zelf leren kiten

sanderke

Geen avatar

Berichten: 6
Maart 28, 2008, 03:10:29
edit2Rapporteer  
hey,
om te beginnen wist ik niet zeker als het topic hier goed staat  Roll Eyes

Zou het mogelijk zijn om te leren kiten zonder lessen? Op plaatsen zie je video's en uitleg. Daar beweren mensen dat je het zelf kan leren. Maar andere spreken dat tegen. Dus daarom dacht ik vraag het maar eens.
Kan je zelf leren kiten als je beginners materiaal koopt?

Alvast bedankt Wink
grts
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #1 Maart 28, 2008, 03:13:52
edit2Rapporteer  
Nee.

Gewoon les nemen, anders komen er zeker ongelukken. Heb het nu al te vaak mis zien gaan met mensen die denken dat het wel zonder les kan. Voor je eigen veiligheid en de veiligheid van andere moet je gewoon les nemen. Parachute springen kan je ook niet "even" zonder les doen....
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 Maart 28, 2008, 03:25:29
edit2Rapporteer  
daanbanaan

Berichten: 585
Antwoord #3 Maart 28, 2008, 03:27:02
edit2Rapporteer  
 ThumpDown  ListenToMe als je levens moe bent moet je zelf proberen...
als je veilig wil kiten en wel tevreden met je bestaan op dit aard bolletje zal ik les nemen!!!!!!!
fout 1 van een beginner is de juiste keuze van materiaal, dat word duidelijker
naar een aantal lesjes.... dus knoop GOED in je oren, kiten IS dodelijk als je NIET de juiste
instructies heb gehad en dus NIET weet waar je mee bezig ben....

                
AUB voor de veiligheid voor je zelf maar ZEKER voor je mede kiter NEEM LES

succes,


mvgr daan
diederik

Berichten: 908
Antwoord #4 Maart 28, 2008, 03:35:54
edit2Rapporteer  
Ja, je kan het ook zelf leren, heb ik ook gedaan (5/6 jaar geleden). Toen waren lessen helemaal niet vanzelfsprekend!

Maar let op!

Verdiep je goed in de werking van de vlieger en toebehoren (van te voren).
Let op de omstandigheden (temeratuur, wind en de locatie)
Zorg dat je samen bent (liefst met iemand die al ervaring heeft)
Heb kennis van "het windvenster'
Ga de eerste keer met max. windkrachjt vier en een kleine kite.
Kleed je goed tegen de kou.

Have fun!
RonaldvT

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #5 Maart 28, 2008, 03:45:26
edit2Rapporteer  
Deze zijn wel ok:

Part1:

http://www.youtube.com/watch?v=hcPgf61YLsc&feature=related


Part2:

http://www.youtube.com/watch?v=Y7yg2jVl35c&feature=related


alleen heb je volgens hem wel een 'kait' nodig  Grin
sanderke

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #6 Maart 28, 2008, 03:55:30
edit2Rapporteer  
Die 2 heb ik al gezien Tongue daardoor kwam ik ook op het idee Grin
In mijn buurt is gwn nergens te kiten. Dus zou ik al lessen moeten volgen als we op vakantie zijn. En toen dacht ik leer het misschien zelf
en als het klopt wat ik heb gelezen is een bow kite het beste om te beginnen?
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #7 Maart 28, 2008, 03:58:47
edit2Rapporteer  
Waarom zou je gaan kiten als je nergens in de buurt dat kan doen? Zelf leren dus niet doen en ja, een bowkite is het beste om te beginnen.
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #8 Maart 28, 2008, 04:01:42
edit2Rapporteer  
les nemen!!!
chico

Berichten: 1112
Antwoord #9 Maart 28, 2008, 04:05:15
edit2Rapporteer  
Ja dat kan. Net als autorijden, parachutespringen, motorrijden, paardrijden, vliegen, fietsen, parapenten, paragliden, bullrijden, bungeejumpen enzovoort. Een mens heeft zelfleerend vermogen. Vaak ook wel aangeduid als instrumenteel conditioneren. Of het slim is een ander verhaal.  Roll Eyes
sanderke

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #10 Maart 28, 2008, 04:06:06
edit2Rapporteer  
Waarom zou je gaan kiten als je nergens in de buurt dat kan doen? Zelf leren dus niet doen en ja, een bowkite is het beste om te beginnen.

er is wel een surfclub waar het mag Wink maar het wordt nergens echt gedaan. Heel soms op een meer iets verder. Maar dus kite scholen (clubs) zijn er niet
RonaldvT

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #11 Maart 28, 2008, 04:15:57
edit2Rapporteer  
Voordeel van een bowkite is dat je een goede depower hebt. Het is dus makkelijk(er) om de kracht uit de kite te halen. Zoals in het filmpje, bar naar voren = kracht weg.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #12 Maart 28, 2008, 04:20:20
edit2Rapporteer  
Ja dat kan. Net als autorijden, parachutespringen, motorrijden, paardrijden, vliegen, fietsen, parapenten, paragliden, bullrijden, bungeejumpen enzovoort. Een mens heeft zelfleerend vermogen. Vaak ook wel aangeduid als instrumenteel conditioneren. Of het slim is een ander verhaal.  Roll Eyes
schater
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #13 Maart 28, 2008, 04:25:40
edit2Rapporteer  
sanderke waar woon je anders zijn er toch misschien kitesurfers bij jou in de buurt die je het een en ander persoonlijk uit willen leggen over het kiten.
en idd LES NEMEN voor je eigen en andermans veiligheid.
hoe oud ben je trouwens want ik hoop niet te jong want dan wil je sommige situatie's nog wel eens onderschatten en is een les ZEKER AANGERADEN Wink
gr.Joy
patricks

Berichten: 392
Antwoord #14 Maart 28, 2008, 04:28:50
edit2Rapporteer  
LES NEMEN!!!! ListenToMe
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #15 Maart 28, 2008, 04:29:28
edit2Rapporteer  
Heb het zelf ook geleerd, les heb ik uiteindelijk NIETS aan gehad, maar dan ook NIETS!
Beach Brake of wahtever in Noordwijk nog bedankt voor het aftroggelen van ruim 200 euro =)!

Begonnen met nasawing -> Buster -> Meer matrasjes -> Guerilla -> Venom -> Tube en tadaa alleen nog leren waterstarten en ik ging...
chico

Berichten: 1112
Antwoord #16 Maart 28, 2008, 04:35:41
edit2Rapporteer  
Heb het zelf ook geleerd, les heb ik uiteindelijk NIETS aan gehad, maar dan ook NIETS!
Beach Brake of wahtever in Noordwijk nog bedankt voor het aftroggelen van ruim 200 euro =)!

Begonnen met nasawing -> Buster -> Meer matrasjes -> Guerilla -> Venom -> Tube en tadaa alleen nog leren waterstarten en ik ging...

Hey welkom bij de club. Dat gevoel heb ik ook. Maar, toch wel ff 1 a 2 lesjes nemen en daarna een ervaren kiter zo gek krijgen om met je mee te gaan voor de vervolg begeleiding. Niet om mezelf op de bast te slaan maar soms sta ik ook wel een uurtje varen af aan een beginner om "haar" te helpen. (Shit, nu val ik weer door de mand). Gelukkig zit mn vriendin niet op dit kiteforum.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #17 Maart 28, 2008, 04:43:09
edit2Rapporteer  
vandaar dat die wijven zo beroerd varen, chico bedankt!
sanderke

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #18 Maart 28, 2008, 04:47:02
edit2Rapporteer  
ik ben 16 jaar. En ik denk dat ik van mijn eigen mag zeggen dat ik niet zoveel risico neem.
Maar ik zie soms lessen dat je je kite leert kiezen en beheersen. En als er tijd over is ga je ook het water op. Maar is het niet het moeilijkste om te varen???
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #19 Maart 28, 2008, 04:52:35
edit2Rapporteer  
sanderke als je een goed antwoord wil hebben op deze vragen moet je les nemen klaar
chico

Berichten: 1112
Antwoord #20 Maart 28, 2008, 04:55:55
edit2Rapporteer  
vandaar dat die wijven zo beroerd varen, chico bedankt!

Okay, ik zal beter mijn best doen. Ik wacht nog op een pbtje van je weet wel wie. ;-))))))
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #21 Maart 28, 2008, 04:56:18
edit2Rapporteer  
ik ben 16 jaar. En ik denk dat ik van mijn eigen mag zeggen dat ik niet zoveel risico neem.
Maar ik zie soms lessen dat je je kite leert kiezen en beheersen. En als er tijd over is ga je ook het water op. Maar is het niet het moeilijkste om te varen???
Als je je rijbewijs wilt halen moet je ook eerst je theorie halen. Zo moet je het ook met kiten zien. Tuurlijk is het zonder lessen te leren maar het risico dat je neemt door onder iets te hangen waarvan je de krachten niet kent is toch wel aanzienlijk.
Ik moet zeggen: ik heb ook nooit 'officieel' les gehad, maar ik heb me wel eerst vooraf de theorie bij laten brengen door een ervaren iemand, Daarnaast ben ik de eerste tijd alleen met max. 15 knopen het water op gegaan. Heel belangrijk is dus van tevoren weten hoe alle theorie in mekaar steekt.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #22 Maart 28, 2008, 05:11:01
edit2Rapporteer  
LESNEMEN???

paragliden -> niet nodig
deltawingen -> niet nodig
skubbaduiken -> niet nodig
parachutespringen -> niet nodig
kitesurfen -> niet nodig
schansspringen -> niet nodig

De moraal: je kunt alles leren zonder les te nemen. Wel is het zo dat bij sommige activiteiten (zie bovenstaand lijstje) voor jou of anderen de gevolgen van een "klein foutje" zeer extreem kunen zijn.

Use your BRAINS! :'(
sanderke

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #23 Maart 28, 2008, 05:13:33
edit2Rapporteer  
LESNEMEN???

paragliden -> niet nodig
deltawingen -> niet nodig
skubbaduiken -> niet nodig
parachutespringen -> niet nodig
kitesurfen -> niet nodig
schansspringen -> niet nodig

De moraal: je kunt alles leren zonder les te nemen. Wel is het zo dat bij sommige activiteiten (zie bovenstaand lijstje) voor jou of anderen de gevolgen van een "klein foutje" zeer extreem kunen zijn.

Use your BRAINS! :'(
ik davht ook wel les te nemen. Maar sommige beweerden dat je het rustig zelf kan leren. Dus daarom dacht ik: vraag het eens.

Maar ik neem dus wel lessen. Ergens in de zomer een camping zoeken waar ze kite lessen geven en dan kan ik het hopelijk  Cheesy

Iedereen bedankt voor de reacties Wink
diederik

Berichten: 908
Antwoord #24 Maart 28, 2008, 05:17:04
edit2Rapporteer  
oftewel...ken jezelf en maak een voor jou verantwoorde keuze...ik laat in het midden of les noodzakelijk is, ik denk voor de een wel en voor de ander niet.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.