martijn
|
lijkt me persoonlijk wel heel weining geld.
Maar mits in goede staat en compleet heb je wel een goede deal!
|
|
|
TtHoM@s
|
Gewicht ???
en ik zou geen kite uit 2004 halen die zijn gewoon erg oud, ook is een 13,5 erg groot om als enige kite te nemen. kijk liever even naar wat nieuwere kite's 2006 ofzo bow/Sle is leuk voor beginners.
|
|
|
jeroen90
|
ik zou alleen de f-one tribal 9m doen. Uit 2006? lijkt me een leuke kite om mee te beginnen en niet duur. De best yarga uit 2004 is gewoon wat te oud. ik zou toch wel minimaal 2006 kites kopen als ik nu kites zou halen, de kites zijn echt HEEL VEEL verbeterd.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
De Tribal is geen SLE, maar gewoon een 5th lijns C-kite met best goede depower voor een C-kite, maar zeker niet te vergelijken met een SLE
|
|
|
Gertjan
|
de F-one is een leuke kite en 9m is ook goed als enige maat als je 60-75 kg weegt.
|
|
|
Frank77
|
Verder kijken voor een bow/sle. Zeker als je beginner bent (neem ik aan) ga je het verschil merken: je leert kitesurfen sneller en veiliger.
|
|
|
Jawel
Geen avatar
|
Ik vaar zelf met de F-one Tribal 13m en vind het een erg lekkere kite... Je kan veel afstellen aan zowel kite als bar zodat je in een groot windbereik kan varen. Het ligt wel aan je gewicht of de 9m een juiste maat voor jou is. Volgens mij is de Tribal wel een SLE. Ik heb hier niet ontzettend veel verstand van hoor, maar met zijn ronde tips en platte shape ziet hij er in ieder geval niet uit als een traditionele C-kite.
|
|
|
kingim
|
ik weg ongeveer 70 kilo, heb een 5 lijns bar. Die kan toch gewoon op de kite?
|
|
|
martijn
|
niet iedere bar past op iedere kite dacht ik.
Teminste, het kan wel maar of de kite echt lekkerder word vraag ik me af...
je kan beter voor een warroo 07 ofzo kijken, veel veiliger etc
|
|
|
martijn
|
Ik vaar zelf met de F-one Tribal 13m en vind het een erg lekkere kite... Je kan veel afstellen aan zowel kite als bar zodat je in een groot windbereik kan varen. Het ligt wel aan je gewicht of de 9m een juiste maat voor jou is. Volgens mij is de Tribal wel een SLE. Ik heb hier niet ontzettend veel verstand van hoor, maar met zijn ronde tips en platte shape ziet hij er in ieder geval niet uit als een traditionele C-kite.
F-one had vorig jaar dacht ik geen sle kites. vorig jaar waren het allemaal c shapes maar wel met idd een ronde tip e.d. ik weet het ook niet zeker hoor
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Staat SLE bij F-one niet voor Short Line Edition?
Ik weet dat er tribals waren op extra korte lijnen om nog extremer/met meer wind mee te kiten.
|
|
|
|
Jordi_1990
|
tribal heeft het zogenaamde intergral systeem, dat zorgt voor extra depower. de kite kan alleen gevlogen worden aan de f-one intergral bar (45cm voor de 9m) ik vaar met de 9m 2006 tribal als enige kite (mijn 12 gaat weg, oude bak) en kan het er prima mee doen, de depower is erg goed. ik heb nog nooit de 5th een knoopje strakker moeten doen. met mijn 59kg vaar ik vanaf 16 knopen met een 122 board, dat zit dus ook wel goed. verder vind ik de kite niet hard afstraffend wat el fijn is als beginner en wat ook heel fijn is is dat de kite nog gewoon goed stuurd als je hem depowered.
|
|
|
kingim
|
Oke bedankt,
Dus als ik de kite neem moet ik opzoek naar een bijhorende bar.
Er zijn geen mogelijkheden om met de 5 lijnsbar te kunnen varen?
|
|
|
|
kingim
|
oke, dan moet dus opzoek naar een bar
|
|
|
martijn
|
dude,
je moet geen andere bar aan een andere kite kopen...
koop gewoon een kite compleet met bar etc.
|
|
|
kingim
|
Nee oke,
Maar heb de kite al gekocht, niet wetende dat er een speciale bar bij moest.
|
|
|