Een nieuw maniertje.....Testen...!!!! ...... Update...!!!!

prokiter

Maart 20, 2008, 02:25:41
edit2Rapporteer  
Heyy Mensuu,

Nou ook weer een beetje aan het bouwen geslagen.... ThumpsUp

Na weer een winter nagedacht te hebben, heb ik weer wat ideeen bedacht.

Ik heb gezien (op foto's) hoe de extreem boardjes gebouwd worden.

En vanuit hieruit wil ik ook wat gaan proberen.

Aangezien ik in de Interieurbouw zit, en we hebben een CNC Frees machine op het werk.

Helaas is dit maar een 3assige machine.

Maar geen probleem.

Ik heb nu een testje gemaakt, en een foto is hierbij toegevoegd.

Ik heb deze met de hand gemaakt.

Een voordeel van de kern uitzagen (zonder de suspencion tips) en daarna het gieten van de rails en Suspencion tips is eigenlijk dat je niet veel meer hoeft te frezen(eigenlijk niks) en daarbij het grootste voordeel, je freest niet de helft van je gegoten PU weg, je giet precies de dikte van je Rail en Suspecion tips, en na uitharding schuur je wat nodig is vlak, en klaar.

Ik heb om de sterkte te testen 1 kant van de tips hout gelaten, en de andere kant dus op de bovenstaande manier gemaakt.

Ik ga hem (waarschijnlek) morgen avond afzuigen met 280 keper 220 Ud aan bijde zijden, en aan de boven zijde nog een stukje PBT om uit te testen of het PBT (na goed verwarmt te hebben) goed de vorm aan neemt van de Suspencion tips.

Als dit alles werk, dan laat ik op mijn werk een Progr maken vor de CNC, die eerst de kern recht uitfreesd (dus zonder de rails en Suspencion tips) en gelijkt de insert gaten, daarna word er een schuine kant aan gefreesd rondom (schuinte weet ik nog niet) maar niet 10mm diep schuin, er word dus zo plus minus (licht er aan hoe dik je je rail wilt hebben en je suspencion tips)2 a 3 mm recht gelaten aan de zijden.

Ik hoop dat het een beetje begrijptelijk is.... loser

Hier nog een Pica van de test. Joepie

Greetings...Pro KIter..... Cool

LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 Maart 20, 2008, 03:34:51
edit2Rapporteer  
Wauw, das mooi!  Cool
Ik ben errug benieuwd of het PBT er strak op komt.
Elevation

Antwoord #2 Maart 20, 2008, 06:07:04
edit2Rapporteer  
Ik ga hem (waarschijnlek) morgen avond afzuigen met 280 keper 220 Ud aan bijde zijden, en aan de boven zijde nog een stukje PBT om uit te testen of het PBT (na goed verwarmt te hebben) goed de vorm aan neemt van de Suspencion tips.

dit wordt het probleem alwin... ik heb allerlei methoden geprobeerd maar op 100 graden komen en dan nog onder vacuum trekken met 100 graden geeft de nodige problemen...    idee van de cnc frees is goed, ik heb nu twee keer handmatig weggefreesde suspensiontips gemaakt, laatste boardje is woodcore met daarna tips en rail van abs 3 mm..

zal binnekort misschien weer eens wat foto's posten..

p.s. heb je je hout al opgehaald in Arnhem ??
prokiter

Antwoord #3 Maart 20, 2008, 23:50:15
edit2Rapporteer  
Heyy,

Nope geen probleem hoor.

Ik heb gemerkt dat de PBT flexibeler word als het verwarmd word.

Ik ga hem niet constand verwarmen, maar aleen in het begin.

IK gebruik mijn vijver rubber vacuum folie in plaats van het doorzichige wat ik nu de laatste paar keer heb gebruikt

Ik heb dit uitgetest, en bij 175gr begint dit pas problemen te vormen,

Dan pak ik een verf fohn en maak ik door de rubber heen de tips waar nodig warm, als het goed gaat (wat zal gaan blijken uit de test) zal het PBT soepeler worden, en de vacuum zuigt hem mooi aan, dan maar wachten.

Ik hoop dat het gaat lukken.

Heb nog geen kans gehad, sorry, het weekend word ook niks....familie drukte.... Undecided

Greetings...Pro KIter... Cool
prokiter

Antwoord #4 Maart 25, 2008, 01:58:21
edit2Rapporteer  
Heyy Mensuu,

Nou heb hem eindelijk gezogen.

Is zeer goed gegaan, behalve dat hij op de hoek niet helemaal goed gegaan is, ik denk dat de hoek te scherp is en ook te hoog.

Ik denk dat als ik hem iets lager zou affrezen dat het dan wel zou werken.

Voor de rest valt het me erg mee hoe sterk hij is.

Er zitten in totaal maar 4 lagen glas op het testje, en de tips is echt niet te breken.... ThumpsUp

Nou aan de foto is het wel te zien.

Warmte heeft dus echt geholpen.... ThumpsUp

Greetings...Pro KIter..... Cool
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.