moeite met warroo 07 opstijgen op bow manier???

kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Juni 01, 2008, 00:39:19
edit2Rapporteer  
hallo.


ik heb een warroo 07 13 m2 en 9 m2.
de bow kite manier is 1 stuurlijn iets naar je toe trekken en hij gaat op zijn kant .
alleen bij mij doet ie dat niet.
ik restart hem altijd op de c kite manier (powerlijne trekken dan er achter aan rennen)

wie weet hoe dit komt heb het te maken met de afstellingen ofzo
enigen tips meschien ?
greets andre
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #1 Juni 01, 2008, 00:46:30
edit2Rapporteer  
Je moet een stuurlijn dan iets verder vast pakken en aantrekken,
hij zou dan inderdaad gewoon om moeten draaien.
Let wel even op dat je de bar zelf niet aangetrokken hebt maar iets van je af,
Zo word de lijn die je aantrekt nog iets korter ten opzicht van je andere stuurlijn.

Er moet natuurlijk wel voldoende wind zijn voor deze manier.
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #2 Juni 01, 2008, 00:49:34
edit2Rapporteer  
ik heb hem verder pakken ook al geprobeerd maar dat lukt ook niet.

bij ongeveer 20 knts gaat hij op de bow manier maar onder de 20 niet echt.

ik vaar altijd in ondiep water dus is niet zo veel probelemen dat op oude manier moet.
maar ik wil nu ook op zee gaan varen en moet hij gewoon normaal waterstarten op de goede manier
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Juni 01, 2008, 01:20:15
edit2Rapporteer  
Tja Andre.......kiten is gewoon niks voor jou, dus mijn advies verkopen die kites en een andere sport kiezen!!!!
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #4 Juni 01, 2008, 01:30:13
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,29073.0.html

Halverwege page 1 gaat het over het relaunchen van die warroo, ik had namelijk het zelfde ''probleem'' met het relaunchen.

Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #5 Juni 01, 2008, 02:04:47
edit2Rapporteer  
Is het niet gewoon een kwestie van geduld.
Hij moet eerst naar de rand van het venster "schuiven" voordat hij omdraaid.
Soms duurt dit even
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #6 Juni 01, 2008, 02:08:32
edit2Rapporteer  
Tja Andre.......kiten is gewoon niks voor jou, dus mijn advies verkopen die kites en een andere sport kiezen!!!!
ik kan wel kiten en het is een top sport voor mij en wat gaat dat jou aan of ik loop te prutsen of niet
wittie

Berichten: 244
Antwoord #7 Juni 01, 2008, 02:45:24
edit2Rapporteer  
Als je kan staan, trek dan 1 lijn aan en loop naar tegengestelde richting. Doe ik ook bij weinig wind.
suc6
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #8 Juni 01, 2008, 03:34:13
edit2Rapporteer  
Ik heb ook een 9 en 13 waroo.
Deze herstarten bijna vanzelf. Ik hoef nergens aan te trekken of achteraan te zwemmen.

Het is idd wel zo dat ze eerst naar de kant van het venster dobberen alvorens de lucht in de schieten. Dat is volgens mij met elke kite.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #9 Juni 01, 2008, 04:31:26
edit2Rapporteer  
Tja Andre.......kiten is gewoon niks voor jou, dus mijn advies verkopen die kites en een andere sport kiezen!!!!

Dude, deze gozer kite net een jaar (toch?) en ik moet zeggen dat hij echt super goed bezig is. Helemaal voor de tijd dat hij bezig is!
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #10 Juni 01, 2008, 04:33:03
edit2Rapporteer  
sarcastise ondertoon niet gelezen vin?
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #11 Juni 01, 2008, 04:37:38
edit2Rapporteer  
Nop, mijn fout ThumpsUp
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #12 Juni 01, 2008, 05:04:04
edit2Rapporteer  
-LE harder op pompen.
-bar van je af en een kant sturen (geduld is een schone zaak)
-je stuur lijn hoef je niet eens beet te pakken als je het schuim bij je bar pak draait de kite wat sneller.
-lukt het dan nog niet laat je bar los en trek beide OShithandels ongeveer een meter naar je toe, echter de laatste methode zou niet nodig moeten zijn en moet je niet gebruiken als je beginner ben.
stefanatix
Gast
Antwoord #13 Juni 01, 2008, 05:25:39
edit2Rapporteer  
Met te weinig wind herstarten als de C kite manier
Depowerstrap aantrekken kan ook wel iets helpen.
maar met genoeg wind gaat het eigenlijk vanzelf .
misschien heb je de kite te gepowerd afgestelt  ?????
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #14 Juni 01, 2008, 05:51:00
edit2Rapporteer  
Ik zie maar een oplossing....niet onder de 20 knp wan huis gaan  ThumpsUp

en gewoon op horst blijven knallen en wat vaker langs nijkerk rijden  ThumpsUp ThumpsUp schater
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #15 Juni 01, 2008, 17:10:15
edit2Rapporteer  
Ik zie maar een oplossing....niet onder de 20 knp wan huis gaan  ThumpsUp

en gewoon op horst blijven knallen en wat vaker langs nijkerk rijden  ThumpsUp ThumpsUp schater
jij wel matjas .
het probleem is alleen ik heb kleine auto dus ik ken vinnie en jou niet allebij mee nemen :S
sorry daar voor Sad


ik kite nu ongeveer 8-9 maanden voor de info .
BoMiRon

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #16 Juni 01, 2008, 20:42:54
edit2Rapporteer  
Tja Andre.......kiten is gewoon niks voor jou, dus mijn advies verkopen die kites en een andere sport kiezen!!!!
arjen schijnt het leuk te vinden om kiteandre af te zeiken, niks ondertoon. Doet hij wel vaker(heb gelukkig een goed geheugen)
Lijkt me dat je op een site als deze elkaar gewoon moet helpen met goed advies. En fouten maken we allemaal
Groeten Ron
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #17 Juni 02, 2008, 02:15:54
edit2Rapporteer  
arjan heb geen vrienden en denk zo indruk te maken triest verhaal ik weet het
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 Juni 02, 2008, 02:22:30
edit2Rapporteer  
arjan heb geen vrienden en denk zo indruk te maken triest verhaal ik weet het

arjen
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #19 Juni 02, 2008, 05:02:34
edit2Rapporteer  
Citaat
jij wel matjas  .
het probleem is alleen ik heb kleine auto dus ik ken vinnie en jou niet allebij mee nemen :S
sorry daar voor Sad

Sorry voor mij? voor vinni zeker  loser Tongue loser ThumpsUp

@ arjeschater schater
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #20 Juni 02, 2008, 15:40:52
edit2Rapporteer  
Ik weet niet op welke knoop je de stuurlijnen hebt aangesloten maar misschien heb je hem iets te ver naar de kite toe bevestigd waardoor de bridle minder goed de ruimte krijgt om z'n ding te doen. Ook kun je ff kijken om je de-power strap ff iets te ontspannen of misschien iets aantrekken op het moment dat je wilt gaan waterstarten.. Ik weet niet wat het best werkt voor jou kite... succes  ThumpsUp
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #21 Juni 03, 2008, 00:25:14
edit2Rapporteer  
Ook niet geheel onbelangrijk (tis al gezegd) je kite (kneiter)hard oppompen  loser
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #22 Juni 03, 2008, 00:42:53
edit2Rapporteer  
Ik weet niet op welke knoop je de stuurlijnen hebt aangesloten maar misschien heb je hem iets te ver naar de kite toe bevestigd waardoor de bridle minder goed de ruimte krijgt om z'n ding te doen. Ook kun je ff kijken om je de-power strap ff iets te ontspannen of misschien iets aantrekken op het moment dat je wilt gaan waterstarten.. Ik weet niet wat het best werkt voor jou kite... succes  ThumpsUp
ik heb hem altijd op knoopje 4 staan.
maar dat met straps experimenteren ga ik gelijk doen als hij op het water valt bedankt.


 voor de tips .



gr andre
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #23 Juni 03, 2008, 03:01:39
edit2Rapporteer  
Ik weet niet op welke knoop je de stuurlijnen hebt aangesloten maar misschien heb je hem iets te ver naar de kite toe bevestigd waardoor de bridle minder goed de ruimte krijgt om z'n ding te doen. Ook kun je ff kijken om je de-power strap ff iets te ontspannen of misschien iets aantrekken op het moment dat je wilt gaan waterstarten.. Ik weet niet wat het best werkt voor jou kite... succes  ThumpsUp
ik heb hem altijd op knoopje 4 staan.
maar dat met straps experimenteren ga ik gelijk doen als hij op het water valt bedankt.


 voor de tips .



gr andre

goed dat ik dit topic zie; ik kite zelf nu n jaartje of 5 en drop de kite niet zo gek vaak, maareh...t herstarten van de waroo 13 '07 vind ik echt een shitjob. zelf de 4 lijns wipika uit 2002 startte makkelijker in mijn ogen. heb ook welis gedacht: wat doe ik nu verkeerd?
de 9m uit 2006 wil wel: die heb ik er zo uit. mss is idd de tip van de strap aantrekken wel wat.
thanks voor de bijdragen allemaal!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #24 Juni 03, 2008, 03:10:23
edit2Rapporteer  
@ Andre: probeer eens knoop 2-3. Ik vaar mn 11 soms op 4 als er echt weinig wind is. Maar volgens mij verlies ej dan juist power doordat hij te ver gepowered staat. Ik vaar trouwens altijd met de strap helemaal gepowered.
Zoalng je bij het herstarten je bar van je af hebt maakt het volgens mij niet uit.

@Danny: voor een 13 moet er ook niet te weinig wind staan. Het zal dan altijd lastiger/langzamer gaan.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.