Override van 'Cabrinha Powerdrive' 2008

Mr the Emperor

Juni 05, 2008, 17:25:01
edit2Rapporteer  
Sinds drie maanden ben ik in het bezit van een Cabrinha Switchblade III met bovenstaande bar. Nu is het zo dat mijn 'override systeem' al vrij snel niet meer naar behoren werkte. Zelfs na het volledig aanknijpen van de 'tension ring' kan ik mijn bar met echt heel weinig kracht door de 'override' heen drukken. Zelf heb ik het idee dat de schroefjes aan bijde zijde van de 'sleeve' de oorzaak zijn van het probleem. Deze steken iets uit waardoor ze denk ik aan de binnenzijde van de 'override unit' voor slijtage zorgen, welke er op zijn beurt weer voor zorgt dat het systeem te ruim aan het worden is.
Bijkomend nadelig effect van die schroefjes in de 'sleeve' is dat ze best scherp zijn en dat ik geregeld na het varen met wondjes aan mijn vinger thuiskom. 

Zijn er meer mensen die hier een probleem mee hebben?

Ook vraag ik mij af of de gevorderde riders wel van dergelijke systemen gebruik maken. Enig nadeel van het niet vastmaken van de 'unit' op de 'sleeve' is dat mijn [de]power koortjes dan in het rond aan het bungelen zijn.

¦Tim¦

Antwoord #1 Juni 05, 2008, 17:32:20
edit2Rapporteer  
nou dat kogeltje is ook redelijk versleten al dar kan het ook aan liggen

ik had een keer dat ik een nieuwe power depower systeem moest hebben en ook dat nieuwe override klikding maar dat ging niet zo lang goed en toen ging die weer makkelijk

dus mischien handig om het kogeltje te vernieuwen ..kost naar vertellen maar 2,50 ofzoiets...

succes:)
drifter

Antwoord #2 Juni 05, 2008, 18:57:38
edit2Rapporteer  
De "tension ring" van de 2008 SB is een voorzichtige ring te noemen (zodat je de stopper niet te strak kunt zetten). Als je goed kijkt zie je dat er een opstaand randje op het eind van de rij tandjes zit. Daardoor kun je hem niet zo strak zetten als bij een tension ring uit 2007.

Ik had er vrij snel last van. Ik heb een andere tension ring erop gezet die ik nog had liggen van een vorige kite. Stopper werkte weer super.
Inmiddels na een halfjaar was de ''override sleeve'' versleten (wat Tim al zegt), daardoor werkte de stopper ook niet meer.

Even nieuwe besteld bij dealer kost 2 euro, zet je erop en stopper is weer super. De schroefjes zou je helemaal in de sleeve moeten kunnen schroeve, zodat er niks uitsteekst.

Of je stopper goed is werkt is dus afhankelijk van de ''Tension ring'' en de ''override sleeve''.
Probeer een ring te zoeken zonder dat opstaande randje als je je stopper goed strakt wilt hebben.

Succes
Mr the Emperor

Antwoord #3 Juni 06, 2008, 02:42:17
edit2Rapporteer  
Thanks, ga idd een nieuwe stopper en mogelijk een andere tension ring kopen om op mijn override te zetten. Voor die prijs hoef ik het in elk geval niet te laten.

Antwoord #4 Juni 06, 2008, 02:55:45
edit2Rapporteer  
hier op onze spot zijn aardig wat cabrinha rijders die inmiddels allemaal zonder stopper varen,
beetje zoals de best bar uit 2006  Tongue
¦Tim¦

Antwoord #5 Juni 06, 2008, 03:26:01
edit2Rapporteer  
ja eigenlijk kan dat best want hij hangt bij mij meestal ook los en dan is zon obstakel aan je touw alleen maar vervelend

maargoed het is ook wel weer handig als je even zonder handen wil varen hehe
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Juni 06, 2008, 03:52:16
edit2Rapporteer  
Bij mijn barren doen ze het nog allemaal perfect, ik snap niet hoe jullie het voor elkaar krijgen.
En bij mij is ook niet veel slijtage te zien, ik heb de 221 barren uit 2007.
drifter

Antwoord #7 Juni 06, 2008, 05:31:19
edit2Rapporteer  
Marc, de override sleeve slijt alleen maar als je de bar door de stopper drukt. Hoe strakker de stopper, hoe harder je de bar moet duwen, hoe meer frictie er is.

Mijn stopper staat vrij strak. Een SB heeft minder depower tot aan de stopper dan een 221 Cabrinha kite. Raak je overpowered, vaar je bijna de kant op, moet je snel uitwijken dan duw je de stopper los en sta je meteen stil.
Als ik unhook, duw ik de stopper los. Als je dan de bar loslaat stopt de kite meteen met trekken. Dat is echt super fijn.

Let maar eens op als je fotos ziet van teamriders. Zie je regelmatig dat de stopper los is. Alleen Susi is mans genoeg de stopper vast te laten Cool
robin..

Antwoord #8 Juni 06, 2008, 05:42:37
edit2Rapporteer  
Die 2 dingen kan je gewoon kopen een kite winkel

Ik gebruik die stopper om me depowerkoort wat korter te maken (korte armen)
Zodat ik de bar sneller weer kan pakken
Ik heb hem zo afgesteld dat ik hem makelijk los kan gooien
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #9 Juni 06, 2008, 05:56:14
edit2Rapporteer  
@ Rory, oke maar die van mij zit ook vaak los. Alleen zal dat het verschil zijn dat ik hem totaal
niet strak heb ingesteld.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.