Heyy Mensuu,
Nou ook weer een beetje aan het bouwen geslagen....
Na weer een winter nagedacht te hebben, heb ik weer wat ideeen bedacht.
Ik heb gezien (op foto's) hoe de extreem boardjes gebouwd worden.
En vanuit hieruit wil ik ook wat gaan proberen.
Aangezien ik in de Interieurbouw zit, en we hebben een CNC Frees machine op het werk.
Helaas is dit maar een 3assige machine.
Maar geen probleem.
Ik heb nu een testje gemaakt, en een foto is hierbij toegevoegd.
Ik heb deze met de hand gemaakt.
Een voordeel van de kern uitzagen (zonder de suspencion tips) en daarna het gieten van de rails en Suspencion tips is eigenlijk dat je niet veel meer hoeft te frezen(eigenlijk niks) en daarbij het grootste voordeel, je freest niet de helft van je gegoten PU weg, je giet precies de dikte van je Rail en Suspecion tips, en na uitharding schuur je wat nodig is vlak, en klaar.
Ik heb om de sterkte te testen 1 kant van de tips hout gelaten, en de andere kant dus op de bovenstaande manier gemaakt.
Ik ga hem (waarschijnlek) morgen avond afzuigen met 280 keper 220 Ud aan bijde zijden, en aan de boven zijde nog een stukje PBT om uit te testen of het PBT (na goed verwarmt te hebben) goed de vorm aan neemt van de Suspencion tips.
Als dit alles werk, dan laat ik op mijn werk een Progr maken vor de CNC, die eerst de kern recht uitfreesd (dus zonder de rails en Suspencion tips) en gelijkt de insert gaten, daarna word er een schuine kant aan gefreesd rondom (schuinte weet ik nog niet) maar niet 10mm diep schuin, er word dus zo plus minus (licht er aan hoe dik je je rail wilt hebben en je suspencion tips)2 a 3 mm recht gelaten aan de zijden.
Ik hoop dat het een beetje begrijptelijk is....
Hier nog een Pica van de test.
Greetings...Pro KIter.....