Naish Raven 2/3

sjembek

Maart 13, 2008, 07:47:46
edit2Rapporteer  
Mannen, ik wil graag wat weten over de Naish Raven2 2006 en Raven3 2007.
Gespecificeerd op vlieg/stuursnelheid, directheid, bardruk, hangtime, lift en windrange; 9m/12m.

Online reviews ook goed! Alvast bedankt Wink
globe

Antwoord #1 Maart 14, 2008, 05:57:42
edit2Rapporteer  
XRAY !!!!! waar zit je?

Ik heb beide kites gevaren.

De raven 2 was een monsterkite, de Raven 3 de overtreffende trap.

Hangtime zijn beide kites boven abnormaal.

Verschillen tussen 2 en 3

Bardruk van de 3 is aanzienlijk minder, niet weinig, maar houdt niet over. Lowend van de R3 14 was waanzinnig, de range van de 12 nog meer undrukwekkend. Ik heb mijn 12 tot 30+ knopen gevaren zonder al te veel problemen. (binnenwater, 90 kg). De Raven 2 had een goede highend maar als deze over het randje ging werd het meer knokken met je kite.

Draaisnelheid van de R3 was in mijn beleving iets beter, moet ik er bij zeggen dat ik mijn 12 altijd op 24 meter lijnen vloog.

Windrange Raven 3, 12 en 9? Ik schat voor mijn gewicht 15-35 knopen. Waarbij 14 knopen staat voor goede druk, hangtime en dus veel lol. Nu de gouden tip:

Ga voor een 14 en 9. de lowend van die 9 is waanzinnig.
180cc

Antwoord #2 Maart 14, 2008, 17:01:35
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf een ravenII 9m2 alleen ik gebruikt hem niet meer.

De 9 is echt een heerlijke kite voor springen loopen ging ook wel alleen kreeg je wel heel veel kracht. De lowend was verassend goed ik kon er snel meer varen (65kg) en de hangtime was heerlijk.

Alleen als beginner raad ik hem niet aan de kite kan je aardig hard afstraffen maar als je er mee overweeg mee kan dan is het echt een heerlijke kite.
xray

Antwoord #3 Juni 16, 2008, 04:06:19
edit2Rapporteer  
Beetje laat.

Raven 3 tov 2
Vliegsnelheid hoger, stuur snelheid hoger, bardruk lager, iets minder direct, hangtime en lift vergelijkbaar, windrange is echt groter.

Raven 2 is leuk, Raven 3 is top!

Online reviews? Gebruik zoek eens zou ik zeggen...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.