|
.
Berichten: 68
|
he robert, vind zelf die brunotti's altijd mega goed, ik vaar onder dezelfde omstandigheden als jij. Maar ik vind de brunotti's (je pro-x) erg zwaar aanvoelen. Vaar zelf een oude horizon, die blauwe, 2004 geloof ik. Die is superrrrrr licht (breekt ook snel,.. vandaar dat jinne ze wat sterker heeft gemaakt denk ik,.. dus misschien ook de reden dat ze wat zwaarder zijn) Brunotti Onyx 2007,... is best vaak goedkoop te krijgen (maar daar vroeg je niet om )
|
|
|
R@bert
Berichten: 2472
|
Tis zo ruk dat je die Pro-X zo goed als niet kan testen. Heb all zoveel zaken opgebeld. Maar wat ik lees is vaak dat die Pro-X t beter op zee doet dan de Thorn...
|
|
|
.
Berichten: 68
|
ja lastig,.. maar weet je zeker dat je niet bij vandenberg het niet kan lenen?,.. moet kunnen denk ik zo, die zijn daar geloof ik best makkelijk in. wel een eindje weer terugsjeesen richting katwijk (of elders op zee om te testen), maar ja, als je hem fijn vind hou je hem gewoon (hoef je ook niet meer terug)
|
|
|
StevenHill
Berichten: 261
|
Ik heb zelf de Thorn 129. Ik las op Hanglos een reactie op jouw vraag dat de Thorn zeer stijf is. Dit is bij de Thorn 2008 echt niet het geval! Denk dat hij zich vergist in 2007 model. 2008 is losser, minder stijf dan 2007
|
|
|
R@bert
Berichten: 2472
|
@Kitesninix
jij hebt ook de 2008? En vaar je ook op zee? Zou je mij dan de 129x39 of de 131x40 adviseren? Kan nl ook een Pro-x 08 overnemen voor weinig maar dat is een 128x38 !! Moeilijk, moeilijk....
|
|
|
Lauw
Administrator
Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
|
robert, ik zou sowieso met jou gewicht toch voor een iets bredere pro-x gaan. Ik lees op hanglos dat lex dekker zegt dat er niet zo heel veel verschil tussen de pro-x 07 en 08 zit. Van het weekend Leon zijn pro-x 128x40 (toch leon?) gevaren en dat is ook een MONSTER. Iets minder speels dan mijn lunacy, maar wel een keiharde ragplank, heerlijK!
Zou zeker dan voor de pro-x gaan, alhoewel ik geen ervaring heb met de thorn uit 2008!
|
|
|
jeroen90
Berichten: 726
|
ik heb een pro-x 2007 128 bij 38.5 ik weeg 65 kilo voor mij perfect.
persoonlijk zou ik met jou gewicht 128 bij 40 kopen. heb je genoeg low end door de brede tips super stabiele landingen.
p.s. bij natural high kan je brunotti boardjes volgens mij testen.
|
|
|
R@bert
Berichten: 2472
|
@ JeroeN en Rauwepower
Nou werd ik geadviseerd omdat ik vaker op zee vaar dan vlak water om een 134x38,5 te nemen...dit ivm minder spray in golven en beter in chop in combi met mn gewicht van rond de 80kg...die maat vind ik echt moeilijk, wil geen miskoop maken
bij NH kan je m testen? Ok...net 1 van de zaken die ik niet heb gebeld, haha
|
|
|
jeroen90
Berichten: 726
|
ja ik vaar met 128 bij 38.5 meestal op oostvoorne en slufter. In de golven bij de slufter nooit last van happen door de fliptips. De 40cm brede schijnt meer last van happen te hebben. zou natural high even bellen en kijken of je ze allebij kan testen.
|
|
|
Lauw
Administrator
Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
|
zou ik meteen even bellen, hele relaxte gasten daar in die winkel!
|
|
|
Gwensio
Berichten: 728
|
Hmm ik zou inderdaad een grotere of breedere nemen, ik vaar zelf met 128 bij 37,(met 70 kilo's) Heerlijk board! duurt voor mij ff dat ik kan varen, maar zodra je kan varen popt die ook gelijk lkkr! Vaar meestal op het binnenwater.
|
|
|
R@bert
Berichten: 2472
|
Ik ga sowieso Natural High ff bellen...thx. Denk toch qua breedte dat t 38,5 wordt. Lees ook dat de meesten de Brunotti adviseren ipv de Thorn. Hoop ze allebei ff te testen iig...
|
|
|
jeroen90
Berichten: 726
|
bij natural high hebben ze geen thorn.. verkopen geen naish.
|
|
|
R@bert
Berichten: 2472
|
Die wil ik weer via Vd Berg testen...;-)
|
|
|
FunkyoneNL
Berichten: 834
|
en die pro X is hij niet te testen op scheef ff mailtje naar Jinne??
|
|
|
R@bert
Berichten: 2472
|
heb zn nummer gekregen via mail idd...ga ik doen
|
|
|
|
Lauw
Administrator
Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
|
sick robert!!!! heb je hem van stefano gekocht of een kompleet nieuwe?
|
|
|
R@bert
Berichten: 2472
|
Nieuw....maar kreeg redelijk wat korting, dussss vandaar...
|
|
|