Kite voor water en land

youne nl

Antwoord #25 April 28, 2008, 22:30:41
edit2Rapporteer  
halleee ik heb zelf ook gepower kite maar de krachten die vrij komen bij een 10 m2 is echt niet te vergelijken met 3.2 m2 c quad peter lynn bijvoorbeeld
Ik ben zelf begonnen zonder lessen en ben dus ook een paar x goed geschrokken (gelukkig geen ernstige crashes maar scheelde soms echt niet veel)  NIET DOEN DUS !!!
ook die 8 m2 waar je t over hebt pas op laten als er iemand bij is die je kan ondersteunen
je laat je vlieger bijvoorbeeld nooit recht tegen de wind in op
de niet juiste touwen op de verkeerde plaats knopen kan dus al gruwelijk fataal zijn
Verder kan ik je vertellen dat t sowieso niet verstandig is om met zo n apparaat (kite) op t strand of gras te gaan want hij heeft een trek kracht maar dus ook een opwaartse kracht waardoor je gelift kunt worden .
 Je weet alles wat omhoog gaat komt ook weer naar beneden  ook met een 8 m2 !!!
veel suc6 en wees verstandiger dan mij wacht op die LESSEN !!!!
groetjes

Henning

Antwoord #26 April 29, 2008, 17:04:42
edit2Rapporteer  
@ Youne.nl: Beetje overdreven reactie naar mijn id; 't is een extreme sport en daar moet je gezonde verstand & mentaliteit bij gebruiken. Daarnaast nog een beetje respect voor de natuur en je komt een heel eind.

Kiten op het land  ThumpsUp maar wel met gezond verstand!

Echter heeft de TS nog niet zoveel van deze taart gegeten, dat kiten onder begeleiding wel aan te raden is.
(Bijvoorbeeld in de vorm van een les)
youne nl

Antwoord #27 April 29, 2008, 17:57:48
edit2Rapporteer  
Beetje overdreven ???
Kijk als je de sport kent ben ik t helemaal met je eens, dan kan t echt wel over land maar onze vriend onderschat denk ik de krachten die vrij komen.
Daar ging ik dus ook de fout mee in en wil dit graag voorkomen.
Hij woog 65 kg toch ?? Als dit zo is denk ik echt niet dat ik overdreven heb.
nogmaals ik zou (tegenwoordig) wachten op les. that s all !!!
groetjes en suc6
vissie

Antwoord #28 April 29, 2008, 20:14:39
edit2Rapporteer  
Oke wordt ik dus ook niet echt wijzer uit.
Ik ga ook niet met een 9 met windkracht 5.
Maar wat is kan ik nou doen een 9 of 8.
kan een yarga krijgen uit 2005 past die op een gaastra bar? 5lijns
Henning

Antwoord #29 April 29, 2008, 20:46:01
edit2Rapporteer  
Had deze regel:

ook die 8 m2 waar je t over hebt pas op laten als er iemand bij is die je kan ondersteunen

Even gemist Smiley no offence meer
vissie

Antwoord #30 April 29, 2008, 20:57:31
edit2Rapporteer  
Uiteraard is er iemand bij.
Pas als ik het beheers zal ik het zelf proberen.
Eerste paar keer is er een ervaren kiter bij me.
Maar een yarga 2005 is dat wat?
groeten
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #31 April 29, 2008, 21:24:13
edit2Rapporteer  
Kijk eens of kite-surf.com voor reviews van oudere kites. Denk wel dat het om user reviews gaat, dus onpartijdig zijn ze geenzins.

Over die best kan ik niet veel zeggen behalve dat ie toen al goedkoper was als de overige kites.

Bovenop je Vision een C-shape kopen van 8m2 uit 2005/2006 is een optie. Maar beter nog investeren in zoiets als de Bularoo, daar heb je zoveel meer plezier van. Plus die ene kite in maatje 9m2 dekt het volledige windbereik van je 12m2 af, plus een toekomstige 8m2 + nog iets.

12m2 Vision: 15-24kn (ingeschat)
8m2 C-shape: 18 - 30kn (ingeschat)

Bularoo 9m2: 15 - 33kn
Geronimo79

Antwoord #32 April 29, 2008, 22:17:37
edit2Rapporteer  
Yarga 05 is een heerlijke vlieger.. maar ik zou em niet kopen.. te veel ellende.. gaat je uiteindelijk veel meer kosten. (heb er 3 gehad).

Wat Michiel zegd, 1 bullaroo of waroo of andere Bow shape is misschien iets meer geld op korte termijn, maar je hebt er gewon weg veeeeeeel meer aan.
Zelfs een waroo 06 is wat dat betrefd een redelijk goede aankoop.

En al met al zijn deze kites ook behoorlijk veilig.

vissie

Antwoord #33 April 29, 2008, 22:20:42
edit2Rapporteer  
Oke.
Het moet niet te duur worden.
En aangezien die yarga erg goedkoop is dacht ik zo.
voor in de 100 is een yarga wel waard dacht ik.
of niet?
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34 April 29, 2008, 22:37:22
edit2Rapporteer  
Heus, die €100,- beter op de bank zetten en sparen voor een SLE. Vooral die van Best zijn goed te betalen.

Ja, het is duurder maar de hoeveel plezier in de sport zal zoveel groter worden. Ik heb leren varen met tubes, omdat er toen niets anders was.

Als ik nu zie hoe snel mensen het kiten onder de knie hebben met een goede SLE (en nee, ik weet inmiddels dat het niet aan mij ligt Tongue loser)

Dus, wil je plezier in de sport, koop dan voor meer wat beters ThumpsUp
vissie

Antwoord #35 April 30, 2008, 00:37:25
edit2Rapporteer  
Oke.
Ik zal graag wat voorbeelden willen hebben 2de hands.
Voor kite surfen heb ik een gaastra vision gekocht.
Ik wil een kite voor op land. Dus niet een hele dure!
En als het echt hard waait met die op het water.
Maar eerst les.
Maar gewoon een kite dus op land.
Geronimo79

Antwoord #36 April 30, 2008, 05:59:26
edit2Rapporteer  
als je echt puur voor op het land gaat.. jah dan is een matrasje niet echt beroerd, maar die krengen zijn wel duur. je kunt kijken voor een Panch voor op land (niet echt duur.. of het wat is weet ik niet.. maar gezien het puur voor op het land is....
vissie

Antwoord #37 April 30, 2008, 17:24:41
edit2Rapporteer  
Ja oke dat begrijp ik ook nog wel
powerkites snap ik wel. Doe ik al 2 jaar dus.
Maar wil depower.
En als het hard waait dat ik naast me 12 een kite heb waarmee je wel met harde wint kan kiten
Geronimo79

Antwoord #38 April 30, 2008, 18:48:54
edit2Rapporteer  
neem dan die guerilla, die blijft tenminste heel bij een crash op et land. (tube is et toch maar afwachten. (Bullaroo is wel wat sterker)
Maar weet zodra jij een aantal keer op water gevaren hebt je dus echt niet meer op het land gaat klooien.
Maar ik zeg je heel eerlijk, op dit moment ben je wel je geld aan het gebruiken voor dingen die het eigenlijk niet waard zijn. Je hebt er echt meer lol aan door geen van die oude meuk te kopen en 1 9m bullaroo te kopen. Kwa geld ben je in totaal misschien iets meer kwijt, maar dan heb je wel wat.
vissie

Antwoord #39 April 30, 2008, 18:55:00
edit2Rapporteer  
Oke.
Ja het aanbod bullaroo is beperkt,
Zal ik dan me vision moeten verkopen en een allround maat moeten kopen?
groeten
FunkyoneNL

Antwoord #40 April 30, 2008, 19:03:13
edit2Rapporteer  
Yup misschien is dat niet eens zo slecht idee gewoon met 1 allround kite voor op het water beginnen zou ik met jou gewicht als enigste kite een 9 of en 10 nemen o.i.d. gewoon een sle/bow kite best waroo 2006 is opzich een leuke goedkope kite om te beginnen echter zaten er wel een aantal minpunten/fabricage fouten in. Welke weet ik even niet zo snel.

Suc6
vissie

Antwoord #41 Mei 01, 2008, 17:09:54
edit2Rapporteer  
Nog meer mensen die vinden dat ik me 12m moet verkopen en dan een bow 10?
of iets anders en zo ja welke kite?
c0g

Geen avatar

Antwoord #42 Mei 12, 2008, 23:34:48
edit2Rapporteer  
Ik zou gewoon een goedkope 8m C kite erbij kopen, moet voor 100, 150 euro wel lukken. 8 en 12 is gewoon lekker, ben je klaar voor water en land. tegen de tijd dat je iets nieuws wil ben je wel weer een jaartje of 2 verder.
My 2 cts.
(Ik vaar nog steeds met 2005 c kites en dat bevalt me uitstekend.)

Bow is fijn, sure.
Een Cadillac is vast ook fijn
Geronimo79

Antwoord #43 Mei 13, 2008, 06:05:45
edit2Rapporteer  
toevallig is cadillac heel fijn... maar goed.. je hebt verder wel gelijk
vissie

Antwoord #44 Mei 13, 2008, 16:15:19
edit2Rapporteer  
Heb een guerilla 2 gekocht.
Mooie kite. En na me examen krijg ik kite pas van me ouders.
youne nl

Antwoord #45 Mei 13, 2008, 18:14:43
edit2Rapporteer  
uit welk jaar is die guerilla 2 ???
2004 Peter Lynn Guerilla 2 15 (Year: 2004)
youne nl

Antwoord #46 Mei 13, 2008, 18:17:53
edit2Rapporteer  
Peter Lynn Guerilla II

Gegevens
Ik heb van het internet wat oude verkooppraat over de Guerilla II gevonden.

De Peter Lynn Guerilla II werd aangeprezen als een high performance kite voor de extreme gebruiker. Omdat de Guerilla II geen toomlijnen heeft wordt de luchtweerstand verlaagd. In de tips zitten carbon stokken die ervoor zorgen dat de vlieger zijn juiste vorm houdt.
De Twin Skin technology draagt zorg voor nog meer aerodynamische vormgeving. Hierdoor krijg je een luchtstroom met een lage turbulentie, hierdoor ontwikkeld de vlieger nog meer snelheid, kracht en lift. Maw de onderkant van de kite is vlakker dan de bovenkant (vleugelprofiel).

Het vullen van de vlieger gaat simpel dmv een ritssluiting in het midden van de kite. Door op de upwind tip wat zand te leggen en de rits open te zetten vult de kite zich snel. Dus pompen is overbodig.

De vlieger is erg wendbaar en draait zeer snel. De vliegerlijnen kun je op twee verschillende standen vast zetten aan de vlieger. Zo kun je hem aan je eigen voorkeur aanpassen: lichter of zwaarder.

Veel gezien plaatje op het internet

Door de constructie kan de G-ARC praktisch niet meer "luffen". Wanneer de vlieger over het hoofd van de surfer dreigt te gaan, zakt hij automatisch een stukje terug. Dankzij de Auto Zenith blijft de G-ARC II mooi recht boven je in de lucht staan. Het grote depowerbereik maakt het mogelijk dat de vlieger een zeer ruim inzetbereik heeft. Hierdoor heb je meer controle in vlagerige wind of kun je nog zwaarder overpowered varen. Bijkomend voordeel is dat je natuurlijk nog grotere sprongen en meer Airtime kunt maken. Na de sprong zet de vlieger je weer rustig en soepel neer, zodat je meer controle hebt tijdens de sprong en bij de landing.

Zoals vele vliegers werd ook deze kite gepresenteerd als het neusje van de zalm. Of dat ook zo was wil ik graag in het midden laten. En we zijn alweer een paar jaar verder met de ontwikkelingen in de kite en flyboard sport.
Data
Materiaal: Toray Chikara
Versteviging: Dyneema
Klasse: Kitesurf
Besturing: 4-lijns op bar
Windbereik: 3 - 6 Bft
Oppervlakte: 13m2
Opp geprojecteerd: 8m2
Spanwijdte: 9.90 m
AR: 4.5
Bar: 50 of 60 cm
Gewicht: 3kg
Deelbare spar: 90cm
Bijzonderheden: Vergrootbare Rugtas    

Peter Lynn Guerilla II 13 Zero4/5 bar met spinning spreader
vissie

Antwoord #47 Mei 13, 2008, 18:39:13
edit2Rapporteer  
ik heb een 13 uit 2004 dacht ik
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #48 Mei 13, 2008, 20:32:50
edit2Rapporteer  
Dat is echt zo'n beetje de slechtste aankoop die je kan doen.
Dat ding is veel te groot voor op het land en voor kiten echt achterhaald.

Jammer dat je niet wat beter luistert naar wat er hier gezegd wordt!!
vissie

Antwoord #49 Mei 13, 2008, 20:34:21
edit2Rapporteer  
heb je weer zo iemand wist dat het zou komen van kite surfers.
Bij telstar zeiden ze dat het een goeie kite is.
Lekker om te leren
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.