Wat is het verschil tussen Cabrinha Omega en een naish boxer 2006

Marko

April 04, 2008, 00:58:09
edit2Rapporteer  
Ik heb een vraag ik wil gaan kitesurfen. Ik neem eesrt les. Ik heb een vraag aan jullie wat is het verschil tussen een Cabrinha Omega en een naish boxer 2006 die bruine.

mvg marko
Jordi_1990

Antwoord #1 April 04, 2008, 01:28:23
edit2Rapporteer  
cabrinha omega = bow
naish boxer 06   = 5lijns c-shape

verder weet ik niets van deze kites,

greetz
The O

Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #2 April 04, 2008, 03:11:07
edit2Rapporteer  
Is wel boxer 2007 maar ter informatie: http://www.naishkites.com/2007/products/kites/kites_boxer_sle.html

Omega
http://usa.cabrinhakites.com/index.php?option=com_content&task=view&id=402&Itemid=25&node=0

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 April 04, 2008, 03:12:50
edit2Rapporteer  
O die 2006 boxer is totaal anders!
drifter

Antwoord #4 April 04, 2008, 03:26:40
edit2Rapporteer  
Beide SLE kites voor beginnend en intermediate kiters.

Zonder over performance te spreken: Met het oog op de kwaliteit van de slijtage gevoelige onderdelen en met name de bridle lines en afwerking etc. heeft de Omega het beter voor elkaar.
Het is de laatst uitgebrachte 2007 Cabrinha kite voordat de 2008 kites kwamen. Met reeds aanwezige verbeteringen in bridles, afwerking tov. de eerdere 2007 Cabrinha kites.
Met andere woorden bijna een 2008 te noemen.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #5 April 04, 2008, 04:31:50
edit2Rapporteer  
Beide SLE kites voor beginnend en intermediate kiters.

kan het nog dommer???
boxer 2006 is 'n 5lijns K U T kite die eigenlijk niets echt lekker kan en is dus maar beginners kite gedoopt!!!
ik zelf ben geen cabrinta man... maar daar hoor je ook wisselende berichten over...voor al bardruk schijnt aan de hoge kant te zijn ( correct me if i'm wrong )
iets wat je niet moet doen is nu al 'n keuze willen maken welke kite je strax wil!
geloof me tegen de tijd dat jij je lesjes gehad heb zijn er nog kites zat voor niet al te veel geld....
dan kun je je af gaan vragen:
wil ik nieuw -jehebt garantie MAAR je betaald de hoofd prijs en dat ben je als beginner in mijn ogen niet waard!
wil ik nieuw/overjarig - je hebt garantie en het kost gewoon de helft van vorig jaar(reken op 600euro compleet ongeveer) deze heeft duidelijk mijn voorkeur!!!
al kun je natuurlijk niet verw88 dat ze alle modellen en maten nog hebben!
wil ik redelijk nieuwe 2e hads - je betaald ongeveer het zelfde als nieuw/overjarig alleen is het aanbod groter , is de prijs laag dan is de kans groot dat i schade heeft of compleet uitgeleest is!moet je 'n btje mazel mee hebben!!!
of koop je 2/3/4 jaar oud spul - kost weinig is ook weinig maar ja... je zal als beginnen waarschijnlijk nog wel wat foutjes maken en dan kun je wel zeggen van , tja maar als i nou naar 10/15/20 x kapot is...tja...dan heb je of peg...of je hebt zulke klappers gemaakt dat 'n nieuwe kite op dat moment ook behoorlijk toegetakeld zou zijn!!!
dus ga lekker lessen en dan orienteren...ik weet het ... het is moeilijk maar dus het rustig aan...les eens met bow en eens met C (als ze daar nog les mee geven bij de ""school"" waar jij gaat)
en koop of overjarig nieuw of gewoon 2/3jaar ouwe meuk voor weinig!!!
en o ja GEEN BOXER 2006!!!
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #6 April 04, 2008, 04:36:35
edit2Rapporteer  
Zou ik eerst je les maar ff afwachten (zie ook alle andere topics van beginnende kiters die aangeven nu al spul te willen kopen).

Mocht je toch voor de Boxer gaan..die bruine is wel de beteren van de Boxers..
Joosdo

Antwoord #7 April 04, 2008, 04:40:15
edit2Rapporteer  
Lekker genuanceerd toontje Melvin...

Belangrijkste bij een kite:

* Deugdelijke safety en leashbevestiging
* Recenter dan 2003
* Absoluut lekvrij en stevig op te pompen
* Bijbehorende bar en lijnen zonder knopen of obscure "verbouwingen" gewoon origineel dus.

Wat heb je liever een Crossbow 2006 met bridle "modificaties" en versleten katrollen en matige ventielen of een Naish Boxer 2006 met 5e lijn....

Doet u mij de 2e maar.
bryanomega

Geen avatar

Antwoord #8 April 04, 2008, 04:50:25
edit2Rapporteer  
hey ik vaar de cabrinha omega 12 m, ik vaar  dik een jaar ermee en heb het er ook mee geleerd.
de kite heeft 2 standen waar je mee kan varen 2:1 daar bij heb je 100% depower en hoge bar druk wat in het begin (vin ik) vrij lastig is , nu vaar ik um altijd op 1:1 waarbij je minder bar druk heb en wel minder depower.
ik vin het wel een fijne kite om mee geleerd te hebben omdat hij niet je fouten afstraft om dat je 100 % depower heb.
maar aangezien ik nu trucjes aan het doen ben en wil meer de wakestyle kant op vin ik het egt een bagger kite.
hij is in het begin leuk maar naarmate de trucjes beginnen te komen vind ik um minder en zit er ook aan te denken om um weg te doen
greetz
e_surf

Antwoord #9 April 04, 2008, 05:30:06
edit2Rapporteer  
100% Melvin is met zijn verkeerde been uit bed gestapt.  Grin

De Naish Boxer, 2006 model, is een kite die op markt is gezet als een beginnerskite.
Je moet zo'n kite ook niet vergelijken met de kite waar je nu als gevorderde
mee vaart.
Je mag een Porche 911 ook niet vergelijken met een Opel Astra.

De Boxer 2006 heeft een zeer stabiel vaargedrag en een rustig stuurgedrag.
Dit zorgt er voor dat juist een beginner veel vertrouwen krijgt in het kiten.
Je aandacht kun je nu richten op boardbeheersing i.p.v. bang worden
wat je kite nu weer doet.
Veel kitescholen gebruikten deze kite's.

Wanneer je deze kite gaat varen met een 5-lijns Naish Shift bar, heb je ook
een extra veiligheids / safety optie d.m.v. deze 5e lijn.
Ook een waterrelaunch wordt gemakkelijker met gebruik van deze 5e lijn.

Mijn idee is dat je als beginner juist zo'n kite zou moeten hebben. Je kunt
na 1 seizoen "leren" volgend jaar eventueel wel weer om wat anders omzien.

De Cabrina Omega ken ik niet, mischien heeft een ander hier iets over.

succes

100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #10 April 04, 2008, 08:13:44
edit2Rapporteer  
Je mag een Porche 911 ook niet vergelijken met een Opel Astra.
bij 'n boxer 2006 den ik meer hier aan!!
Marko

Antwoord #11 April 04, 2008, 18:22:30
edit2Rapporteer  
Ik denk zelf dat ik voor de cabrinha Omega ga. Goed idee Smiley?
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 April 05, 2008, 00:04:00
edit2Rapporteer  
Ja zeker wel, is een goede en leuke kite.

En op de 1:1 instelling kan je met dat ding echt wel zieke dingen gaan doen.
Naishie

Antwoord #13 April 05, 2008, 02:13:57
edit2Rapporteer  

maar aangezien ik nu trucjes aan het doen ben en wil meer de wakestyle kant op vin ik het egt een bagger kite.
hij is in het begin leuk maar naarmate de trucjes beginnen te komen vind ik um minder en zit er ook aan te denken om um weg te doen
greetz

mmmmmm
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.