Jordi_1990
|
je kan ook je leash aan je chickenloop en je 5th doen, als je unhooked vaard en loslaat hangt je kite aan je chickenloop, trek je je saftey dan hangt ie aan de 5th
|
|
|
Wimt
|
ik dacht dat ik dat ook zei, maar als je erg snel leest, begijp ik dat je mijn text volledig over het hoofd ziet
|
|
|
michiel v geel
|
ja maar dan moet je je eerst nog wel optrekken tot je chickenloop en um dan nog eens trekken. @ wimt heb er zelf ook over nagedacht maar ik vind het toch wat onhandig om er 2 hebben hangen dus ik heb um nu maar alleen aan de loop hangen (en dan maar geluk hebben )
|
|
|
Wimt
|
Sorry, ik lees te snel; maar ik begrijp niet helemaal hoe jij dan die bevestigingen maakt.
|
|
|
Jordi_1990
|
jep dat is een nadeel maar 2 leashes lijkt me wel erg vervelend, ik heb de bar etc leiver zo clean mogelijk! (minder kans op verstrikt raken in leashes enzo en overzichtelijker)
michiel heeft wel een mooi plaatje van new kiteboarding van dat princiepe van 5th en loop leash zeg maar
|
|
|
Wimt
|
De chickeloopleash zit a.d. rugkant, de andere a.d. haakzijkant. Zit mekaar niet in de weg
|
|
|
|
Jordi_1990
|
jep michiel die bedoel ik! kan ook met een f-one tribal als ik t zo zie, vast met meerdere kites te doen
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
jep michiel die bedoel ik! kan ook met een f-one tribal als ik t zo zie, vast met meerdere kites te doen
Kun je mij dan uitleggen hoe, want ik heb de Bandit en volgens mij is de chickenloop identiek aan die van de TrII. Nadat ik dit plaatje van Michiel had gezien ben ik erg geinteresseerd in dit systeem. Heb al zitten denk hoe dit op de CL te monteren zodat bij safety trekken het systeem nog werkt. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat de loop achter een ring ofzo blijft haken. Tevens hoe hou je je leash bovenin de CL, zodat hij niet in de weg zit tijdens het in en uithaken?
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Toevallig net ff de movie te checken van Pauline Boussard die voor F-one vaart met de Bandito, en op 2:39 min stop zetten zie ik dat ze een rood lusje door het ringetje waar je "5th" doorheen gaat net boven je CL heeft gedaan. M.a.w. de Leash zit boven de CL vast, en kan dus nooit meer het safety systeem activeren. http://www.paulineboussard.comnou je doet je carabijn haak of heo dat metalen ding ook heet door dat lusje van je life line en door de chickenloop, net als op dit plaatje: ps. ik heb tribal 06 Als ik dit doe dan kan de CL loop vast komen te zitten in de carabijnhaak. Plus de safetylijn is alleen enigzins gespannen als de kite op full-power staat. Hij glijd dan dus naar beneden zodat in en uithaken irritant is. Maar dat de CL loop vast kan komen te zitten is echt ongewenst natuurlijk. Geen flauw idee of de 2006 F-one CL anders was
|
|
|
Jordi_1990
|
ja die is anders zie ik
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Ik vaar nu al een jaar met 2 leashes: een normale elastische leash met release erin aan mijn chickenloop en een niet elastische aan de 5elijn. Met de niet elastische om de hp-leash gewikkeld heb je hier gewoon geen last van.
Het grootste voordeel hiervan is dat als je je bar mist met een uitgehaakte trick dat de 5th-leash de 5e-lijn zoveel aantrekt dat de kite zoveel power verliest dat je niet meer gesleept wordt. Ook raak je je kite niet meer kwijt als je de safety van je hp-leash moet trekken aangezien deze dan nog aan de 5e-lijn hangt (alles kan nog losgegooid worden door de safety op de mn warrior trapeze).
Klinkt misschien wat ingewikkeld, maar het is gewoon heerlijk met uitgehaakt oefenen om een groot deel van de kracht kwijt te zijn als je je bar loslaat zonder dat je kite uit de lucht lazert.
|
|
|
Idefixe
|
Je neemt dus zo'n worst van Mystic. Door de worst haal je een stuk 4/5 mm dyneema net ff wat langer dan de "uitgerekte" staat van die worst. De leash van de worst hang je aan je chickenloop. Het langere stukkie dynemaa aan je 5 fth. Als je de Mystic moet releashen blijft het zaakje op het dynemaa lijntje aan de 5fth hangen. Zo zou zo'n systeem wel kunnen werken. Ikzelf hou het bij: leash op m'n 5fth en bij unhooked zaken m'n leash op de chickenloop en gewoon zorgen voor voldoende veiligheidsmarge met obstakels / de kant. En anders gewoon m'n leash op de 5 fth houden.
|
|
|
Jordi_1990
|
als je stoppertje op je chickenloop van je 5th door die worst van mystic past wel...
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
@ Evan, dat is op zich een goed idee. Het idee van Wimt als je snel zou lezen Maar het mooie aan het systeem van New is dat je aan een leash genoeg hebt, met dezelfde functionaliteit als jou dubbele leash systeem. Morgen eens experimenteren en knutselen in de ochtend als het zo hard tekeer gaat. Misschien dan gelijk testen in de middag of zondag! @ Idefix, ook een goede optie, ik heb ook zo'n "worst" Maar dan nog kan de carabijnhaak afzakken bij mij, en die wil ik bovenin houden. Ik weet dat mensen dit oplossen met een bureaueleastiek, als ze releasen breekt dat wel. Maar zoek naar een nettere oplossing. Op zich kan deze zeker wel werken.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Je neemt dus zo'n worst van Mystic. Door de worst haal je een stuk 4/5 mm dyneema net ff wat langer dan de "uitgerekte" staat van die worst. De leash van de worst hang je aan je chickenloop. Het langere stukkie dynemaa aan je 5 fth. Als je de Mystic moet releashen blijft het zaakje op het dynemaa lijntje aan de 5fth hangen. Zo zou zo'n systeem wel kunnen werken. Ikzelf hou het bij: leash op m'n 5fth en bij unhooked zaken m'n leash op de chickenloop en gewoon zorgen voor voldoende veiligheidsmarge met obstakels / de kant. En anders gewoon m'n leash op de 5 fth houden.
Dat heb ik nu dus, alleen is mn stuk dyneema even lang als de ingetrokken leash zodat de 5th aangetrokken als je uitgehaakt je basr loslaat.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
ZO, vandaag even wezen knutselen. Maar helaas biedt de CL van F-one geen mogelijkheid om iets dergelijks te maken zoals New kiteboarding. De kans is nl. zeer groot dat een ring of karabijnhaak blijft hangen nadat je de QR getrokken hebt. Zal dus een andere CL opmoeten. Ik ga nu maar voor de optie alleen suiside leash als de omstandigheden het toelaten
|
|
|
Gwensio
|
ZO, vandaag even wezen knutselen. Maar helaas biedt de CL van F-one geen mogelijkheid om iets dergelijks te maken zoals New kiteboarding. De kans is nl. zeer groot dat een ring of karabijnhaak blijft hangen nadat je de QR getrokken hebt. Zal dus een andere CL opmoeten. Ik ga nu maar voor de optie alleen suiside leash als de omstandigheden het toelaten dit kan wel bij F-one! je moet gewoon aardig grote stalen ring om je CL doen en daar maak je dan je haak aan
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
ZO, vandaag even wezen knutselen. Maar helaas biedt de CL van F-one geen mogelijkheid om iets dergelijks te maken zoals New kiteboarding. De kans is nl. zeer groot dat een ring of karabijnhaak blijft hangen nadat je de QR getrokken hebt. Zal dus een andere CL opmoeten. Ik ga nu maar voor de optie alleen suiside leash als de omstandigheden het toelaten dit kan wel bij F-one! je moet gewoon aardig grote stalen ring om je CL doen en daar maak je dan je haak aan Gelukkig had ik nog een hele zwik verschillende maten ringen liggen van vroeger, toen je je eigen bar nog moest bouwen in de begintjid. En idd. een grote ring zou kunnen, maar dan nog blijft het risico aanwezig dat hij toch blijft haken. Ik heb dat hier thuis ook geprobeerd
|
|
|
Gwensio
|
Hmm owke, ik heb er geen problemen mee met mun tribal en volgens mij heeft bandit zelfde CL en QR
|
|
|