Gwensio
|
Dus als ik het goed begrijp, als je nu releast dan ligt je kite op het water alsof je kite aan de 5de lijn hangt?
das wel beter! dan die safety's die ze nu hebben
|
|
|
|
|
xray
|
Ik laat hem nog even open wachtende op de pdf....
|
|
|
xray
|
|
|
|
xray
|
De pdf staat er ook
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Ik had zelf een nieuws item gemaakt op hanglos, maar nu staat het er ook.
|
|
|
Denice
|
Kan iemand me uitleggen hoe het werkt?
|
|
|
|
Naishie
|
Ze zijn alweer vroeg met de 2009 kites. Zal het ff aan Pete zelf vragen,hij schijnt in Dordt te wonen!
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Op hanglos is het topic op verzoek van Cabrinha offline gehaalt. Dus het moet eigenlijk dus geheim blijven tot juli ongeveer.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Op hanglos is het topic op verzoek van Cabrinha offline gehaalt. Dus het moet eigenlijk dus geheim blijven tot juli ongeveer. Onder het mom van "beter goed gepikt van slecht verzonnen" hebben ze de marketingstrategie van Naish m.b.t. de Sigma serie overgenomen. ff een foldertje laten "uitlekken" om mensen een worst voor te houden Zoooo 2007
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Maar ff serieus, de bridle met katrollen is te vergelijken met het Evo systeem van F-one, of misschien nog beter met de bridle op de Evo van North (lekker verwarrend allemaal) Wat ik wel helemaal top vind is dat de CBIV geen pulley's meer op de bar krijgt. Wat een vooruitgang in feedback naar de bar zal dat geven Indien ze het waar maken mag de Rhino8 zijn of haar borst nog nat maken
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Maar ff serieus, de bridle met katrollen is te vergelijken met het Evo systeem van F-one, of misschien nog beter met de bridle op de Evo van North (lekker verwarrend allemaal) Wat ik wel helemaal top vind is dat de CBIV geen pulley's meer op de bar krijgt. Wat een vooruitgang in feedback naar de bar zal dat geven Indien ze het waar maken mag de Rhino8 zijn of haar borst nog nat maken Waarom mag de Rhino zijn/haar borst nat maken? Daar staat de Xbow3 tegen over. En over het bridle systeem is er niks vergelijkbaars omdat het een bow is een geen delta. En hij zit ook wel degelijk anders in elkaar.
|
|
|
xray
|
|
|
|
Naishie
|
Het zal een hele andere kite zijn als de x bow 3. Ik denk minder depower door ontbreken van pully op de bar. Velen kiezen de x bow door dat je hem 2:1 kunt varen en beter de vlagen op te vangen. Ben wel nieuwschierig nu.
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
De link van hanglos doet het overigens nog wel, en ja kwa depower zal er wat veranderen. Maar ik denk niet al te veel, ze zullen het op een of andere manier wel weer oplossen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Waarom mag de Rhino zijn/haar borst nat maken? Daar staat de Xbow3 tegen over. Je hebt gelijk, dit is de CB4 voor najaar 2008 vermoed ik. De nieuwe Rhino9 (als ie er komt, vast wel) voor mei 2009. De Rhino8 zou tegenover de CB3 staan, zou hij geen 2:1 hebben gehad. Dat bedoel ik. En over het bridle systeem is er niks vergelijkbaars omdat het een bow is een geen delta. En hij zit ook wel degelijk anders in elkaar. Als je goed naar de R8 kijkt, wat ook een delta genoemd wordt door North zelf (maar of dat ook zo is?) dan zie je ook de Bow shape erin terug. Hij heeft nl. een concave TE. Ook de Bandit heeft, zei het niet zo'n grote, een concaaf TE. De concepten zijn anders, maar werken nagenoeg identiek. Ook de bridle van een Bow zie je terug op SLE's, en dat zijn ook geen bow's. Het gaat om het principe van de bridle en die heeft toch wel grote raakvlakken met die van de Bandit en Evo Het zal een hele andere kite zijn als de x bow 3. Ik denk minder depower door ontbreken van pully op de bar. Zowel de R7 als 8 hebben bewezen dat je dezelfde low en high-end als depower kunt bewerkstelligen zonder 2:1 op de bar. Ook de Bandit van F-one heeft een nagenoeg gelijk inzetbereik en depower, zonder pulley's op de bar
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Ja oke je hebt wel in wat punten gelijk maar dat boeit me eigenlijk niet, als de kite maar goed vliegen toch.
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
Hmm....raar, de lijnen lopen zeg maar veel mee naar binnen. Ook brengen ze een 16m2 terwijl hij een enorme windrange moet hebben. Kleinste maat 7... We zijn benieuwd
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
16m2 voor de mensen die een onsje meer wegen denk ik. Iemand van 75kg hoeft niet kleiner te gaan als 12m2 denk ik, net als bij de R8 en huidige CB Toevallig vandaag een Ocean Rodeo Rise08 in de lucht gezien, en die heeft dezelfde bridle als deze Cabrinha. Dus zo nieuw is het niet. Maarja, beter goed gepikt, dan....
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
16m2 voor de mensen die een onsje meer wegen denk ik. Iemand van 75kg hoeft niet kleiner te gaan als 12m2 denk ik, net als bij de R8 en huidige CB Toevallig vandaag een Ocean Rodeo Rise08 in de lucht gezien, en die heeft dezelfde bridle als deze Cabrinha. Dus zo nieuw is het niet. Maarja, beter goed gepikt, dan.... Wat je zegt over de Rise klopt niet, de Rise heeft een bridle zoals de Waroo. kijkt u hier: http://www.live2kite.com/images/oceanrodeo/rise_web2.jpg
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Waroo heeft een compleet nieuwe bridle met VP2 erop, dus niet te vergelijken met een pulley waaraan de frontlijnen direct vastzitten.
De oude Waroo heeft eenzelfde bridle als de Rise08: de voorlijnen worden direct op een pulley aangesloten die door een stuk bridle loopt, net als de CB4
Het plaatje van de Rise is maar een gerenderd plaatje, waarop de pulley's niet zijn weergegeven.
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
De bridle van de Waroo 2007 en de Rise lopen naar buiten uit, van de nieuwe Xbow4 loopt die meer naar binnen. Straks als er foto's zijn kan je het verschil wel zien. Er is nog geen kite die het zo heeft als deze Cabrinha.
|
|
|