liever een nieuwe (2006) met reparatie, dan een oude die helemaal gaaf is (en stiekum toch versleten).

Ik zie bij die Sven op Markplaats geen prijzen staan...maar kies sowieso gewoon voor goede school..zijn er genoeg in de regio Zuid-Holland.

Je hebt zeker wat aan je vliegerervaring (meer kitegevoel en controle), skateboarden en snowboarden (boardgevoel is erg belangrijk in het begin!). Aan 2 lessen heb je dan waarschijnlijk wel genoeg. Bedenk ook dat je na je 1e les echt nog niet in staat bent zelf je kite goed op te zetten en weet waar je op moet letten bij oplaten en landen enzo. Je denkt dat je het weet, maar fouten zijn dan snel gemaakt en de gevaren zijn dan groot.

TIP: Zoek een maatje! Zodat je samen kan lessen en daarna verder kan leren!
Rev.Jeff

Berichten: 47
Antwoord #15 Februari 28, 2008, 06:05:36
edit2Rapporteer  
@ el rudo.  schater schater schater ik ga kapot hier. hahhaa

@ red waroo. ik zat ook te kijken vanaf 2006 kites. liefst 2007 . vaart dat nou lekker zo een waroo best? Grin

die sven geeft les voor 20 euri per uur. en na 4 uur kiten rekent hij niet meer door. maar nu ik het nareken komt het bijna even duur uit als bij een kiteschool.
ik ben alleen bang dat het bij de meeste scholen vooral om de commercie gaat ( zoveel mogelijk mensen aannemen voor een cursus) en dat dit tenkoste gaat van de studenten.

ik denk dat ik zoiezo bij een kiteschool zal gaan heb je nog tips? welke wel en niet?

oh en de TIP. ik heb al een maatje!:D:D mn collega,klasgenoot,mattie. en binnenkort ook kitemaatje Wink dus dat zal ook wel zn voordeel met zich meebrengen.

ik ga zo ff marktplaats weer checken voor leuke aanbiedingen. ( ook al w8 ik tot na mn les )misschien vind ik het wel helemaal niet leuk ( onmogelijk!! )

dus ja.maar wat raad je aan liever 1 kite? of beter als je er 2 kites koopt met grotere range ( 2 lijkt me logischer maarja)
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #16 Februari 28, 2008, 18:51:11
edit2Rapporteer  
- Een Waroo vaart best lekker ja. Kan je geen miskoop aan doen als beginner (zeker 2007 niet, maar weinig te vinden 2e hands). Met jou gewicht zou je net als ik met 1 kite aardig uit de voeten kunnen. Als beginner ga je eerder met minder dan met teveel wind. Dus met een 11 of 12 zit je goed.
Ik heb nu een 11, maar had liever een 9 en 13 gehad...alhoewel ik het heerlijk vind om niet te hoeven nadenken over welke kite ik mee moet nemen...

- Kiteschool: Er is een groot topic over scholen geweest. In principe zit je met 3 in een klasje..en dat is prima. Is het meer..dan zou ik mn geld terug vragen.

- Maatje: Prima! Ga na je lessen met 1 kite en board samen het water op! En help elkaar en leer van elkaar! Autostrand is uiteraard de meest ideale plek...
Rev.Jeff

Berichten: 47
Antwoord #17 Februari 29, 2008, 00:23:28
edit2Rapporteer  
thanks voor het advies man! kan echt niet wachten tot het zover is!
cabboy

Berichten: 13
Antwoord #18 Februari 29, 2008, 00:38:21
edit2Rapporteer  
Hey Jeff,

Ik zit zelf ook op IBMS, dus als je wat hulp nodig hebt of wat meer info wil, moet je het maar even laten weten. Ben je trouwens een freshman??? Ik hoor het wel van je.....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.