zelf leren kiten

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #25 Maart 28, 2008, 05:34:00
edit2Rapporteer  
Je moet het zelf aanvoelen waar je aan toe bent, ik heb het kiten mijzelf geleerd.
Daardoor heeft het wel veel langer geduurt voor dat ik fatsoendelijk op het board kon
staan omdat ik gewoon weg altijd zeer voorzichtig was.

Wel had ik al zeer veel ervaring met vliegers op het land, ook heb ik de tubekites eerst
met weinig wind op het land geprobeert. Gewoon hoe het aanvoelden. Maar ik zou toch
als je niet veel ervaring hebt op het land echt wel les nemen. Wel bij een goede les
school anders heb je straks weer weggegooit geld.
Emma

Berichten: 624
Antwoord #26 Maart 28, 2008, 05:35:24
edit2Rapporteer  
Op zich lijkt het me wel mogelijk. Maar de kans dat er iets verkeerd gaat is nou eenmaal een stuk groter. Het zal zeker niet de eerste keer zijn dat het flink mis gaat. Dit is niet alleen vervelend voor jou, maar ook voor alle andere kiters. Het is namelijk dan weer een extra reden voor 'men' om een kitespot te sluiten.
       Daarnaast snap ik je redenatie niet helemaal. Als er nergens bij jou in de buurt les wordt gegeven waar wil je dan gaat kiten? Je kunt er namelijk wel vanuit gaan dat de plekken daar dus niet geschikt zijn om te kiten, en al helemaal niet voor een beginner.
       Verhalen die je leest van mensen die zelf hebben leren kiten zijn meestal van een aantal jaar geleden, en toen waren de spots nog een stuk rustiger. Er was dus veel meer ruimte om een beetje rustig aan te klooien.
        En je zegt dat je 16 bent.. Willen je ouders niet je lessen betalen? Neem aan dat die wel een grote waarde hechten aan veiligheid, of niet?
        Mocht je toch echt persé zonder echte lessen willen gaan kiten (wat mij niet zo'n goed idee lijkt) ga dan sowiezo niet alleen. Er is vast wel iemand die al wat ervaring heeft die je het een en ander bij wil brengen, je kite wil oplaten zodat je eerst wat kitecontrol kunt krijgen voordat je zelf op het land dat moet doen enzo. Ga ook met een steady, maar niet te harde wind en neem een kite die eigenlijk te klein voor de wind die er staat is zodat je een beetje kunt wennen aan de krachten enzo.


Edit: Goed dat je toch lessen gaat nemen
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #27 Maart 28, 2008, 05:39:39
edit2Rapporteer  
Goed besluit!

Maar...ik zou er gewoon niet aan beginnen als je niet in de buurt van een goede spot zit. Je raakt snel verslaafd aan kiten, en als je dan niet regelmatig kan gaan dan is het alleen maar zonde van het geld en de tijd die je erin stopt.
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #28 Maart 28, 2008, 05:45:20
edit2Rapporteer  
5 jaar geleden was er geen lesschool
5 jaar geleden hadden kites depower
5 jaar geleden moest je alles zelf leren
5 jaar geleden bestond het beginners forum nog niet

dus wees blij dat het er allemaal nu wel is!

(dus gebruik het ook)
Emma

Berichten: 624
Antwoord #29 Maart 28, 2008, 05:55:31
edit2Rapporteer  
ben ik niet met je eens red warrior.. Ik zit zelf ook niet in de buurt van het water (2 uur rijden minstens) maar ik ben maar al te blij dat ik kite Grin je hebt altijd de vakanties en de weekenden nog. Wel is het handig als je vrienden/familie hebt waarbij je kunt blijven logeren die dichterbij wonen

Hoewel ik moet toegeven dat het wel frustrerend is
sanderke

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #30 Maart 28, 2008, 05:56:47
edit2Rapporteer  
ik ben overtuigd Grin Een zagen bij men ouders Tongue
Ik woon in belgisch limburg. En daar zijn bij mijn weten geen kite scholen. Windsurfen wordt er wel gedaan. Maar ook niet veel hoor. Ik windsurf en wil het kiten er dus naast doen. Kwestie van variatie te hebben.

Maar ik heb nog 1 vraagje en dan mag dit op slot hoor. (krijg nu toch allemaal dezelfde reacties en ik ben overtuigd Tongue )
Ik kan me niet voorstellen wat je doet als je voorover met je gezicht in het water valt ^^ (klinkt mss dom)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #31 Maart 28, 2008, 05:56:50
edit2Rapporteer  
Nou ik geloof dat het wel zo'n beetje uitgesproken is (eens in de zoveel tijd krijg je precies dezelfde reacties) Tijd voor een slotje.
We horen we hoe de les beviel Wink

Edit: oh nog een vraag(tegelijk gepost).

Dan knijp je hard je ogen dicht en ga je vooral NIET aan een kant van de bar lopen trekken, ik laat meestal mn armen bungelen.
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #32 Maart 28, 2008, 06:20:03
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik kan me niet voorstellen wat je doet als je voorover met je gezicht in het water valt ^^ (klinkt mss dom)

genieten, en niet in ademen  loser

Nee je valt niet zomaar op je bar (stuurstok) als je dat bedoelt. je kite trekt meestal wel en zorgt wel dat je ernaast valt, je lichaam draait nooit problemen mee gehad  ThumpsUp

Morres LOCK  Grin
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #33 Maart 28, 2008, 06:21:10
edit2Rapporteer  
Morres LOCK  Grin
Tadaaaa
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.