north vegas of rhino.

beginner

Geen avatar

Mei 11, 2008, 19:10:39
edit2Rapporteer  
ik ben op zoek naar een leuke beginners set (heb een aantal lessen gehad en kan redelijk weg komen), heb al wat rond gekeken op het net en zit te twijfelen tussen de north vegas 2006/2007 of rhino 2006/2007. beide een set van 10 en 14 m.

graag zou ik advies willen hebben van de personen die deze met deze kites kiten. over o.a de bardruk en depower vliegeigenschappen.

alvast bedankt!!
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Mei 11, 2008, 19:21:30
edit2Rapporteer  
Als beginner zijnde zou ik alleen voor de Rhino 2007 gaan want die heeft een stuk
betere depower en ook een veel beter windbereik omdat het een platte kite is.
De andere zijn dat niet, maar de Rhino is eigenlijk niet echt een beginners kite.
Je zou is naar de Rebel of naar andere merken moeten kijken of die wat in de aanbieding hebben.
jetzu

Antwoord #2 Mei 11, 2008, 19:40:18
edit2Rapporteer  
Wat een slap gelul,
De vegas is een perfecte beginners kite.
Ik heb hem zelf gevaren en ze hebben een super depower.
De bar druk is niet teveel.
En je kan er nog lekker mee doorvaren als je het eenmaal een beetje kan.
ruben-tribal

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 11, 2008, 22:38:04
edit2Rapporteer  
Als je ze ergens kan vinden zou ik voor een setje vegas 2006 kites gaan, zijn super kites
waar je goed mee kunt beginnen en nog een tijd mee door kunt aangezien je nu al wegkomt.
De vegas 2007 is echt een freestyle kite die (vind ik) snel wat foutjes afstraft, je zou ook kunnen gaan kijken naar een Rebel inderdaad, wat meer allround. Rhino 2006/7 is wat meer een high jump kite, heb deze niet gevaren. Als ik jou was zou ik voor de Vegas 2006 gaan, succes ermee!
Ruben.
180cc

Antwoord #4 Mei 12, 2008, 01:47:52
edit2Rapporteer  
Je kan beter voor de vegas 06 gaan dan de 07 schijnt een stukkie minder te zijn dan de 06
PeeWee

Antwoord #5 Mei 12, 2008, 02:50:45
edit2Rapporteer  
He beginner,

Ik heb de vegas wel eens gevaren.  Vorig jaar mijn rebels ingeleverd voor een setje rhino 07 (12/9).

Een beetje appels met peren vergelijken (tussen vegas en rhino) zeker als je vast wil houden aan de 14/10 set (C versus hybride geeft een andere windrange).

Ik zou je als beginner aanraden de rebels te checken. Lekker soepel kitetje met meer dan genoeg depower en een goede bardruk.

Maar ja, als je snel naar tricks (unhooked, etc) wil gaan pak je de vegas. Als hoog springen je ding zal worden dan ga je nu al voor de Rhino. Maar dat heb je vast al gelezen op de North-site.

See joes
beginner

Geen avatar

Antwoord #6 Mei 12, 2008, 18:50:10
edit2Rapporteer  
oke, de vegas 2006 was al mijn eerste keuze en zover ik nu terug lees ook de "beste". later kwam ik de rhino tegen en ook daar las ik goede verhalen over. vandaar deze vraag op dit forum.

zover ik nu lees zijn beide kite's goed, maar is het maar net wat ik er mee wil gaan doen.

bedankt voor de info!!

mochten er mensen zijn die hun mening kwijt willen, graag.
base

Geen avatar

Antwoord #7 Mei 13, 2008, 04:12:13
edit2Rapporteer  
je hebt een PM

Edit :Beetje doelloos om op het forum te posten dat iemand pm heeft ThumpsUp
George

Geen avatar

Antwoord #8 Mei 13, 2008, 17:18:36
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf begonnen met de Rhino 10 & 14 uit 2006 en heb daar nooit spijt van gehad!
Heerlijk stabiel en goed om te leren.
Edit Morres: Geen aanbiedingen over forum. bvd
Tycho

Geen avatar

Antwoord #9 Mei 13, 2008, 20:13:17
edit2Rapporteer  
Zowel de Rhino als de Vegas 2007 waren niet echt een succes volgens mij. Je kunt dan inderdaad beter kiezen voor een 2006 kite, of gelijk voor 2008 gaan. De Rhino 2006 vind ik in ieder geval top. Lekker stabiele en betrouwbare kite en je springt er echt hoog mee. Zeer goede low end ook.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Mei 14, 2008, 18:53:04
edit2Rapporteer  
Rhino 06 was een echte, ouderwetse C power-kite met vergeleken met de Vegas06 een beperkte depower (Vegas06 was de eerste hybride met ongv. 75% depower van een Bow)

De Rhino 07 was een heel nieuw concept. Een toomloze vlakke kite met de karaktertrekken van zijn voorgangers, maar wel met heel erg veel depower en een ontzettend goed low-end.

De Rhino 07 in maatje 12m2 kan zich met gemak meten met het low-end van de 2006 Rhino 14m2, zelfs iets meer.

Kite is in weinig wind zeer makkelijk te varen voor een beginner. Alleen bij meer wind verandert hij in een brute powerbak die makkelijk door de enorme depower te controleren is, maar bij een stuurfout brokken kan opleveren.
Maar net als met een C-kite en de Rebel niet de makkelijkste herstarter van het water. Daar zijn de meeste Bows en SLE's veel beter in. Dat is het nadeel van een toomloze (bridle-loos) vlakke kite.

Zelf heb ik ruime ervaring met de genoemde Rhino's, en zou ze idd. nooit aanraden voor een beginner. Dat neemt niet weg dat het wel kan, ik zou er alleen nooit voor kiezen. Rebel07 idd. een betere keuze of menig andere SLE

Vegas06/07 zou ik niet meer mee beginnen in deze tijd. Een C-kite, hybride of geen hybride heeft een select groepje van puristen die niet anders willen met freestylen. Een SLE/flatkite/Bow (zonder pulley's op de bar)/delta geven zoveel meer comfort en je hoeft er maar twee maten van te hebben om een gigantisch windbereik af te dekken.

Waarom heeft nog niemand naar het gewicht van die jongen gevraagd? Dat is behoorlijk relevant voor de grootte van de kites
beginner

Geen avatar

Antwoord #11 Mei 15, 2008, 05:06:06
edit2Rapporteer  
ik heb inderdaad al het een en ander gelezen over bow kites, maar niet veel. zijn er buiten de grotere dpower andere verschillen met de c kite?

voor zover ik weer heeft north alleen de rebel als bow/ sle kite, maar lees veel dat dit een beginners kite is waar je snel op uitgekeken bent? als ik zou gaan voor een bow kite, welk merk/model zou je me aanraden, met niet al te veel bardruk?
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Mei 15, 2008, 15:01:04
edit2Rapporteer  
Rebel is geschikt voor beginners, maar absloluut geen kite waar je snel op uitgekeken raakt. De prestaties zijn gewoon goed, en je kunt er lekker mee springen. Als het harder gaat waaien minstens zo hoog als de Rhino om maar een voorbeeld te geven.

Een Bow-kite is een flakke kite ondersteund door een toming (bridle) die de kite in vorm houdt. Dit is vergelijkbaar met een SLE (Supported Leading Edge) kite, met het verschil dat er bepaalde constructie eigenschappen aan de bow-kite zitten waardoor deze kites onder het patent van de gebroeders Legianoux vallen voor hun Bow kite. Details zijn voor jou nu niet relevant, maar Bow of SLE, maakt in wezen weinig uit zolang ze maar geen vertraging op de bar hebben (zoals de Cabrinha Crossbow en Slingshot TD, beide bow-kites)

Als je niet veel bardruk wilt (en waarom niet?) dan is daar de Best Waroo 2008. Financieel erg interessant en een bijzonder lekkere kite om mee te varen.

Andere opties:
Naish Cult (SLE)
Slingshot Rev (SLE)
OR One/Rise 2008 (SLE)
North Rebel 2007/2008 (5th line flatkite)
en nog veel meer

Bandit en Revolt (prijsgunstiger, minstens zo interessant als de Bandit) van F-one, evenals de Evo van North zijn Deltakites, ander concept, met hetzelfde windbereik als een SLE/Bow, maar met het gevoel wat het dichtst bij een C-kite komt. Wel beide met een hogere bardruk. Voordeel is wel dat de kites automatisch herstarten vanaf het water na een crash, dat is tot nu toe uniek.

Wat zijn de verschillen tussen een C-kite en een SLE?
Buiten enorm veel meer depower ook een beter low-end en high-end. Voorbeeld:

Rhino06 9m2: 18-30kn
Rebel07 9m2: 15-34kn

Om met de Rhino06 minstens het windbereik te hebben als de Rebel 9m2 moet je een 12m2 kopen en een 7m2 (en die sluiten niet eens lekker op elkaar aan, zou nog een kite tussen moeten)

Wat veel ervaren C-riders jammer vinden aan een bow/sle/flatkite is dat het gevoel anders is. De kite vliegt iets anders vanwege de veel betere eigenschappen. Ook het stuurgedrag is anders dan de meeste gewend waren met een C-kite. Vooral een beginner zal daar geen notie van hebben daar hij het C-gevoel totaal niet kent. Als je van een C komt moet je je vaarstijl iets aanpassen, dan kan alles met zo'n kite wat met een C ook kan, en vaak nog veel beter door de enorme windrange.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.