Pasvorm wetsuit

KappuhH

April 29, 2008, 05:15:08
edit2Rapporteer  
Heb vandaag een wetsuit gekocht bij de Lidl maar nu ik um weer ff aanpas merk ik dat ik onder mn oksels wat ruimte heb in het pak (daar istie breder dan mn borstkas). Rond mn benen zittie opzich wel goed. Nu vraag ik me af of het misschien niet slimmer is om nog een maatje kleiner te halen of is het niet erg dat er daar een beetje lucht in zit? Want als ik nog een maatje kleiner haal dan istie bij mn benen waarschijnlijk te kort. (Ja ik ben gewoon lang en dun Wink)
Chop S(t)ick

Antwoord #1 April 29, 2008, 05:39:47
edit2Rapporteer  
Te groot is niet fijn en te klein ook niet.
Nu weet ik niet hoe het pak verder past.
Ik gebruik zomers een 3mm Lidl pak en plat gezegd had die bij aanschaf geen pasvorm.
Door het pak te dragen kwam er vanzelf vorm in.

En nu heeft het pak een redelijke pasvorm. En zit het ook redelijk.

Geen idee of je wat aan deze info hebt.
Ponk

Geen avatar

Antwoord #2 April 29, 2008, 06:41:07
edit2Rapporteer  

ik denk dat hij er redelijk wat aan heeft
jeroen90

Antwoord #3 April 29, 2008, 06:54:50
edit2Rapporteer  

ik denk dat hij er redelijk wat aan heeft

idemdito goede info
Taco.

Antwoord #4 April 29, 2008, 07:09:08
edit2Rapporteer  
Alle magere mensen die ik in een lidl pak heb gezien, hebben last van flubberende mouwen,.oksels of vouwen her en der bij het bewegen. Bij dikkere mensen (of lui die het OVER hun standaard pak heen trekken) wordt het wel opgevuld. Maar goed of het dan nog lekker zit....
KappuhH

Antwoord #5 April 29, 2008, 15:16:11
edit2Rapporteer  
En wat zal dan het beste zijn? Een maatje kleiner halen zodat hij rond mn lichaam wat beter sluit en de armen en benen wat korter zijn? Of gewoon lekker zo laten?
Chop S(t)ick

Antwoord #6 April 29, 2008, 15:54:12
edit2Rapporteer  
Heb je beide maten gepast?
Zo niet zou ik ook even een maat kleiner passen, wie weet kun je zelf dan je vraag beantwoorden.
hugojan

Geen avatar

Antwoord #7 April 29, 2008, 16:31:48
edit2Rapporteer  
gister ook een pak gekocht bij intofun, daar vertelden ze me dat je met zogenaamde mesh pakken altijd ruimte bij je oksels houdt, zelfs al ben je enorme schwartzenegger, maar dat het op die plek in principe niet het ergste is voor de kou

ander type pak met meer stretchende stof heeft hier minder last van, maar is (zo is mij verteld) niet volledig winddicht.

heb zelf de mesh gekocht en nu dus ook wat ruimte bij oksels
Tom

Antwoord #8 April 29, 2008, 17:39:55
edit2Rapporteer  
Ruimte bij de oksels komt zeer veel voor en maakt niet zoveel uit .. zolang die maar op de borst en rug goed zit (warmte)
Mr the Emperor

Antwoord #9 April 29, 2008, 20:54:09
edit2Rapporteer  
De pasvorm van een wetsuit is belangriijk voor de warmte. Je wilt niet dat elke keer dat je te water raakt, je een golf van koud water door je pak heen krijgt. Je moet goed voor je zelf zorgen zeker als je de winter ook gewoon op je board staat.
Eerste advies is dan ook: bezuinig niet op je wetsuit. Kiten is gewoon een dure sport, en die 100 of 200 euro die je eventueel extra aan een wetsuit uitgeeft is geen weggegooid geld.

Zelf ben ik bijna 2meter en weeg net 70kilo. Na jaren waterskien zijn de problemen qua pasvorm van wetsuits mij dus niet vreemd. Nu ik gestart ben met kiten en ook in de koude maanden van het jaar wil door varen heb ik het volgende gedaan.
Ik heb een O'Neill Heat in de maat MT gekocht. Deze was echter nog veel te ruim, met name rondom mijn middel en inderdaad in de oksel. Mijn wetsuit heb ik laten vermaken bij: dufare
Uiteindelijk waren dit de ingrepen: Er is een naad in de oksel gezet. Vanaf de oksel tot halverwege het kuitbeen is hij open geweest. Dit om aan bijde kanten van het bovenlijf dik 5cm weg te halen. Bij de bovenbenen is er aan elke zijde dik 3cm tussenuit en op de kuit een goede 2cm. Het gaat hier dus om een vrij forse ingreep. Aan de buitenzijde van het pak is echt geen verschil te zien met de naden welke origneel van O'Neill zin. De seals aan de binnenzijde zijn echter wel van ander materiaal, hier valt dus te zien dat dit een maatpak is. De totale kosten voor deze ingreep waren 60euro.
Inmiddels ben ik zo tevreden dat ik ook mijn shorty heb laten doen. Die 60euro zijn het mij echt waard.

Hoe beter de pasvorm hoe warmer je pak.

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 April 29, 2008, 20:55:45
edit2Rapporteer  
Alle magere mensen die ik in een lidl pak heb gezien, hebben last van flubberende mouwen,.oksels of vouwen her en der bij het bewegen. Bij dikkere mensen (of lui die het OVER hun standaard pak heen trekken) wordt het wel opgevuld. Maar goed of het dan nog lekker zit....

Yep, zelfde ervaring. Voor een zomerpak niets mis mee. Maar het prijsverschil met de gerenommeerde pakken is niet zomaar.
KappuhH

Antwoord #11 April 29, 2008, 21:46:50
edit2Rapporteer  
Heb het pak teruggebracht en een maatje kleiner gehaald. Die sluit perfect aan op mijn lichaam. Het zit wel heel strak maar dat zal vast nog wel een beetje uitdijen en relaxter gaan zitten.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 April 29, 2008, 21:57:02
edit2Rapporteer  
Heb het pak teruggebracht en een maatje kleiner gehaald. Die sluit perfect aan op mijn lichaam. Het zit wel heel strak maar dat zal vast nog wel een beetje uitdijen en relaxter gaan zitten.

Zowiezo als het nat wordt lubbert het ietsje uit ThumpsUp
WiCkEd

Antwoord #13 April 30, 2008, 00:48:07
edit2Rapporteer  
Probeer een wat "duurder" pak en je voel het verschil. En wat is dan duur als het veel beter zit?
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #14 April 30, 2008, 05:04:32
edit2Rapporteer  
Van een lidl pak kan je niet verwachten dat de pasvorm goed is.

Staat er ook "LIDL" op?  schater schater
michiel v geel

Antwoord #15 April 30, 2008, 05:07:07
edit2Rapporteer  

absurt goed verhaal maar wil je geen slidende tekst meer gebruiken want ik word steeds afgeleid als ik je verhaal lees heb er bijna 2min over gedaan
Mr the Emperor

Antwoord #16 April 30, 2008, 07:57:51
edit2Rapporteer  
Oke Oke, speciaal voor michiel de slidende tekst eruit gehaald.
Lex

Antwoord #17 April 30, 2008, 15:40:44
edit2Rapporteer  
Wil Michiel dan interpunctie gebruiken? Ik heb over jou zin ook bijna twee minuten gedaan.
Vinni

Antwoord #18 April 30, 2008, 15:49:25
edit2Rapporteer  
Als het alleen bij de armen en schouders iets te groot is zie ik geen probleem. Zelf heb ik niet zulke brede schouders en heb ik hetzelfde bij mijn prolimit pak. Als hij maar goed strak zit bij de nek en de polsen valt het warmte verlies ook wel mee.

Ik heb zo de hele winter gevaren en geen last gehad van het bovenaan iets te brede pak Smiley
timmuh

Antwoord #19 April 30, 2008, 16:15:06
edit2Rapporteer  
ik ga deze zomer voor het 2e jaar mijn lidl pak gebruiken.
Al zie je er uit als een hippie met al die kleurtjes. Het pak zit me nog verdomd goed.
zal wel even wennen zijn om van de crossfire weer het lidl pak in te stappen. Maar heb niks op te merken over het lidl pakkie  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.