Gertjan
|
Zo dat ben je weer kwijt.
|
|
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Ik stop met hulp aan de derde wereld. Dan gaan er weer heel veel mensen sterven en dan is er weer veel meeeeer ruimte...........voor de bijen
|
|
|
chico
|
Milieu taliban bestaat niet. Is een verzonnen construct.
|
|
|
Wimt
|
Kiten is niet zo natuurvriendelijk; je verstoort toch de rust van de dieren. Zoals ik ook altijd hondenbezitters aanspreek in gebieden waar losslopende honden verboden zijn. Ja, het is maar een poedel; maar een dier RUIKT een hond, en die is per definitie geen vegetarier, dus een vijand. En dat spoor blijft urenlang ruikbaar voor dassen en reeen, dus is storend. Ja, maar ik zie nooit reeen. Natuurlijk niet, zeg ik dan; u loopt met een zwaailamp en sirene, en wijs daarop naar de hond. Komt nog bij dat, zeker ik, de nodige km`s maak om te kiten; morgen Vrouwenpolder (vanaf Maastricht).
|
|
|
Wimt
|
Iedereen wel; alleen de echte daden om de natuur te helpen blijven uit. Met symboolpolitiek is de natuur niet geholpen. Het is alllang geen 5 voor 12 meer, het is 3 uur `s nachts, en dat betekend dat het levens gaat kosten. Anderhalf miljard mensen hebben honger en dorst, en dat begint nu echt uit de klauwen te lopen, want de graanprijzen zijn in 1 jaar verdubbeld. Zo lost het probleem zich deels vanzelf op, maar wel weer ten koste van de 3de wereld. Al wordt het brood 3 keer duurder, wij rijke westerlingen overleven dat wel. Door deze voedseltekorten gaat de mens de natuur nog meer afbreken; De ABN-Amro komt met landbouwinvesteringen in Zuid-America, met hoge rendementen, maar ook met kap en definitieve beeeindiging dus van oerwoud. Mijn geld gaat naar de Triodos-bank.
|
|
|
Vinni
|
Goed dat je vrijwilliger bent bij natuurmonumenten!
Ik zelf studeer Bos- en Natuurbeheer en heb dus veel te maken met deze sector. Allereerst wil ik zeggen dat er wel heel erg gegeneraliseerd word over ''natuurfreaks''. Op verscheidene stages bij onder andere Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer is erg positief gereageerd over mijn hobby: kitesurfen. Ook de vogelaars binnen die organisatie vinden het een geweldige sport. Veel vogelaars die ik heb gesproken vinden het dan ook dikke onzin en zwaar overdreven dat het kitesurfen als bedreiging voor vogels word gezien.
Bij scheldwoorden zoals milieutaliban e.d. voel ik mij dan ook vaak aangesproken.. Er word teveel geroepen door mensen die de balle verstand niet hebben van die hele ''groene'' wereld. Vogels is maar 1/100 deel van wat er allemaal in deze sector gebeurd. En van dat honderdste deel is maar 10% te enthousiast in het beschermen van de vogeltjes.
|
|
|
Wimt
|
Goed te horen Vinnie, dat het wel meevalt met kiten, misschien goed om dit te melden bij de RV`s, hebben zij het ook wat makkelijker. Mensen doen deze uitspraken niet zozeer tegen de milieurmensen denk ik, maar als reactie op, zoals in dit geval de kitesport, dat hun vrijheden worden beperkt. En dat snap ik maar al te goed. Ook ik merk dat milieumensen niet tegen de kitesport zijn. Sport is beweging en dus een beetje natuur, nietwaar? Mijn vriendin noemt, als ik bij haar begin te bewegen, dat mijn natuuroerdrift in actie komt, en ik denk dat zij dat positief bedoelt .
|
|
|
|
|
Geronimo79
|
bla bla bla.. goede eco gasten.. jaja.. Ze bedoelen het goed ten koste van vooruitgang.. je hebt verschil.. groene gasten die echt met de natuur bezig zijn. en dan die radicalen zoals greenpies dat zijn terroristen. Het zijn een stelletje opgeschoten anarchisten die vooral elke vorm van vooruitgang is. Folkert van de G. natuur terrorist. (en dan heb ik et niet alleen over het neerschieten van iemand. Zijn dag taak was totaal zinloze processen starten tegen boeren) Het zijn BEROEPS ZEIKERDS niet meer niets minder.
Fijn dat ze het goed voor hebben met het milleu.. Dat kan ook beter en dan heb je het idd over een WNF die wat dat betrefd een stuk beter werk doet. Het is niet tegen het milleu het is tegen die achterlijke gasten die vinden dat ze met all means vooruitgang moeten stoppen. Kijk ff zelf wat zich daar aan hekken knupt, of aan een treinrails.. dat tuig mag je niet serieus nemen.
|
|
|
|
Wimt
|
Er is wel weer vrij veel lol op dit item, en dat wil ik ook. Toch is dit een serieuze zaak; alle grote dieren zijn bedreigd. Tijgers, giraffen, olifanten, nijlpaarden, gorilla`s, wat over blijft is de eerstvolgende nog grote dier, en dat is de mens. Mekaar opeten is een goed erecycling, en er zijn er genoeg van. Want wat dan waarschijnlijk nog overblijft zijn ratten, muizen en insecten. Doe mij dan maar een boutje mens bij Mac`s . Je ziet nu overal epidemische vormen van onbalans; teveel insecten las ik net, die ziekten kunnen veroorzaken (de Nijlinsect of zoiets, ben vergeten), of te weinig (bijen). Teveel erg giftige padden in Australie. Dit land is een geisoleert continent, en tot de mens er kwam, 400 jaar geleden, waren er geen epidemieen van dieren. Nu wel; konijnen, padden,walibies, kamelen; allemaal omdat zij geimporteerd zijn, en in dit land dus geen vijanden kennen. De half miljard konijnen in 10 jaar tijds hebben zij toen uitgeroeid met myxomatose; nu heeben we hier ook bijna geen konijnen meer (rode lijst).
|
|
|
Geronimo79
|
de natuur zal zich zelf altijd in balans houden. dat is de wet van de natuur.. als iets uitsterft dan is dat zo.. evolutie etc.. de mens is slechts een middel. Iedereen maakt zich veel te druk over die meuk.
|
|
|
Wimt
|
Geronimo, als jij uit jouw raam kijkt, zie jij een leefmilieu, waarvan jij, net zomin als ik, kunnen leven. Bijna alles wat jij ziet, komt niet van Nederland. Van auto`s tot voedsel, we halen het uit de 3de wereld. Kortom, we zijn nog steeds kolonialisten en halen graag goedkoop onze grondstoffen elders. Want wij hebben niets. Het laatse kolonialisme; we planten bomen in Oeganda. Die grond wordt door de corrupte regering van de mensen afgepakt, en Nederland weet dat, maar doet daar niets aan. Dus hebben die mensen geen akkers meer. E n dus geen voedsel meer omwillen van onze energiezucht, en de irreele afkoop d.m.v. bomenplant. Een westerling gebruikt wegens zijn exorbitante luxe 130 keer meer co2 dan een Oegandees. En, zoals een Oegandees terecht opmerkte; stek je voor dat wij, om onze co2 te compenseren, een boom in jullie tuin zouden planten . Bomenplanten heeft trouwens geen zin; wij bouwen nu 5 kolencentrales; om die co2 te compenseren kun je de halve wereld beplanten. Want kolen zijn van planten in miljoenen jaren gemaakt, en we stoken dat in een paar jaar op; helpt dus niets. Is milieu een trend? Klopt, maar veel te laat gestart; nogmaals; het is 3 uur `s nachts. In het slechtste scenario, is de noordpool over 5 jaar in 1 zomermaand ijsvrij. Dan steigt de waternivo met 17 m, en helpt huizen op 5 m terpen bouwen ook niets meer. Je kunt je er makkelijk mee afmaken en zeggen dat het allemaal wel meevalt, of je verdiept je erin en word je bewust. Ik weet wel; individualisme en democratie zijn de trendwoorden, maar ik vertaal ze in egoisme en kapitalisme. Rampen zijn nooit voorspelt, maar ze zijn altijd wel gebeurd. Noem mij negatief of realistisch, aan jou de keus.
|
|
|
Chop S(t)ick
|
Wimt als je je pc uitzet spaar je het milieu direkt!
|
|
|
Wimt
|
de natuur zal zich zelf altijd in balans houden. dat is de wet van de natuur.. als iets uitsterft dan is dat zo.. evolutie etc.. de mens is slechts een middel. Iedereen maakt zich veel te druk over die meuk.
Evolutie is een langzame ontwikkeling o.b.v. recht van de sterkste. Dat is in de natuur nu niet meer van toepassing. Er is sprake van revolutie, en daar komt niets sterks uit voort. Dus verzwakt de natuur, en blijft de mens alleen over. Met muizen en insecten en zo. Dus als dieren uitsterven door ons gedrag, dan wordt daar 200 miljioen jaar evolutie vernietigt, en blijft een totaal verzwakte natuur over. In de laatst 200 jaar is 30 % van de diersoorten uitgestorven, en dat geeft, zolas nu al duidelijk merkbaar is, een zeer instabile situatie. Die zelfs kan leiden tot een totale ineenstorting van de natuur (zoals bijv. de dino`s). De situatie is nu al volkomen onvoorspelbaar volgens geleerden. Dat de noordpool zo snel zou smelten was ook niet voorspeld.
|
|
|
Wimt
|
Kan het nog flauwer, Soulrider
|
|
|
Wimt
|
Wat bedoel je met; de mens is slechts een middel, waartoe? Moeten we dus collectief zelfmoord plegen, en dat ten nadele van de aarde, uit respectloosheid van 200 miljoen jaar evolutie? Was egoisme dus de bron van jouw pleidooi?
|
|
|
Wimt
|
wat 15? je bent 16 dude Misschien zijn er meer hersendelen niet ontwikkeld bij hem
|
|
|
Wimt
|
Ik maak teveel autokm`s 50.000 per jaar, wel op gas (wordt vaak afgefakkeld). Geen compu thuis, dvd,normale tv, 30 jaar oud meubilair, 1 auto, fiets in de stad, koop geen kleren,cd`s ,ga vaak naar kringloop, koe geadopteerd van milieuvriendelijke boer (mijn vriendin ook), geen buitenlandse vacanties, geld gaat naar Triodos-bank, werk erg veel bij WNF en Natuurmonumenten. Geef milieu-educatie. repareer alles, koop weinig nieuws, gewone tussenwoning, thermostaat 18 graden, deze zomer max. isoleren nog. Geen i-pod of andere electronica, enz.
Ga nu sluiten, spaart stroom (flauw ook).
|
|
|
leeany
|
Ben je jonger, en heb je nog geen kinderen, dan is jullie vuur wel begrijpelijk. Het sociale centrum in de hersenen is pas volledig ontwikkeld bij leeftijd 30. Maar heb je wel kinderen, dan heb je ook verantwoordelijkheid voor hun natuurtoekomst. En die lijkt erg slecht; in 100 jaar tijds is de bevolking ver6voudigd naar 6 miljard; de natuur is totaal uit balans; wereldwijd zijn de bijen a.h. uitsterven; 70% van ons voedsel wordt bestoven door de bijen; geen bijen; voortaan alleen graan als ontbijt, lunch etc.
is evolutie niet natuurlijk dan? de evolutie gaat wel heel snel misschien de laatste tijd, maar wie zegt dat dat niet natuurlijk is? het gaat zoals het gaat?
|
|
|
Geronimo79
|
wimt.. echt.. je maakt je veel te druk.. misschien ben jij wel natuur towly..
Wat interesseert mij die oegandees? flikker op met de 3e wereld landen. Wij hebben daar verder geen fuck meer te zoeken. Die mensen zijn kennelijk niet capabel genoeg om een eigen industrie op te zetten. Ondanks hulp. En jah tuurlijk komt dat door een zooi corupte eikels. Neemt niet weg dat ze kennelijk niet in staat zijn om daar een beetje fatsoenlijk te voedsel te verbouwen. Door tv vinden wij het allemaal maar al te erg.. En tuurtlijk is et ergens ook wel.. maar zo ging het daar voor onze bemoeizuchtige missionarissen ook wel. Natuur houd het in balans.. op een manier. Altijd. En massaal suicide plegen? lekker dramatisch.. en zo zinloos. Neej de mens is slechts een middel om dingen aan te passen. Natuur houd alles in een vorm in balans. wat de bekrompen gedachte van de mens is van wat goed en slecht is hoeft niet te zijn wat balans voor de natuur is. Dat er wat diertjes uit gestorven zijn.. jah lullig. En ja daar mogen we best een beetje mee uitkijken. Maar als er ineens 1000 vossen door groningen lopen en alle konijnen gegeten worden.. is dat dan niet ook gewoon natuur? Natuur houd zich zelf in balans, leven zal een weg vinden. En wat dat betrefd is de mens helemaal niets. Mens zal vroeg of laat ook weer van den tonele verdwijnen. evolutie of gewoon uitsterven zoals de meeste diersoorten.
Het is goed dat mensen andere dingen belangrijk vinden maar ik zeg dat dat een manier is om de bedoeling in balans te laten. Ik ben blij dat er mensen zijn zoals jij.. er mag af en toe best iemand zijn die er wat extra over nadenkt.. maar zodra je je aan een rails knupt.. trein gewoon niet laten stoppen. Ga kiten gast.. je hebt hele leuke kites nu.. dus geniet ervan.
@ leeany... dank u dank u... gelijk hebt ge
|
|
|