kwaliteit doek van Cabrinha's - Switchblade III [2008]

Mr the Emperor

Juni 06, 2008, 18:25:52
edit2Rapporteer  
Mijn switchblade is nu 3 maanden oud en een keer of twintig gebruikt. Nooit in de zon op het strand laten klapperen, altijd na gebruik van het zand ontdaan en netjes laten drogen in de huiskamer. Maar nu viel mij van de week op toen ik mijn kite aan het drogen was dat het erop lijkt alsof er niet echt scheurtjes, maar wel 'kraken' zitten in mijn doek. Dit is metname te zien op de plekken waar het doek dubbel is. Het lijkt er dan namelijk op dat deze 'kraken' het water doorlaten.

Dit kan nooit de bedoeling zijn van een kite van drie maanden oud. Wat denken jullie ervan, is het verstandig om nu al contact op te nemen met de dealer, of zelfs direct al met de importeur? Zeker met in gedachte houdend dat ik op het internet vrij veel in de verschillende fora topics kan vinden over de vermeende slechte kwaliteit van het doek van de 2007 Cabrinha's.

Zijn er ander mensen met over de 2008 kites al vergelijkbare klachten? Moet ik mij zorgen maken?   
michiel v geel

Antwoord #1 Juni 06, 2008, 18:57:10
edit2Rapporteer  
over het algemeen vind ik cabrinha kwaliteit erg goed, zeker in het doek steken ze veel geld ik denk niet dat je je zorgen moet maken hierover
diesel oo7

Antwoord #2 Juni 06, 2008, 19:20:34
edit2Rapporteer  
kwaliteit van de doeken van cabrinha is zwaar klote (down_kitesmiley)heb een week in el gouna gezeten en heb er iedere dag cabrinha kites in twee zien scheuren
is een bekend probleem
¦Tim¦

Antwoord #3 Juni 06, 2008, 20:13:43
edit2Rapporteer  
ja diesel maar wat jij noemt is volgens mij niet geheel een doek probleem

hij wou bij 2007 ook nog wel is op de strut stiksel scheuren hoorde ik

ik heb bij mijn  2007 wel een probleem gehad met een klapperende trailing edge waar op de grens van dubbel/enkel doek optenduur spontaan open gaatjes kwamen echt heel slecht maar je doet er niks aan volgens mij...

dat probleem is dit jaar verholpen naar ervaring want bij mijn nieuwe kite flappert die eigenlijk helemaal niet meer. maar wat jij aangeeft is toch wel vreemd want van die lichtere kleur "kraakjes" krijg je meestal niet zo snel lijkt mij

mijn kite vertoont nog helemaal geen spoor van die scheurtjes maar ik heb em nog maar een maand ongeveer
WaZuP

Antwoord #4 Juni 06, 2008, 21:07:15
edit2Rapporteer  
Hetdoek is juist van goede kwaliteit, echter het is performace kwaliteit.

Jammer dat ze niet iets zwaarder bouwen, maar zo blijft je kite wel het lichtst.....

Net als formule 1 daar gaat ook alles weg na een bepaalde tijd. Tis zo dat je je cabrinha's gewoon heel goed moet beschermen.
Ian

Antwoord #5 Juni 06, 2008, 23:05:26
edit2Rapporteer  
Cabrinha gebruikt voor zijn LE's een ander soort materiaalsoort dan de meeste fabrikanten. Ben de naam even kwijt. De 2007 modellen hadden massaal te kampen met uit scheurende naden op de LE. Op kiteforum.com is hier uitgebreid over gediscussieerd.
Een vriend had dit bij 3 van zijn 3 Cabrinha '07 kites. 1 werd vervangen door een nieuwe die binnen no-time hetzelfde probleem had.

In 2008 hebben ze de LE veel zwaarder gestikt en meer materiaal (wel weer die goedkope shit) gebruikt. Waarschijnlijk blijft die LE nu wel heel.
Maar blijft raar dat ze mindere kwaliteit materiaal gebruiken vergeleken met andere merken.

Over het materiaal van het doek in de rest van de kite weet ik weinig.
Zouden ze hier ook inferieur materiaal voor gebruikt hebben?
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Juni 06, 2008, 23:32:23
edit2Rapporteer  
Ik snap dat verhaal van de LE niet helemaal kwa doek, de Best kites van 2007/2008 hebben ook
dat doek en hebben er geen problemen mee. En overigens heb ik zelf 2007 Cabrinha bows en
bij mij zijn ze gewoon nog zo goed als nieuw en ik gebruik ze echt wel.
Youri Blokdijk

Antwoord #7 Juni 06, 2008, 23:58:24
edit2Rapporteer  
was ook in el gouna net als diesel en die cabrinha van 2007 daar scheurde gewoon het doek in het midden helemaal door na een crash op het water van de LE tot de achterkant van de kite zeg maar, scheen idd een bekend probleem te zijn van de 2007's
Tom

Antwoord #8 Juni 07, 2008, 00:20:27
edit2Rapporteer  
Die kraken in het doek is alles behalve erg , gewoon gebruikssporen verders niets.
Is overgens gewoon bij alle kites ongeacht het merk
*Maximus*

Antwoord #9 Juni 07, 2008, 00:45:39
edit2Rapporteer  
ik heb ook al veel cabrinha's gezien maar ben van het doek ook niet echt te spreken.

mede hierdoor heb ik ook geen switsblade gekocht.
The O

Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #10 Juni 07, 2008, 05:46:14
edit2Rapporteer  
Marc_87
Ik snap dat verhaal van de LE niet helemaal kwa doek, de Best kites van 2007/2008 hebben ook
dat doek en hebben er geen problemen mee. En overigens heb ik zelf 2007 Cabrinha bows en
bij mij zijn ze gewoon nog zo goed als nieuw en ik gebruik ze echt wel.

Foutje Marc_87 Het doek van 2007/2008 best kite is absoluut niet het zelfde.

Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 Juni 07, 2008, 18:06:11
edit2Rapporteer  
Nja ik heb het toch echt zelf gezien en het ziet er precies het zelde uit,
maar het maakt mij niet zoveel uit als het maar vliegt Wink
Jelle

Antwoord #12 Juni 08, 2008, 19:41:43
edit2Rapporteer  
SB 07 scheurt bij mij ook sneller dan enig andere kite
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.