Hoogte houden??

Sven Pronk
Gast
Juni 15, 2004, 23:46:15
edit2Rapporteer  
He iedereen,

Vandaag (15-06) gevaren op wijk met best wel hoge golven eerst met mijn yarga 13,5 maar daarmee had ik echt te weinig power daarna met de nemesis 18 maar ik kon echt slecht hoogte houden elke keer weer teruglopen werd er schijtziek van Sad
Ik weeg 93 kilo en vaar op een f-one skate 129x37 zou het board voor mij soms te klein zijn om hoogte te kunnen houden of ligt het gewoon aan mijn eigen techniek?
Sinds vorige zomer kite ik pas maar met mijn naish aero II 16m2 en brunotti mirror 180 ging het veel beter en daarmee kon ik zelfs hoogte winnnen.
Ik snap er geen fuck van heeft iemand het antwoord??
Japairman

Antwoord #1 Juni 15, 2004, 23:53:43
edit2Rapporteer  
hoe zat het met de stroming?

Kan ook inderdaad aan de plank liggen heb je die mirror nog dan kan je het uittesten.
Tomislav

Geen avatar

Antwoord #2 Juni 16, 2004, 00:15:50
edit2Rapporteer  
Je kan natuurlijk kijken of anderen hoogte kunnen lopen. Als de rest terug moet lopen zal het waarschijnlijk aan de stroming liggen, anders ben je of underpowered of overpowered. Dat je met weinig power moeilijk hoogte kan lopen is vanzelfsprekend, maar ook overpowered is het lastiger want je wordt na elke golf een stukje downwind getrokken.
edwin

Antwoord #3 Juni 16, 2004, 08:28:16
edit2Rapporteer  
Ik was gisteren ook op wijk (blauwe Aero2) en kon ook absoluut geen hoogte houden.
Iedereen verloor ontzettend veel hoogte gisteren. De stroming was nogal sterk!!
huib

Antwoord #4 Juni 16, 2004, 11:05:50
edit2Rapporteer  
Was er gisteren iemand op Wijk aan Zee die wel hoogte kon houden?!?

Ik ben direkt begonnen met mijn Nemesis 18 maar de wind was toen al zo ver weggezakt dat planeren (boardje 138) al lastig was. De stroming was ook wel sterk. Je verloor zeker 3 tot 4 knopen wind door de stroming.

Wat die stroming betreft: voelde ik me net comfortabel zonder boardleash.... maar als de branding je naar de kant duwt en de stroming je board meeneemt kan je upwind bodydraggen terug naar je board wel vergeten.
Sven
Gast
Antwoord #5 Juni 16, 2004, 11:54:56
edit2Rapporteer  
Vanmiddag ga ik het nog een keer proberen op ijmuiden, kijken of het daar beter gaat. Daar is de zee met nw wind wat vlakker

Alleen het parkeergeld is heel erg hatelijk >Sad
JorritW
Gast
Antwoord #6 Juni 16, 2004, 12:30:59
edit2Rapporteer  
Sven,

Aan je board zal het zeker niet liggen, want hoogte lopen gaat met twee vingers in je neus. Ik heb zelf de 128 en ook met weinig wind en een 16 vaar ik nog oké.

Alles, maar dan ook alles ligt aan je techniek. Zo zie je bijvoorbeeld gasten met een 12 varen terwijl een veel lichter mannetje met een 12 of 16 nog vaart... Dit is ook het geval met hoogte lopen.

Waarschijnlijk was de wind te zacht om goed hoogte te kunnen lopen en hoogte te kunnen houden. Heel misschien ligt het aan je techniek en dan is het eigenlijk een kwestie van uitproberen. Probeer eens wat meer druk op je achterste been te geven (niet heel veel, want dat is niet nodig met de SK8) en/of laat je kite wat meer naar het windvenster kruipen.

Ik denk dat het bovenstaande wel helpt als het aan je techniek ligt, maar vooralsnog: genoeg wind doet wonderen!

Succes man,
Jorrit

www.surfensoul.nl

Antwoord #7 Juni 17, 2004, 16:01:23
edit2Rapporteer  
Sven,

Aan je board zal het zeker niet liggen, want hoogte lopen gaat met twee vingers in je neus. Ik heb zelf de 128 en ook met weinig wind en een 16 vaar ik nog oké.

Alles, maar dan ook alles ligt aan je techniek. Zo zie je bijvoorbeeld gasten met een 12 varen terwijl een veel lichter mannetje met een 12 of 16 nog vaart... Dit is ook het geval met hoogte lopen.

Waarschijnlijk was de wind te zacht om goed hoogte te kunnen lopen en hoogte te kunnen houden. Heel misschien ligt het aan je techniek en dan is het eigenlijk een kwestie van uitproberen. Probeer eens wat meer druk op je achterste been te geven (niet heel veel, want dat is niet nodig met de SK8) en/of laat je kite wat meer naar het windvenster kruipen.

Ik denk dat het bovenstaande wel helpt als het aan je techniek ligt, maar vooralsnog: genoeg wind doet wonderen!

Succes man,
Jorrit

onderschat de szxtroming niet vooral bij zuidwest een paar honderd meter van de pier kan het flink stromen in Wijk.
Wel een wereldspot trouwens.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.