Rhodos

RUD

Berichten: 22
Mei 28, 2008, 01:40:37
edit2Rapporteer  
Zijn er mensen bekend met kiten in Rhodos? Heb je nu nog rond deze tijd een wetsuit nodig?? Ik ga donderdag voor een week!  Joepie
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Mei 28, 2008, 02:31:59
edit2Rapporteer  
Ik zou een shorty meeenemen. Vorig jaar was ik er van 09-06 t/m 17-06 en alleen met shorty gevaren.

Waar ga je heen?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 Mei 28, 2008, 03:15:39
edit2Rapporteer  
Ik had een verslag gelezen van Swen.
Hij was net terug en had het verslag op hanglos gepost maar kan het niet meer terug vinden en die zoekfunctie van hanglos is K..  Undecided

Hij had met volledig pak gevaren maar was net iets te warm dus shorty is oke  ThumpsUp
xray

Berichten: 3688
Antwoord #3 Mei 28, 2008, 03:32:49
edit2Rapporteer  
Shorty kan zeker maar rond deze tijd ook al gewoon in de korte broek!
Foto's?

http://www.soulboarders.com/foto/thumbnails.php?album=69

Have fun!
RUD

Berichten: 22
Antwoord #4 Mei 28, 2008, 04:15:11
edit2Rapporteer  
thanks Smiley heb er zin in! Zelf zit ik in Rhodos-Stad! Heb al paar plaatsen opgezocht waar ik kan kiten aan de noord-kant!

Thnx voor de info!
roeb
Gast
Antwoord #5 Mei 28, 2008, 04:32:33
edit2Rapporteer  
gebruik ander even de search, zijn hele reviews geplaatst hier op kitehigh (o.a. van mij..)
RUD

Berichten: 22
Antwoord #6 Mei 28, 2008, 05:00:21
edit2Rapporteer  
heb ik gedaan, kwam niet veel uit (dacht ik) maar ik zal het nog s bekijken! thnx
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 Mei 28, 2008, 10:23:44
edit2Rapporteer  
http://www.kitesurf.nl/content/view/347/130/


Hier een verslag van mezelf in dezelfde periode

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 Mei 28, 2008, 10:24:26
edit2Rapporteer  
 
  Reisverslag Rhodos   

    
Geschreven door (Haring Harrie)     
zondag, 19 augustus 2007 

 In mei 2007 zijn we voor 11 dagen naar Rhodos geweest naar Theologus in het Hotel doreta beach al in via Ferio vacanties


Van te voren veel gelezen op de sites over het vervoer van de kites en het board
Ik had een 14 en en 10 meter raven Naish 2 kite mee genomen en een f-one board 1.40. style



We vlogen met Martinair die onderstaande melding gaf over kiteboards:

Surf-/kite-/wave-/etc- board < 165cm en < 20 kilo € 80 per retour. (http://www.martinair.nl/?stlcmpid=9960&gclid=CKTquc7Xj4wCFRgHEgodeBrVAQ ).
Ik had een kiteboard van 1.40 meter in een boardbag van 1.60 meter gestopt en dacht als "blonde" kiter dat ik dit wel voor niks kon mee nemen naar rhodos.
Had zels een uitdraai van transavia bij me die helemaal niet praat over (160 inch) (L+B+H). .

Ik had de meest blonde incheck STEWARDESS uitgezocht bij de incheck balie. Ze begon gelijk over 80 euro betalen mijnheer.
Ik haar de uitdraai laten zien van transavia en tegen haar gezegd dat ik van de week nog gebeld had met klantenservice Martinair waarna zij weer is gaan navragen bij haar chefs en hoofden van dienst, kortom alle tips die ik hier op internet had gelezen heb ik uitgeprobeerd. Maar na een ongeveer een kwartier te hebben gewacht moesten we als nog betalen Bij transavia schijnt het vrij te zijn, dus als je kan kiezen vlieg niet met Martinair.

Het hotel was top al in en super gelegen aan het strand. 300m links van het hotel ligt de kitespot  Als er wind was begon meestal te waaien om 14.00 uur bij Alex Beach.

De start en landingzone bij Alex beach is niks. Een kiezelstrand waarbij je weinig grip heb bij een windvlaag en aan de kant was de wind vrij vlagerig Weinig ruimte om je kite te starten en neerlaten. Voor beginners geen goede spot De surfschool waar ik mijn spullen heb gestald rekende 50 euro voor stalling en rescue dienst (voorseizoen) Hoogseizoen is 70 euro per week. Prasonisi ben ik nog geweest maar er was toen geen wind. We hebben voor 4 dagen een auto gehuurd a 80 euro en 25 euro voor de benzine. Het verhuurbedrijf zit tegenover het hotel Regel je dit bij het hotel dan ben je bijna het dubbele kwijt


Eindconclusie :
Van de 11 dagen 3 dagen gekite waarvan 2 dagen lekker met de 14 meter raven 2 kites. 1 dag gevaren waarbij net te weinig wind was om knap hoogte te kunnen lopen.
Eigenlijk dus te kort gekite. Wist wel dat het minder waaide in mei maar had op 50 % gerekend.Voor de rest heeft de familie zich prima vermaakt bij het hotel en op rhodos mede door het stralende weer en de weinige wind

 


Haring Harrie

PS ik ben nou in Frankrijk, Denemarken en Griekenland geweest, maar de beste plekken om te kiten zijn toch in Nederland (schellinkhout. wijk aan zee egmond aan Zee Andijk en Enkhuizen).

Nog een aanvulling over de vliegreis
Bij aankomst in Rhodos kwam een mijnheer naar me toe die zag aan mijn board dat ik kite. ij vroeg mij waar ik ging kiten omdat hij ook van plan was om te kiten op Rhodos.Ik vroeg hem of hij ook zo veel problemen had gehad bij het inchecken op Schiphol. ij had totaal geen problemen gehad en hoefde niks bij te betalen! Hij had een kite tas met daarin ook nog 2 kites.De afmetingen waren ongeveer 1.50 bij 20 bij 40 cm wat ik in schatte. Ik vroeg aan hem of ze de kite tas hadden opgemeten op Schiphol wat hij ontkende.Hierna vertelde ik mijn verhaal dat ik wel moest betalen. Hij vond het ook vreemd en zei dat hij zeker boven die 1.65 (L+B+H) uit kwam mede ook omdat er ook nog 2 kites in die tas zaten.Al met al was ik niet van plan om hem te verlinken zodat hij ook moest betalen maar een klachtenbrief naar Martinair op te sturen.

Gerelateerd nieuws:
Cabarete, Dominicaanse Republiek
Dakhla, Zuid Marokko
Tarifa, Spanje
Tribal II 2007
Ozone najaar 2006
Reacties: (5) >> 

Tukker zei:

  Intjekken is ook een beetje geluk hebben. Je kan het heel hoog spelen btw....heb ik in het verleden altijd gedaan met windsurf shit. Zekers vanaf Schiphol! Echt nooit betaald vanaf Schiphol...naar US/Maui (7x), CapeTown en Brasil(Rio-kitespullen).....;-) 

augustus 20, 2007 Haring Harrie zei:

  Heb trouwens een brief gekregen van Martinair na mijn klachtenbrief en alles vergoed gehad omdat het niet helemaal duidelijk was.

Een soort coulance

De site is nu veranderd en nou moet iedereen betalen voor een kite board
 

augustus 20, 2007 Haring Harrie zei:

 
http://nl.youtube.com/watch?v=_PaoxT2-nZ8


Duidelijk filmpje over de spot 

december 17, 2007 Haring Harrie zei:

 



http://nl.youtube.com/watch?v=ZBrmUZjT-Kg



Filmpie van mezelf op rhodos
 

december 18, 2007 melvin zei:

  Je had naar het noorden moeten gaan voor Rhodos stad perfecte spot met een klein strand tentje waar je ook tegen betaaling je spullen kan opslaan die er ook voor de veiligheid zitten.
Ze staan standby met de waterscooter.
Of terwijl een goede spot met een goede stakke side shore wind met een harde korte golfslag ( waar ik ook al div. pro's heb zien trainen )

Het is al wel weer bijna 3 jaar geleden dat ik er geweest ben... maar hij zal vast nog wel open zijn!!!!!!! 

februari 26, 2008
Plaats een reactie:
Naam
 
Reactie
 
Reactie toevoegen
     


 
  < Vorige 
 
 Welkom, Haring Harrie



Je hebt geen privéberichten


      Mijn profiel
Mijn privéberichten
Nieuwsbrieven
Memberslijst
Forum berichten
Aantal berichten: 2978

 Domme hollander!
Bedankt
Leeftijd
Is dit goed
Grote tube lek

Ongelezen berichten 
Adverteren
Voorwaarden & Privacy
Sitemap
 

Alle content © 2006 Kitesurf.nl - Nieuws RSS
Kitesurf.nl is onderdeel van de Niche Media Groep

Gerelateerd nieuws:
Cabarete, Dominicaanse Republiek
Dakhla, Zuid Marokko
Tarifa, Spanje
Tribal II 2007
Ozone najaar 2006
   
   
roeb
Gast
Antwoord #9 Mei 28, 2008, 15:34:47
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,17367.0.html
RUD

Berichten: 22
Antwoord #10 Mei 28, 2008, 23:48:06
edit2Rapporteer  
Zo hier kan ik wel wat mee Smiley

Nu wel dikke oorontsteking Sad Hopen dat snel over is!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.