Morres
|
Te lui: wat is de maat van die rip? 128 neem ik aan? Qua maten ontlopen ze elkaar dus niet zo, dus dan hangt het af van de prijs ?
|
|
|
Kitemaster
|
de spleene rip ken ik niet, maar de 555 2006 heb ik zelf ook gehad.... nu een 2007....... super plankje... planeert al als je ernaar KIJKT.... bij wijze van ej!
|
|
|
WIMPIII
|
Gezien je gewicht zou ik een maatje groter gaan. Ik weet niet wat voor kites je hebt en welke maat natuurlijk. Heb zelf de 134 Rip, is te koop. Eigenschappen. planneert ook vroeg, goede grip maar toch speels. Het fijnste vind ik de softe landingen en de pop.
|
|
|
chico
|
Heb de 555 130 x 39 en weeg ook 80 kg. Prima bordje maar mogelijk is de 128 net een tikkie te klein. Probeer een 130 te vinden.
|
|
|
Kitemaster
|
PS ik weeg 70 kg en heb de 555 2007 125 x 38.
|
|
|
Morres
|
Heb de 555 130 x 39 en weeg ook 80 kg. Prima bordje maar mogelijk is de 128 net een tikkie te klein. Probeer een 130 te vinden.
Maat van mij weegt 85 en vaart 666 uit 06, 123*37 cm, dus 128 moet kunnen
|
|
|
piede
|
Maat van mij weegt 85 en vaart 666 uit 06, 123*37 cm, dus 128 moet kunnen Alles kan, maar als allround board zou ik voor een 39/40cm breed boardje gaan met dit gewicht. De rip28 is 38 breed, dus je zou in dit geval beter voor de 555 uit 2006 gaan, daar zou ik niet meer als 275 voor betalen.
|
|
|
Morres
|
275 is al veel ja, moet ie wel in uitstekende conditie zijn, voor de rest heb je volledig gelijk, als je board iets breder is, is de low-end beter. en de 06 boardjes van nobile zijn sowieso super
|
|
|
Rev.Jeff
|
mijn kite quiver bestaat uit de bularoo 10 08, upgrade.vanwege zijn aantrekkele prijs!!
hmmm zo te horen valt de rip dus een beetje af? maakt de lengte echt zo veel uit dan? als het in de breedte maar goed zit?
en maakt het bouwjaar dan niet zoveel uit aangzien de rip een jaartje jonger is? de 555 mag voor 240 weg. en de rip voor 300.
@ Wimpie hoeveel weeg jij dan? en voor hoeveel mag dat boardje weg?
|
|
|
Morres
|
zeker de 555 dan
|
|
|
gijsv2
|
Maat van mij weegt 85 en vaart 666 uit 06, 123*37 cm, dus 128 moet kunnen Hier hetzelfde, 80kg vaar 666 123*37, vaart super! heb er wel een waveboardje naast
|
|
|
Rev.Jeff
|
ik gaat voor de 5^3. bedankt voor de reacties.
peazee
Jeff
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Voor een beginner voor een boardselectie zijn van belang: - gewicht (80kg) - Type kite en maat - welke spot Zonder deze informatie valt er geen goed advies te geven. Wederom hebben we het hier weer over de lengte, terwijl juist de breedte en vorm van de outline van belang is. 555 129x39cm is kwa outline en breedte prima geschikt als goede allrounder voor iemand van 80kg. Voor €240,- heb je een mooi board
|
|
|
piede
|
Zijn gewicht was bekend, type kite en maat is bij een beginner van minder belang, (beginners kite of een ver gevorderde kite, wat maakt het uit voor het board dattie gaat kopen?) omdat je dan gewoon met meer of minder wind moet gaan varen. De breedte is zeker wel besproken in dit topic.
De 2 boards waar hij tussen kiest zijn allebei goede allrounders, dus ik snap niet helemaal waarom je nou weer een eindadvies moet geven alsof de rest wat er gezegd is onzin of minder is.
|
|
|
WIMPIII
|
Jeff, ik weeg 74kg op het moment. De 134 Rip bevalt mij uitstekend. Edit Morres: geen aanbiedingen over forum
|
|
|
krullebol
|
Hee rev jeff, Duits magazine heeft de rip 134 getest, waren heel positief. Maar 134 is denk ik idd beter dan 28... Misschien kan je wimpIII is vragen (die zijn boardje heel suptiel aanbiedt ) als je de prijs goed vind dan Als je het aardig vraagt wil ik vanmiddag die review misschien wel even opzoeken en inscannen
|
|
|
Rev.Jeff
|
krullebol heb je een pb'tje gestuurd.
ik ga waarschijnlijk voor de nobile 555. helaas moet ik hier 2 weken op wachten!!zooi! maar ik heb nog een boardje nodig voor mijn kite-buddy (ook beginner uiteraard) zelfde gewichtsklasse iets lichter maar dat maakt denk ik neit zo veel uit. zelfde kite.alleen lelijkere kleur natuurlijk. zelfde spot. beginnersspot uiteraard...waarchijnlijk oostvoorne dichtsbij zijnde?
maare nu ga ik vanavond een north jaime pro 129* 39 bekijken uit 2006. kan iemand mij vertellen of dit board een beetje geschikt is? ( ik neem aan dat afmetingen alleen niet alleen belangrijk zijn voor een beginner?)
|
|
|
krullebol
|
Je hebt de scan in je postvak
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Zijn gewicht was bekend, type kite en maat is bij een beginner van minder belang, (beginners kite of een ver gevorderde kite, wat maakt het uit voor het board dattie gaat kopen?) omdat je dan gewoon met meer of minder wind moet gaan varen. De breedte is zeker wel besproken in dit topic.
De 2 boards waar hij tussen kiest zijn allebei goede allrounders, dus ik snap niet helemaal waarom je nou weer een eindadvies moet geven alsof de rest wat er gezegd is onzin of minder is.
Ten eerste goed lezen, staat zijn gewicht niet in mijn post? Voor de rest blijkt uit je woorden dat je geen idee hebt waar je over praat. Meer van horen zeggen vermoed ik Reageer dan gewoon niet @ Rev.Jeff: voor dat geld heb je een prima boardje gekocht waar je goed mee vooruit kan. Zo te zien aan je avatar ga je met een Waroo/Bularoo varen dus dan zit het zeker goed
|
|
|
Rev.Jeff
|
@ krullebol thanks voor de scan.maar verstond alleen de plaatjes! @ michiel bandit het is de bularoo idd. in het kitehighblauw! de nobile ga ik zkr halen. helaas moet ik ff wachten erop dus dat is ruk. maar ik zoek dus nog een board( voor mn kite-buddy zelfde stats.). en ga dus kiken voor een north jaime pro 129 * 39. is dit ook beetje aan te raden of..? Edit Morres: Geen onderhandelingen over forum
|
|
|
|
Rev.Jeff
|
Mr. JP is uit 2006 heb overigens net een nieuwe aanbieding gekregen van een shop. omdat ze toch nog graag een nieuwe rip134+ kwijt willen. 359.pleuries. maar weegt einglijk nog steeds niet op tegen de scherpe prijs voor de nobile.
|
|
|
Morres
|
neem de nobile nou gewoon
|
|
|
Rev.Jeff
|
hahah ik ga ze waarschijnlijk allebij nemen. nobile en de jaime. vraag is einglijk meer welke ik zelf zal varen .
|
|
|