Mystic wetsuit, lastige keuze?

kitepower07

Berichten: 265
Maart 18, 2008, 17:18:07
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik moet dringend een nieuw pak hebben, omdat de gaten in mijn oude nu toch echt wel wat te groot worden loser

Dus ja, zo kom ik al gauw uit bij mystic (andere opties staan ook nog open).
En nu zie ik door de bomen het bos niet meer..

de 1 zegt. neem de cure. de ander neem de Crossfire. Of: nee joh venom is perfect.

Op zich geen probleem natuurlijk, alle pakken zien er hardstikke gaaf uit, en ze zullen allen ook wel prima presteren. Alleen de prijs.... de venom voor 160 en de cure voor 300  Huh

Dus mijn vraag: Wat maakt in godsnaam het grote prijsverschil,, en 2: is het het waard?

Ik ben maar een arme student, maar kite wel winter en zomer, dus in principe wil ik gewoon een degelijk pak.

alvast bedankt voor de reacties.
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #1 Maart 18, 2008, 17:23:05
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk is die van 300 euro het warmst. Maar ik weet niet of je dat wil uitgeven. Het lijkt mij het verstandigst om uit te geven wat je kan missen zonder dat je onder de brug moet gaan liggen bedelen als arme student
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #2 Maart 18, 2008, 17:32:43
edit2Rapporteer  
Tja met wetsuits is het een feit vaak hoe duurder hoe beter/warmer.. Waarom neem je niet een tussenfase? Ga voor de Crossfire, is in mijn ogen de beste prijs/kwaliteit verhouding.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #3 Maart 18, 2008, 18:32:22
edit2Rapporteer  
cure is de degelijkste en de warmste

crossfire is wat mooier maar iets minder warm

venom is ook een goed pak maar wat minder luxe

zelf vaar ik de cure en ben er erg blij mee
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #4 Maart 18, 2008, 18:42:19
edit2Rapporteer  
In de duurdere pakken zit soort van titanium (of zoiets verwerkt) Je kunt het vergelijken met die goud/geel gekleurde spul wat ze om drenkelingen wikkelen om te voorkomen dat ze onderkoeld raken. Ik heb het ook in mijn Psycho 2 zitten. Heb de hele winter kunnen varen, terwijl er ijs op de waterkant lag, en heb het geen moment koud gehad. 
Dus kijk of dat materiaal er in zit en anders maakt het niet veel uit (denk ik)  Roll Eyes
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #5 Maart 18, 2008, 18:46:31
edit2Rapporteer  
Even een tip voor de volgende keer: (Nu heb je er waarschijnlijk nog niet zo veel aan)

Een wetsuit koop je in de uitverkoop. (Najaar / winter. Scheelt de helft.)

Nog een:
Ga als student voor een (voornamelijk) dubbellined pak. Iets minder warm, maar blijft veeeel langer heel en op de lange termin dus ook veel goedkoper.

Als je deze 2 combineert koop je voor 120 euro een prima dubbellined 5/3mm pak waar een winkelier graag vanaf wil. Mocht het als er  ijs ligt toch t koud worden kop dan een cap, en evt voor een paar tientjes een shorty voor onder je pak. (Dat is trouwens wel heel warm...)
Een cap kost ongeveer 20 euro. 80% van je lichaamswarmte gaat via je hoofd. Daarmee is een cap echt het ding met de beste prijs / warmte verhouding...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 Maart 18, 2008, 18:49:12
edit2Rapporteer  
uh roderick, een wetsuit koop je in de zomer hoor.... in mijn ervaringen is dat altijd goedkoper geweest dan buiten de zomer om(waar je het suit echt nodig hebt.) Was bij 3 winkels zo, Intersurf Sneek, Kater in Hippolytushoef en Funsport Makkum

en idd, shorty eronder is heeeerlijk Smiley
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #7 Maart 19, 2008, 17:15:53
edit2Rapporteer  
Thnx voor de adviezen mensen.

Het is de Venom geworden! Gister gelijk getest op workum. Stond een fris windje, maar geen moment koud gehad. Super pak dus! Iig stuk warmer als 2 halfgare pakken overelkaar Smiley

laat de winter maar weer komen!

edit: het is trouwens een double lined. Uit ervaring weet ik dat dit idd stukken duurzamer is.
vooral op workum met al die schelpjes enzo.
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #8 Maart 20, 2008, 02:53:09
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf een tijd terug de Razor gekocht. Heb zelf de Venom ook aan gehad maar vond de Razor stukken beter zitten. Het neopreen van dit pak is veel meer flexibel. En voor die paar tientjes meer was voor mij de keuze snel gemaakt (169 voor de Venom en 199 voor de Razor)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.