Inkorten lijnen Cabrinha bar voor Waroo's

Emielkruisdijk

Berichten: 808
April 23, 2008, 18:28:49
edit2Rapporteer  
Mijn 9m Waroo vind ik in de golven net wat te traag. Daarom wil ik mijn lijnen inkorten.Ik heb nog een oude cabrinha bar liggen een 2005 recon 2 bar en vroeg me af of het problemen gaat opleveren als ik de lijnen van deze bar laat inkorten en ga gebruiken op mijn 2007 Waroo's. Met de lijnen nog gewoon op de cabrinha bar.

Welke lengte is het slimst voor te gaan, zat zelf te denken aan 20m?

Vond met de zoekfunctie deze manier van inkorten met een pigtail aan de sleeve, denk dat deze manier het makkelijkst is, omdat de cabrinha bar 2 knoopjes en 2 lusjes heeft en de best var 4 lusjes (zie foto)



Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #1 April 23, 2008, 18:34:46
edit2Rapporteer  
Vlieg mijn Waroo 7m ook op 20m lijnen, vaart veel directer als met 25m.

Mijn 9m vliegt niet echt lekker met 20m zou minimaal 23m doen.

Ik vlieg zelf met 20m of 20+5=25m.

succes.

Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #2 April 23, 2008, 18:41:21
edit2Rapporteer  
Citaat
Mijn 9m vliegt niet echt lekker met 20m zou minimaal 23m doen.

Wat is er dan niet echt lekker aan? Te weinig power, lift..? Heb jij het gedaan op de standaard best bar?
Henning

Berichten: 581
Antwoord #3 April 23, 2008, 19:11:53
edit2Rapporteer  
Zoals Gertjan tussen neus en lippen aangeeft:

Mocht je willen inkorten gewoon 20 meter lijnen met 5 meter extensions fixxen...

Lijnlengte is naar mijn idee smaak gebonden;
Zo vlieg ik mijn PsychoIII10 @ 15meter lijen maar een ander zweert weer bij 18 of 21...
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #4 April 23, 2008, 19:21:49
edit2Rapporteer  
Gertjan gebruikt een 18 inch 4 lijn naish .
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #5 April 23, 2008, 22:12:30
edit2Rapporteer  
Heb zelf een bar met 15 en 23 meter. 23 meter lijnen is de ideale maat, kleiner dan dat vind ik ronduit niks, kite voelt raar aan, rare timing, weinig controle met uithaken enzo
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #6 April 23, 2008, 22:58:32
edit2Rapporteer  
Zoals Gertjan tussen neus en lippen aangeeft:

Mocht je willen inkorten gewoon 20 meter lijnen met 5 meter extensions fixxen...

Lijnlengte is naar mijn idee smaak gebonden;
Zo vlieg ik mijn PsychoIII10 @ 15meter lijen maar een ander zweert weer bij 18 of 21...

een flysurfer zit wel een hele lange bridle dus kom je ook uit op iets van 20 meter.
Zelf vlieg ik mijn kites ook op 20m lijnen vind het heel relaxt varen, lekker explosief.
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #7 April 23, 2008, 23:38:31
edit2Rapporteer  
Citaat
Mijn 9m vliegt niet echt lekker met 20m zou minimaal 23m doen.

Wat is er dan niet echt lekker aan? Te weinig power, lift..? Heb jij het gedaan op de standaard best bar?

Een Waroo 2006 9m vliegt een beetje schokkerig en te direct met 20m lijnen. Tijdens het varen heb je veel dode momenten als je de bar ook maar een beetje heen en weer beweegt.
Dit probleem vang je op door gewoon met wat langere lijnen te vliegen.

Het kan best zijn dat een Waroo 2007 of 2008 er minder last van heeft.

Daarom kun je het beste extensions maken: 20+3m, 20+5m of 22+3m.

LOEN

Berichten: 767
Antwoord #8 April 23, 2008, 23:44:36
edit2Rapporteer  
Beetje offtopic maar soortgelijk  Roll Eyes
Hoe vliegt een waroo 7m 2007 op een Naish sle bar?(07)
Volgens mij moet het geen problemen opleveren maar iemand misschien ervaring?
(hij zal iets sneller zijn omdat je hem normaal op 45cm bar vaart en een sle bar 50cm is)
Daarin tegen word de Boxer sle 7.5 ook op die bar gevaren

Welk knoopje kan je dan het beste pakken?
Thanks alvast  Grin
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #9 April 24, 2008, 00:03:43
edit2Rapporteer  
(nog meer off topic: heb je hem al dan lorentz?  Grin)

Is het niet een beetje onhandig om een cabrinha recon bar te gebruiken. Dat hele gevaarte in het midden en daar heb je toch geen zak aan  ThumpsUp
Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #10 April 24, 2008, 01:05:52
edit2Rapporteer  
Stel dat ik mijn 2007 Waroo bar wil gebruiken en mijn lijnen wil inkorten en er extensions van wil maken, wat is dan de slimste zet: 20+5 of 22+3 (heb de extensions niet nodig voor wakestyle of iets anders, puur golfrijden)? Blijft de sterkte van de lijnen wel gelijk met extensions? En waarom worden eigenlijk niet alle barren met extensions gebracht, is eigenlijk toch veel relaxter?
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #11 April 24, 2008, 01:09:56
edit2Rapporteer  
(nog meer off topic: heb je hem al dan lorentz?  Grin)

Is het niet een beetje onhandig om een cabrinha recon bar te gebruiken. Dat hele gevaarte in het midden en daar heb je toch geen zak aan  ThumpsUp
Haha ja man Grin Stond me iets te vaak met die 12 terwijl ik makkelijk met die 9 kon.
En aangezien ik nu verlieft ben op die 9 (eergister avond dikke loops getrokken!!! Joepie en geland) wil ik daar zoveel mogelijk mee verder. Kan iloon met dr grametjes van haar mooi aan de 7 hangen  Cheesy
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #12 April 24, 2008, 02:31:49
edit2Rapporteer  
(Chill DUDE  ThumpsUp ThumpsUp Ik ga binnekort aan de RAVEN  ThumpsUp)
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #13 April 24, 2008, 02:54:55
edit2Rapporteer  
Stel dat ik mijn 2007 Waroo bar wil gebruiken en mijn lijnen wil inkorten en er extensions van wil maken, wat is dan de slimste zet: 20+5 of 22+3 (heb de extensions niet nodig voor wakestyle of iets anders, puur golfrijden)? Blijft de sterkte van de lijnen wel gelijk met extensions? En waarom worden eigenlijk niet alle barren met extensions gebracht, is eigenlijk toch veel relaxter?

Als je een 9m hebt zou ik 22+3m doen.

De lijnen worden er niet minder sterk op.
Er is alleen wel meer kans op breuk omdat een sleeve altijd 5-10% minder sterk is als de lijn,
en je hebt straks 4x sleeve per lijn.

Bij naish kon je vroeger nog wel een bar nemen met 20+7m of 27m.
Het wordt nu niet meer veel verkocht omdat er veel kites 5 lijns zijn en je lijnen zitten iets sneller in de knoop omdat er van die obstakels in zitten.

Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #14 April 24, 2008, 02:58:14
edit2Rapporteer  
Beetje offtopic maar soortgelijk  Roll Eyes
Hoe vliegt een waroo 7m 2007 op een Naish sle bar?(07)
Volgens mij moet het geen problemen opleveren maar iemand misschien ervaring?
(hij zal iets sneller zijn omdat je hem normaal op 45cm bar vaart en een sle bar 50cm is)
Daarin tegen word de Boxer sle 7.5 ook op die bar gevaren

Welk knoopje kan je dan het beste pakken?
Thanks alvast  Grin

Een 7m zou ik niet op een 50 cm bar doen, stuurt veel te snel.
Waarom een sle bar als een gewone bar ook prima gaat op een 7m?
Het afstellen van die knoopjes moet je zelf maar uitzoeken, we weten hier niet alles. Kost je nog geen 5 min.
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #15 April 24, 2008, 03:33:01
edit2Rapporteer  
Beetje offtopic maar soortgelijk  Roll Eyes
Hoe vliegt een waroo 7m 2007 op een Naish sle bar?(07)
Volgens mij moet het geen problemen opleveren maar iemand misschien ervaring?
(hij zal iets sneller zijn omdat je hem normaal op 45cm bar vaart en een sle bar 50cm is)
Daarin tegen word de Boxer sle 7.5 ook op die bar gevaren

Welk knoopje kan je dan het beste pakken?
Thanks alvast  Grin

Een 7m zou ik niet op een 50 cm bar doen, stuurt veel te snel.
Waarom een sle bar als een gewone bar ook prima gaat op een 7m?
Het afstellen van die knoopjes moet je zelf maar uitzoeken, we weten hier niet alles. Kost je nog geen 5 min.

Omdat ik een sle bar heb misschien? Jij vaart toch ook een "gewone" naish bar op je waroo...
Het zou toch kunnen dat iemand dat toevallig weet  Undecided en als je het niet weet reageer dan niet Kiss
Op die boxer moet je hem op het bovenste knoopje doen en niet op de laatste omdat die tbv de 2:1 setup is, misschien ook zoiets op een waroo...

Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #16 April 24, 2008, 04:09:55
edit2Rapporteer  
Rustig maar Lorenz.

Het afstellen is vaak een persoonlijke voorkeur dus de kans dat je op die vraag een goed antwoord krijg is er klein, zeker omdat het een combi is die bijna niemand heeft.

Tevens rekken de lijnen ook nog ongelijk en heeft naish nog knoopjes op de bar bij de stuurlijnen.
Bij het oplaten voel je wel of de druk in de kite goed aanvoelt.

Maar dan zit je nog met het probleem dat de bar te breed is. Heb gehoord dat je een naish bar smaller kan maken als je die rubbers links en rechts los krijgt. Zaag er in en weer monteren.

posty

Berichten: 2454
Antwoord #17 April 25, 2008, 00:19:27
edit2Rapporteer  
Stel dat ik mijn 2007 Waroo bar wil gebruiken en mijn lijnen wil inkorten en er extensions van wil maken, wat is dan de slimste zet: 20+5 of 22+3 (heb de extensions niet nodig voor wakestyle of iets anders, puur golfrijden)? Blijft de sterkte van de lijnen wel gelijk met extensions? En waarom worden eigenlijk niet alle barren met extensions gebracht, is eigenlijk toch veel relaxter?

de nieuwe bar komt ook met extensies (22+3m)
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #18 April 29, 2008, 05:33:44
edit2Rapporteer  
Rustig maar Lorenz.

Het afstellen is vaak een persoonlijke voorkeur dus de kans dat je op die vraag een goed antwoord krijg is er klein, zeker omdat het een combi is die bijna niemand heeft.

Tevens rekken de lijnen ook nog ongelijk en heeft naish nog knoopjes op de bar bij de stuurlijnen.
Bij het oplaten voel je wel of de druk in de kite goed aanvoelt.

Maar dan zit je nog met het probleem dat de bar te breed is. Heb gehoord dat je een naish bar smaller kan maken als je die rubbers links en rechts los krijgt. Zaag er in en weer monteren.



Geen probleem gertjan Wink
Dacht dat iemand het misschien zou weten, zo'n rare combi is het niet volgens mij.

Maargoed, Ik heb het gestest zonder hakken en zagen in me bar en het is prima te doen.
Niet het idee dat hij extreem sneller of nerveuzer is.

Las zelfs her en der dat mensen hem varen met een 55cm waroo bar.
Anyway toch bedankt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.