Tarifa 20-27 mei: wat vragen

DM2008

Mei 09, 2008, 16:35:23
edit2Rapporteer  
Hey,

Ga dus met m'n meisje nr Tarifa, ik als beginnend kiter en zij als 100% kite-leek. Wil haar eens laten proeven, en zelf wat stapjes zetten.

Iemand een tip qua kiteschool? Happysport adviseert skyriders maar die reageren niet op hun poging (en ook niet op de mijne  Undecided). Wil zelf ff een kennismakingslesje doen met hen, ff 2 uur wetenswaardigheden.

Ik lig nogal eens in het water, als beginner. Is het dan verstandig toch zo'n lullig zwemvestje aan te doen voor de gemoedsrust en gemakkelijker herstarten?

Enne, welk pak is handig? Kan shorty al of toch in lang 3mm?

Thanks voor de info!

Gaan overigens niet allleen maar kiten  :'(, ook gezellige samen-dingen doen  Grin... Ook vast leuk Wink
DM2008

Antwoord #1 Mei 19, 2008, 17:21:38
edit2Rapporteer  
Goh, veel kijk-interesse maar wat minder input...

Weet je wat, ik zoek het zelf wel uit en zal hier laten weten hoe het was, hebben anderen er wat aan. Wink

Morgen op stap, yesssssss!!!
Jozef

Geen avatar

Antwoord #2 Mei 19, 2008, 17:49:34
edit2Rapporteer  
Tsja, ik kan niet zoveel schrijven over een kiteschool aldaar. Wat betreft het zwenvestje, daar is niets lulligs aan. Mijn perceptie van kiten is lekker knallen, helemaal in Tarifa. De levante in Tarifa is de wind uit de bergen, deze knalt zonder pardon met 35+ knopen om je oren, super!!! Niettemin schuinaflandig en een 7m kite is geen overbodige luxe, zelfs voor mijn persoon (net geen 100 kilo). Een zwemvest of impact shield is nimmer lullig maar een teken dat je verstand in je kop hebt, met name wanneer je beginner bent! De poniente is de wind vanuit zee, schuin aanlandig en een stuk milder, gemiddeld 18 -20 knopen. De wind om ervaring op te doen, ga niet klooien bij de levante, levensgevaarlijk. Shorty kan, maar gezien je een beginner bent en veel in het water ligt zou ik kiezen voor lang 3 mm, de stroming van de atlamtische oceaan is relatief koud, zelfs in de zomer. Kortom, als beginner niet kiten bij levante, geen shorty en trek in hemelsnaam ten minste een impact shield aan ipv een stoere totaal overbodige boardshort bijvoorbeeld!
Veel plezier,
J.
Slainthe

Geen avatar

Antwoord #3 Januari 13, 2009, 17:31:04
edit2Rapporteer  
Goh, veel kijk-interesse maar wat minder input...

Weet je wat, ik zoek het zelf wel uit en zal hier laten weten hoe het was, hebben anderen er wat aan. Wink

Morgen op stap, yesssssss!!!

He DM 2008, ik kwam je bericht tegen op met de zoekfunctie om te kijken of Tarifa een geschikt beginners gebeuren is, hoe het weer daar is in mei (zie bijv. via Weather Underground dat het rond die tijd maar een graadje of 20-22 is?) en wat een goede kiteschool is.

Wat zijn jouw indrukken geweest?

groet,

Rene
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.