Heeft wel niks met kiten te maken, maar het is dan ook windstil.
Zat, op uitnodiging, gisteravond in een 100 plus euro p.p restaurant. Nou had ik mijzelf zeer goed voorbereid, dus om een bodempie te leggen had ik alvast een liter vla opgedronken. Want als je tijdens het eten flauwvalt van de honger; bij een eigen brouwsel val je dan met je gezicht in een flinke lading puree, maar bij zo`n restaurant dempt er niets, je valt je een bloedneus, en daarna heb je een pukkel op je neus (en dat was het hoofdgerecht).
Een tafel verderop zag ik 2 oudjes met tranen in de ogen dineren. 2 luitjes die de 2de W.O. nog hadden meegemaakt, en die kregen ter plekke een deja vu, want toen waren de porties ook zo miniem.
En als je de menu kaart leest, de portiegrootte stond erbij, dan doet dat je denken aan de uitdrukking; kippensoep, waarbij de kip over de soep heenvloog.
Ga zo door met hertenvlees dat langs het vlees trippelde, een duif die langsvloog, maar niet eens over de soep.
Een os die ook grazend dicht bij het vlees kwam, maar zich bedacht en elders ging herkauwen.
Sterk verdund transpiratievocht van cavia, aangelengd met water, als opkicker.
Schuim, gevuld met het gas van een oprispende oeros (prehistorisch gas).
De ober nam ook nog de moeite om ons het aroma toe te wuiven van nog ongebakken ossetong. Voor de waaghals was van het onverdunde speeksel te genieten, volgens de kok nog net voor de slacht met alpenwei gestreeld.
Kortom; veel indrukken opgedaan van het vermoeden van eten van jou toegewaaide aroma`s.
Er werd ook niet veel gepraat, want je moest je uiterst goed concentreren om die paar moleculen voedsel op te vangen.
Aan het einde van het diner vroeg ik om een doggy-bag. De ober moest daar ook wel om lachten.
Nou weet ik dat de voedselprijzen stijgen, zo krijg je alvast een indruk van honger. Het was zo`n tent, waarvan je vermoed, dat de chef, na ons vriendelijk uit te laten, naar de kok holt, de kok in de pan kijkt en zegt; we hebben alle ingredienten nog. Kassaaa!
Moet ik hier nog smiley`s bijzetten?
Edit Morres: merk-spam mag je voor betalen